Przetargi.pl
Zimowe, pozimowe oraz bieżące utrzymanie ulic i chodników na terenie Gminy Czerwonak

Gmina Czerwonak ogłasza przetarg

  • Adres: 62-004 Czerwonak, ul. Źródlana 39
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 6544204 , fax. 61 8120270
  • Data zamieszczenia: 2014-01-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czerwonak
    ul. Źródlana 39 39
    62-004 Czerwonak, woj. wielkopolskie
    tel. 61 6544204, fax. 61 8120270
    REGON: 63125874400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czerwonak.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe, pozimowe oraz bieżące utrzymanie ulic i chodników na terenie Gminy Czerwonak
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Zimowe, pozimowe oraz bieżące utrzymanie ulic i chodników na terenie Gminy Czerwonak. 2. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na dwie części: Część I Zimowe utrzymanie ulic i chodników na terenie Gminy Czerwonak 3. Zakres przedmiotu zamówienia w zakresie dotyczącym części I obejmuje: 1) usuwanie śliskości zimowej przy zastosowaniu odpowiednich (właściwych) środków chemicznych i uszorstniających; 2) odpłużanie jezdni przy zastosowaniu pługów czołowych lemieszowych zamontowanych na solarkach, piaskarkach, samochodach ciężarowych; 3) sprzątanie błota, śniegu, lodu z chodników; 4) uszorstnianie nawierzchni po odgarnięciu śniegu i lodu; 5) pełnienie nadzoru dyspozytorskiego w godz. od 23:00 do 6:00 pod kątem podejmowania odpowiednich działań; 6) w przypadku intensywnych opadów śniegu lub zamieci powodujących powstawanie zasp Zamawiający może żądać od Wykonawcy użycia ciężkiego sprzętu; 7) dostawa - dziesięciokrotna - we wskazane przez Zamawiającego miejsca, piasku z domieszką 4% soli drogowej (pojemniki i pryzmy) w ilości 32 ton każda. 4. Prace związane z zimowym utrzymaniem dróg i chodników będą odbywały się na terenie Gminy Czerwonak wg zestawienia dróg i chodników objętych zimowym utrzymaniem. Uwzględniając znaczenie komunikacyjne poszczególnych dróg oraz wymogów w zakresie ochrony środowiska, drogi na terenie Gminy Czerwonak podzielono na pięć kolejności zimowego utrzymania oraz na utrzymanie chodników ogółem, w sposób określony w załącznikach do SIWZ, będących opisem przedmiotu zamówienia. 5. Zamawiający szacuje wykonanie usługi objętej przedmiotem zamówienia na długości łącznej maksymalnie 3 500 km dróg oraz 1 000 km chodników. 6. Podanie faktycznej ilości kilometrów odśnieżonych dróg i chodników w okresie umownym nie jest możliwe do określenia, gdyż związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego. 7. Maksymalna ilość kilometrów odśnieżonych dróg i chodników będzie zależna od warunków atmosferycznych. 8. Standard odśnieżenia i zwalczania śliskości zimowej dróg I - V kolejności zimowego utrzymania i chodników (wymagania w zakresie jakości świadczonych usług): 1) standard I odśnieżania i zwalczania śliskości obejmuje drogi I i II kolejności zimowego utrzymania, 2) standard II odśnieżania i zwalczania śliskości obejmuje drogi III, IV i V kolejności zimowego utrzymania. 9. Zasady odbioru prac zimowych: 1) przy odśnieżaniu dróg: a) Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawionego śniegu na jezdni oraz szerokości odśnieżania. Kontrola odbywa się w ciągu 2-3 godzin po wykonaniu pracy, jeżeli warunki pogodowe są ustabilizowane ustabilizowane oraz sprawdza wykonanie usługi, zgodnie z ustalonym standardem lub ewentualne odstępstwa od standardów. Stwierdzone przez Zamawiającego niezgodne z umową działanie lub zaniechanie działania przez Wykonawcę zostanie opisane w protokóle. O zaistniałym fakcie Zamawiający poinformuje Wykonawcę telefonicznie lub faksem. Zamawiający podczas telefonicznego lub faksem poinformowania Wykonawcy o stwierdzonych nieprawidłowościach w wykonaniu usługi ustali czas, w którym spodziewa się przedstawiciela Wykonawcy celem potwierdzenia ww. Termin, o którym mowa powyżej ustalany będzie tego samego dnia, w którym stwierdzono nieprawidłowości w wykonaniu umowy. Fakt niestawienia się przedstawiciela Wykonawcy nie może stanowić podstawy do kwestionowania stwierdzonego pisemnie (protokół) stanu faktycznego. b) w przypadku, gdy Wykonawca ze względu na trudne warunki pogodowe nie jest w stanie wykonać prac zgodnie ze standardem zimowego utrzymania dróg, powinien zawiadomić - pisemnie, faksem - o tym fakcie Zamawiającego, c) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania dróg, Wykonawca ponosi kary zgodnie z umową, 2) przy zwalczaniu śliskości: a) Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę ilości rozsypanych środków, szerokości i długości sypania, b) odbiór wyrywkowy odbywa się w ciągu 2-3 godzin po wykonaniu pracy, jeżeli warunki pogodowe są ustabilizowane, c) w przypadku, gdy Wykonawca ze względu na trudne warunki pogodowe nie jest w stanie wykonać prac zgodnie ze standardem zimowego utrzymania dróg, powinien zawiadomić - pisemnie, faksem - o tym fakcie Zamawiającego, d) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania dróg, Wykonawca ponosi kary zgodnie z umową. 10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do niniejszej SIWZ: 1) Załącznik nr 1 - Wykaz dróg i chodników objętych zimowym utrzymaniem. 2) Załącznik nr 2 - Plan zimowego utrzymania dróg - mapa poglądowa część północna Gminy Czerwonak. 3) Załącznik nr 3 - Plan zimowego utrzymania dróg - mapa poglądowa część południowa Gminy Czerwonak. 4) Załącznik nr 4 - Wykaz pojemników na piasek. 5) Załącznik nr 5 - Wykaz miejsc pod pryzmy piasku. 6) Załącznik nr 6 - Wzór poleceń Zamawiającego związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. 7) Załącznik nr 7 - Specyfikacja Techniczna: D-00.00.00 Wymagania ogólne, D-10.10.01b - Odśnieżanie dróg, D-10.10.01c- Zwalczanie śliskości zimowej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści załączników od nr 1 do nr 5, w trakcie realizacji zamówienia. Zmiana treści niniejszych załączników nie stanowi zmiany przedmiotu zamówienia. 11. Uwagi: 1) odśnieżanie dróg II, III. IV i V kolejności zimowego utrzymania - następuje wyłącznie na polecenie Zamawiającego. Zamawiający może wskazać tylko wybrane odcinki dróg do odśnieżenia 2) przystąpienie do akcji w godzinach 6:00-23:00 następuje na polecenie Zamawiającego, 3) polecenie Zamawiającego w zakresie opisanym w pkt 1) i 2) przekazywane jest faksem lub w formie telefonicznej i potwierdzonej faksem oraz zawiera każdorazowo wskazanie zakresu wykonania usługi (załącznik nr 6 - Wzór poleceń Zamawiającego związanych z realizacją przedmiotu zamówienia), 4) w godzinach 23:00 do 6:00 Wykonawca podejmuje samodzielnie decyzję o podjęciu działań w zakresie I standardu - I kolejność zimowego utrzymania oraz w zakresie chodników, 5) do usuwania skutków zimy Wykonawca zobowiązany jest przystąpić równocześnie na wszystkich drogach i chodnikach, na których wymagane jest podjęcie działań, 6) rozpoczęcie prac powinno nastąpić w czasie do 3 godzin licząc od momentu:wystąpienia zjawiska w godzinach 23:00-6:00, przekazania polecenia Zamawiającego, o którym mowa w treści pkt 3), 7) Wykonawca winien utrzymywać stałą, całodobową łączność telefoniczną z Zamawiającym, 8) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu (pisemnie lub faksem) informacji (raportu) z podjętych i wykonanych zadań. Przedmiotowy raport należy złożyć Zamawiającemu w dni robocze Zamawiającego w godz. od 8.00 do 15.00. Część II: Pozimowe i bieżące oczyszczanie ulic i chodników na terenie Gminy Czerwonak 12. Przedmiot zamówienia w zakresie dotyczącym części II obejmuje mechaniczne: 1) pozimowe oczyszczenie ulic o łącznej długości 34 061 m, wg wykazu ulic, 2) pozimowe oczyszczenie chodników o łącznej długości 13 314 m, wg wykazu chodników, 3) bieżące oczyszczanie ulic każdorazowo o łącznej długości 28 216 m, oczyszczenie wykonywane będzie od maja do października dwa razy w miesiącu, w kwietniu jeden raz, 4) bieżące oczyszczenie chodników o łącznej długości 13 314 m, wg wykazu chodników, oczyszczenie wykonywane będzie jednorazowo w czerwcu, sierpniu i październiku, 5) oczyszczanie wskazanych przez Zamawiającego nawierzchni 8 skrzyżowań z piasku zalegającego po opadach atmosferycznych, oczyszczenie wykonywane będzie (7) siedmiokrotnie, na terenie Gminy Czerwonak. 13. Zakres świadczonych usług obejmuje zabrudzenia powstałe na nawierzchni jezdni i chodników poszczególnych ulic, znajdujące się pomiędzy jej wewnętrzną częścią ograniczoną krawężnikami lub samą krawędzią, z wyłączeniem: 1) usuwania chwastów wyrastających przy krawężnikach, 2) usuwania zabrudzeń wynikłych z prowadzenia prac zewnętrznych, np. roboty ziemne, frezowanie dróg, itp., 3) zraszania ulic poza harmonogramem oczyszczania, 4) usuwania nadmiaru ziemi zalegającej na poboczach, 5) usuwania śniegu i zabrudzeń w niesprzyjających warunkach atmosferycznych (temperatury ujemne, zamarznięte przykrawężniki). 14. Oczyszczenie pozimowe ulic i chodników zostanie wykonane w terminie 14 dni kalendarzowych, licząc od dnia otrzymania pisemnego zlecenia od Zamawiającego. 15. Krotność bieżącego oczyszczania chodników, ulic i skrzyżowań, opisana w ust. 3, może być mniejsza niż określona powyżej w zależności od warunków atmosferycznych wpływających na wyznaczenie przez Zamawiającego terminu oczyszczania pozimowego chodników i ulic. 16. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do niniejszej SIWZ: 1) Załącznik nr 1 - Spis ulic pozimowego oczyszczania, 2) Załącznik nr 2 - Spis chodników pozimowego oczyszczania, 3) Załącznik nr 3 - Spis ulic bieżącego oczyszczania, 4) Załącznik nr 4 - Spis chodników bieżącego oczyszczania, 5) Załącznik nr 5 - Mapa pozimowe oczyszczanie ulic - część południowa gminy, 6) Załącznik nr 6 - Mapa pozimowe oczyszczanie ulic - część północna gminy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium 1. Wysokość wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 1) Część I: 5.000,00 PLN (słownie PLN: pięć_tysięcy_00/100), 2) Część II: 1.000,00 PLN (słownie PLN: jeden_tysiąc_00/100). 2. Forma wadium: Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancjach z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium: 1) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego PKO Bank Polski S.A. nr rachunku: 29 1020 4027 0000 1302 1205 0847 na przelewie należy umieścić informację Wadium - Zimowe, pozimowe oraz bieżące utrzymanie ulic i chodników na terenie Gminy Czerwonak - część I_II 2) wadium w pozostałych akceptowanych formach należy złożyć w oryginale - przed upływem terminu składania ofert - w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Czerwonak, ul. Źródlana 39, pok. 102, 3) do oferty należy dołączyć kserokopię wnoszonego wadium, 4) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 4. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pktu 6 ppkt 2) SIWZ; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli było wymagane; 3) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5. Ponowne wniesienie wadium: Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pktu 4 ppkt 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6. Zatrzymanie wadium: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - jeżeli było wymagane; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.czerwonak.pl/public
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach