Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych, ciągów pieszych, miejsc parkingowych i chodników na terenie gminy Jerzmanowice-Przeginia w sezonie zimowym 2019/2020 z podziałem na 2 zadania

Gmina Jerzmanowice-Przeginia ogłasza przetarg

  • Adres: 32-048 Jerzmanowice, Rajska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 123 895 247 , fax. 123 895 521
  • Data zamieszczenia: 2019-09-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jerzmanowice-Przeginia
    Rajska 22
    32-048 Jerzmanowice, woj. małopolskie
    tel. 123 895 247, fax. 123 895 521
    REGON: 35155580300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jerzmanowice-przeginia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych, ciągów pieszych, miejsc parkingowych i chodników na terenie gminy Jerzmanowice-Przeginia w sezonie zimowym 2019/2020 z podziałem na 2 zadania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych, ciągów pieszych, miejsc parkingowych i chodników na terenie gminy Jerzmanowice - Przeginia w sezonie zimowym 2019/2020r. Podzielone na 2 części – zadanie nr 1 i zadanie nr 2”: 1) Część - Zadanie 1. Drogi gminne w obrębie sołectwa Racławice – długości ok. 7.230 m oraz miejsca parkingowe koło kościoła przy drogach powiatowych. Drogi gminne w obrębie sołectwa Czubrowice – długości ok. 5.350 m oraz miejsca parkingowe koło remizy OSP. Drogi gminne w obrębie sołectwa Przeginia – długości ok. 9.850 m oraz miejsca parkingowe koło kościoła, Domu Ludowego i nowej remizy OSP Drogi gminne w obrębie sołectwa Gotkowice – długości ok. 3.200 m oraz chodnik w centrum wsi. 2) Część – Zadanie 2. Drogi gminne w obrębie sołectwa Jerzmanowice – długość ok. 26.345 m oraz miejsca parkingowe przed remizą OSP (gimbusy), koło kościoła dojście-od strony drogi gminnej, koło plebani, koło pogotowia ratunkowego, koło Urzędu Gminy i Ośrodka Zdrowia, chodnik koło Urzędu Gminy i Ośrodka Zdrowia. Drogi gminne w obrębie sołectwa Sąspów – długość ok. 16.975 m oraz miejsca parkingowe koło kościoła, rondo za szkołą podstawową oraz chodnik w centrum wsi. Drogi gminne w obrębie sołectwa Szklary – długość ok. 2.200 m oraz miejsca parkingowe koło kościoła. Drogi gminne w obrębie sołectwa Łazy – długość ok. 11.070 m oraz miejsca koło boiska sportowego. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie możliwość w ramach podanej przez Wykonawcę ceny ryczałtowej wskazania do „zestawienia zimowego utrzymania dróg” dodatkowych odcinków dróg o długości nieprzekraczającej 300 metrów bieżących o podobnym standardzie odśnieżania. 3) Przez zimowe utrzymanie rozumie się: - odśnieżanie jezdni i poboczy, - usuwanie śliskości zimowej, - dyżury sprzętu, - patrolowanie dróg - pozimowe sprzątanie. Szczegółowy zakres oraz wymagania dotyczące zimowego utrzymania dróg, chodników i placów określa Specyfikacja Techniczna. 4) Zakres obejmujący zadanie nr 1 i zadania nr 2: Wymagania dotyczące dla zadania 1 i 2. a) Przygotowanie sprzętu i materiałów niezbędnych do realizacji zadania, a także transport. b) Odśnieżanie dróg w poszczególnych sołectwach (WYKAZ DRÓG GMINNYCH dla poszczególnych sołectw określa Specyfikacja Techniczna). c) Odśnieżanie miejsc parkingowych i chodników (WYKAZ MIEJSC PARKINGOWYCH I CHODNIKÓW dla poszczególnych sołectw określa Specyfikacja Techniczna). d) Usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie nawierzchni drogi (jezdnia na całej szerokości) materiałami wykorzystywanymi do ich posypywania w czasie zimowego utrzymywania dróg – na ostrych łukach, skrzyżowaniach z drogami, przy przystankach autobusowych, podjazdach, odcinkach o pochyleniu > 4% na czarno, pozostałe części drogi na biało. Do likwidacji oblodzeń Wykonawca posypuje nawierzchnię drogi materiałami do posypywania dróg dopuszczonymi do ogólnego stosowania tj. materiałem uszorstniającym. Zamawiający nie dopuszcza kruszywa żużlowego i szlaki. Materiał ten winien posiadać stosowne atesty potwierdzające jego przydatność do wykonania przedmiotu zamówienia. Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być łamliwe, nie powinno zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Rodzaje kruszywa należy dobierać zależnie od lokalnych warunków. Nie dopuszcza się stosowania materiałów uszorstniajacych nienormatywnych w tym materiałów stanowiących odpad w rozumieniu ustawy o odpadach. 5) W przypadku gołoledzi lub oblodzeń posypywanie dróg na całej długości i szerokości. a) wykonawca przystępuje do posypywania nawierzchni drogi celem usunięcia jej śliskości niezwłocznie nie później niż w ciągu 1,5 godziny od wystąpienia zjawiska gołoledzi lub oblodzeń. b) w celu likwidacji oblodzeń Wykonawca posypuje nawierzchnię drogi, chodników i placów, materiałami do posypywania dróg zgodnie z zasadami stosowania środków chemicznych i uszorstniających. Materiał ten winien posiadać stosowne atesty potwierdzające jego przydatność do wykonania przedmiotu zamówienia. 6) Przekazywanie informacji o stanie dróg w formie meldunków do Zamawiającego i zapewnienie łączności z pracującym lub dyżurującym sprzętem, prowadzenie zapisów interwencyjnych. 7)Sprzątanie pozimowe dróg m.in. jezdni w szczególności wzdłuż krawężników, korytek betonowych umiejscowionych bezpośrednio przy krawędzi jezdni oraz chodników zlokalizowanych w ciągach utrzymywanych dróg z koniecznością zastosowania wody (wskazana zamiatarka ze zraszaczem a do miejsc trudno dostępnych sprzęt ręczny do zamiatania). 8) Interwencyjny wywóz nagromadzonego śniegu w szczególności z ulic ślepych i zatok. 9) W przypadku rozpoczęcia akcji czynnej (odśnieżania lub posypywania) Wykonawca obowiązany jest odnotować ten fakt każdorazowo w książce dyżurów oraz wykonywać jednorazowe interwencyjne wyjazdy sprzętu do przywrócenia możliwości przejazdu na danym odcinku np. na wezwanie policji. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia akcji biernej, polegającej na: - utrzymywanie w gotowości technicznej sprzętu, - pełnienie dyżuru, - patrolowanie dróg. 10) Wykonawca wybrany do realizacji przedmiotu zamówienia (dot. zarówno I jak i II zadania) zobowiązany jest wyposażyć sprzęt (pojazdy) wykorzystywany przy zimowym utrzymaniu dróg w system lokalizacji GPS dający możliwość monitorowania przez Zamawiającego (stały podgląd)czasu i miejsca świadczenia usługi. Wykonawca zobowiązany jest więc dostarczyć Zamawiającemu nieodpłatnie oprogramowania do obsługi GPS, które pozwoli dokładnie określić na mapie pozycję sprzętu w czasie rzeczywistym oraz odtworzyć historię przejechanej trasy. System musi umożliwić stały monitoring pojazdów z możliwością dostępu do danych archiwalnych. Odczyty z systemu będą dla Zamawiającego podstawą oceny poprawności realizacji usługi zimowego utrzymania dróg oraz innych miejsc/parkingów. Wszelkie koszty związane z zakupem systemu, wyposażenia GPS oraz zachowania jego sprawności ponosi Wykonawca, koszty te należy wkalkulować w cenę oferty. W przypadku awarii urządzenia GPS Wykonawca zobowiązany jest zgłosić ten fakt niezwłocznie Zamawiającemu oraz dokonać jest niezwłocznej naprawy lub wymiany w czasie nie dłuższym niż 48 godzin od momentu zgłoszenia awarii sprzętu Zamawiającemu. 4.Wymagania dotyczące zatrudnienia osób: 1) Zamawiający wymaga, aby pracownicy Wykonawcy/podwykonawcy wykonujący czynności niezbędne do realizacji zamówienia, tj: osoby kierujące sprzętem wykorzystywanym, przy realizacji przedmiotu zamówienia, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, zatrudnieni byli na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r., - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 1666 z późn. zm.). 2) Zatrudnienie, o którym mowa powyżej powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem ust. 8). 3) Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust.1, Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę oraz podwykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 1, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w ust. 1. 4) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust 1 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/podwykonawcą z pracownikami. 5) Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 1. 6) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust.3 lub 4 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej w § 5 ust. 5 wzoru umowy. 7) W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 3, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w ust. 4 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego w pkt. 3.4.4 dla drugiego wezwania lub upływu terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w ust.3. 8) W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust.1, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w ust. 3.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta na zadanie nr 1 powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 2.000,00 złotych (słownie: dwa tysiące złotych). 2. Oferta na zadanie nr 2 powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 4.000,00 złotych (słownie: cztery tysiące złotych). 1) Wadium może być wniesione w: a) formie pieniężnej, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2014r, poz. 1804 z późn. zmianami). 2) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w formie pieniężnej za pomocą przelewu bankowego Zamawiający uzna za skuteczne wówczas, gdy kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie, oddział w Jerzmanowicach - numer rachunku 83 8589 0006 0150 0000 0390 0011 Uwaga! Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien podać nr konta, na który ma być dokonany zwrot wadium (najlepiej to uczynić podczas operacji przelewu). 4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu w pok. nr 116 – Skarbnik Gminy Jerzmanowice-Przeginia, w siedzibie Zamawiającego do dnia składania ofert. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie niepieniężnej poprzez dołączenie dokumentu do koperty z ofertą. 5. W przypadku, gdy oferta będzie zabezpieczona wadium w postaci innej niż wskazana w pkt. 2. ust. 1) lub wadium zostanie wniesione niezgodnie ze sposobem wyżej podanym, Zamawiający dokona wykluczenia Wykonawcy. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. pkt. 2. ust. 1) lit. b-e, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, przy czym: 1) w przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań, 2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Inne oświadczenia i dokumenty, które należy przedłożyć wraz z ofertą: 1) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 2) (Opcjonalnie) Pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - w przypadku korzystania z zasobów innego podmiotu na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22a ust. 2 ustawy Pzp. Zgodnie z SIWZ zobowiązanie powinno być złożone w formie pisemnej w oryginale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach