Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych w okresie od listopada 2009 roku do marca 2010 roku

Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Piłsudskiego 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5465400 , fax. 065 5464167
  • Data zamieszczenia: 2009-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz
    ul. Piłsudskiego 21 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 065 5465400, fax. 065 5464167
    REGON: 41105072900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawicz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych w okresie od listopada 2009 roku do marca 2010 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych, ulic, placów, parkingów oraz przystanków autobusowych polegających na odśnieżaniu, zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej, usuwaniu błota pośniegowego w okresie od listopada 2009 roku do marca 2010 roku. 2. Usługi będą świadczone według zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi i śliskości zimowej na drogach publicznych dla przyjętego na terenie gminy standardu utrzymania. Na terenie Gminy Rawicz będzie obowiązywał II i V standard utrzymania dróg szczegółowo określony w załączniku nr 9. 3. Zimowym utrzymaniem objęte będą drogi gminne na terenia Gminy Rawicz wg szczegółowego wykazu stanowiącego załączniki nr 9 do niniejszej specyfikacji oraz w razie konieczności inne drogi i tereny wskazane przez Zamawiającego. 4. Zakres prac do wykonania w ramach zimowego utrzymania dróg obejmuje: 1) przygotowanie materiału uszorstniającego - zakup odpowiednich ilości soli i pasku oraz wykonanie wszelkich prac związanych z ich przygotowaniem, 2) przygotowanie, rozstawienie, napełnienie piaskiem jak również bieżące uzupełnianie pojemników do piasku zlokalizowanych zgodnie z załączonym wykazem (po sezonie zimowym pojemniki należy usunąć z ulic miasta) 3) mechaniczne odśnieżanie i posypywanie, 4) mechaniczne zwalczanie gołoledzi i śliskości zimowej, 5) usuwanie błota pośniegowego, 6) ręczne odśnieżanie, 7) wywóz śniegu ( w razie potrzeby). 5. Wykonawca usługę będzie świadczył w przypadkach występowania zjawisk atmosferycznych - opadów śniegu, występowania śliskości, czyli występowania zjawisk pogodowych kwalifikujących użycie sprzętu do odśnieżania, zwalczania śliskości bez wezwanie Zamawiającego lub po uzgodnieniu takiej potrzeby Wykonawcy z Zamawiającym . 6. Wykonawca w pierwszej kolejności odśnieżać będzie i posypywać drogi II standardu zimowego utrzymania, natomiast drogi objęte w V standardzie zimowego utrzymania odśnieżane będą wyłącznie na zgłoszenie Zamawiającego w oparciu o załączniki nr 9 do umowy. 7. Wykonawca świadczy usługę przy pomocy własnego sprzętu i przy użyciu własnych materiałów do likwidacji śliskości na drogach. 8. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej terenu oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny prac. 9. Wykonawca w ramach prowadzonej Akcji Zima doprowadzi drogi do stanu przejezdności i zabezpieczy je przed śliskością do godziny 6.00 rano, kiedy to zwiększa się natężenie ruchu na drogach. Prace związane z zimowym utrzymaniem dróg wykonywane będą w dniach, w których wymagają tego warunki atmosferyczne (opady śniegu, mróz). Na dzień przed prognozowanym atakiem zimy, Wykonawca powinien pozostawać w pełnej gotowości do działania. 10. W przypadku bezśnieżnej zimy, Wykonawca zobowiązuje się do pozostania w stanie pełnej gotowości. Zamawiający w każdej chwili, jeżeli uzna dalszą akcję odśnieżania za zbędną, może zatrzymać pracę sprzętu i wezwać Wykonawcę do zaprzestania akcji. 11. Wynagrodzenie płatne będzie przez Zamawiającego po zakończeniu bieżącego miesiąca, na podstawie protokołu odbioru. Protokół odbioru ma być sporządzony w formie ZESTAWIENIA MIESIĘCZNEGO. 12. Przekazywane Zamawiającemu do 10 dnia następnego dnia miesiąca ZESTAWIENIE MIESIĘCZNE powinno zawierać: zestawienie warunków atmosferycznych, szczegółowe zestawienie ulic oraz zakres wykonanych prac w danym dniu. 13. Wykonawca we własnym zakresie zapewni odpowiednią ilość soli i piasku, która wystarczy na prowadzenia Akcji Zima w ciągu całego sezonu zimowego oraz zapewni 26 pojemników na materiał uszorstniający do zwalczania śliskości zimowej. 14. Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu sezonu zimowego do usunięcia pozostałości materiałów uszorstniających w obrębie jezdni ograniczającej krawężnikiem. 15. Wykonawca przy realizacji usług zobowiązany będzie do: 1) ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania usług jak również odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny, 2) uporządkowanie terenu po wykonaniu usługi, 3) stosowania obowiązujących w tym zakresie przepisów w szczególności: a) ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 z późniejszymi zmianami), b) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późniejszymi zmianami), c) Załącznik Nr 1 do zarządzenia nr 46 Ministra Transportu I Gospodarki Morskiej z dnia 25 października 1994 r. Dziennik Urzędowy MTiGM Nr 10 z późniejszymi zmianami, d) Uchwały nr XXXVII/340/06 Rady Miejskiej Gminy Rawicz z dnia 28 czerwca 2006 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Rawicz
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu wadium nie jest pobierane
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się WYKONAWCY, którzy spełniają niżej określone warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy); 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy); 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy); 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP (art. 22 ust. 1 pkt 4 i art. 24 ustawy); 5) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ; 6) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie świadczyli usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg i ulic polegające na odśnieżaniu i posypywaniu dróg, zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej, usuwaniu błota pośniegowego. Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje wykonanie tych prac w jednym sezonie zimowym. 7) akceptują bez zastrzeżeń warunki zamówienia określone w niniejszej SIWZ oraz w projekcie umowy 2. ZAMAWIAJĄCY dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń, dokumentów, wykazów szczegółowo określonych w niniejszej SIWZ. Ocena spełnienia tych warunków dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki WYKONAWCA spełnia. 3. Nie spełnienie chociażby jednego z w/wym. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a oferta będzie podlegała odrzuceniu. 4. WYKONAWCY wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/wym. warunki. Przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, warunki i wielkości wykazane przez podmioty występujące wspólnie będą brane pod uwagę łącznie. Nie spełnienie powyższego wymagania spowoduje wykluczenie WYKONAWCY - konsorcjum
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków, których mowa w rozdziale VIII ZAMAWIAJĄCY żąda do złożenia przez WYKONAWCĘ w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez WYKONAWCĘ następujących dokumentów: w celu potwierdzenia (opisanego przez Zamawiającego warunku nr 1-4), że WYKONAWCA posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podst. art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku -Prawo Zamówień Publicznych : 1) Oświadczenie WYKONAWCY, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 2); 2) Oświadczenie WYKONAWCY, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (załącznik nr 2); w przypadku korzystania z potencjału innych podmiotów pisemne zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia 3) Oświadczenie WYKONAWCY, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (załącznik nr 2); 4) Oświadczenie WYKONAWCY, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP (załącznik nr 3); 5) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, ZAMAWIAJĄCY nie dopuszcza możliwości składania odpisu lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawionej w okresie wcześniejszym niż podano wyżej nawet, jeżeli organ wydający potwierdzi ich aktualność. w celu potwierdzenia (opisanego przez Zamawiającego warunku nr 5), że WYKONAWCA znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 6) aktualną polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że WYKONAWCA jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w celu potwierdzenia (opisanego przez Zamawiającego warunku nr 6), że WYKONAWCA posiada niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 7) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzający spełnienie warunku nr 6 opisanego w rozdziale VIII przez ZAMAWIAJĄCEGO wg załączonego druku stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. 8) dokumenty potwierdzające, że zadania wykazane w w/wymienionym wykazie zostały wykonane należycie. Przedłożony do oferty Wykaz przygotowany przez Wykonawcę (w oparciu o załączony do SIWZ formularz) oraz dołączone do wykazu dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie (np. referencje) muszą łącznie potwierdzić, że Wykonawca spełnia warunek opisany przez Zamawiającego wyżej. 9) Oświadczenie WYKONAWCY potwierdzające, że dysponuje odpowiednim sprzętem oraz osobami zdolnymi do realizacji niniejszego zamówienia (załącznik nr 5) w celu potwierdzenia (opisanego przez Zamawiającego warunku nr 7), że WYKONAWCA akceptuje bez zastrzeżeń warunki określone w niniejszej SIWZ oraz projekcie umowy: 10) Oświadczenie WYKONAWCY, że zapoznał się ze SIWZ a w szczególności z warunkami opisu przedmiotu zamówienia i akceptuje bez zastrzeżeń warunki zamówienia określone w specyfikacji, w projekcie umowy oraz zdobył konieczne informacje do przygotowania oferty (załącznik nr 6) Ponadto WYKONAWCA składa: 11) ofertę przetargową wg załączonego wzoru, 12) dowód wpłaty wadium 13) kalkulacja stawek z uwzględnieniem zapisów rozdziału XVI oraz opisu przedmiotu zamówienia. 14) WYKONAWCY, którzy zamierzają powierzyć część zamówienia podwykonawcom zobowiązani są w treści oferty lub w załączniku do oferty (załącznik nr 7) wskazać tą część zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. 15) Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania (o ile ofertę składa pełnomocnik) lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza 2. Jeżeli WYKONAWCA ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane: 1) pkt 2, 3 i 5 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt 4 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a i c oraz ppkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1 i 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę 3. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie i sposób komunikowania się : a) podmioty zobowiązane są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich WYKONAWCÓW wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) pełnomocnik konsorcjum pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania: zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. c) każdy z Wykonawców działających wspólnie powinien złożyć wszelkie dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Wymagane oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 1 ppkt 4-6 tego rozdziału powinny być złożone przez każdy podmiot osobno, natomiast pozostałe oświadczenia i dokumenty mogą być złożone razem. 4. WYKONAWCY są zobowiązani do przedstawienia dokumentów - oświadczeń, o których wyżej mowa zawierające stwierdzenia zgodnie z faktami i stanem prawnym istniejącym w chwili ich składania (aktualne dane)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rawicz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach