Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Pyskowice w sezonie 2020/2021r.”

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44-120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2020-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44-120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pyskowice.pl oraz gmpyskowice.peup.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Pyskowice w sezonie 2020/2021r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są następujące usługi pn. „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Pyskowice w sezonie 2020/2021r.” Rodzaj zamówienia: Usługi Zakres zamówienia obejmuje: Zimowe utrzymanie dróg gminnych i dróg powiatowych na terenie gminy Pyskowice: w zakres wchodzi: Odśnieżanie Zapobieganie powstawaniu i likwidacja śliskości Wywóz nadmiaru śniegu. Usuwanie materiału uszorstniającego zalegającego na jezdniach, w ściekach przykrawężnikowych, przystankach autobusowych po zakończeniu akcji zimowego utrzymania dróg Prowadzenie prac zimowego utrzymania chodników zlokalizowanych wzdłuż dróg powiatowych 1. Odśnieżanie i przeciwdziałanie śliskości należy rozpocząć bez wezwania ze strony Zamawiającego z chwilą wystąpienia opadów śniegu lub zjawisk, które mogą powodować gołoledź czy inne utrudnienia w ruchu kołowym oraz utrudnienia na chodnikach. Prace powinny być wykonane tak, aby zachować stałą przejezdność dróg. 2. Odśnieżanie ma na celu usunięcie śniegu z jezdni, poboczy dróg i chodników (powiatowych). Zakres prac prowadzonych przy odśnieżaniu oraz zastosowana technika odśnieżania musi być dostosowana do: - rodzaju nawierzchni drogi, - szerokości jezdni i przyjętej na niej organizacji ruchu, - panujących warunków atmosferycznych, - aktualnego stanu utrzymania dróg, - przyjętego dla danej drogi standardu utrzymania, 3. Zimowe utrzymanie chodników powiatowych należy prowadzić na całej szerokości chodników. 4. Do zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości należy stosować środki chemiczne i materiały uszorstniające. W zależności od typu spodziewanej lub już występującej śliskości należy stosować odpowiednie metody i dawki materiałów. Niedopuszczalne jest stosowanie żużla wielkopiecowego oraz paleniskowego jako materiału szorstkiego do prowadzenia akcji zimowej. 5. Łączną powierzchnię dróg gminnych objętych odśnieżaniem, zapobieganiem powstawaniu i likwidacją śliskości określa załącznik nr 7a do SIWZ. Zgodnie z tym załącznikiem drogi gminne w granicach administracyjnych Gminy Pyskowice podzielone zostały na 4 standardy zimowego utrzymania dróg. 6. Łączną powierzchnię dróg powiatowych objętych odśnieżaniem, zapobieganiem powstawaniu i likwidacją śliskości określa załącznik nr 7b do SIWZ. 7. Standardy zimowego utrzymania dróg gminnych zostały określone w załączniku nr 7c. Poszczególnym standardom zimowego utrzymania dróg przypisane są minimalne poziomy utrzymania nawierzchni jezdni oraz dopuszczalne odstępstwa od standardu w warunkach występowania opadów śniegu lub śliskości zimowej, jak również dopuszczalny maksymalny czas występowania tych odstępstw. 8. Standardy zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie Gminy Pyskowice zostały określone w załączniku nr 7d. Poszczególnym standardom zimowego utrzymania dróg przypisane są minimalne poziomy utrzymania nawierzchni jezdni oraz dopuszczalne odstępstwa od standardu w warunkach występowania opadów śniegu lub śliskości zimowej, jak również dopuszczalny maksymalny czas występowania tych odstępstw. 9. Po każdym dniu, w którym przeprowadzona była akcja zimowa, Zamawiający otrzyma potwierdzenie jej prowadzenia wraz z dokładnym zestawieniem wykazu dróg i chodników z podziałem na kategorie oraz ilością kilometrów objętych zimowym utrzymaniem w danym dniu. 10. Potwierdzenie prowadzenia akcji Wykonawca zgłosi w formie pisemnej, faxem lub e-mailem osobie pełniącej nadzór ze strony Zamawiającego najpóźniej do godz. 1500 następnego dnia po dniu, w którym akcję rozpoczęto (od poniedziałku do czwartku), natomiast za prowadzenie akcji w piątki, soboty i niedziele, do godz. 1500 w poniedziałek. 11. Zamawiający naliczy kary umowne za niezgłoszenie prac zgodnie z w/w wymogami. 12. Wymagania sprzętowe: - Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o którym mowa w tabeli 1. tabela 1 Nazwa i opis wymaganego sprzętu Wymagana ilość Samochód ciężarowy lub specjalny wyposażony w posypywarkę z instalacją do zraszania soli solanką wyposażony w pług z lemieszem o szer. min. 3 m (pługo-piaskarko-solarka) 2 szt. Samochód ciężarowy, samowyładowczy do 3,5 t wyposażony w łopaty, miotły, posypywarki taczkowe oraz inne narzędzia i urządzenia do ręcznego odśnieżania i posypywania miejsc niedostępnych dla sprzętu mechanicznego oraz w razie konieczności służący do wywozu nadmiaru śniegu. 1 szt. Wyżej wymieniona ilość sprzętu jest ilością minimalną, jaka winna być w całodobowej, wyłącznej dyspozycji dla potrzeb Gminy Pyskowice na okres realizacji umowy. Faktyczna ilość sprzętu oraz rodzaj sprzętu jaki Wykonawca będzie musiał zastosować, będzie wynikała z warunków pogodowych, rzeczywistych potrzeb i rodzaju dróg, tak aby zapewnić zimowe utrzymanie dróg zgodnie z ustalonymi standardami. - Sprzęt do zimowego utrzymania dróg winien być sprawny (24 godziny na dobę) i posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczony do ruchu. W przypadku awarii sprzętu Wykonawca zapewni natychmiast na czas jego naprawy inny sprawny technicznie sprzęt. - Pojazdy służące do prowadzenia akcji zimowej powinny spełniać wymagania Dyrektywy 98/69/EC (normy dopuszczalnej emisji spalin) – co najmniej norma EURO 4 (nie dotyczy pojazdów elektrycznych). W przypadku awarii samochodu Wykonawca natychmiast zapewni na czas jego naprawy inny samochód spełniający wymagania w zakresie normy emisji spalin, co najmniej norma Euro 4 (nie dotyczy pojazdów elektrycznych). - Pojazdy służące do prowadzenia akcji zimowej muszą być wyposażone w urządzenia GPS umożliwiające automatyczne zapisywanie w pamięci nielotnej: czasu pracy, aktualnej lokalizacji i przebytej drogi pojazdów, prędkości pojazdów: pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości urządzenia monitorującego. Wykonawca każdorazowo na żądanie Zamawiającego niezwłocznie udostępnia zarejestrowane dane dot. lokalizacji pojazdów we wskazanej dacie. 13. Wykonawca zadania we własnym zakresie przygotowuje, gromadzi oraz przechowuje materiały do usuwania śliskości. Materiały stosowane do usuwania śliskości zimowej powinny być składowane i zabezpieczone przed wpływem wilgoci w specjalnie do tego przygotowanych magazynach stałych lub na tymczasowych składowiskach tak, aby nie prowadziły do degradacji środowiska naturalnego. 14. Wykonawca jest zobowiązany stosować odpowiednie dawki materiałów w zależności od typu spodziewanej śliskości, rodzaju występującej śliskości, warunków atmosferycznych oraz temperatury nawierzchni zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. Nr 230, poz.1960 z 2005 r.) 15. Prace związane z wywozem nadmiaru śniegu każdorazowo wykonywane będą na odrębne pisemne lub mailowe zlecenie Zamawiającego. Termin wykonania wynosi 2 dni od otrzymania zlecenia. 16. Do obowiązków Wykonawcy należy stały monitoring stanu nawierzchni dróg i placów gminnych i powiatowych. 17. Po zakończeniu akcji zimowego utrzymania dróg Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia materiału uszorstniającego zalegającego na jezdniach, w ściekach przy krawężnikowych, przystankach autobusowych w terminie do 30.04.2021r. UWAGA Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania pracy ludzi i sprzętu do zmieniających się warunków atmosferycznych. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody, wypadki i kolizje drogowe i inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem robót lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z obowiązującymi przepisami wykonywania robót przy zimowym utrzymaniu dróg i chodników. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których jest prowadzone zimowe utrzymanie od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia odpowiada Wykonawca. Uwagi końcowe: Cena ofertowa poszczególnych zadań powinna uwzględniać wszystkie obowiązki nałożone na Wykonawcę wymienione powyżej. Ceny jednostkowe netto oraz cena całkowita brutto umowy podana w załączniku 2 do SIWZ – formularz cenowy, będzie maksymalnym wynagrodzeniem Wykonawcy jakie może uzyskać przy realizacji zamówienia. Cena ta ustalona jest na cały okres obowiązywania umowy i nie podlega zmianie z zastrzeżeniem sytuacji opisanych w rozdziale XXIX SIWZ oraz wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na przedmiot zamówienia. Ze względu na nieprzewidywalność warunków atmosferycznych, wielkości podane w  kolumnie nr 4 poz. 1-14 załącznika nr 2 do SIWZ – formularz cenowy, są wielkościami oszacowanymi, które mogą ulec zmniejszeniu podczas realizacji umowy lub zwiększeniu na zasadach określonych w rozdziale XXIX SIWZ i wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. Kwota wskazana przez Oferenta w poz. 16 w załączniku nr 2 do SIWZ - formularz cenowy, posłuży Zamawiającemu do wyboru najkorzystniejszej oferty. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług tj. kierowanie pojazdami, odśnieżanie dróg i chodników, były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie pkt 4.2 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. UWAGA: Proszę dokumentów z pkt 4.2 nie załączać do oferty. UWAGA (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn.zm.) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw wykluczenia), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach