Przetargi.pl
„Zeroemisyjne źródło ogrzewania w Szpitalu Powiatowym w Kolbuszowej”

Powiat Kolbuszowski ogłasza przetarg

  • Adres: 36-100 Kolbuszowa, 11 Listopada 10
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172275880
  • Data zamieszczenia: 2024-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kolbuszowski
    11 Listopada 10
    36-100 Kolbuszowa, woj. podkarpackie
    tel. 172275880
    REGON: 690581382
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kolbuszowski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zeroemisyjne źródło ogrzewania w Szpitalu Powiatowym w Kolbuszowej”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: obejmuje wykonanie w systemie “zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji projektowej (technicznej) oraz robót budowlanych dla inwestycji „Zeroemisyjne źródło ogrzewania w Szpitalu Powiatowym wKolbuszowej” tj.: opracowanie pełno branżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na podstawie, której możliwa będzie realizacja inwestycji zarówno pod względem formalnoprawnym jak i technicznym oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją inwestycji. Inwestycja będzie realizowana na terenie Szpitala Powiatowego w Kolbuszowej, który ma swoją siedzibę w dwóch lokalizacjach: ul. Grunwaldzka 4 oraz Kolejowa 3 w Kolbuszowej.Inwestycja polegać będzie na wykonaniu modernizacji istniejących kotłowni(w w/w dwóch lokalizacjach): modernizację istniejącej technologii kotłowni gazowej wodnej w Oddziale Dializoterapii i Nefrologii tzw. „nerce” przy ul. Kolejowej poprzez przebudowę (budowę) kotłowni z zastosowaniem kondensacyjnych wodnych kotłów gazowych oraz wysokowydajnego innowacyjnego podgrzewacza c.w.u. ze stali nierdzewnej oraz modernizacji kotłowni przy ul. Grunwaldzkiej 4 gazowo-olejowej parowo-wodnej poprzez wymianę urządzeń na kondensacyjne kotły gazowe oraz innowacyjne wysokowydajne podgrzewacze c.w.u. ze stali kwasoodpornej wraz z montażem Odnawialnych Źródeł Energii polegającym na zastosowaniu wysokotemperaturowych dwustopniowych pomp ciepła, przy założeniu, że dolnym źródłem energii dla I stopnia będzie ciepło z ziemi, a dolnym źródłem dla drugiego stopnia będzie czynnik podawany na wyjściu z I stopnia pomp ciepła.Zakłada się demontaż istniejącego kotła parowego wraz z osprzętem i wyposażeniem oraz instalacją parową w istniejącej kotłowni. Planuje się, że dotychczasowe kotły wodne olejowo – gazowe pozostaną zgodnie z przepisami jako rezerwowe źródło zasilania – praca na oleju. W pierwszej kolejności jako źródło ciepła dla SPZOZ wykorzystywane będą pompy ciepła, a w przypadku ekstremalnie niskich temperatur będą one wspomagane pracą gazowych kotłów kondensacyjnych. W razie przerwy w dostawie gazu awaryjnie będą pracować rezerwowe kotły z palnikami olejowymi. 4. Inwestycja realizowana będzie w II etapach:1) Etap I: Opracowanie dokumentacji projektowej (technicznej) oraz uzyskanie prawomocnej Decyzji pozwolenia na budowę zezwalającej na realizację inwestycji:2) Etap II: Realizacja robót budowlanych Zamawiający wymaga odbycia przez Wykonawcę obowiązkowej wizji lokalnej. Wizja lokalna ma na celu oględziny miejsca wykonywania przedmiotu zamówienia przez potencjalnych Wykonawców. Zamawiający przewiduje możliwość złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej przy udziale wyznaczonego przedstawiciela Zamawiającego, w określonych terminach tj. w dniach:a) 05.06.2024 r. w miejscach realizacji inwestycji tj.: od godz. 10:00 do 10.30 kotłownia SPZOZ, ul. Grunwaldzka 4 oraz od 10.45 do 11.15 w kotłowni SPZOZ, ul. Kolejowa 3.b) 07.06.2024r. w miejscach realizacji inwestycji tj. od godziny 13:00 do 13.30 kotłownia SPZOZ ul. Grunwaldzka oraz 13.45 do 14.15 kotłownia SPZOZ ul. Kolejowa 3. Wykonawcy zainteresowani dokonaniem oględzin terenu robót proszeni są o uprzednie zgłoszenie udziału Zamawiającemu: do P. Grzegorz Jaje na e-mail: g.jaje@kolbuszowski.pl W trakcie wizji lokalnej nie będą udzielane informacje techniczne. Wykonawca zobowiązany jest do odbycia wizji lokalnej w jednym z ww. terminów. Obowiązkowo należy odbyć wizję lokalną w obu lokalizacjach. Udział w wizji lokalnej jest obligatoryjny dla złożenia oferty.Oferta Wykonawcy złożona bez odbycia wizji lokalnej podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzpcd zmiany umowy par 21e) pojawienia się na rynku materiałów, wyrobów lub urządzeń o lepszych parametrach technicznych, poprawiających warunki realizacji robót, co umożliwi skrócenie terminu realizacji umowy, lepsze funkcjonowanie przedmiotu umowy lub eksploatacji obiektu, obniżenie kosztów późniejszej eksploatacji, walory użytkowe itp.f) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń projektowych niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,h) wystąpienia warunków terenu budowy, linii elektrycznych i innych, kabli, rur, przewodów odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji przetargowej, dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, i) wystąpi konieczność wykonania zamówień dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia których realizacja spowoduje zmianę w zakresie rzeczowym zamówienia podstawowego (np. materiały, technologia).Wprowadzenie powyższych zmian wymaga pisemnej zgody inspektora nadzoru, projektanta i akceptacji Zamawiającego.2) zakresu robót poprzez rezygnację z części robót, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji, rozpoczęcia eksploatacji lub zakończenia przedmiotu umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pełnego zakresu robót, jeżeli nie można było tego przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałej z winy Zamawiającego ani Wykonawcy, bez żadnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,3) w przypadku prac projektowych Zamawiający dopuszcza zmianę zakresu rzeczowego w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt 1 lit a) -h) przy czym przez „dokumentację projektową”, o której mowa w tych punktach rozumie się PFU.§22.1. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w przypadku:1) zmniejszenia zakresu robót. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone o wartość robót, o które pomniejszono zakres przedmiotu Umowy. Wartość tych robót zostanie wyliczona na podstawie informacji o stawkach robocizny kosztorysowej wskazanych w kosztorysie ofertowym wykonawcy oraz o cenach pracy sprzętu budowlanego i materiałów budowlanych.2) dopuszcza się zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w formie pisemnego aneksu, w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, akcyzowegob) wprowadzenia nowego podatku lub opłaty wpływającej istotnie na koszt realizacji umowyc) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, d) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę. 2. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit. a, będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług lub akcyzowego oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług lub akcyzowego3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit a, wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit a, b lub c, będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość podatków, minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. 5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit c, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń osób wchodzących w skład zespołu Wykonawcy, do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia albo stawki godzinowej. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia osób świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. 6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit d, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia osobom wchodzącym w skład zespołu Wykonawcy realizującego przedmiot umowy. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia osób realizujących przedmiot umowy, o których mowa w ust 5 odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wadium w kwocie 50 000 złWadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1)pieniądzu;2)gwarancjach bankowych;3)gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 291).3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związaniaofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadiumalbo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.5. Wadium wnoszone w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 09 1240 17921111 0010 8529 40836. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 wykonawca przekazujezamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest:Powiat Kolbuszowski ul.11 Listopada 10, 36-100 Kolbuszowa. Gwarancja przedkładana jako wadium w postępowaniu ozamówienie publiczne musi mieć postać gwarancji bezwarunkowej, tj. gwarancji na pierwsze żądanie. Gwarant/Poręczycielw zapisach gwarancji/poręczenia musi zobowiązać się do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty wadium napierwsze pisemne żądanie zamawiającego, jeżeli wystąpią przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust.6 ustawy Jeżeli gwarant uzależni zapłatę sumy gwarancyjnej od dokonania czynności sprawdzających, które mają wykazaćzasadność żądania beneficjenta (zamawiającego), to takie żądanie nie odpowiada wymogom co do jej bezwarunkowości.7. Wadium powinno zostać przekazane Zamawiającemu drogą komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny terminskładania ofert). Jeżeli Wykonawca przesyła wadium poza ofertą np. mailem powinno ono być oznaczone w sposóbumożliwiający jednoznaczne zidentyfikowanie, którego postępowania dotyczy (przypisanie do postępowaniacd kryteria oceny ofert K4Maksymalna ilość nadzorowanych robót w ramach funkcji kierownika budowy/robót – 4 szt. Jeżeli Wykonawca wykaże więcej nadzorowanych robót otrzyma również maksymalnie 15 pkt. Liczba punktów w ramach kryterium „doświadczenie kierownika budowy/robót” jw. wylicza się następująco:Lp./ Liczba wykazanych (nadzorowanych) realizacji kotłowni gazowych o mocy min. 1,0MW przez kierownika budowy/robót /Liczba przyznanych pkt1./ 1 / 02./ 2 / 53. / 3 / 104. / 4 /15
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ oraz którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu wskazane w ust 2.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie wskazuje żadnego warunku w tym zakresie.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie wskazuje żadnego warunku w tym zakresie.3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie wskazuje żadnego warunku w tym zakresie.4) Zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli:4.1) Wykonawca wykaże, że należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; co najmniej:a) dwie roboty budowlane w konwencji „zaprojektuj i wybuduj: polegające na budowie, rozbudowie przebudowie lub remoncie kotłowni o mocy min 1,0MW i wartości co najmniej 1.500 000,00 zł brutto każda , w tym co najmniej jedną dotyczącą kotłowni gazowo-olejowej.Dopuszcza się sytuację, że dana kotłownia została zaprojektowana przez Wykonawcę w ramach jednej umowy, a następnie wykonana przez niego w ramach innej umowy. Wówczas kwotę z tych dwóch umów należy zsumować.b) dwie roboty budowlane polegające na wykonaniu dolnego źródła ciepła dla pomp ciepła w postaci pionowych odwiertów o łącznej długości min.2500 mb każda przy czym przynajmniej jedna z nich o głębokości odwiertów min. 250 mbZamawiający nie dopuszcza łączenia robót budowlanych z różnych kontraktów w celu ich zsumowania dla osiągnięcia określonej wartości np. wartość remontu/modernizacji/przebudowy kotłowni z wyjątkiem sytuacji wskazanej w lit a).W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami np. w konsorcjum, wówczas może wykazać tylko te roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył (wykonywał).W przypadku, gdy wykazywana robota budowlana realizowana była z innymi robotami budowlanymi, usługami, lub dostawami niewymienionymi w ust. 2pkt 4, ppkt 4.1 lit a Wykonawca musi określić wartość tylko tej roboty budowalnej, która potwierdza spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu.Okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.4.2) dysponuje kadrą techniczną posiadającą uprawnienia i kwalifikacje tj:Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować na etapie realizacji zamówienia osobami, które będą wykonywać przedmiot zamówienia, spełniającymi następujące wymagania:a) co najmniej jedną osobą - Projektantem, który posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiada minimum 5-letnie doświadczenie w ww. specjalności, a także posada doświadczenie w wykonywaniu branżowych projektów budowlanych i wykonawczych, w tym wykonanie w okresie ostatnich 5 lat co najmniej 2 projekty w specjalności instalacyjnej dla montażu pomp ciepła o min. 100 kW mocy z dolnym źródłem ciepła w postaci sond głębinowych.b) co najmniej jedną osobą – Projektantem posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającą min. 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu branżowych projektów budowlanych i wykonawczych,c) co najmniej jedną osobą – Projektantem, posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą min. 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu branżowych projektów budowlanych i wykonawczych,d) co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy –posiadająca uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadającą min. 5 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień w wykonywaniu funkcji na stanowisku: kierownik budowy/robót,e) co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót,posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającą min. 2 letnie doświadczenie w wykonywaniu funkcji na stanowisku: kierownik robót/ budowy- co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych – posiadającą uprawnienia budowlane - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą min. 2 letnie doświadczenie w wykonywaniu funkcji na stanowisku: kierownik robót/budowy/Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.3. Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, które pozwalać będą na pełnienie określonych funkcji w zakresie objętym umową.4. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentu/oświadczenia na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu, z którego będą wynikać kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli dniem publikacji ogłoszenia będzie sobota lub dzień wolny od pracy, wówczas jako kurs przeliczeniowy waluty Zamawiający przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego z pierwszego dnia roboczego po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.cd zmiany umowy par 227. Dopuszcza się również możliwość wprowadzenia zmian umowy, dotyczących wynagrodzenia Wykonawcy, poprzez jego waloryzację w sytuacji spełnienia niżej wymienionych wymagań:1) zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia; Poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia uprawniający Strony Umowy do żądania zmiany wynagrodzenia ustala się na 5 % w stosunku do poziomu cen tych samych materiałów lub kosztów dla miesiąca poprzedzającego dzień składania ofert. Początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia ustala się na dzień zaistnienia przesłanki w postaci wzrostu wynagrodzenia ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia o 5%. Ustalone zostanie to na podstawie wskaźnika cen produkcji budowlano-montażowej, ustalanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego i ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym RP „Monitor Polski” .W przypadku gdyby wskaźniki przestały być dostępne, zastosowanie znajdą inne, najbardziej zbliżone, wskaźniki publikowane przez Prezesa GUS.W sytuacji wzrostu ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia powyżej 5% Wykonawca może złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności po zmianie ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy.Zmiana wynagrodzenia w tym trybie nie może prowadzić do wzrostu zysku Wykonawcy, a jedynie ma prowadzić do zrekompensowania kosztów jakie będzie ponosił w związku z realizacją umowy. W celu wykazania wpływu zmian, o których mowa w niniejszym ust., na koszty wykonania umowy, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu szczegółową kalkulację cen materiałów lub kosztów według stanu sprzed danej zmiany cen materiałów lub kosztów uwzględniającą dane z kosztorysu ofertowego (w tym szczegółowego) oraz szczegółową kalkulację cen materiałów lub kosztów według stanu po danej zmianie cen materiałów lub kosztów oraz wskaże kwotę (w tym przedłoży kosztorys szczegółowy), o jaką wynagrodzenie umowne powinno ulec zmianie. Zamawiający ustosunkuje się do przedstawionych kalkulacji, w szczególności przez zaakceptowanie wskazanej przez Wykonawcę kwoty lub przez zgłoszenie zastrzeżeń, wskazanie omyłek rachunkowych lub żądanie wyjaśnień lub dowodów co do poszczególnych elementów kalkulacji. W wypadku akceptacji kalkulacji Wykonawcy, strony zawrą aneks zmieniający Umowę w zakresie wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę wynikającą z kalkulacji.cd dalej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach