Przetargi.pl
Zaprojektowanie wraz z wykonaniem budowy przedszkola na części dz. nr 915/3 w Rawiczu wraz z wyposażeniem,zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą towarzyszącą,oraz sprawowanie nadzoru inwest....

GMINA RAWICZ ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA RAWICZ
    ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    REGON: 411050729
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie wraz z wykonaniem budowy przedszkola na części dz. nr 915/3 w Rawiczu wraz z wyposażeniem,zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą towarzyszącą,oraz sprawowanie nadzoru inwest....
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na budowie przedszkola na części dz. nr 915/3w Rawiczu wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą towarzyszącą oraz opracowaniem dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę.2. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie zadania pn.: „Budowa przedszkola na części dz. nr 915/3 w Rawiczu wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą towarzyszącą” obejmującego:a) realizację 12-oddziałowego przedszkola dla ok. 300 dzieci z własnym placem zabaw i kuchniąb) opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień i pozwoleńc) wykonanie robót budowlanych w tym przede wszystkim: robót ziemnych, robót budowlanych, robót instalacyjnych, montażowych oraz zagospodarowania terenu,d) zakup, dostawę i montaż kompletnego wyposażenia obiektu przedszkola,e) wykonanie innych prac niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.3. W zakresie planowanego przedsięwzięcia jest wykonanie projektu budowlanego „Budowa przedszkola na części dz. nr 915/3 w Rawiczu wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą towarzyszącą” na podstawie Programu Funkcjonalno – użytkowego oraz uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń a następnie realizacja zamierzenia budowlanego zgodnie z opracowaną dokumentacją.4. Zakres prac przy realizacji niniejszego zamówienia, w ramach zaproponowanej ceny obejmuje w szczególności:1) W zakresie całego zadania:a) opracowanie koncepcji architektoniczno - budowlanej w uzgodnieniu z Zamawiającym (do zdania Zamawiającemu przed przystąpieniem do projektowania – 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie dwg (nie nowszy niż Auto Cad 2006) lub dxf oraz w pdf),b) opracowanie projektu zagospodarowania terenu w uzgodnieniu z Zamawiającym,c) pozyskanie map do celów projektowych jeśli będzie to wymagane;d) wykonanie wszelkich prac przygotowawczych niezbędnych do sporządzenia projektu budowlanego;e) opracowanie projektów branżowych;f) opracowanie dokumentacji dla zakresu instalacji przyłączeniowych;g) opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych;h) uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, decyzji, opinii i pozwoleń niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia (w tym decyzji pozwolenia na budowę);i) uzyskanie wszelkich decyzji administracyjnych – koniecznych do zaprojektowania i wykonania przedmiotu zamówienia oraz przekazania obiektu budowlanego do użytkowania, zgodnie z ustawą Prawo budowlane (w tym pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia do PINB);j) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej;k) pełnienie nadzoru autorskiego, zapewnienie udziału autora dokumentacji projektowej w trakcie realizacji robót budowlanych;l) wykonanie robót budowlanych oraz prac towarzyszących zgodnie z dokumentacją;m) sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z aktualizacją użytków i zgłoszenie zmian w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej;n) wykonanie Instrukcji P-poż wraz z oznakowaniem ewakuacyjnym obiektu oraz gaśnicami;o) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji projekt organizacji prac i harmonogram robót, zaproponowanych rozwiązań, wyposażenia, urządzeń, małej architektury, urządzeń zabawowych, nasadzeń.2) w zakresie prac projektowych:a) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii, warunków, pozwoleń (w tym przede wszystkim pozwolenia na budowę) i decyzji związanychz opracowaniem dokumentacji projektowej w zakresie potrzebnym dla realizacji niniejszego zadania,b) wykonanie wymaganych pomiarów (w tym geodezyjne) i badań koniecznych do opracowania rozwiązań projektowych,c) opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy) z podziałem na branże wraz z informacją BIOZ, zgodnie z uzyskanymi uzgodnieniami, opiniami, warunkami, pozwoleniami i decyzjami,d) opracowanie i zatwierdzenie projektu zmiany organizacji ruchu na odcinku wykonywanych prac,e) opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia specyfikacji technicznych wykonaniai odbioru robót budowlanych sporządzonych na podstawie ogólnych specyfikacji technicznychz uwzględnieniem wymagań na wszystkie rodzaje projektowanych robót,f) konsultowania z Zamawiającym, na etapie opracowywania dokumentacji, elementów dotyczących istotnych, mających wpływ na koszty eksploatacyjne, rozwiązań funkcjonalnych, architektonicznych, konstrukcyjnych, materiałowych (jeśli konieczna będzie zmiana w tym zakresie),g) uwzględniania uwag i sugestii Zamawiającego – do czasu zatwierdzenia ostatecznej wersji dokumentacji. (Wykonawca zobowiązany jest jednak monitorować wpływ sugestii Zamawiającego na zgodnośćz obowiązującymi przepisami i informować o tym Zamawiającego),h) wyjaśnienia wątpliwości dotyczących projektów i zawartych w nich rozwiązań osobom wyznaczonym przez Zamawiającego,i) wprowadzenia w dokumentacji zmian, które będą zgodne z obowiązującymi przepisami, jeżeli Zamawiający uzna to za celowe z uwagi na warunki realizacji i przeznaczenie,j) w przypadku stwierdzenia niekompletności dokumentacji – wykonanie dokumentacji uzupełniająceji dostarczenie poprawionej dokumentacji do siedziby Zamawiającego w terminie uzgodnionymz Zamawiającym,k) w przypadku konieczności zmiany dokumentacji projektowej – wystąpienie, w imieniu Zamawiającegoz wnioskiem o zmianę dokumentacji i pozostawanie w dyspozycji Wydziału Architektury, Budownictwai Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Rawiczu do czasu uzyskania zgody na zmianę,l) w przypadku, gdy w toku wykonawstwa robót budowlanych lub w okresie gwarancji robót zajdzie konieczność wprowadzenia uszczegółowień lub zmian do dokumentacji projektowej – wprowadzenie niezbędnych zmian (również w wersji elektronicznej) i dostarczenie poprawionej dokumentacji do siedziby Zamawiającego w terminie uzgodnionym z Zamawiający.3) w zakresie robót budowlanych:a) wykonanie wszelkich robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej,b) wykonanie robót budowlanych, dostaw i montażu urządzeń zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną i obowiązującymi przepisami,c) zagospodarowanie terenu zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną,d) zapewnienie wykonania i kierowania robotami budowlanymi przez osoby posiadające wymagane prawem kwalifikacje i uprawnienia zawodowe;e) utylizację powstałych w trakcie wykonywania robót ewentualnych zanieczyszczeń i odpadów (np. gruz, nadmiar ziemi);f) wykonanie wszystkich robót w oparciu o opracowaną przez Wykonawcę dokumentację, warunki pozwolenia na budowę oraz obowiązujące przepisy;g) w przypadku zniszczenia dróg dojazdowych do miejsca robót, Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenie ich do stanu pierwotnego;h) Wykonawca powinien w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren;i) Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia w ramach zatwierdzonej ceny kontraktowej pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją projektu;j) wszystkie materiały przed wbudowaniem należy uzgodnić z przedstawicielem Zamawiającego poprzez przedstawienie próbek;k) sporządzenie dokumentacji powykonawczej,l) prowadzenie dziennika budowy,m) inne prace towarzyszące prawidłowemu wykonaniu zamówienia,n) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie (jeżeli będzie wymagane).4) w zakresie wyposażenia:a) przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia kompletnego wyposażenia obiektu w urządzenia techniczne, sprzęty biurowe, zabawki, meble, urządzenia zabawowe, elementy małej architektury;b) wyposażenie musi posiadać odpowiednie atesty i certyfikaty dopuszczające je do stosowania w obiektach przedszkolnych5. Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą:1) programu funkcjonalno-użytkowego, który stanowi wytyczne do projektowania,Program funkcjonalno – użytkowy określa wymagane zakresy robót i standardy wykonania przedmiotu zamówienia. Program wskazuje materiały, urządzenia, rozwiązania mające na celu dokładne opisanie odpowiednich standardów i materiałów. Zamawiający dopuszcza stosowanie urządzeń i materiałów równorzędnych, jednakże nie gorszych niż te, które precyzują zapisy Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Wykonawca musi zapewnić prawidłowe działanie poszczególnych systemów technicznych i technologicznych oraz osiągnięcie założeń funkcjonalnych.Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu w oparciu o program funkcjonalno - użytkowy i zalecaną wizję w terenie. stanowiący integralną część SWZ.6. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy- roboty polegające na wykonaniu robót ogólnobudowlanych.7. Zadanie jest współfinansowane z Promesy otrzymanej w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych Edycja2/2021/8939/PolskiLad.8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w rodz. III SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania: „Budowa przedszkola na części dz. nr 915/3 w Rawiczu wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą towarzyszącą.”2. Przedmiot zamówienia obejmuje sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi i robotami budowlanymi polegającymi na zaprojektowaniu i wykonaniu przedszkolana części dz. nr 915/3 w Rawiczu wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą towarzyszącą., obejmującego:a) realizację 12-oddziałowego przedszkola dla ok. 300 dzieci z własnym placem zabaw i kuchniąb) opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień i pozwoleńc) wykonanie robót budowlanych w tym przede wszystkim: robót ziemnych, robót budowlanych, robót instalacyjnych, montażowych oraz zagospodarowania terenu,d) zakup, dostawę i montaż kompletnego wyposażenia obiektu przedszkola,e) wykonanie innych prac niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.3. Zakres nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności nadzór nad niżej wymienionymi pracami:1) Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami;2) Roboty budowlane:a) Roboty ziemne,b) Roboty fundamentowe,c) Ściany fundamentowe,d) Roboty murowe,e) Konstrukcja żelbetowa,f) Dach nad budynkiem,g) Podłoża i posadzki parteruh) Podłoża i posadzki piętra,i) Ścianki działowe i zabudowy,j) Ślusarka aluminiowa okienna,k) Ślusarka aluminiowa drzwiowa zewnętrzna,l) Drzwi drewniane i aluminiowe wewnętrzne,m) Elementy kowalsko – ślusarskie,n) Tynki wewnętrzne,o) Okładziny i malowanie,p) Sufity podwieszane,q) Elewacja,r) Wyposażenie - windy, sanitariaty,3) Zagospodarowanie terenu:a) Plac zabaw,b) Zagospodarowanie - chodniki, zieleń, ogrodzenie,4) Instalacje elektryczne:a) Prace ziemne zewnętrzne,b) Instalacje 230/400V oświetlenia i siły, rozdzielnie, trasy kablowe,c) Instalacja uziemiająca, odgromowa, połączenia wyrównawcze,d) Instalacja fotowoltaiczna,e) Pomiary elektryczne,f) Instalacje teletechniczne,g) Kanalizacja kablowa,h) System CCTV,i) System SSWiN,j) System przyzywowy,k) Instalacja LAN + szafa BD i FD1,l) System Wi-Fi,m) Instalacja systemu KD,n) Instalacja domofonowa,o) System oddymiania i przewietrzania,p) Instalacja nagłośnienia, multimedialna,q) UPS trójfazowy o mocy 15 kVA/15 kW przeznaczony do montażu w szafie rack,5) Instalacje sanitarne:a) Wentylacja mechaniczna z kanałami,b) Klimakonwektory+ instalacja,c) Pompa ciepła gruntowa + odwierty,d) Pompa ciepła dla c.w.u+ kotły elektryczne,e) Instalacja c.o. podłogowa z armaturą,f) Instalacja wody ze stacją zmiękczania, hyroforem i ppoż +hydranty,g) Kanalizacje sanitarne + deszczówka,h) Uzbrojenie zewnętrzne + przyłącza wod kan z retencją wody opadowej do 100m3,6) Wyposażenie budynku:a) Wyposażenie pomieszczeń przedszkola,b) Wyposażenie ogrodnicze i restauracyjne,7) Wszystkie inne prace towarzyszące niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.4. Szczegółowy zakres zamówienia, który jest przedmiotem kompleksowego sprawowania nadzoru inwestorskiego określony został za pomocą:a) programu funkcjonalno – użytkowego, stanowiącego integralną część niniejszego Opisu Przedmiotu Zamówienia.5. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca (Inspektor Nadzoru) zapewnia kompleksowy nadzór inwestorski nad wszystkimi robotami budowlanymi w pełnym zakresie we wszystkich występujących przy realizacji robót branżach, w tym w szczególności w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej.6. Stosownie do zapisów art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający ze względu na charakter zamówienia nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 roku poz. 1510 ze zm.). Czynności wykonywane przez inspektorów nadzoru tj. przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu kodeksu pracy. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego i działają samodzielnie7. Zadanie jest współfinansowane z Promesy otrzymanej w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych Edycja2/2021/8939/PolskiLad.8.. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w rodz. III SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach