Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Zblewo w sezonach zimowych 2016/2017 i 2017/2018

Gmina Zblewo ogłasza przetarg

  • Adres: 83210 Zblewo, ul. Główna
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 884 381 , fax. 585 884 569
  • Data zamieszczenia: 2016-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zblewo
    ul. Główna 40
    83210 Zblewo, woj. pomorskie
    tel. 585 884 381, fax. 585 884 569
    REGON: 549803000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Zblewo w sezonach zimowych 2016/2017 i 2017/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny słownik zamówień Kod CPV: 90620000-9 usługi odśnieżania 90630000-2 usługi usuwania oblodzeń 90610000-6 usługi sprzątania i zamiatania ulic Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Zblewo w sezonie zimowym 2016/2017 i 2017/2018 z podziałem na 9 części zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ: Część nr 1 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych w rejonie 1 (Lipia Góra, Wałdówko, Bukowiec Królewski) Część nr 2 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych w rejonie 2 (Zawada, Tomaszewo, Jezierce, Kleszczewo Kościerskie) Część nr 3 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych w rejonie 3 (Semlin. Semlinek) Część nr 4 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych w rejonie 4 (Pinczyn, Pałubinek) Część nr 5 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych w rejonie 5 (Miradowo, Karolewo, Piesienica, Biały Bukowiec) Część nr 6 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych w rejonie 6 (Zblewo, Bytonia, Cis) Część nr 7 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych w rejonie 7 (Białachowo, Radziejewo) Część nr 8 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych w rejonie 8 (Borzechowo, Mały Bukowiec, Pazda) Część nr 9 – Odśnieżanie dróg gminnych na terenie całej Gminy pługiem wirnikowym 1. Podstawowym celem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg (w treści zwanym ZUD) polegające na utrzymaniu przejezdności dróg gminnych na terenie gminy Zblewo w sezonie zimowym 2016/2017 i 2017/2018. Zadaniem będzie zwalczanie śliskości zimowej, odśnieżanie nawierzchni dróg poprzez mechaniczne usuwanie na boki śniegu z jezdni, poboczy polegające na zapobieganiu i usuwaniu jej za pomocą materiału uszorstniającego. W każdym zadaniu obejmującym kompleksowe utrzymanie dróg należy zapewnić odśnieżenie zatok oraz przystanków autobusowych, parkingów i placów gminnych w obrębie kościołów, cmentarzy, remiz i szkół, oraz wszystkich miejsc manewrowych służących do zawracania autobusów. Wykonawca ma obowiązek posprzątać do 30 maja 2017 roku oraz do 30 maja 2018 roku pozostały po zimie na drogach piasek. 2. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg: a) drogi gminne i ulice należy odśnieżać obustronnie na całej jej szerokości, b) drogi należy posypywać środkami szorstkimi opisanymi w pkt c poniżej, ze szczególnym uwzględnieniem skrzyżowań, zakrętów, wzniesień i zatok autobusowych na ustne/telefoniczne polecenie pracownika Urzędu Gminy, sołtysa, c) do posypywania Wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich, tj. 25% mieszanki piaskowo – solnej (75% piasku i 25% soli) lub w skrajnie niekorzystnych warunkach soli, d) usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb również w godzinach wieczornych i nocnych (tj. przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych, w szczególności: opady śniegu, mżawki), po otrzymaniu ustnego/telefonicznego polecenia pracownika Urzędu Gminy, sołtysa. e) po rozpoczęciu ZUD Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu. W kartach muszą być zapisy o godzinach i miejscu pracy sprzętu, stanie utrzymania dróg i utrudnieniach, f) zamawiający przeprowadzał będzie na wybranych odcinkach dróg i ulic sprawdzenie użytych materiałów, sposobu prowadzenia prac w zakresie zimowego utrzymania dróg na danym zadaniu, oraz zachowanie utrzymania, a przede wszystkim przejezdności dróg. Osobą z ramienia Zamawiającego, upoważnioną do prowadzenia kontroli i koordynowania akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik Urzędu Gminy Zblewo, g) w przypadku braku opadów śniegu i gołoledzi, akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi się. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przysługuje wynagrodzenie, h) zamawiający nie przewiduje również płatności z tytułu pełnionych dyżurów nocnych i dziennych i utrzymywania sprzętu i operatorów w gotowości, i) wznowienie akcji następuje z chwilą stwierdzenia takiej konieczności przez Wykonawcę w porozumieniu z pracownikiem Urzędu Gminy, j) wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania usługi w pełnej gotowości do pracy tak, aby rozpoczęcie realizacji usługi mogło nastąpić najpóźniej w ciągu 2 godzin od otrzymania wezwania, k) trasy pierwszej kolejności należy odśnieżyć do godz. 5:30 po zaistniałych opadach nocnych. Zaś trasy drugiej kolejności – do godz. 7:00, l) w przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić robót zgodnie z poleceniem, powinien zawiadomić kontrolującego o tym fakcie Koordynatora celem ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania dla odpowiedniego utrzymania bądź doprowadzenia do należytego stanu zasypanych jezdni, m) zamawiający wymaga, aby łączność z Wykonawcą była możliwa przez całą dobę przy pomocy telefonów stacjonarnych, komórkowych. Zamawiający wymaga również, aby w czasie prowadzenia akcji możliwa była bezpośrednia łączność Koordynatora z operatorami (telefon komórkowy, radiotelefon) sprzętu. n) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieprzystąpienia lub niewywiązania się z prawidłowej realizacji zamówienia przez Wykonawcę, Zamawiający ma prawo zlecić wykonanie usługi (przedmiotu umowy) innej jednostce na koszt i ryzyko Wykonawcy oraz żądać od Wykonawcy zapłaty kar umownych, o których mowa we wzorze umowy, o) zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę, jak i podwykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, p) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków wynikające z nieprawidłowej realizacji zamówienia, q) Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków. 3. Wymagania sprzętowe: W interesie Wykonawcy pozostaje zapewnienie takiej ilości sprzętu, która pozwoli mu wykonać usługę w określonym standardzie (np. w przypadku awarii jednostki). Pojazd wykonujący na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinien zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U z 2012 r. poz. 1137 z póz. zm.), być wyposażony i wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U z 2013 r. poz. 951 z póz. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 wyżej wymienionego rozporządzenia. Wykonawca musi dysponować następującym sprzętem: Nr części Wyszczególnienie Liczba jednostek* 1. 2. 3. 1. – 3. 5., 7. sprzęt ciężki - pług stalowy dwustronny 1 szt. pług jednostronny średni z gumową końcówką lemiesza 1 szt. ciągnik z napędem na dwie osie o mocy min. 150KM lub pojazd ciężarowy 1 szt. pojazd ciężarowy o ładowności min. 10 t 1 szt. piaskarko – solarka 1 szt. 4., 6., 8. sprzęt ciężki - pług stalowy dwustronny 1 szt. pług jednostronny średni z gumową końcówką lemiesza 2 szt. ciągnik z napędem na dwie osie o mocy min. 150KM lub pojazd ciężarowy 2 szt. pojazd ciężarowy o ładowności min. 10 t 1 szt. piaskarko – solarka 1 szt. 9. samobieżny pług odśnieżny wirnikowy 1 szt. * W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem na każdą z nich oddzielnie. 4. Wymagania materiałowe: a) do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej należy zastosować materiały zgodne z obowiązującymi przepisami prawa – 25% mieszanka piaskowo – solna (75% piasku i 25% soli) lub w skrajnie niekorzystnych warunkach soli, b) wykonawca będzie dysponował we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszarstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej, c) wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsca składowe, z których będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań. 5. Rozliczenie. Za wykonane usługi ZUD strony rozliczać się będą za pomocą faktur / rachunków wystawionych przez Wykonawcę do 10-tego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, na podstawie zatwierdzonych przez przedstawicieli Zamawiającego raportów pracy sprzętu i związaną z tym ilością wyjazdów w ciągu doby, oraz stawek jednostkowych za godz. pracy sprzętu zgodnie z przyjętą ofertą. Uwaga: 1. W interesie Wykonawcy pozostaje zdobycie wszelkich niezbędnych informacji koniecznych do przygotowania i złożenia oferty. 2. Zamawiający wyklucza możliwość wysuwania przez Wykonawcę roszczeń pod jego adresem z uwagi na błędne skalkulowanie ceny. 3. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności z tytułu uszkodzeń mienia wskutek działań w ramach akcji zimowego utrzymania dróg, takich jak np. odpryski lakieru na samochodach wskutek działania piaskarki, uszkodzenia ogrodzeń i innych obiektów bądź elementów zabudowy wskutek działania pługów lemieszowych lub wirnikowych itp., a wynikające z niestarannego wykonywania usługi przez operatorów. W związku z powyższym w interesie Wykonawcy jest zwrócenie szczególnej uwagi operatorom pojazdów na zachowanie najwyższej staranności w trakcie prowadzonej akcji, zwłaszcza w miejscach wąskich, słabo dostępnych, z małą możliwością manewru. 4. W czasie realizacji zadania Wykonawca odpowiada za mechaniczne uszkodzenia nawierzchni dróg, powstałe w wyniku użytkowania sprzętu odśnieżającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach