Przetargi.pl
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I CHODNIKÓW NA TERENIE GMINY ŁAŃCUT W SEZONIE 2020/2021

Gmina Łańcut ogłasza przetarg

  • Adres: 37-100 Łańcut, ul. Mickiewicza
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 252 264 , fax. 172 256 536
  • Data zamieszczenia: 2021-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łańcut
    ul. Mickiewicza
    37-100 Łańcut, woj. podkarpackie
    tel. 172 252 264, fax. 172 256 536
    REGON: 69058179000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalancut.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I CHODNIKÓW NA TERENIE GMINY ŁAŃCUT W SEZONIE 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2020/2021 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej. Szczegółowy zakres prac stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia określa niniejsza Specyfikacja. 2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Rejony obszarowe /Części/. Mapa sieci dróg do zimowego utrzymania w poszczególnych Rejonach została określona w Zał. Nr 7 do SIWZ. Wykaz dróg powiatowych i wojewódzkich na terenie gminy Łańcut, przy których będą odśnieżane chodniki stanowi Zał. Nr 8 do SIWZ. 3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 6,8 km oraz przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 11,7 km tj. 18,50 km na terenie gminy Łańcut. Część I - Rejon Obszarowy nr 1 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie sołectwa: Rogóżno, Kosina, Głuchów - ok. 33,8 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości) oraz chodników – ok. 7,30 km w tym ok. 6,8 km przy drogach powiatowych. Wykaz dróg gminnych kategorii dróg publicznych do zimowego utrzymania w Rejonie Nr 1 określa Zał. Nr 3 do SIWZ. Osoba do kontaktu: Pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie – Łukasz Gaweł – 669 226 459 Drogi: Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej - pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 100 h - pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 60 h - mieszanka piaskowo – solna 20 % - 130 m3 Chodniki: Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej - pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 65 h - mieszanka piaskowo – solna 20 % - 30 m3 Część II - Rejon Obszarowy nr 2 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie sołectwa: Sonina, Wysoka - ok. 15,6 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości) oraz chodników w sołectwach: Sonina, Wysoka – ok. 10,20 km w tym ok. 3,8 km przy drodze wojewódzkiej oraz ok. 3,4 km przy drogach powiatowych. Wykaz dróg gminnych kategorii dróg publicznych do zimowego utrzymania w Rejonie Nr 2 określa Zał. Nr 3 do SIWZ. Osoba do kontaktu: Pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie – Łukasz Gaweł – 669 226 459 Drogi: Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej - pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 80 h - pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 50 h - mieszanka piaskowo – solna 20 % - 60 m3 Chodniki: Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej - pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 70 h - mieszanka piaskowo – solna 20 % - 30 m3 Część III - Rejon Obszarowy nr 3 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych wewnętrznych na terenie następujących sołectw: Albigowa, Handzlówka - ok. 26 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości) oraz chodniki w sołectwach: Albigowa, Handzlówka – ok. 4,93 km w tym ok. 3,0 km przy drodze wojewódzkiej oraz ok. 1,24 km przy drogach powiatowych. Wykaz dróg gminnych kategorii dróg publicznych do zimowego utrzymania w Rejonie Nr 3 określa Zał. Nr 3 do SIWZ. Osoba do kontaktu: Pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie – Łukasz Gaweł – 669 226 459 Drogi: Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej - pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 100 h - pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 80 h - mieszanka piaskowo – solna 20 % - 80 m3 Chodniki: Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej - pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 70 h - mieszanka piaskowo – solna 20 % - 40 m3 Część IV - Rejon Obszarowy nr 4 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie sołectwa: Kraczkowa, Cierpisz – ok. 25 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości) oraz chodnika w sołectwie: Kraczkowa – ok. 7,41 km, w tym ok. 7,06 km przy drogach powiatowych. Wykaz dróg gminnych kategorii dróg publicznych do zimowego utrzymania w Rejonie Nr 4 określa Zał. Nr 3 do SIWZ. Osoba do kontaktu: Pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie – Łukasz Gaweł – 669 226 459 Drogi: Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej - pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 100 h - pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 50 h - mieszanka piaskowo – solna 20 % - 80 m3 Chodniki: Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej - pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 100 h - mieszanka piaskowo – solna 20 % - 40 m3 4. Obowiązki Wykonawcy: 4.1. Prowadzenie prac związanych z utrzymaniem dróg gminnych i wewnętrznych oraz chodników również w bardzo niekorzystnych warunkach atmosferycznych (niskie temperatury, zawieje i zamiecie śnieżne) we wszystkie dni tygodnia z dniami świątecznymi i wolnymi od pracy włącznie. STANDARDY ZIMOWEGO UTRZYMANIA: Drogi: Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu. - w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne których wykaz przedstawiono w załączniku Nr 3 do SIWZ. Chodniki: 1. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h 2. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h 3. Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h Założenia ogólne: Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Maszyny z zamontowanym osprzętem odśnieżnym powinny być wyposażone w należyte oświetlenie łącznie ze światłem ostrzegawczym koloru pomarańczowego, zamontowanym w górnej części maszyny. Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie. 4.2. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania. 4.3. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny. 4.4. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania. 4.5. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 6 do SIWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazane przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury. Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą. 5. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie, fax na wskazany nr telefonu, przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem. 6. Odpowiedzialny za kierowanie akcją odśnieżania jest pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie: P. Łukasz Gaweł, tel. stacjonarny 17 225 67 62; kom. 669 226 459 7. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 8. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne. 9. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu. 10. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia. 11. Wykonawca składa ofertę na odśnieżanie i posypywanie w ramach danego REJONU tj. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty na wyłącznie odśnieżanie lub wyłącznie utrzymanie chodników w ramach rejonu. 12. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca. 13. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca (Podwykonawca) zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 1666 z zm.). W związku z tym Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z realizacją zimowego utrzymania dróg i chodników tj. Kierowca pługopiaskarki lub sprzętu zamiennego były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę (Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji usługi, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, zostały określone we wzorze umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach