Przetargi.pl
Zbiórka i wywóz odpadów komunalnych z terenu Gminy Stryszawa- obwód I wieś Stryszawa

Gmina Stryszawa ogłasza przetarg

  • Adres: 34-205 Stryszawa, Stryszawa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 747 272 , fax. 338 747 272
  • Data zamieszczenia: 2020-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stryszawa
    Stryszawa 17
    34-205 Stryszawa, woj. małopolskie
    tel. 338 747 272, fax. 338 747 272
    REGON: 72181965000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.stryszawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zbiórka i wywóz odpadów komunalnych z terenu Gminy Stryszawa- obwód I wieś Stryszawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu komunalnych stałych zmieszanych oraz odpadów segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Stryszawa- obwód I wieś Stryszawa i dostarczanie ich do Regionalnego Zakładu Przetwarzania Odpadów w Suchej Beskidzkiej zgodnie z:  ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz.U. 2019 poz. 701 z późn. zm.),  ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz.U. 2019 poz. 2010 z późn. zm.),  Planem Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016-2022, przyjętym uchwałą nr XXXIV/510/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. (z późn. zm.),  uchwałą nr XV/116/12 Rady Gminy Stryszawa z dnia 2 marca 2012 r. w sprawie podziału gminy na sektory w celu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,  uchwałą nr XXXV/275/14 Rady Gminy Stryszawa z dnia 28 marca 2014 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stryszawa (z późn. zm.),  uchwałą nr XXIII/167/12 Rady Gminy Stryszawa z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi  zapisami niniejszej SIWZ oraz załączników. 3.2 Charakterystyka Gminy Stryszawa. Gmina Stryszawa usytuowana jest w południowej części województwa małopolskiego, w powiecie suskim. Obszar gminy Stryszawa zajmuje powierzchnię ok. 114 km kwadratowych zamieszkaną przez ok. 12000 mieszkańców. W skład gminy wchodzi 8 miejscowości (w tym 9 sołectw). Zabudowa jest zlokalizowana wzdłuż drogi wojewódzkiej, dróg powiatowych, gminnych oraz wewnętrznych. Znaczna część dróg prowadzących do siedlisk jest trudno dostępna, szczególnie w okresie zimowym, wiele siedlisk jest znacznie oddalonych od głównych szlaków komunikacyjnych. 3.3 Szczegóły zamówienia. 3.3.1. Obwód I wieś Stryszawa składa się z dwóch sołectw, na załączonej mapie zaznaczono lokalizację większości siedlisk odległych od głównych ciągów komunikacyjnych, nie wyklucza się jednak istnienia innych oraz zmian lokalizacji i ilości miejsc odbioru w trakcie realizacji zamówienia. 3.3.2. Na terenie gminy obowiązuje system zbiórki odpadów komunalnych od wszystkich nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych. Odpady są gromadzone przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w sposób selektywny i nieselektywny wg złożonych deklaracji. Odpady gromadzone są w workach dostarczonych mieszkańcom przez Gminę. 3.3.3. Odpady od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych deklarujących selektywne zbieranie odpadów są gromadzone w:  workach oznaczonych na żółto przeznaczonych na odpady z tworzyw sztucznych oraz metali (20 01 39, 15 01 02, 15 01 04)  workach oznaczonych na zielono przeznaczonych na odpady szklane (kod 20 01 02, 15 01 07)  workach oznaczonych na niebiesko przeznaczonych na odpady z papieru i tektury (kod 20 01 01, 15 01 01)  workach przeźroczystych przeznaczonych na odpady higieniczne (kod 20 01 99)  workach oznaczonych na brązowo przeznaczonych na odpady bio ( kod 20 02 01)  workach oznaczonych na czarno przeznaczonych na inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (kod 20 03 01) 3.3.4. Odpady od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych deklarujących nieselektywne zbieranie odpadów są gromadzone w workach oznaczonych na czarno przeznaczonych na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) 3.3.5. Aby spełnić wymóg segregacji odpadów gospodarstwo domowe musi oddać odpady zebrane w sposób selektywny z zawartością minimum 60% odpadów wysegregowanych. 3.3.6. Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz opony są odbierane podczas zbiórek organizowanych przez Gminę zgodnie z terminarzem odbioru odpadów (na koszt zamawiającego). 3.3.7. Odpady niebezpieczne oraz odpady problemowe z grupy 20 zgodnie z katalogiem odpadów nie będą odbierane od właścicieli nieruchomości przez Wykonawcę lecz przekazywane przez właścicieli nieruchomości do punktu selektywnej zbiórki odpadów problemowych, wyznaczonego przez Zamawiającego. 3.3.8. Ilość mieszkańców w obwodzie to ok. 4700 osób, ilość punktów odbioru ok. 1730 (ilości powyższe są szacunkowe). Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne- ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli. Ponieważ przyjmuje się odpłatność ryczałtową za zbiórkę odpadów w całym obwodzie wymaga się aby wykonawca był w wyznaczonym terminie pod każdą posesją w obwodzie co musi udokumentować zapisami lokalizatora GPS. 3.3.9. Szacowana ilość odpadów odebranych w trakcie realizacji zamówienia od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w obwodzie wynosi ok. 1100 Mg, w tym selektywnie zbieranych (wymienianych w ppkt 3.3.3) ok 550 Mg, oraz nieselektywnie zbieranych (wymienionych w ppkt 3.3.4) ok 550 Mg. 3.3.10. Odpady zgromadzone zgodnie z regulaminem, zamknięte w worku z naklejonym kodem kreskowym są wystawiane przez mieszkańców obok wejścia na posesję do godziny 7 rano. Wykonawca ma zorganizować odbiór od godziny 7.00 do godziny 14.00. 3.3.11. Zgodnie z harmonogramem wywozu, odpady są odbierane co tydzień, z tym, że kolejno co drugi tydzień odpady selektywnie zbierane w kolorowych workach i odpady nieselektywnie zbierane wraz z innymi niewymienionymi frakcjami zbieranymi w sposób selektywny (odpady w workach czarnych zbieranych od mieszkańców zbierających odpady w sposób selektywny i nieselektywny). W sołectwie Stryszawa Górna zbiórka jest w każdy poniedziałek, w sołectwie Stryszawa Dolna w każdy wtorek. Jeśli założony termin zbiórki przypada w dzień wolny od pracy zbiórka odbywa w kolejny dzień roboczy. 3.3.12. Odpady zgromadzone niezgodnie z regulaminem (zawartość niezgodna z opisem, zmieszane rodzaje odpadów) lub wystawione w nieprawidłowych dniach nie są odbierane. W takim przypadku Wykonawca ma dołączyć trwale do worka kartkę z informacją o powodach nieodebrania worka (i telefonie kontaktowym do wykonawcy):  „Brak kodu kreskowego na worku”  „Odpady nieprawidłowo wysegregowane (zawartość worka niezgodna z jego przeznaczeniem lub obejmuje zmieszane rodzaje odpadów)”  „Odpady segregowane (worki kolorowe) proszę wystawiać zgodnie z kalendarzem odbioru odpadów (tygodnie oznaczone żółtym kolorem w terminarzu wywozu odpadów)”  „Odpady niesegregowane (worki czarne) proszę wystawiać zgodnie z kalendarzem odbioru odpadów (tygodnie oznaczone niebieskim kolorem w terminarzu wywozu odpadów)” 3.3.13. Procedura odbioru odpadów obejmuje:  każdorazową weryfikację czy naklejka z kodem kreskowym zawierająca nr posesji odpowiada lokalizacji worka,  każdorazową weryfikację czy zawartość worka nie jest niezgodna z jego przeznaczeniem lub obejmuje zmieszane rodzaje odpadów,  zaczytanie kodu kreskowego z naklejki na worku,  zaczytanie kodu kreskowego określającego rodzaj odpadu z tabeli otrzymanej od Zamawiającego,  w razie potrzeby zaczytanie dodatkowego kodu zapisującego połowę objętości worka,  w razie potrzeby dołączenie trwałe do worka kartki z informacją o powodach nieodebrania worka (opisane w ppkt 3.3.12). Przy kilku workach w obrębie jednej posesji cała procedura musi zostać powtórzona stosownie do ilości worków. 3.3.14. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany do:  uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z worków lub pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu,  zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych worków oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych,  naprawiania lub ponoszenia kosztów napraw (wg decyzji Zamawiającego) szkód wyrządzonych w majątku Gminy i osób trzecich podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (np. uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów itp.),  niezwłocznego zgłaszania Zamawiającemu wszystkich przypadków nie naklejania na workach przez mieszkańców kodów identyfikujących właściciela odpadów komunalnych,  niezwłocznego zgłaszania Zamawiającemu przypadków powstawania „dzikich wysypisk”. 3.3.15. Wykonawca otrzyma od zamawiającego czytnik kodów kreskowych (jedna sztuka), który służy do zapisywania ilości oraz rodzaju zebranych worków. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność (na zasadzie ryzyka) za uszkodzenia czytnika i jest zobowiązany do natychmiastowego usunięcia stwierdzonych w nim usterek. Wykonawca jest obowiązany do codziennego dostarczania do Zamawiającego czytnika celem odczytania zapisanych danych. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, że udostępniony przez Zamawiającego czytnik nie jest wystarczający do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do zaopatrzenia się w dodatkowe urządzenia na swój koszt. 3.4 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odpadów z czyszczenia ulic i placów, odpadów selektywnie zbieranych odebranych od właścicieli nieruchomości za wyjątkiem odpadów ulegających biodegradacji do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zasadą bliskości, o których mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 21). Zamawiający wskazuje jako miejsce przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości:  selektywnie zebranych odpadów komunalnych,  nieselektywnie zbieranych odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości w postaci zmieszanych odpadów komunalnych,  odpadów zielonych, odpadów ulegających biodegradacji,  pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania Regionalny Zakład Przetwarzania Odpadów w Suchej Beskidzkiej. 3.5 Zamawiający zawrze stosowne umowy na zagospodarowanie odpadów oraz będzie ponosił koszty z tym związane. 3.6 Wykonawca jest zobowiązany do transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej przez Zamawiającego, z zachowaniem zasad rozładunku odpadów obowiązujących w instalacji (oddzielne ważenie odpadów według kodu, weryfikacja zawartości worków, rozładunek według kodów na wyznaczone place lub do wyznaczonych urządzeń). 3.7 Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to między innymi załadunku, przeładunku, magazynowania, transportu, spełniania wymogów Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 3.8 W zakresie obowiązków Wykonawcy będzie również opróżnianie koszy ulicznych i koszy umieszczonych na przystankach autobusowych i miejscach publicznych. Opróżnianie następować będzie po napełnieniu pojemnika, jednak nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu. Stan napełnienia tych pojemników zobowiązany będzie na bieżąco kontrolować Wykonawca. Wykonawca jest również zobowiązany uprzątać teren wokół koszy ulicznych i wiat przystankowych. Na terenie obwodu znajduje się 30 koszy ulicznych i przystankowych o poj. 50 l.- zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia tej ilości. Zebrane odpady stanowią odpady z czyszczenia ulic i placów oraz podlegają zagospodarowaniu w Regionalnym Zakładzie Przetwarzania Odpadów w Suchej Beskidzkiej. 3.9 Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy. 3.9.1. W terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych oraz lokalizację koszy ulicznych, z których Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady komunalne. W przypadku zmian (zmniejszenia lub zwiększenia) w wykazie, o którym mowa powyżej, Zamawiający każdorazowo będzie informował o tym Wykonawcę w formie pisemnej. 3.9.2. Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu miesięcznie oraz zbiorczo raz na kwartał sprawozdania z ilości odpadów odebranych i przekazanych do instalacji wskazanych przez Zamawiającego. Ilość odpadów winna być podana w Mg (tonach). Sprawozdanie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu:  do 5 dni od końca danego miesiąca za miesiąc poprzedni,  do 10 dni od końca danego kwartału za kwartał poprzedni. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdania o którym mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. 2019 poz. 2010 z późn. zm.), 3.9.3. Wykonawca musi świadczyć usługi za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w jego dyspozycji. Parametry sprzętu muszą umożliwiać dojazd w każde miejsce odbioru odpadów w obwodzie niezależnie od warunków atmosferycznych (w szczególności zimą). Oblodzenie, pokrywa śniegu, zły stan nawierzchni dróg dojazdowych nie będzie traktowany jako okoliczność usprawiedliwiająca nienależytą realizację zamówienia. Wykonawca musi uwzględnić że szerokość i dostępność części dróg uniemożliwia swobodny dostęp każdego rodzaju pojazdów, ponadto na końcowych odcinkach nie ma możliwości zawracania. 3.9.4. Za wszelkie szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 3.9.5. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu wraz z fakturą następujących dokumentów za okres rozliczeniowy (miesięczny):  dowodów przekazania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych do wskazanych przez zamawiającego instalacji (karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami),  kwity wagowe potwierdzające wagę oraz dokładny czas przekazania odpadów. 3.10 Czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - usługi związane z wykonywaniem transportu oraz załadowania odpadów. 3.11 Podwykonawstwo: 1) Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców, nie zastrzegając obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę żadnej części zamówienia. W przypadku zamiaru powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca zobowiązany jest w ofercie: a) wskazać części zamówienia (zakres prac wartość lub część procentową zamówienia), które zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz, b) podać nazwy (firmy) tych Podwykonawców (o ile są znani na etapie składania oferty). 2) W przypadku powierzenia Podwykonawcom wykonania części zamówienia, Zamawiający żądał będzie, aby przed przystąpieniem do jego wykonania Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. 3) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4) Jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcy następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedstawić oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak z podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy. Jeżeli wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy. 5) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu, zostały szczegółowo określone w Projekcie umowy – załącznik nr 7 do SIWZ. 6) Informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które z uwagi na wartość lub przedmiot tych dostaw lub usług, nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu, określone zostały szczegółowo w Projekcie umowy – załącznik nr 7 do SIWZ. 3.12 Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) 90500000-2 Usługi związane z odpadami 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 3.13 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca: - jest wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 i następne ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.: Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), i który to rejestr stanowi element Bazy Danych o Odpadach, w zakresie transportu odpadów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wraz z ofertą:: 1) Wypełniony i podpisany Formularz oferty – zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącym ofertę. 2) Wraz z ofertą należy złożyć: a) Zobowiązania tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do SIWZ – Zobowiązanie innego podmiotu. b) Oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku załączniku nr 2 oraz załączniku nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. c) Pełnomocnictwo do podpisania oferty (w przypadku, gdy ofertę podpisuje upełnomocniony przedstawiciel Wykonawcy) określające jego zakres. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w oryginale lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez notariusza, d) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie), ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której wynikać będzie przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w oryginale lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez notariusza. II. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej http://stryszawa.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawców, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, zobowiązani są przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do SIWZ – Grupa kapitałowa. Wraz ze złożeniem oświadczenia, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może przedstawić dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. III. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych i zawodowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający wymagał będzie od Wykonawcy którego oferta została najwyżej oceniona złożenia następujących, dokumentów: 1) Oświadczenia i dokumenty wymienione w punkcie 6.3 SIWZ – w odniesieniu do tych podmiotów, potwierdzające brak podstaw ich wykluczenia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 6.1 ppkt 2 lit.b SIWZ. IV. Postanowienia dotyczące składania oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja). 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku gdy oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, przy czym termin na jaki zostało zawarte konsorcjum nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. 2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa: a) wraz z ofertą, oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 oraz 3 do SIWZ oraz; b) w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej http://stryszawa.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 – Grupa kapitałowa, a pozostałe dokumenty składane są wspólnie. V. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o którym mowa w punkcie 6.3 ppkt 3 lit. a) SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.7 ppkt. 1 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. VI. Forma oświadczeń i dokumentów: 1) Oświadczenia, o których mowa w punkcie 6 SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące Podwykonawców należy złożyć w formie oryginału. 2) Dokumenty, o których mowa w punkcie 6 SIWZ, inne niż oświadczenia, o których mowa powyżej należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem”. 3) Poświadczenia „za zgodność z oryginałem” dokonuje odpowiednio Wykonawca podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie „za zgodność z oryginałem” następuje w formie pisemnej. 4) W przypadku, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwość co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu; 5) Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. VII. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1) Pzp. 3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach