Przetargi.pl
Zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie systemu informatyczno-technologicznego Wirtualnych Targów (WT)

Międzynarodowe Targi Łódzkie Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 90-531 Łódź, ul. Wólczańska 199
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0-42 636 29 83 , fax. 0-42 637 29 35
  • Data zamieszczenia: 2010-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Międzynarodowe Targi Łódzkie Sp. z o.o.
    ul. Wólczańska 199 199
    90-531 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 0-42 636 29 83, fax. 0-42 637 29 35
    REGON: 14126090000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie systemu informatyczno-technologicznego Wirtualnych Targów (WT)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie platformy informatycznej o roboczej nazwie Wirtualne Targi (WT), która ma składać się z elementów oprogramowania (Software) i sprzętu (Hardware) i ma być kompletnym, zintegrowanym systemem informatycznym do obsługi wirtualnej rzeczywistych imprez targowych przed, w trakcie ich trwania oraz przez pewien czas po ich zakończeniu jako wartość dodana dla Wystawców MTŁ. WT mają być rozwiązaniem pozwalającym na uczestnictwo w realnych targach i kontakt w czasie rzeczywistym z realnym wystawcą poprzez Internet. Istotne jest powiązanie targów realnych z możliwością dostępu do nich i uczestniczeniu w nich z pełnią komunikacji i wideokomunikacji poprzez zaawansowane rozwiązania telekomunikacyjne Internetu. System WT ma na celu: umożliwienie dostępu do oferty wystawców oraz do oferty prezentowanej na targach znacznie szerszemu gronu potencjalnych odbiorców, zwiększenie atrakcyjności Międzynarodowych Targów Łódzkich jako innowacyjnej firmy przyciągającej potencjalnych wystawców, zwiększenie wizyt na stronie WWW Międzynarodowych Targów Łódzkich, zwiększenie atrakcyjności miasta Łodzi, jako jednego z czołowych polskich centrów wystawienniczo-targowych, Użytkownicy Systemu. W Systemie WT należy uwzględnić następujące typy użytkowników: a.Gospodarza Targów (wybrany personel MTŁ) b.Organizatorów poszczególnych Imprez Targowych c.Wystawców d.Zwiedzających imprezy targowe. Rozwiązanie powinno być oprogramowaniem stworzonym w dwóch interfejsach językowych (polskim i angielskim), z zastrzeżeniem, że język angielski konieczny jest tylko w tych elementach Systemu, które obsługują Organizatorów, Wystawców i Zwiedzających wirtualnie imprezy targowe. Rozwiązanie powinno pozwalać na wirtualne uczestnictwo w realnych targach oraz komunikację audio, video i z sieciami PSTN oraz mobilnymi w czasie rzeczywistym. Winno również umożliwiać komunikację w czasie nierzeczywistym poprzez takie elementy jak poczta elektroniczna, wideopoczta, czat w konfiguracji 1:1 i 1:wielu oraz umożliwiać zestawianie połączeń przez restrykcyjne zapory ogniowe oraz NAT-y. Rozwiązanie nie powinno wymuszać instalacji przez użytkowników końcowych (Zwiedzających) dodatkowych wtyczek, aplikacji , bibliotek itd. z wyjątkiem tych które instaluje się powszechnie (np. Adobe Flash) Zwiedzający użytkownik lub gość nie mający uprawnień administratora na swoim komputerze nie powinien wymagać od administratora dodatkowych instalacji. Rozwiązanie musi poza tym zawierać systemy lub elementy systemów ERP i CRM oraz systemy rejestracji zwiedzających. Założone w systemie konta użytkowników powinny mieć charakter trwały z możliwością usuwania przez Administratora po określonym czasie nieaktywności użytkownika. Mając to na względzie rozwiązanie WT powinno umożliwiać obsługę dużej liczby użytkowników oraz archiwizować dane i materiały Zwiedzających, Wystawców, oraz Organizatorów imprez targowych. Uwzględniając fakt, iż system powinien umożliwiać w przyszłości obsługę realnych zwiedzających oraz, że każdy Zwiedzający może być zarówno realnym jak i wirtualnym oraz fakt iż Gospodarz musi mieć dostęp do danych Zwiedzających, Wystawców i Organizatorów - licencja początkowa powinna zapewniać takie możliwości (należy szacować wolumen na minimum 100 tys. użytkowników). System WT System WT winien zawierać szereg komponentów funkcjonalnych takich jak m.in. wymienione poniżej, rozbudowane w różny sposób dla poszczególnych typów użytkowników: 1.Komponent webowy, umożliwiający edycję i prezentację wszelkich informacji, logowanie do Systemu WT, dostęp do archiwów, serwis pomocy użytkowania wraz z systemem zarządzania treścią (CMS - Content Management System) itp. funkcjonalności. Istotne znaczenie mają tutaj elementy rozwinięte dla poszczególnych typów użytkowników, np: Wizualizacja hal wystawienniczych; Recepcja konkretnej imprezy targowej oraz Recepcje poszczególnych Wystawców; Wizualizacja konkretnych stoisk wystawienniczych (będąca w gestii Wystawców); Wizualizacja sal konferencyjnych; 2.Komponent Wirtualna Platforma (WT) , będący interaktywną platformą web dla przeglądania, rezerwacji, zakładania i konfiguracji wirtualnych stoisk targowych na poszczególnych imprezach wraz z interaktywnymi systemami udostępniania i zarządzania treścią poprzez system CMS. Ma zawierać m.in panel zarządzania treścią Wirtualnej Platformy oraz panel administracyjny dla Gospodarza, specyficzne moduły dla Organizatorów, Wystawców i Zwiedzających. Komponent, podobnie jak pozostałe, miałby różne funkcjonalności dla różnych typów użytkowników, w szczególności Zwiedzającemu ma umożliwiać zapoznanie się z imprezą, komunikację z Wystawcami, pobieranie informacji od Wystawców, itp.; jego niektóre funkcje byłyby dostępne bez konieczności logowania (które miałoby miejsce dopiero po podjęciu decyzji o wejściu na imprezę wirtualną). Interfejsy tego komponentu muszą być przygotowane z naciskiem atrakcyjność i czytelność wizualizacji, wsparte dużą ilością grafiki 3D i animacji z jednoczesną łatwością użytkowania i intuicyjną obsługą oraz wsparte systemami CMS. 3.Komponent audio i wideo komunikacji w czasie rzeczywistym za pomocą przeglądarki internetowej, umożliwiający nawiązywanie i prowadzenie audio i wideo konferencji oraz transmisji wydarzeń i seminariów, głównie przeznaczony do komunikacji pomiędzy Gospodarzem a Organizatorami i Wystawcami oraz Zwiedzającymi wraz z prezentacją dokumentów, obrazów i filmów w trakcie audio- video konferencji oraz możliwością transmisji wydarzeń w czasie rzeczywistym, (również z możliwością prezentacji dokumentów, obrazów i filmów na tzw. białej tablicy). Powinien zawierać softphone oparty na protokole SIP umożliwiający połączenie telefoniczne i ich miksowanie z wideo i audio konferencjami zarówno w formacie 1 do 1 jak i wielu do wielu wraz z trawersacją komunikacji poprzez NAT i zapory ogniowe. 4.Komponent komunikacji audio-wizualnej w czasie nierzeczywistym, umożliwiający nagrywanie w oknie przeglądarki internetowej, zarządzanie i wysyłanie wiadomości multimedialnych oraz popularnych typów plików multimedialnych jako wiadomości audio lub wideo mail. Pliki multimedialne nie mogą być załączone ale powinny być umieszczone na serwerze MTŁ i odtwarzane na komputerach klientów w formie streaminigu lub tzw. progresywnego pobierania i odtwarzania w większości popularnych przeglądarek internetowych. 5.Komponent CRM dla Gospodarza Targów, umożliwiający zarządzanie relacjami z klientami (Organizatorami, Wystawcami i Zwiedzającymi) . 6.Komponent poczty elektronicznej e-mail przeznaczony dla personelu Gospodarza, umożliwiający wysyłanie i odbieranie poczty tradycyjnej przez Server POP/SMTP oraz wysyłkę łączy generowanych przez Komponent audio i video komunikacji w czasie nierzeczywistym. Aplikacja kliencka email ma być aplikacją Web. 7.Komponent zdalnego zarządzania komputerami na stanowiskach Wystawców, umożliwiający zdalne zarządzanie wszystkimi komputerami udostępnionymi przez Gospodarza Wystawcom i podłączonymi do sieci MTŁ na stanowiskach wystawienniczych. 8.Komponent Advertising Server wraz z modułem typu client, umożliwiający umieszczanie i zarządzanie reklamami zakupionymi przez Wystawców u Gospodarza i Organizatora lub dowolnych, zaakceptowanych przez Gospodarza, w różnych miejscach WT. 9.Komponent zarządzania siecią LAN i bezprzewodową, umożliwiający zarządzanie siecią z naciskiem na jej bezpieczeństwo. 10.Komponent płatności w Internecie, umożliwiający definiowanie usług i produktów oraz oferowanie ich do sprzedaży za pomocą Internetu. Płatności mają być dokonywane za pomocą: sms-ów o podwyższonej płatności (Premium Rate SMS), kart kredytowych, debetowych oraz poprzez wykonanie przelewu z konta bankowego poprzez systemy firmy oferującej płatności kartami debetowymi i kredytowymi w Internecie. 11.Komponent Księgowość klasy ERP umożliwiający obsługę podstawowych funkcjonalności z zakresu księgowania i fakturowania operacji WT. Powinien współpracować z Komponentem CRM i umożliwić późniejszą integrację z innymi programami klasy ERP czyli Kadry, Płace, Magazyn, Finanse, Planowanie itd., oraz umożliwiać archiwizację danych księgowych. 12.Komponent archiwizujący, umożliwiający zarządzanie materiałami archiwalnymi z wcześniejszych imprez targowych z ostatnich x miesięcy, oraz dostęp do tych materiałów określonych Użytkowników (w pełni konfigurowalny przez Gospodarza). Sprzęt Sieci lokalne Każde stoisko przewidziane do usługi WT będzie wyposażone w dostęp do sieci lokalnej kablowej - budowanej w ramach projektu budowy hali wystawienniczej (sieć dostarcza Zamawiający). Wykonawca powinien zaprojektować, dostarczyć i wdrożyć rozwiązania sprzętowe i/lub programistyczne dla sieci LAN umożliwiające jej prawidłowe zarządzanie, w szczególności zapewniające kontrolę nad wpiętym w nią sprzętem używanym do usługi WT. Dodatkowo, konieczne jest zbudowanie sieci bezprzewodowej w technologii WiFi 2,4 GHz (standardy grupy IEEE 802.11), zestawionej jako punkty dostępowe, obejmujące zasięgiem możliwie maksymalną powierzchnię MTŁ wraz z systemem zarządzania. Sieć bezprzewodowa ma być zaprojektowana i zestawiona przez Wykonawcę (po uprzednim uzgodnieniu projektu z Zamawiającym). Serwery Zastosowane rozwiązanie programistyczne winno zapewnić prawidłowe funkcjonowanie całości Systemu przy zastosowaniu maksymalnie czterech grup serwerów sprzętowych. Konieczne jest określenie zapotrzebowania na układy zasilania awaryjnego oraz na elementy pamięci zewnętrznej służące archiwizacji. Wykonawca przygotuje szczegółową specyfikację koniecznego sprzętu, pamięci zewnętrznych, oprogramowania systemowego, narzędziowego i aplikacyjnego po zakończeniu głównych faz prac nad oprogramowaniem tak, aby zapewnić najlepsze możliwe parametry i wydajność. Po uzgodnieniu specyfikacji z Zamawiającym Wykonawca dostarczy, zainstaluje i skonfiguruje całość sprzętu zgodnie ze specyfikacją. Kamery W systemie przewiduje się użycie dwóch typów kamer z systemem zarządzania nimi i odpowiednim sprzętem do którego zostaną podłączone: kamery stałe - obsługujące wydarzenia targowe, dające obraz z hal wystawowych, zamontowane w taki sposób aby możliwy był przekaz obrazu w sieci Internet, oraz kamery przenośne - stanowiskowe, przydzielane Wystawcom organizującym pokazy lub prelekcje w ramach swoich stanowisk wystawowych. Wykonawca przygotuje szczegółową specyfikację koniecznego sprzętu i oprogramowania po zakończeniu głównych faz prac nad oprogramowaniem. Po uzgodnieniu specyfikacji z Zamawiającym Wykonawca dostarczy, zainstaluje i skonfiguruje całość sprzętu zgodnie ze specyfikacją. Terminale komunikacyjne, drukarki i kamery Każdy Wystawca powinien być wyposażony w terminal komunikacyjny (komputer klasy PC) w celu korzystania z serwisu WT na czas imprezy targowej. Terminale w wersji minimalnej wyposażone mają być we wbudowaną lub dołączaną kamerę internetową, mikrofon, głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem) oprogramowanie systemowe, antywirusowe i anty- spamowe, edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, oprogramowanie do odtwarzania i tworzenia prezentacji oraz skonfigurowaną przeglądarkę do obsługi WT. Należy przewidzieć zainstalowanie pewnej liczby drukarek laserowych, umożliwiających wydrukowanie dowolnych dokumentów - do odbioru w recepcji imprezy. Szczegółową specyfikację koniecznego sprzętu - terminali komunikacyjnych, drukarek, kamer, oprogramowania systemowego, aplikacyjnego i pomocniczego oraz ewentualnych dodatkowych urządzeń dla Wystawców, koniecznych dla prawidłowego funkcjonowania systemu Wykonawca przygotuje po zakończeniu głównych faz prac nad oprogramowaniem. Po uzgodnieniu specyfikacji z Zamawiającym Wykonawca dostarczy, zainstaluje i skonfiguruje całość sprzętu i oprogramowania zgodnie ze specyfikacją. Pozostałe usługi Wykonawcy Wykonawca ma za zadanie dostarczyć kompletny, zintegrowany system, zatem wymagać się będzie od niego dostarczenia całości związanych z tym usług, w szczególności: przygotowania szczegółowych opisów procesów postępowania i obsługi poszczególnych działań, dotyczących przygotowania i prowadzenia imprezy targowej, w tym tych ich części, która ma być zaimplementowana w Systemie WT, uaktualnienia i pełnego skonfigurowania oprogramowania systemowego, pomocniczego, narzędziowego i aplikacyjnego na komputerach poszczególnych systemów przed oddaniem rozwiązania, zintegrowania poszczególnych systemów/komponentów, w tym spięcia komponentów komunikacyjnych z siecią PSTN za pomocą serwera SIP, przeprowadzenia kompletnej instalacji, konfiguracji i uruchomienia całości dostarczanego sprzętu oraz sieci bezprzewodowych, efektywnej i konstruktywnej współpracy przy uruchamianiu sieci lokalnej, zaplanowanie, uzgodnienie i przeprowadzenie kompleksowego szkolenia personelu Zamawiającego, przygotowania szczegółowych dokumentacji Systemu oraz sprzętu, świadczenia usług gwarancyjnych (co najmniej 12 miesięcy) na rozwiązania softwareowe oraz sprzęt, przedstawienia warunków pomocy technicznej, konserwacji systemów i ich aktualizacji przez okres co najmniej 5 lat po upływie okresu gwarancyjnego, przedstawienia warunków wsparcia dla Zamawiającego w okresie gwarancji i w okresie co najmniej 5 lat po zakończeniu gwarancji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 720000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający ustala wadium w wysokości 40.000,00 zł, które będzie wymagane przed upływem terminu składania ofert ostatecznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania zamówienia
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach