Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych w mieście i gminie Czarna Białostocka w sezonie zimowym 2022/2023.

Gmina Czarna Białostocka ogłasza przetarg

  • Adres: 16-020 Czarna Białostocka, Torowa 14 A
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857131340
  • Data zamieszczenia: 2022-10-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czarna Białostocka
    Torowa 14 A
    16-020 Czarna Białostocka, woj. podlaskie
    tel. 857131340
    REGON: 050659036
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych w mieście i gminie Czarna Białostocka w sezonie zimowym 2022/2023.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki i sposób jego realizacji:Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie gminnych dróg, ulic, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, placów, parkingów na terenie miasta i gminy Czarna Białostocka w sezonie zimowym 2022/2023 w celu zapewnienia ciągłości ich utrzymania oraz zapewnienia bezpieczeństwa ruchu. Przedmiot zamówienia, w szczególności obejmuje:a) usuwanie śniegu z dróg, ulic, skrzyżowań, placów, parkingów, wyznaczonych chodników wpustów kanalizacji deszczowej, (wg ustalonej kolejności odśnieżania) do godz. 4.00 odśnieżanie ciągów komunikacji publicznej (PKS, dowóz dzieci do szkół i inne) do czarnej nawierzchni przy temperaturze do -30 C, w standardzie nie niższym jak V,b) zwalczanie śliskości zimowej przy zastosowaniu mieszanki piaskowo-solnej 30% w ilości 100g/1,00m2 lub samego piasku, na odcinkach wyznaczonych do posypywania, o szerokości posypywania min. 5,00 m,c) podstawienie sprzętu maksymalnie w ciągu 2 godz. od chwili powiadomienia o konieczności likwidowania skutków zimy, w tym sprzętu zastępczego w przypadku awarii, d) przekazywanie Zamawiającemu informacji o: aktualnym stanie przejezdności dróg do 830 nr telefonu /85/713-13-67 lub 695-917-327, 605-077-575 terminie i zakończeniu prowadzonej akcji telefonicznie, SMS, email (potwierdzenie wykonanych robót z dnia poprzedniego do godz. 800 dnia następnego), innych zauważonych na drodze zdarzeniach np. połamane drzewa, uszkodzenie znaków drogowych, kolizje,e) obowiązujący standard zimowego utrzymania dróg gminnych – V standard.1. Do zadań Wykonawcy należy:a) odśnieżanie dróg (obejmuje zarówno odśnieżanie jezdni jak i poboczy),b) chodników, ciągów pieszo-rowerowych, parkingów, targowicy i innych terenów użyteczności publicznej,c) zwalczanie śliskości zimowej mieszanką piaskowo-solną 30% przygotowaną przez wykonawcę usługi oraz posypywanie wskazanych odcinków piaskiem,d) usuwanie naboju śnieżnego,e) podstawienie sprawnego sprzętu do dyspozycji zamawiającego w ciągu 2 godz. do zwalczania śliskości i odśnieżania,f) wyposażenie sprzętu w lampy sygnalizacyjne oraz łączność z kierującymi pracami zimowego utrzymania dróg,g) ceny wykazane w ofercie winny obejmować wszystkie koszty związane z przygotowaniem sprzętu do gotowości wyjazdu, remontów sprzętu, montażu i demontażu osprzętu na nośnikach,2. Długość dróg, ulic, chodników i parkingów objętych zimowym utrzymaniem.a) drogi zamiejskie – 37,95 km, w tym o nawierzchni twardej – 12,20 km,b) ulice w Czarnej Wsi Kościelnej – 4,05 km,c) ulice miejskie – 34,47 km, w tym ulice o nawierzchni twardej 18,78 km, d) chodniki i ciągi pieszo rowerowe w gminie Czarna Białostocka – 17,23 km,e) parkingi przy ulicach gminnych – 33 szt.,f) targowica miejska,g) plac miejski przed Urzędem Miejskim przy ul. Torowej 14A,h) pozostałe tereny gminne zgodnie ze zleceniem ZamawiającegoWykaz stanowi załączniki do niniejszego wniosku.3. Podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest realizować usługę korzystając, z co najmniej poniższych zasobów:1) Sprzęt z obsługą wykazany przez Wykonawcę (wymagane jest podanie rodzaju nośnika i jego nr rejestracyjny przed podpisaniem umowy),2) Wymagany sprzęt:a) nośnik (samochód) z piaskarką – 1 szt.b) nośnik z pługiem jednostronnym – 6 szt.c) nośnik z pługiem jednostronnym o szerokości do 2,00 m z lemieszem gumowym do odśnieżania chodników i ciągów pieszo-rowerowych – 1 szt.d) równiarka lub spycharka - 1 szt.e) ładowarka lub koparko-ładowarka do załadunku mieszanki lub śniegu – 1 szt.f) piaskarka do zwalczania śliskości na chodnikach – 1 szt.g) przyczepa, samochód samowyładowczy lub inny środek transportu do wywozu śniegu – 1 szt.UWAGA:Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników i ciągów pieszo-rowerowych nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej.3) Wszystkie pługi odśnieżne przeznaczone do zimowego utrzymania muszą posiadać ogumione lemiesze zamontowane na nośnikach kołowych.4) Operatorem sprzętu powinien być kierowca nośnika posiadający odpowiednie uprawnienia i przeszkolenie do pracy przy odśnieżaniu dróg. Przed przystąpieniem do pracy operator powinien dokonać oględzin sprzętu oraz sprawdzić prawidłowość działania układu hydraulicznego, a także stanu technicznego nośnika i lemiesza.4. Na czas trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest zaopatrzyć się w urządzenia GPS, dokonać ich montażu na ww. sprzęcie. Wykonawca zobowiązany jest również do instalacji na jednym stanowisku komputerowym Zamawiającego (wskazanym przez niego) pełnego modułu systemu monitorowania pojazdów w zakresie: rysowania bieżącej trasy pojazdów, wskazania czasu jazdy/czasu postoju pojazdów, dostępu do historii pojazdów, w tym również do czasów jazdy/postojów.5. W przypadku awarii sprzętu wykazanego, jako załącznik do umowy, Wykonawca powiadamia Zamawiającego o podstawieniu sprzętu zastępczego, w którym dokonuje montażu urządzenia GPS. Ponadto w chwili stwierdzenia braku odczytów z urządzenia GPS Wykonawca ma obowiązek powiadomienia niezwłocznie Zamawiającego SMS – em i potwierdzenie drogą elektroniczną (e-mailem: um@czarnabialostocka.pl).6. Osoby posiadające uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia tj. obsługi sprzętu wykazanego przez Wykonawcę potwierdzają uprawnienia odpowiednim dokumentem, Zamawiający informuje, że karty drogowe sprzętu obsługiwanego przez inne osoby niż wykazane przez Wykonawcę nie będą honorowane.7. Odbiór wykonanych usług odśnieżania i zwalczania śliskości – na podstawie kart drogowych potwierdzonych przez Zamawiającego, przy zachowaniu poniższej procedury:1) Odbiór usług polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu śliskości w dniu wykonania usługi. Warunkiem odbioru jest powiadomienie Zamawiającego przez Wykonawcę o zakończeniu pracy sprzętu telefonicznie lub sms, email.2) Zamawiający dokonuje wizji lokalnej w celu potwierdzenia wykonania usługi, w możliwie krótkim czasie od zgłoszenia, najpóźniej w następnym dniu roboczym. Zamawiający potwierdza wykonanie usługi w karcie drogowej dostarczonej przez Wykonawcę.3) Zapis urządzeń GPS służyć będzie do monitorowania wykonanych usług.4) Karty drogowe wystawione na inny sprzęt niż zakontraktowany lub bez GPS nie będą honorowane.5) Karty drogowe sprzętu obsługiwanego przez inne osoby niż wykazane prze Wykonawcę nie będą honorowane.6) W przypadku wykonania poprawek usługi czas przejazdu nie będzie wliczany do wynagrodzenia Wykonawcy.7) Przerwy w pracy sprzętu nie będą wliczane do czasu pracy podlegającego rozliczeniu.8. Zakresu zimowego utrzymania dróg i ich ilości nie można określić jednoznacznie, dlatego zamówienie przeprowadza się na ceny godzinowe pracy sprzętu. Jednostką obmiarową będzie jedna godzina pracy sprzętu wraz z obsługą. Czas pracy sprzętu użytego do akcji zimowej liczyć się będzie od czasu wyjazdu z bazy do czasu powrotu do niej. Zamawiający wymaga, aby baza Wykonawcy (sprzęt oraz mieszanka piaskowo-solna/piasek) znajdowała się/została utworzona na terenie gminy Czarna Białostocka.9. W przypadku wydania dyspozycji odśnieżania wraz z jednoczesnym zwalczaniem śliskości w miejscach wyznaczonych (droga Jezierzysk – Zdroje, ul. Sosnowa w Czarnej Wsi Kościelnej - ul. Wrzosowa, ulica Fabryczna, droga do zajazdu) – do rozliczenia wartości usług będą przyjmowane następujące ceny jednostkowe: 100% jednostkowej za odśnieżanie i 50 % ceny jednostkowej za zwalczanie śliskości.10. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy:1) Zachowanie należytej staranność przy realizacji zobowiązań umowy.2) Ponoszenie odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, który winien szkody naprawić niezwłocznie po otrzymaniu takiej wiadomości.11. Wymagania organizacyjne:1) Rozliczenie nastąpi na podstawie faktur miesięcznych z 14-dniowym terminem płatności liczonym od dnia dostarczenia faktury, które Wykonawca wystawi i dostarczy Zamawiającemu do 10 dnia następnego miesiąca. Faktury wystawiać w następujący sposób: Nabywca: Gmina Czarna Białostocka, 16-020 Czarna Białostocka ul. Torowa 14 A,NIP: 966 177 17 33, Regon 050659036;Odbiorca: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej, 16-020 Czarna Białostocka, ul. Torowa 14 A2) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy,3) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 2.500,00 PLN (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100PLN)2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasyjest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych;4) gwarancjach ubezpieczeniowych;5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299)3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 351020 1332 0000 1102 0280 9606.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowymzamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancjąnieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie zobowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucjiubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,2) kwotę gwarancji,3) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ……………………..r. – do dnia …………………………r.”,4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych wart. 98 ust. 6 p.z.p.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia)w postaci elektronicznej należy dołączyć do oferty.7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa terminskładania ofert.8. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium orazwnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.9. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lubunieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zzastrzeżeniem punktu poniżej.10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lubporęczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium jeżeli wykonawca wodpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożyłpodmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności , o którychmowa w art. 57 lub art. 106 ust 1 p.z.p., oświadczenia , o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów luboświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust.2 pkt 3 p.z.p co spowodowało brakmożliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie pozawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych wRozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone przez Zamawiającego warunkiudziału w postępowaniu:1) W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnychprzepisów:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać wsposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniuwarunków udziału w postępowaniu.2) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentupotwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalnościzwiązanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 100.000,00 zł.3) W zakresie zdolności technicznej lub zawodoweja) wykonali co najmniej 2 usługi zimowego utrzymania dróg o minimalnej długości 30 km co najmniej 3 miesięcy każda wokresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wtym okresie,b) dysponują potencjałem technicznym, tzn. wymagane jest wykazanie dysponowaniem narzędziami, urządzeniamitechnicznymi, sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia:• nośnik (samochód) z piaskarką – 1 szt.,• nośnik z pługiem jednostronnym – 6 szt.,• nośnik z pługiem jednostronnym o szerokości do 2,00 m z lemieszem gumowym do odśnieżania chodników i ciągówpieszo-rowerowych – 1 szt.,• równiarka lub spycharka – 1 szt.,• ładowarka lub koparko-ładowarka do załadunku mieszanki lub śniegu – 1 szt.• piaskarka do zwalczania śliskości na chodnikach – 1 szt.• przyczepa, samochód samowyładowczy lub inny środek transportu do wywozu śniegu – 1 szt.UWAGAW przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek dotyczący uprawnień do prowadzeniaokreślonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lubzawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. (art. 117pzp)3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu dowarunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeliposiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarczewykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach