Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2019 r.

Gmina Bircza ogłasza przetarg

  • Adres: 37740 Bircza, ul. Ojca Św. Jana Pawła II
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 672 60 91 , fax. 016 672 53 41
  • Data zamieszczenia: 2019-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bircza
    ul. Ojca Św. Jana Pawła II 2
    37740 Bircza, woj. podkarpackie
    tel. 016 672 60 91, fax. 016 672 53 41
    REGON: 65090047600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bircza.pl / www.bip.bircza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres zamówienia obejmuje wykonywanie usług kompleksowych z zakresu zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie Gminy Bircza. Zamówienie zostało podzielone na 22 części. Części zamówienia zostały określone w załączniku nr 6 i tożsame są z wskazanymi tam rejonami. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną część zadania lub kilka części zadania łącznie. Nie dopuszcza się składania ofert na poszczególne odcinki dróg oraz ulic. Zimowe utrzymanie dróg to zespół prac mających na celu utrzymanie dróg w określonym standardzie. Minimalne standardy utrzymania nawierzchni dróg oraz dopuszczalne czasy osiągnięcia tego poziomu określone zostały poniżej. Określone standardy wynikają z załącznika do zarządzenia nr 46 MTiGM z dnia 25.10.1994r. V STANDARD ZIMOWEGO UTRZYMANIA Zakłada się, po intensywnych opadach śniegu, znacznie większe utrudnienia dla ruchu pojazdów, miedzy innymi występowanie na jezdni po zakończeniu pracy sprzętu zajeżdżonej warstwy śniegu, odśnieżenie drogi po intensywnych opadach tylko na szerokości jednego pasa ruchu, z wykonaniem mijanek oraz możliwość przerw w ruchu trwających do 24 godzin. Na drogach tych zwalczanie śliskości prowadzone jest wyłącznie w miejscach decydujących o możliwości ruchu pojazdów. VI STANDARD ZIMOWEGO UTRZYMANIA Na drogach o tym standardzie odśnieżanie będzie prowadzone w sposób interwencyjny, zwalczanie śliskości zimowej prowadzone będzie w miejscach wyznaczonych przez zarządcę drogi. Dopuszcza się przerwy w komunikacji do 48 godzin. 1. Wykonanie kompleksowych usług obejmuje przede wszystkim: a) zapobieganie powstawaniu śliskości, a zwłaszcza gołoledzi, b) likwidację powstałej śliskości, c) odśnieżanie, d) likwidacja zasp śnieżnych, 2. Odśnieżanie winno obejmować: jezdnię, pobocza bitumiczne, utwardzone i gruntowe, zatoki autobusowe, parkingi będące częścią pasa drogowego, skrzyżowania itd. Wykonawca usługi winien pracować z głęboką świadomością wszelkich zagrożeń w ruchu innych pojazdów, rzeczy i ruchu pieszych, wynikających z nienormatywnych gabarytów nośnika z pługiem i skutków energii odrzucanego śniegu. Wykonawca w zależności od otoczenia drogi, lokalizacji chodników, usytuowania budynków, itp. powinien dostosowywać we właściwy sposób prędkość roboczą nośnika w granicach od 20 do 50km/godz. Wykonawca usługi będzie w stałym kontakcie z Zamawiającym. Zamawiający będzie dokonywał kontroli wykonywanych prac przez Zamawiającego. 3. Do likwidacji śliskości jezdni lub jej zapobieganiu w obrębie jezdni Wykonawca winien stosować środki jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach /Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960/.Wysypywane materiały winny pokrywać jezdnię równomierną. Dopuszcza się pozostawienie cienkiej warstwy ubitego śniegu nieutrudniającego ruchu pieszych, i pojazdów posypanej środkiem uszorstniającym (piasek, kruszywo). 4. Każdy z oferentów winien zapoznać się i sprawdzić poszczególne TRASY, w których wyszczególnione są drogi do zimowego utrzymania celem zapoznania się z warunkami związanymi z wykonaniem usługi będącej przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac - usług, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty wizji dróg będących przedmiotem zamówienia poniesie oferent. 5. Zakres prac, obowiązków oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje zakup materiału na posypywanie dróg. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1. Wykonawca jest odpowiedzialny za odśnieżanie dróg oraz zwalczanie śliskości zimowej zgodnie z wymaganym przez Zamawiającego standardem. 2. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Na cały okres świadczenia usługi Wykonawca powinien posiadać ważną polisę OC. 4. Usługi będą rozliczane na podstawie rachunku/faktury VAT - wystawionej najpóźniej do 5-go każdego miesiąca za usługi wykonane w poprzednim miesiącu. 5. Termin płatności – faktura płatna będzie w terminie do 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego. 6. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9 – usługi odśnieżania Informacje dodatkowe Szczegółowy zakres zamówienia – zakres odśnieżania określa – załącznik nr 5 i załącznik nr 6. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w zakresie wykonawstwa robót w pasie drogowym. Pojazd wykonujący na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinien zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. nr 58 poz. 515 z 2002 r. z późn. zm.) być wyposażony i wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. nr 32 poz. 262 z 2003 r. z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 ww. rozporządzenia. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, wykonawca podał – o ile będą już znane – nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których wyżej mowa, w trakcie realizacji zamówienia a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Stosownie do treści art. 36b ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, iż jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, lub oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca z podwykonawcą musi zawrzeć umowę na wykonywane usługi i okazać ja Zamawiającemu na jego żądanie. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia. Sprzęt do odśnieżania 1. Przez nośniki pługów lemieszowych jednostronnych oraz piaskarek należy rozumieć opłużone pojazdy samochodowe. Jako nośniki powinny być wykorzystane pojazdy co najmniej z dwoma osiami napędowymi, o dopuszczalnej masie całkowitej nie mniejszej niż 7,5 t. Przez nośniki piaskarek należy rozumieć pojazdy samochodowe z zamontowaną piaskarką i pługiem lemieszowym jednostronnym. 2. Przez ciągniki należy rozumieć ciągniki rolnicze o mocy min. 60 KM. Wskazane jest aby posiadały dwie osie napędowe. Sprzęt do zwalczania śliskości. Do rozsypywania materiałów uszorstniających należy używać rozsypywarek. Rozsypywarki materiałów uszorstniających muszą być łatwe w montażu i demontażu na środki transportowe, zapewniać płynną regulację ilości rozsypywanych materiałów oraz równomierny wydatek jednostkowy bez względu na prędkość jazdy. Talerz rozsypujący musi być umieszczony na odpowiedniej wysokości, aby rozsypywany materiał nie powodował uszkodzeń karoserii pojazdów będących w ruchu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach