Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec w sezonie zimowym 2022/2023

Gmina Wągrowiec ogłasza przetarg

  • Adres: 62-100 Wągrowiec, Cysterska 22
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672680800 , fax. 672680803
  • Data zamieszczenia: 2022-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wągrowiec
    Cysterska 22
    62-100 Wągrowiec, woj. wielkopolskie
    tel. 672680800, fax. 672680803
    REGON: 570791336
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec w sezonie zimowym 2022/2023
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w sezonie zimowym 2022/2023, związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec polegające na zmniejszeniu lub ograniczeniu zakłóceń w ruchu drogowym wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu oraz śliskość.Zakres planowanych usług związanych z zimowym utrzymaniem, sporządzony w celu porównania ofert:Lp. Asortyment Przewidywana ilość usługi 1. Odśnieżanie 1 km dróg 837,900 km(209,475 km dróg x 4 akcje odśnieżania)2. Posypywanie 1 km dróg (zakup piasku i soli drogowej, przygotowanie mieszaniny i jej załadunek na piaskarki, usługę posypywania dróg mieszaniną oraz dojazd do miejsca posypywania) 690,740 km (51,990 km x 4 akcje zimowe I stopnia + 120,695 km x 4 akcje II stopnia)3. Dyżury zimowe - gotowość do świadczenia usługi związanej z usuwaniem gołoledzi i odśnieżania płatne tylko za dni, w których nie będzie pełniona akcja zimowa 145 dni3) Do zimowego utrzymania dróg zalicza się między innymi: - przygotowanie, gromadzenie oraz przechowywanie materiałów do zapobiegania powstaniu oraz usuwaniu śliskości zimowej, - odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg, - usuwanie śliskości zimowej poprzez zastosowanie 30% mieszanki piasku z solą. Dopuszcza się zastosowanie 100% soli drogowej. Długość dróg gminnych objętych usuwaniem śliskości wynosi 120,695 km (przewidywane 4 akcje zimowe I stopnia (51,990 km) + 4 akcje II stopnia 120,695 km. Zakres zimowego utrzymania dróg w przypadku wykonywania usługi odśnieżania obejmuje 209,475 km (przewidywane 4 akcje odśnieżania).Szczegółowy wykaz dróg objętych zimowym utrzymaniem zostanie przekazany wybranemu Wykonawcy przed zawarciem umowy.4) Zakres i zasady usługi 1. Do odśnieżania oraz usuwania śliskości mogą być stosowane wyłącznie pojazdy posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych.2. W trakcie prac związanych z odśnieżaniem i posypywaniem dróg sprzęt musi być wyposażony w żółte światła pulsujące. 3. Jako nośniki pługów mogą być stosowane pojazdy (ciągniki) pozwalające na współpracę z pługiem o szerokości od 2,2 m. 4. Do zwalczania śliskości zimowej w ramach niniejszego zamówienia przewiduje się użycie soli drogowej 30 % mieszanki soli z piaskiem. Dopuszcza się przy posiadaniu przez Wykonawcę odpowiedniego sprzętu stosowanie 100% soli drogowej. 5. Obowiązkiem Wykonawcy jest oczyszczanie ze śniegu oraz zgarnięcie zalegającej pokrywy śnieżnej na część przykrawężnikową lub pobocze. Śnieg po odgarnięciu zalega w poboczu, aż stopnieje. Nie przewiduje się wywozu śniegu do miejsc gromadzenia. 6. Drogi muszą zostać odśnieżone w sposób nie utrudniający włączenia się do odśnieżanej drogi z dróg przyległych w rejonie skrzyżowań. 7. W trudnych warunkach atmosferycznych tj. przy silnych opadach śniegu, silnym wietrze dopuszcza się odśnieżanie tylko jednego pasa ruchu z wykonaniem mijanek w zasięgu widoczności tj. co około 200 m. 8. Decyzje o podejmowaniu akcji na drogach będą podejmowane przez Zamawiającego.5) Obowiązki Wykonawcy: 1. Dysponowanie sprzętem gwarantującym wykonanie przedmiotu zamówienia: 4 ciągniki z pługiem do odśnieżania i/ samochody ciężarowe z rozsiewaczem mieszanki lub soli lub posypywarką.2. Odśnieżanie wskazanych przez Zamawiającego dróg, pętli i zatok autobusowych.3. Zwalczanie śliskości zimowej i pośniegowej.4. Dysponowanie materiałem zapewniającym ciągłość robót zimowego utrzymania dróg, o którym mowa w pkt. 4) niniejszego opracowania. Materiał do wykonania usługi powinien być składowany w taki sposób, aby był właściwie przygotowany do użytku, niezależnie od panujących warunków pogodowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli stężenia % materiału posypowego oraz sposobu i miejsca składowania.5. Odpowiedzialność za jakość zastosowanych materiałów i wykonanych usług oraz ich zgodność z wymaganiami określonymi w zamówieniu.6. Koordynowanie prac w celu sprawnego ich prowadzenia. 7. Patrolowanie dróg pod względem prawidłowości wykonywanych prac.8. Wykonawca powinien dysponować osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia określone przepisami szczególnymi do kierowania i obsługiwania sprzętów używanych podczas realizacji zadania.9. Przygotowanie specjalistycznego sprzętu do odśnieżania i likwidacji śliskości. 10. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w czasie zaproponowanym w ofercie.11. Wskazanie koordynatora po stronie Wykonawcy i podanie jednego numeru kontaktowego. Zapewnienie zamawiającemu kontaktu z koordynatorem przez 7 dni w tygodniu przez 24 h na dobę, przyjmowanie zleceń i przekazywanie meldunków o przejezdności dróg i miejscu prowadzonych prac.12. Wyposażenie operatorów poszczególnych pojazdów, zatrudnionych przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy umożliwiający bezpośredni kontakt z koordynatorem prac po stronie Wykonawcy. 13. Dostarczenie Zamawiającemu raportu wykonanych prac z określeniem kilometrażu, rodzaju wykonanych czynności, czasu i terminu w każdym czasie na żądanie Zamawiającego oraz raz na miesiąc wraz z fakturą za każdy miesiąc pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach