Przetargi.pl
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG I CHODNIKÓW GMINNYCH NA TERENIE MIASTA LĘDZINY

Urząd Miasta Lędziny ogłasza przetarg

  • Adres: 43-143 Lędziny, ul. Lędzińska 55
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2010-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Lędziny
    ul. Lędzińska 55
    43-143 Lędziny, woj. śląskie
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG I CHODNIKÓW GMINNYCH NA TERENIE MIASTA LĘDZINY
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zimowe utrzymanie dróg i chodników GMINNYCH na terenie miasta LĘDZINY w ROKU 2011.   1. WSTĘP. Przedmiotem niniejszej specyfikacji są wymagania dotyczące wykonania i sposobu prowadzenia Akcji Zima na drogach gminnych na terenie miasta Lędziny. Przystępując do przetargu, a w późniejszym czasie do realizacji zadania należy spełniać wszystkie wymogi i zalecenia niniejszej specyfikacji. Każdorazowe odstępstwo lub niespełnienie któregoś z warunków powoduje naliczenie (zgodnie z umową) odpowiednich kar pieniężnych. 2. Materiały. Zleceniodawca musi zaakceptować wszystkie materiały i technologie, jakimi będą wykonywane prace. W razie występowania podejrzeń, co do jakości stosowanych materiałów i sprzętu, Wykonawca wykona na własny koszt niezbędne badania i przedstawi ich wyniki zleceniobiorcy w celu akceptacji. 2.1. Materiały uszorstniające (do uszorstniania lodu, zlodowaciałego i ubitego śniegu). Materiały uszorstniające stosowane do posypywania nawierzchni w zimowym utrzymaniu dróg powinny spełniać następujące podstawowe wymagania: 1.zapewniać zakładany współczynnik tarcia na nawierzchni, 2.nie być toksyczne i szkodliwe dla środowiska, 3.nie powodować zniszczeń nawierzchni i pojazdów, 4.dać się łatwo rozsypywać na nawierzchni,i powinny charakteryzować się następującymi parametrami: 1uziarnienie powinno być w miarę jednolite, wielkość ziaren powinna zawierać się pomiędzy 1-4mm, 2zawartość ziaren drobnych (<0,075mm) powinna być minimalna (max do 3%), 3ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny, 4materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne niszczenie przez ruch, nie mogą ulegać rozdrabnianiu, 5powinny być dostarczane i składowane w stanie suchym, Do uszorstniania mogą być stosowane następujące materiały: piasek, żwir, grys, jednak tylko wtedy gdy spełniają wymagania odpowiednich norm. 2.2. Środki chemiczne. Do usuwania i łagodzenia skutków śliskości zimowej należy stosować następujące środki chemiczne: 1.sól (NaCl) wg PN-86/C-84081/02, 2.Chlorek Wapnia techniczny PN-75/C-84127 3.Solanka BN-86/6011-07 Dobór materiałów i ich wydatki jednostkowe do usuwania śliskości należy dobrać w zależności od panujących warunków pogodowych oraz typu występującej lub spodziewanej śliskości. 2.3. Przygotowanie i składowanie materiałów do usuwania śliskości zimowej. Materiały stosowane do usuwania śliskości zimowej powinny być składowane w specjalnie do tego przygotowanych magazynach stałych lub tymczasowych. Środki chemicznie, głównie chlorek sodu (NaCl) w stanie luźnym musi by składowany w magazynach zamkniętych, pozostałe środki chemiczne stosowane do likwidowania śliskości należy składować zgodnie z instrukcją magazynową. Materiały uszorstniające z dodatkiem środków chemicznych lub same materiały uszorstniające powinny być składowane w przykrywanych pryzmach. 2.4. Odpowiedzialność za stosowanie materiałów niezgodnych z normami. Całkowita odpowiedzialność ciąży na Wykonawcy robót. W przypadku stwierdzenia przez urząd miasta, że Wykonawca stosuje materiały niezgodne ze specyfikacja lub uzgodnieniami, obciąży się wykonawcę karami zgodnie z umowa, aż do zerwania umowy włącznie. 3. Sprzęt. Po przeprowadzonym przetargu Zleceniodawca może przeprowadzić kontrolę wymaganego w specyfikacji sprzętu, którego brak lub niewłaściwe parametry spowodują odrzucenie oferty. 3.1. Przygotowanie sprzętu. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu 2 godzin od chwili powołania Akcji Zima. Na każde żądanie Zleceniodawcy, należy przedstawić posiadany sprzęt, a w razie występowania podejrzeń, co do jakości i sprawności sprzętu, Wykonawca wykona na własny koszt niezbędne badania i przedstawi ich wyniki zleceniobiorcy w celu akceptacji. Jeżeli okaże się, że sprzęt nie spełnia stawianych mu wymogów należy niezwłocznie dokonać odpowiednich napraw bądź wymiany wadliwego sprzętu. 3.2. Sprzęt do odśnieżania i likwidowania śliskości. Wykonawca musi posiadać następujący sprzęt: A. Drogi wraz z zatokami autobusowymi: 1.min. dwa zestawy sprzętowe do odśnieżania dróg - każdy zestaw sprzętowy musi posiadać pług, a jeden z nich dodatkowo rozsypywarkę do likwidowania śliskości, 2.min. jeden zestaw do udrażniania dróg i odwozu zalęgającego śniegu - zestaw musi posiadać spycharkę oraz samochód samowyładowczy. B.Chodniki : 1.min. 1 pojazd mechaniczny wyposażony w pług do odśnieżania chodników, o maksymalnej masie 600kg plus brygada składająca się min. z 3 pracowników do bieżącego odśnieżania terenu w pobliżu centrum. Zamontowane pługi mają umożliwiać odśnieżanie także zawężonych chodników o szerokości 1.Pługi nie mogą uszkadzać nawierzchni chodnika, krawężników itd. 2.Podstawowe parametry technologiczne, jakie rozsypywarka ma zapewnić, to zakładany: wydatek jednostkowy rozsypywanego materiału, szerokość rozsypywania oraz równomierność rozsypywania. Do rozsypywania środków chemicznych należy używać rozsypywarek dających gwarancje ich rozsypywania z wydatkiem jednostkowym 5 do 30 g/m2, a materiałów uszorstniających lub ich mieszanin ze środkami chemicznymi z wydatkiem jednostkowym od 50 do 150 g/m2. Rozrzut środków chemicznych na jezdnię sprzętem mechanicznym nie może przekroczyć 0,9 szerokości jezdni. 3.Środki łączności. 1. Każdy zestaw do odśnieżania jak i koordynator od strony Wykonawcy powinien posiadać telefon komórkowy w celu szybkiej łączności z koordynatorem Akcji Zima. Numery powyższych telefonów powinny stanowić załącznik do oferty przetargowej. 4. Zasady prowadzenia Akcji Zima. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. (Zimowe utrzymanie dróg i chodników gminnych na terenie miasta Lędziny w roku 2011), obejmującego swym zakresem wskazane drogi, chodniki, zatoki autobusowe. Akcji Zima prowadzona będzie od 01.01.2011r. Do 14.04.2011od 01.11.2011 r, z tym ze okresy te mogą ulec zmianie w zależności od warunków atmosferycznych. Zimowe utrzymanie prowadzone i rozliczane będzie w dwóch trybach: czynnym , biernym i oczekującym. 4.1. TRYB CZYNNY (opady śniegu) obejmuje swym zakresem mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni, parkingów i placów oraz mechaniczne i ręczne usuwanie śniegu z chodników i schodów. W przypadku opadów ciągłych wykonawca wykonuje w ciągu doby min. 4-krotne odśnieżanie wszystkich dróg i chodników oraz min. 2-krotne posypywanie wskazanych dróg i chodników oraz pozostałych dróg i chodników w przypadku wystąpienia oblodzenia uniemożliwiającego bezpieczne poruszanie się po drogach. O zaliczenie doby do trybu czynnego decyduje opad śniegu, którego warstwa po ustaniu opadów będzie wynosi min. 5 cm. Wykonawca jest odpowiedzialny do utrzymania dróg i chodników w należytym stanie, tak aby były zachowane warunki bezpiecznego poruszania się po nich ludzi i pojazdów. Ustala się maksymalny czas reakcji (przystąpienia do pracy) 30 minut od wezwania Zamawiającego. Dobę prowadzenia akcji czynnej lub biernej liczymy od godz. 000 do 2359, a decyzja o zaliczeniu poprzedniej doby do trybu biernego, czy też czynnego nastąpi po złożeniu raportu z ubiegłej doby. Spośród pracowników UM będzie powołany koordynator zimowego utrzymania. Do jego zadań nie będzie jednak należało ( wzywanie do rozpoczęcia trybu czynnego lub biernego) gdyż zakładamy, że zaliczenie doby do trybu czynnego lub biernego następować będzie ok. godz. 1000 następnego dnia po przeanalizowaniu raportu składanego przez Wykonawcę oraz warunków panujących na drogach w czasie przedmiotowej doby. Wyjątkiem są tu weekendowe doby, które analizowane będą dopiero w poniedziałek w czasie pracy urzędu. 4.1.1 Utrzymanie dróg STANDARD UTRZYMANIA DRÓG W OKRESIE ZIMOWYM Lp Standard Opis standardu Dopuszczalne odstępstwa od stanu nawierzchni opisanego standardem z określeniem czasu w jakim skutki danego zjawiska atmosferycznego powinny by usunięte (zlikwidowane) Po ustąpieniu opadów śniegu Od stwierdzenia zjawiska atmosferycznego przez kierującego zimowym utrzymaniem lub powzięcia przez niego uwiarygodnionych informacji o wystąpieniu powyższego 1 III Jezdnia odśnieżona na całej szerokości, a śliskość zimowa zlikwidowana na: - skrzyżowaniach z drogami twardymi; - skrzyżowaniach z liniami kolejowymi; - odcinkach o pochyleniu > 4%; - przystankach autobusowych; - innych miejscach ustalonych poprzez zarząd drogi; - śnieg luźny może zalegać do 6 godz. - może występować warstwa zajeżdżonego śniegu o grubości utrudniającej ruch samochodów osobowych; - zaspy mogą występować do 6 godz. W miejscach wymienionych w kol. 3: - gołoledzi - 5 godz. - szronu - 5 godz. - szadzi - 5 godz. - lodowicy - 5 godz. - śliskości pośniegowej 6 godz. Odśnieżanie dróg ma na celu usunięcie śniegu z jezdni i poboczy dróg. Do odśnieżania używa się opłużonych pojazdów samochodowych, równiarek, spycharek oraz innych maszyn i nośników przystosowanych do tych prac. Zakres prac prowadzonych przy odśnieżaniu dróg oraz technologia robót wynikają z aktualnie obowiązujących standardów utrzymania dróg. Gdy występują opady śniegu lub zjawiska powodujące śliskość (gołoledź, lodowica, śliskość pośniegowa itp.), wykonawca zapewnia min. 2 zestawy sprzętowe do odśnieżania, a w czasie intensywnych opadów śniegu wymagane są dodatkowo dwa ciężkie zestawy do udrażniania dróg (spycharko - ładowarki z samochodami samowyładowczymi). Drogi odśnieżane w pierwszej kolejności. Droga powinna być odśnieżona na całej szerokości, natomiast na skrzyżowaniach, ostrych zakrętach i pozostałych miejscach niebezpiecznych, dodatkowo należy usunąć zjawiska powodujące śliskość. Droga powinna być odśnieżona na całej szerokości, natomiast na skrzyżowaniach, ostrych zakrętach i pozostałych miejscach niebezpiecznych, dodatkowo należy usunąć zjawiska powodujące śliskość. Do kalkulacji i późniejszego utrzymania proszę przyjąć dla każdego z zakrętów odcinek min. 150 mb. które to utrzymujemy w sposób zapewniający bezpieczne poruszanie się pieszych i zmotoryzowanych. W pierwszej kolejności powinny być odśnieżone ulice: Sobieskiego, Palmowa, Asnyka, Łanowa, Paderewskiego, Folwarczna, Fredry, Grunwaldzka, Lewandowskiej, Czapli, 3-go Maja, Matejki, Zakole. Na powyższych ulicach dopuszcza się możliwość wystąpienia gołoledzi do 5 godzin, śniegu i błota pośniegowego do 6 godzin po ustaniu występowania powyższych zjawisk. Do kalkulacji proszę przyjąć odcinki po 50 mb na każdym z wlotów na skrzyżowanie. Do kalkulacji i późniejszego utrzymania proszę przyjąć dla każdego z zakrętów odcinek min. 150 mb. które to utrzymujemy w sposób zapewniający bezpieczne poruszanie się pieszych i zmotoryzowanych. 4.1.2. Utrzymanie chodników, przystanków autobusowych, parkingów i placów. Do bieżącego odśnieżania terenu w pobliżu centrum przystępuje brygada składająca się min. z czterech pracowników. Przystanki autobusowe, zatoki i chodniki powinny być odśnieżone do 3 godzin. Dodatkowo należy oczyścić z zalegającego śniegu (między chodnikiem, a jezdnią) wszystkie przejścia dla pieszych. Niezależnie od tego, wszystkie przystanki autobusowe, schody i chodniki w mieście powinny być odśnieżone i doprowadzone do należytego stanu już o godzinie 600. Jako centrum rozumiemy chodniki przy ulicach: Fredry, Paderewskiego, Sobieskiego. Dodatkowo w tej grupie należy ująć chodnik pod ośrodkami zdrowia, szkołami i przedszkolami. Chodniki te powinny być odśnieżone i posypane solą. 4.1.3. Odśnieżanie miejsc trudno dostępnych. Przy barierach, zatokach autobusowych, parkingach do odśnieżania używać ładowarek lub usuwać śnieg ręcznie. Prace te można wykonywać po zakończeniu innych prac, za wyjątkiem odśnieżania zatok autobusowych, które muszą być odśnieżone w trakcie prowadzenia odśnieżania na drodze. Śnieg zalegający na zatoce autobusowej powinien być w całości wywieziony lub zepchnięty w miejsce nie utrudniające ruchu pieszym i zmotoryzowanym. Części przykrawężnikowe jezdni oraz studzienki kanalizacyjne powinny być oczyszczone ze śniegu i lodu w stopniu umożliwiającym spływ wody powstałej z topniejącego śniegu. 4.1.4. Wywożenie śniegu. W przypadku zalegania dużych ilości śniegu uniemożliwiających poruszanie się pojazdów i pieszych Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego wywiezie zalegający śnieg i błoto pośniegowe na działkę gminną przy ul. Fredry obok bazy firmy (EKOREC) Sp. z o.o. oraz na terenach miejskich przy ul. Stadionowej . 4.2. TRBY BIERNY (brak opadów śniegu) obejmuje swym zakresem: - likwidację śliskości na drogach, chodnikach, zatokach i miejscach postojowych. - mechaniczne usuwanie śniegu i błota pośniegowego z jezdni, parkingów, placów oraz chodników i schodów. - utrzymanie w gotowości sprzętu i ludzi. Tryb bierny rozliczany będzie w oparciu o stawkę prowadzenia 20% kwoty za 1 dobę trybu czynnego. W trybie biernym obowiązują te same zasady, kolejność, terminy i zakresy robót jak te wymienione w trybie prowadzenia czynnej akcji zima, z tym, że w tym przypadku prace polegają głównie na usuwaniu błota pośniegowego i likwidacji śliskości. Dodatkowo podczas trybu biernego zlecane będą prace (czyszczenie kratek z zalegającego śniegu, wywożenie śniegu itp.), które mogą być konieczne w celu zapewnienia bezpiecznego korzystania z dróg i chodników. 4.TRYB OCZEKIWANIA w przypadku: - braku opadów śniegu, braku śliskości na drogach, chodnikach, zatokach i miejscach postojowych, obejmuje swym zakresem utrzymanie w gotowości sprzętu i ludzi. 4.4 OCZYSZCZANIE POZIMOWE Oczyszczanie pozimowe rozliczane będzie w oparciu o stawkę prowadzenia 1 doby czynnej Akcji Zima. Jako zapłatę za jednorazowe oczyszczenie wszystkich dróg i chodników gminnych na terenie Gminy Lędziny przyjmować będziemy 400% kwoty za 1 dobę trybu czynnego. 5. Zasady odbioru robót zimowego utrzymania dróg. Codziennie do godz. 1000 Wykonawca składa raport z prowadzonej Akcji Zima za ubiegłą dobę. Ustala się miesięczny okres rozliczenia robót. Do każdego rozliczenia miesięcznego Wykonawca przedłoży meldunki/raporty z miesięcznego okresu prowadzenia Akcji Zima oraz protokół odbioru robót potwierdzony przez koordynatora. Powyższe raporty, jak i warunki atmosferyczne panujące w czasie poprzedniej doby będą podstawą do zaliczenia doby do danego trybu oraz do późniejszych rozliczeń. Karty pracy prowadzi Wykonawca, notując w nich kolejne wyjazdy wynikające ze specyfikacji oraz wyjazdy interwencyjne zlecone przez koordynatora. Karta zawiera krótki opis miejsca wyjazdu (zakres), godzinę wyjazdu oraz czas pracy sprzętu i ludzi. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu w dzienniki pracy sprzętu i w karty drogowe Wykonawcy 6.Orientacyjne długości dróg i chodników oraz powierzchnie . Długość jezdni - 55,8995 km Powierzchnia jezdni - 231,8796 tys. m2 Długość chodników - 7,083 km
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ledziny.pl/bip/content/show.php?pg=przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach