Przetargi.pl
Zbiornik Lubstowski - odbudowa urządzeń piętrzących gm. Sompolno, pow. Konin

Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu Rejonowy Oddział w Koninie ogłasza przetarg

  • Adres: 62-510 Konin, ul. Okólna 59
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2421075 , fax. 063 2432083
  • Data zamieszczenia: 2009-08-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu Rejonowy Oddział w Koninie
    ul. Okólna 59 59
    62-510 Konin, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2421075, fax. 063 2432083
    REGON: 63128484200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zbiornik Lubstowski - odbudowa urządzeń piętrzących gm. Sompolno, pow. Konin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres inwestycji obejmuje odbudowę urządzeń piętrzących zbiornika Lubstowskiego, poprzez wykonanie robót budowlano - remontowych na następujących obiektach: - zaporze czołowej wraz z rowami drenażowymi A i B i tzw. Rowem Młynówka - jazie z upustem dennym w zaporze czołowej, - wale odcinający L = 75 m oraz jazie z upustem dennym zlokalizowanym w wale odcinającym, - jazie na Rowie Lubstowskim /Kanał Wierzbie/ w km 6+626 zlokalizowanym w cofce zbiornika oraz rozbiórkę wału odcinającego L = 100 m (wraz z budowlą wylotową z rowu D) pomiędzy częścią jeziorną zbiornika, a stawem Nr 3, który to wał jest w chwili obecnej w bardzo złym stanie technicznym. Projektowana rozbiórka wału wynika z faktu, że staw Nr 3 od momentu powstania nie był nigdy użytkowany i nie była prowadzona na nim jakakolwiek gospodarka rybacka, jak również to, że zarządca zbiornika tj. Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu Rejonowy Oddział w Koninie, nie przewiduje prowadzenia takiej działalności. Włączenie stawu Nr 3 do części jeziornej zbiornika zwiększy jego powierzchnię o 3,46 ha, natomiast w części cofkowej pozostaną wydzielone tylko 2 stawy (staw Nr 1 i Nr 2), na których obecnie administrator obiektu nie planuje prowadzenia działalności rybackiej. Parametry stawów Nr 1 i Nr 2 tj. powierzchnia zalewu, pojemność, rzędna piętrzenia nie ulegną zmianie w stosunku do stanu istniejącego. Wykonanie prac budowlano - remontowych na poszczególnych obiektach zbiornika zahamuje postępującą degradację budowli i umożliwi im dalsze sprawne funkcjonowanie. Zapora czołowa wraz z rowami drenażowymi i Rowem Młynówka W ramach prac budowlano - remontowych na zaporze czołowej projektuje się oczyszczenie wszystkich płyt betonowych umacniających skarpę odwodną wału z porostów i mchu, strumieniem wody pod ciśnieniem, a następnie zabezpieczenie płyt w technologii Schomburg. Płyty najbardziej zniszczone będą rozebrane, a w ich miejscu wykonane nowe płyty żelbetowe gr. 15 cm w technologii (na mokro). Z korony i skarp zapory usunięte zostaną wszystkie krzewy oraz wykoszona roślinność. W celu usprawnienia komunikacji wzdłuż północnego odcinka zapory projektuje się remont nawierzchni drogi gruntowej pomiędzy rowem drenażowym B a zaporą czołową, na długości L = 750 m. Naprawa drogi polegać będzie na mechanicznym profilowaniu nawierzchni wraz z wyrównaniem i uzupełnieniem lokalnych dziur i kolein pospółką. Wraz z wykonaniem prac budowlanych na zaporze czołowej projektuje się odbudowę rowów drenażowych zapory A i B oraz Rowu Młynówka na całej długości cieków. Projektuje się udrożnienie rowu A poprzez usunięcie wybranych drzew i wszystkich krzewów rosnących w korycie lub w skarpach cieku (zgodnie z inwentaryzacją zadrzewień) oraz odbudowę koryta rowu do projektowanych parametrów: - szerokość dna - 0,60 m - nachylenie skarp - 1: 2 i 1:0,75 (odc. wzdłuż drogi) - spadek podłużny - 0,56 W miejscu istniejących przepustów drogowych zlokalizowanych na rowie, projektuje się wykonać nowe budowle: - w hm 4+26, pod drogą gminną Lubstówek - Błonawy wykonany zostanie nowy przepust o średnicy fi 0,60 m i długości L = 14,0 m z przyczółkami betonowymi pionowymi, - w hm 3+94, pod lokalną drogą dojazdową do pól, zaprojektowano nowy przepust o średnicy fi 0,60 m i długości L = 8,0 m z przyczółkami betonowymi pionowymi, W ramach rekonstrukcji rowu A odbudowany zostanie rurociągu na odcinku skanalizowanym rowu. Projektowany jest nowy rurociąg o średnicy fi 0,60 m i długości L = 114 m wraz z betonowymi przyczółkami na wlocie i wylocie z rurociągu. Na trasie rurociągu zaprojektowano dwie studnie rewizyjne, betonowe o średnicy fi 1,0 m i wysokości St-1 - H = 2,0 m , St-2- H = 1,75 m. Koryto rowu drenażowego A (dno i skarpy) pomiędzy wylotem z przepustu w hm 4+26, a wlotem do rurociągu umocnione zostaną płytami betonowymi ażurowymi o gr. 5 cm. Projektowana odbudowa Rowu Młynówka, który przejmuje wody z rowu drenażowego A i prowadzi je dalej do Kanału Grójeckiego, obejmuje usunięcie wybranych drzew i krzewów rosnących w korycie i na prawej skarpie cieku, zgodnie z inwentaryzacją zadrzewień wraz odbudową koryta rowu do projektowanych parametrów: - szerokość dna - 1,0 m - nachylenie skarp - 1: 2 - spadek podłużny - 2,98 Pomiędzy hm 1+28 - 2+35 zaprojektowano umocnienie obustronne stopy skarpy rowu, kiszką faszynową fi 15 cm, na długości L = 107 m. Odbudowa rowu drenażowego B polegać będzie na usunięciu wybranych drzew i wszystkich krzewów rosnących w korycie lub w skarpach cieku oraz rekonstrukcji koryta rowu do projektowanych parametrów: - szerokość dna - 0,60 m - nachylenie skarp - 1: 2 - spadek podłużny - 0,50 Przepusty melioracyjne zlokalizowane na rowie B w hm 0+54 i 2 +78 zostaną rozebrane, a w ich miejscu wybudowane nowe przepusty o średnicy fi 0,60 m, L = 7,0 m, typu P2/60 z przewodem z rur PEHD typu PECOR - Optima. Na odcinku pomiędzy ujściem do Kanału Grójeckiego a hm 2+81 zaprojektowano odbudowę obustronną koryta cieku, powyżej natomiast odbudowę jednostronną (lewostronną) ze względu na występujące obustronnie zadrzewienie brzegów, w celu ograniczenia wycinki drzew do niezbędnego minimum. Jaz z upustem dennym w zaporze czołowej Projektowany zakres prac na jazie w zaporze czołowej obejmuje oczyszczenie budowli i zabezpieczenie konstrukcji jazu specjalistycznymi środkami w technologii Schomburg. Projektowana jest także wymiana zasuwy jazu wraz mechanizmem wyciągowym na nowe zamknięcie w formie zasuwy stalowej o szer. B = 3,0 m z mechanizmem wyciągowym o napędzie elektrycznym i ręcznym. Wymiana zasuwy jazu spowoduje zawężenie światła budowli do B = 2,70 m, co wynika z konieczności montażu nowych prowadnic zasuw na prowadnicach istniejących. Zrezygnowano z wykucia starych prowadnic z uwagi na niewielką grubość ścian - 30 cm, co mogłoby doprowadzić do zarysowania konstrukcji w miejscu wykucia i naruszenia stateczności budowli. Zaprojektowano zasuwę dwudzielną o wymiarach 3000 x 4050 mm wykonaną ze stali spawanej i uszczelnioną trójstronnie. Wymiana zamknięć jazu będzie kompleksowa, łącznie z mechanizmami wyciągowymi, wykonaniem nowego zasilania elektrycznego, napędów zasuw oraz instalacji elektrycznej na jazie. Wg obliczeń hydraulicznych, zmniejszenie światła budowli o 0,3 m nie wpłynie w istotny sposób na bezpieczeństwo i zdolność przepustową budowli. W ramach prac budowlano remontowych obiektu projektuje się, ze względów bezpieczeństwa, wykonanie nowego oporęczowania na jazie o wysokości h = 1,10 m oraz uzupełnienie braków w barierce zamontowanej na przyczółku wylotu z budowli. Komorę węgorni, zlokalizowaną w bezpośrednim sąsiedztwie jazu projektuje się przystosować do ewentualnego przyszłościowego zamontowania turbiny lewarowej Małej Elektrowni Wodnej (MEW) poprzez zdemontowanie pułapki na węgorze wraz z mechanizmem wyciągowym oraz zabezpieczeniem konstrukcji betonowej komory w technologii Schomburg. Poniżej wylotu z jazu projektuje się odbudowę umocnień skarp Kanału Grójeckiego na odcinku L = 28 m, materacami siatkowo - kamiennymi na geowłókninie zakończonymi palisadą drewnianą z kołków fi 10-12 cm L = 1,5 m. Umocnienia skarp i dna Kanału projektuje się zakończyć ok. 5,0 m poniżej mostu drogowego w drodze gminnej Lubstówek - Błonawy. Stare umocnienia betonowo - kamienne na tym odcinku zostaną rozebrane. Wał odcinający L = 100 m wraz budowlą wylotową na rowie D o śr. 0,60 m Wał odcinający ziemny o długości L = 100 m, przewiduje się rozebrać wraz z budowlą wylotową z rowu D o średnicy fi 0,60 m, w nim zlokalizowaną. Grunt z rozbiórki nasypu zostanie wbudowany w brzeg zbiornika w bezpośrednim sąsiedztwie prowadzenia prac rozbiórkowych, natomiast gruz betonowy powstały przy rozbiórce wylotu, zostanie załadowany i przetransportowany w miejsce wskazane przez Inwestora. Po wykonaniu rozbiórki grobli, staw Nr 3 zostanie włączony do części jeziornej zbiornika. Wał odcinający L = 75 m oraz jaz z upustem dennym o św. B = 3,0 m Projektowane prace budowlano - remontowe na wale odcinającym L = 75 m polegać będą na usunięciu krzaków porastających koronę i skarpy wału, oczyszczeniu wszystkich płyt betonowych z porostów i mchu wraz z zabezpieczeniem ich w technologii Schomburg oraz odbudowę najbardziej zniszczonych płyt betonowych. Konstrukcja jazu z upustem dennym o świetle B = 3,0 m zlokalizowany w wale odcinającym, zabezpieczona zostanie w technologii Schomburg podobnie jak jaz w zaporze czołowej, po wcześniejszym oczyszczeniu konstrukcji. Zamknięcia budowli oraz mechanizmy wyciągowe zamknięć zostaną zabezpieczone nową powłoką antykorozyjną. Projektuje się również odbudowę ubezpieczeń kamiennych dna zbiornika na wlocie i wylocie z jazu. Jaz na Rowie Lubstowskim Kanał Wierzbie o św. B = 3,0 m Jaz na Rowie Lubstowskim zostanie poddany czynnościom remontowo - budowlanym poprzez oczyszczenie elementów betonowych budowli strumieniem wody po ciśnieniem, i zabezpieczenie konstrukcji w technologii Schomburg. Wykonane zostanie nowe oporęczowanie jazu oraz uzupełnione ubytki betonu w konstrukcji przyczółków. Na jazie zaprojektowano nowe zamknięcie budowli w formie szandorów drewnianych w okuciach stalowych. Powyżej i poniżej obiektu projektowany jest narzut kamienny w płotkach - od strony górnej wody na odcinku L = 6,0 m, poniżej jazu na długości L = 12,0 m. W ramach odbudowy jazu przewiduje się również wykonanie robót remontowych wlotu żelbetowego do rowu E, przylegającego bezpośrednio do lewego przyczółka jazu od strony górnej wody. Roboty te wykonane zostaną w podobnej technologii co przedmiotowego jazu, a projektowane prace nie wpłyną na zmianę istniejących parametrów budowli. W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia, w celu poprawy funkcjonowania zbiornika Lubstowskiego, przewiduje się dodatkowo wykonanie: - odmulenia koryta Kanału Grójeckiego wraz z naprawą umocnień biologicznych na odcinku L = 7,43 km tj. od zbiornika Lubstowskiego do jazu w Przyborkach, - odmulenia koryta Rowu Lubstowskiego (Kanał Wierzbie) wraz z naprawą umocnień biologicznych, powyżej zbiornika, na odcinku L = 11,500 km, - odmulenia koryta rowu (doprowadzalnika) E wraz z naprawą umocnień biologicznych na odcinku L = 1,645 km tj. od części jeziornej zbiornika do połączenia z Rowem Lubstowskim /Kanałem Wierzbie/ - wykonanie sieci piezometrów w celu monitoringu poziomu wód gruntowych w rejonie zbiornika. Lokalizacja robót gm. Sompolno pow. Konin Obręb : Lubstówek - dz. nr : 4/1, 4/3, 155/4, 156/1, 157/1, 158/1, 158/2, 159, 160, 161, 162/2, 162/4, 163, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171/4, 199, 200/1, 200/2, 201, 203/1, 203/2, 204/1, 204/2, 207/1, 207/2, 208/1, 208/2, 285, 286, 288/3, 293, 294/4, 295. Obręb : Błonawy - dz. nr: 71/7, 71/14, 74/2, 74/5, 146/1, 146/2, 146/3, 146/4, 147/1, 147/2, 148/2, 149/2, 150/2, 151/2, 152/2, 153/2, 154/2, 155/2, 156/2, 157/2, 158/1, 158/2, 159/1, 159/2, 160/1, 160/2, 161/1, 162, 181, 182/2, 183/2. Obręb : Lubstów - dz. nr: 275, 290, 5037/2, 5038, 6037/1. Obręb : Nowa Wieś - dz. nr: 158/1, 159, 5040/2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do ROZDZIAŁU III SIWZ. ­ Dokumentacji projektowej ­ Przedmiarze robót, ­ Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452400001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zgodnie z art. 45 pzp jest obowiązany wnieść wadium, tj. przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: - 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy zł 00/100 zł)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunków udziału w postępowaniu (z uwzględnieniem ich znaczenia, jeżeli dotyczy) oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcą może być osobą fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie jako np. konsorcjum lub grupa podmiotów zrzeszona dla wykonania konkretnego zamówienia. / Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego/. Opis warunków udziału w postępowaniu A. WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCY 1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który spełnia poniżej uszczegółowione warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 pkt 1-4 pzp : / W przypadku, gdy o udzielenie zamówienia określonego w niniejszej SIWZ ubiegają się podmioty występujące wspólnie to każdy podmiot z osobna musi spełniać warunek, że nie podlega wykluczeniu na podst. art. 24 ustawy. Pozostałe warunki udziału wymienione poniżej podmioty muszą spełniać sumarycznie/ PRAWO DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE PRAWNYM 1/ posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2/ nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 pzp. WIEDZA I DOŚWIADCZENIE WYKONAWCY 1/wykaże się wykonaniem robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie /np. referencje/; 2/ za roboty (odpowiadające swoim rodzajem) Zamawiający uważa roboty budowlane polegające na wykonaniu : - budowie lub modernizacji zbiornika retencyjnego min. III klasy ważności lub wyższej / I lub II / zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska Zasobów Naturalnych i Leśnictwa w sprawie Warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać obiekty budowlane gospodarki wodnej i ich usytuowanie z dnia 20 grudnia 1996 r. / Dz. U. Nr 21 poz. 111/ - 1 obiekt 3/ za roboty (odpowiadające swoją wartością) Zamawiający uważa - wartość wykonanego obiektu nie mniejszą niż wartość składanej oferty POTENCJAŁ TECHNICZNY 1/ dysponuje lub będzie dysponował narzędziami i urządzeniami : - w asortymencie i ilościach niezbędnych do wykonania zamówienia wynikającego z technologii robót, - gwarantującego terminowe i jakościowo dobre wykonanie zamówienia POTENCJAŁ KADROWY 1/ dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Samodzielna funkcja techniczna w budownictwie może być pełniona przez osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w Ustawie z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 17.04.2008 r. Nr 63 poz. 394)): 2/ dysponuje lub będzie dysponował osobą/osobami z uprawnieniami budowlanymi do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub z uprawnieniami odpowiednio zbieżnymi, a wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów do pełnienia funkcji kierownika budowy lub funkcji kierownika/kierowników robót w sytuacji prowadzenia robót budowlanych do kierowania którymi jest wymagane przygotowanie zawodowe w specjalności innej niż posiada kierownik budowy w następujących specjalnościach : - wodno-melioracyjnej lub konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń wpisanymi na aktualną listę członków właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. SYTUACJA EKONOMICZNA I FINANSOWA 1/ znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj : posiada środki finansowe lub zdolność kredytową /lub oba przypadki łącznie/ w wysokości minimum 2 930 000,00 zł, tj. wartości robót przewidzianych przez Zamawiającego do wykonania w 2009 r. 2/ środki finansowe podane w walucie innej niż polskiej przeliczone będą według kursów wy znaczonych na dzień składania ofert z Tabeli kursów średnich walut obcych ogłaszanych przez Narodowy Bank Polski. 3/ jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej /OC/ w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 4/ zaakceptuje przewidywane warunki płatności : rozliczenie za przedmioty odbioru będzie się odbywać fakturami częściowymi za wykonane etapy lub fakturą końcową za wykonanie całości zadania, zgodnie z tabelą etapów fakturowania. harmonogram realizacji zamówienia i Tabela etapów fakturowania, będą przez Strony uzgadniane na początku każdego roku realizacji inwestycji w oparciu o potwierdzenia wielkości środków finansowych otrzymanych przez Zamawiającego i zatwierdzonych w planie inwestycyjnym. Zamawiający przewiduje następujące ilości odbiorów i fakturowania w kolejnych latach kalendarzowych : 1 /jedną/ płatności na koniec 2009 r. z terminem wystawienia faktury do 15.12.2009 r. na kwotę 2 930 000,00 zł 2 /dwie / płatności w 2010 r. ostatnia płatność po zakończeniu zadania wynagrodzenie Wykonawcy rozliczone łącznie fakturami częściowymi nie może przekroczyć 90% wynagrodzenia umownego termin zapłaty faktur do 30 dni od daty jej dostarczenia do Zamawiającego PODWYKONAWCY 1/ część lub całość zamówienia może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. 2/ robotami wykonywanymi przez podwykonawcę kieruje kierownik budowy lub kierownik robót ustanowiony przez Wykonawcę. 3/ za jakość robót odpowiada względem Zamawiającego Wykonawca. 4/ roboty wykonywane przez podwykonawcę objęte są gwarancją udzieloną przez Wykonawcę SPEŁNI POZOSTAŁE WYMOGI SIWZ - złoży wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków wymaganych od Wykonawcy. Na podstawie art.. 24 ust. 1 pzp. z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się : 1/ wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; 2/ wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3/ wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4/ osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5/ spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6/ spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7/ spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 8/ osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9/ podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10/ wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy. Na podstawie art. 24 ust. 2 pzp. z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy : 1/ wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy; 2/ złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 3/ nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy; 4/ nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. WARUNKI WYKONANIA ZAMÓWIENIA Wykonawca składający ofertę musi spełnić warunki wykonania zamówienia wynikające z SIWZ i poniżej uszczegółowione. SPOSÓB SPORZĄDZENIA OFERTY 1/ treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ oraz być zgodna z zasadami wynikającymi z ustawy pzp. 2/ ofertę należy sporządzić zgodnie z formularzem oferty, 3/ w przypadku gdy jakaś część wzoru formularza oferty nie dotyczy Wykonawcy, Wykonawca winien odnieść się słowem - NIE DOTYCZY. Zakazuje się : braku odniesienia do tych części, ich pomijania, bądź usuwania. GWARANCJA JAKOŚCI 1/ zapewni co najmniej 3 / trzy / letni okres gwarancji na wykonane zamówienie, jako rozszerzenie zakresu uprawnień wynikających z tytułu rękojmi. 2/ zobowiąże się do podjęcia napraw gwarancyjnych w sposób natychmiastowy od momentu powiadomienia o ujawnionej wadzie, jeśli wada uniemożliwia zgodne z obowiązującymi przepisami użytkowanie obiektu, 3/ zobowiąże się do podjęcia napraw gwarancyjnych w terminie do 7 / siedem / dni od momentu powiadomienia o ujawnionej wadzie lub w terminie uzgodnionym w protokóle spisanym przy udziale Zamawiającego/ Użytkownika i Wykonawcy 4/ zaakceptuje ogólne warunki gwarancji jakości 5/ zaproponuje szczegółowe warunki udzielanej gwarancji w stosunku do robót, materiałów, urządzeń mając na uwadze: ­ co jest objęte gwarancją, a co nie, ­ zakres udzielanej gwarancji w stosunku do robót, materiałów, urządzeń ­ terminy gwarancji na materiały, urządzenia w przypadku gdy są inne aniżeli ogólna gwarancja na wykonane zamówienie ­ warunki napraw gwarancyjnych dot. robót wykonywanych przez siebie, zakupionych materiałów i urządzeń ­ zalecenia przeglądów i serwisowania urządzeń ­ zalecenia dotyczące eksploatacji urządzeń i całego obiektu KOSZTORYS OFERTOWY 1/ wykonać kosztorys ofertowy metodą kalkulacji uproszczonej 2/zachować formę i zawartość kosztorysu ujętą w opisie sposobu obliczania ceny oferty. WARUNKI REALIZACJI 1/ wymagane jest przestrzeganie terminów prowadzenia robót, zachowania okresów ochronnych i warunków wykonania robót - określonych w decyzjach administracyjnych wydanych dla przedmiotowego zadania inwestycyjnego tj. : ­ Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z dnia 23 czerwca 2009 r. nr RDOŚ-30-PN.I-6632-7/09/dł dot. ustalenia warunków prowadzenia robót ­ Decyzja NR 201/08 Wojewody Wielkopolskiego z dnia 30 września 2008 r. nr WI.V-2.7111-195/08 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę ­ Decyzja Starosty Konińskiego z dnia 05.11.2007 r. nr WO.6224-19/07 udzielającego pozwolenia wodno prawnego ­ Decyzja Burmistrza Miasta Sompolno z dnia 2007.06.28 nr GKiOŚ- 7625-2/07 o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. 2/ zaakceptują warunki realizacji zamówienia wynikające z projektu umowy. PROPOZYCJA WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1/ winna być zgodna ze wszystkimi wymogami SIWZ. 2/ winna dotyczyć sposobu podejścia do wykonania zakresu rzeczowego zamówienia, w tym robót budowlano-montażowych i technologii ich wykonania 3/ winna stanowić słowne uszczegółowienie harmonogramu realizacji zamówienia 4/ winna zawierać propozycje Wykonawcy dotyczące realizacji zamówienia, a nie opisane w SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej i w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót / STWiOR / 5/ winna zawierać własne sugestie, wnioski i uwagi SPEŁNI POZOSTAŁE WYMOGI SIWZ - złoży wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków wykonania zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu : 1/ Ocenia spełniania warunków udziału wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego podlegać będzie na badaniu i ocenie treści oferty i wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału jako spełniony lub niespełniony. 2/ Zamawiający wykluczy oferenta z ubiegania się o zamówienie publiczne w konsekwencji negatywnej oceny prawa oferenta do ubiegania się o zamówienie publiczne lub też braku zdolności albo braku potwierdzenia zdolności do wykonania zamówienia na podstawie art. 24 ustawy. 1/ o wykluczeniu z postępowania zamawiający zawiadomi równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 2/ ofertę wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą i nie podlega dalszemu rozpatrywaniu. W toku badania i oceny złożonych ofert, zamawiający: 1/ wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 2/ zgodnie z art.87 ust.1 ustawy, zamawiający może żądać złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 3/ nie będzie prowadził negocjacji z wykonawcą, dotyczących złożonej oferty. 4/ poprawi w ofercie (niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona): ­ oczywiste omyłki pisarskie, ­ oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, ­ inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy, a złożona przez wykonawcę oferta nie będzie brała udziału w ocenie ofert w oparciu o kryteria oceny ofert, w przypadku: 1/ treść oferty jest niezgodna z ustawą; 2/ gdy treść złożonej oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy; / jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4/ zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 5/ została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert; 6/ zawiera błędy obliczeniu ceny; 7/ wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie przez Zamawiającego w ofercie innej omyłki (o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy) polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia niepowodującej istotnych zmian w treści oferty, 8/ jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WARUNKÓW WYMAGANYCH OD WYKONAWCY 1. OŚWIADCZENIE WYKONAWCY W TRYBIE ARTYKUŁU 22 ust. 1 PZP złożone na załączniku nr 1 do FORMULARZA OFERTY wraz z udokumentowaniem PRAWA DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE PRAWNYM. W załączeniu dołączyć : 1/ Aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (składa także każdy podmiot z osobna, gdy występują wspólnie); 2/ Upoważnienie do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z w/w dokumentów. / Wykonawcy występujący wspólnie winni dołączyć dokument, w którym usta?nawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców. Wykonawcy działający wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia/ 3/ Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (składa także każdy podmiot z osobna, gdy występują wspólnie); 4/ Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. (składa także każdy podmiot z osobna, gdy występują wspólnie); 5/ Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (składa także każdy podmiot z osobna, gdy występują wspólnie); 6/ Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. (składa także każdy podmiot z osobna, gdy występują wspólnie); 2.Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania na załączniku nr 2 WIEDZA I DOŚWIADCZENIE WYKONAWCY wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane należycie /np. referencje /. W przypadku wykazania zamówień wykonanych na rzecz zamawiającego, Wykonawca nie ma potrzeby uzyskiwania i załączania referencji. 3.Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, na załączniku nr 3 POTENCJAŁ TECHNICZNY wraz z pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie Wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia którymi będzie dysponował. 4.Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności z zadeklarowaniem osób do pełnienia funkcji kierownika budowy, kierownika / kierowników robót na załączniku nr 4 POTENCJAŁ KADROWY wraz z udokumentowaniem wymaganych uprawnień i przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa kierownika budowy, kierownika/kierowników robót oraz pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował 5.Informacja na temat sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zakresu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej /OC/ prowadzonej działalności na załączniku nr 5 SYTUACJA EKONOMICZNA I FINANSOWA wraz z udokumentowaniem wykazanych danych za pomocą informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową , wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz załączeniem polisy /OC/, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 6.Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom na załączniku nr 6 PODWYKONAWCY. B. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WARUNKÓW WYKONANIA ZAMÓWIENIA 7.Oferta na FORMULARZU OFERTY sporządzona zgodnie ze sposobem sporządzenia oferty. 8.KARTA GWARANCJI I JAKOŚCI jako załącznik nr 7 zawierająca akceptację ogólnych warunków udzielanej gwarancji jakości i propozycja szczegółowych warunków gwarancji jakości. 9.PROPOZYCJA HARMONOGRAMU REALIZACJI ZAMÓWIENIA jako załącznik nr 8 zawierająca proponowane terminy, zakresy i wartości wykonania etapów/elementów obiektu. 10.TABELA PROPONOWANYCH ETAPÓW FAKTUROWANIA jako załącznik nr 9 zawierająca terminy, zakresy i wartości etapów fakturowania. 11.KOSZTORYS OFERTOWY jako załącznik nr 10 sporządzony zgodnie z opisem sposobu obliczania ceny oferty. 12.Zaparafowany PROJEKT UMOWY jako załącznik nr 11 zawierający warunki realizacji. 13.PROPOZYCJA WYKONANIA ZAMÓWIENIA jako załącznik nr 12 zawierająca propozycje Wykonawcy dot. realizacji zamówienia. C. JEŻELI WYKONAWCA MA SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, ZAMIAST DOKUMENTÓW: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, b) aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych c) i informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, - wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: ad. a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, ad. b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, ad. c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Zamiast informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy: - wykonawca składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania wystawiony odpowiednio jak powyżej. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzmiuw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach