Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji zasobów mieszkaniowych w Gminie Aleksandrów Łódzki

Gmina Aleksandrów Łódzki ogłasza przetarg

  • Adres: 95-070 Aleksandrów Łódzki, Pl. Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 422700300 , fax. 422700313
  • Data zamieszczenia: 2019-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Aleksandrów Łódzki
    Pl. Kościuszki 2
    95-070 Aleksandrów Łódzki, woj. łódzkie
    tel. 422700300, fax. 422700313
    REGON: 47205773800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www. aleksandrow-lodzki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji zasobów mieszkaniowych w Gminie Aleksandrów Łódzki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji zasobów mieszkaniowych w Gminie Aleksandrów Łódzki wraz z demontażem i utylizacją istniejącej warstwy docieplenia. 2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w ust. 1, obejmuje budynki znajdujące się w następujących lokalizacjach: 2.1 Aleksandrów Łódzki, ul. Daszyńskiego 77 - front lewy, 2.2 Aleksandrów Łódzki , ul. Daszyńskiego 77 - budynek oficyny, 2.3 Aleksandrów Łódzki, ul. Dębowa 3, 2.4 Aleksandrów Łódzki, ul. Narutowicza 3, 2.5 Aleksandrów Łódzki, Ogrodowa 4 - budynek oficyny z przybudówką, 2.6 Rąbień ul. Pańska 14 - budynek główny wraz z przybudówką, 2.7 Aleksandrów Łódzki, ul. Północna 9 - budynek frontowy, 2.8 Aleksandrów Łódzki, ul. Północna 9 - budynek oficyny, 2.9 Aleksandrów Łódzki, ul. Warszawska 1 - budynek frontowy, 2.10 Aleksandrów Łódzki, ul. Warszawska 29 - budynek frontowy, 2.11 Aleksandrów Łódzki, ul. Warszawska 29 - budynek oficyny, 2.12 Aleksandrów Łódzki, ul. Warszawska 32, 2.13 Aleksandrów Łódzki, ul. Warszawska 33, 2.14 Aleksandrów Łódzki, ul. Warszawska 44, 2.15 Aleksandrów Łódzki, ul. Wierzbińska 107, 2.16 Aleksandrów Łódzki, ul. Wojska Polskiego 70 - budynek frontowy, 2.17 Aleksandrów Łódzki, ul. Wojska Polskiego 70 - budynek oficyny 1 (prawa), 2.18 Aleksandrów Łódzki, ul. Wojska Polskiego 70 - budynek oficyny 2 (lewa), 2.19 Aleksandrów Łódzki, ul. Zachodnia 4, 2.20 Aleksandrów Łódzki, Mickiewicza 9/11 - budynek frontowy. 3. Przedmiotowe zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa IV: Gospodarka niskoemisyjna, Działanie IV.2: Termomodernizacja budynków, Poddziałanie IV.2.1: Termomodernizacja budynków ZIT, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu Nr UDA-RPLD.04.02.01-10-0001/16-00 z dnia 21.12.2016 r. 4. Obiekty i zakres prac termomodernizacyjnych stanowiących przedmiot zamówienia określa Załącznik nr 1 do SIWZ – Wykaz obiektów i zakres prac termomodernizacyjnych. 4. Szczegółowy zakres rzeczowy oraz sposób realizacji przedmiotu umowy określają: niniejsza Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami oraz Program funkcjonalno-użytkowy wraz z audytami ekologicznymi i energetycznymi dla każdego obiektu, stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ. 5. Przedmiot zamówienia zgodnie z zapisami Programu funkcjonalno-użytkowego oraz niniejszej specyfikacji obejmuje w szczególności: 1) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej dla każdego z budynków uwzględniającej obowiązujące normy i przepisy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę, opracowanych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 1186) i przepisami wykonawczymi, szczególnie rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (T.j. Dz.U. 2018 poz. 1935) w następujących branżach objętych przedmiotem zamówienia:  architektonicznej,  konstrukcyjno-budowlanej,  sanitarnej,  elektrycznej. Kompletna dokumentacja musi zawierać dla każdego budynku osobno:  projekt budowlany – w ilości 4 egz.,  projekt wykonawczy – w ilości 4 egz.,  przedmiar robót – w ilości 2 egz.,  informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) – w ilości 2 egz. 2) wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych i wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) – w ilości 2 egz. dla każdego budynku osobno; 3) wykonanie kosztorysów inwestorskich zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389) – w ilości 2 egz. dla każdego budynku osobno; 4) opracowanie dla każdego budynku projektów kolorystyki, struktury, elementów wykończeniowych elewacji, co najmniej w trzech wariantach i przedłożenie ich do akceptacji Zamawiającemu w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy – w ilości 2 egz. dla każdego budynku osobno; 5) uzyskanie ostatecznego dokumentu upoważniającego do rozpoczęcia robót budowlanych oraz wszelkich decyzji i uzgodnień niezbędnych do jego uzyskania, w tym między innymi: a) uzgodnienie technologii wykonania robót budowlanych z konserwatorem zabytków, b) uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji i uzgodnień wynikających z obowiązujących przepisów ochrony środowiska (w tym m.in. decyzji ornitologicznej), c) uzyskanie zgody operatora sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej na podniesienie mocy umownej lub mocy przyłączeniowej (o ile wystąpi taka konieczność) wraz z poniesieniem wszelkich niezbędnych kosztów dostosowania istniejącej instalacji elektrycznej do warunków, jakie musi spełnić instalacja elektryczna w danym budynku w celu zwiększenia mocy, d) wykonanie map do celów projektowych, e) wykonanie inwentaryzacji do celów projektowych obejmujących wszystkie elewacje i charakterystyczne przekroje, f) wykonanie dokumentacji geotechnicznej określającej warunki geologiczne w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji na terenie przedsięwzięcia, g) sporządzenie wszelkich innych ekspertyz i opracowań, których potrzeba ujawni się w trakcie prac projektowych i realizacji przedmiotu zamówienia. 6) wykonanie pełnych zakresów robót termomodernizacyjnych z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii w oparciu o powyższe projekty w każdym z budynków wraz z uzyskaniem niezbędnych do ich prawidłowego użytkowania decyzji i pozwoleń odpowiednich instytucji i organów, w tym Urzędu Dozoru Technicznego (o ile jest wymagane), 7) przygotowanie, opracowanie i przekazanie instrukcji obsługi i eksploatacji instalacji i urządzeń związanych z obiektami, 8) przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji instalacji i urządzeń związanych z obiektami, 9) pełnienie nadzoru autorskiego podczas prowadzenia robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotowego projektu i wprowadzanie niezbędnych zmian w czasie realizacji budowy, koniecznych do prawidłowego wykonania robót budowlanych, 10) opracowanie dokumentacji powykonawczej, 11) obliczenie, w ramach gwarancji, wskaźników rezultatu bezpośredniego w postaci: a) zmniejszenia rocznego zużycia energii pierwotnej w budynkach publicznych (CO32) o 1.083.386,10 kWh/rok (wartość docelowa). Termin osiągnięcia wskaźnika: 30.06.2021 r.; b) szacowanego rocznego spadku emisji gazów cieplarnianych (CO34) o 997,50 ton równoważnika CO2/rok (wartość docelowa). Termin osiągnięcia wskaźnika: 30.06.2021 r. - z uwzględnieniem efektów uzyskanych w wyniku realizacji umowy w obiektach objętych termomodernizacją, 12) monitorowanie wskaźników rezultatu i przekazywania Zamawiającemu corocznych raportów przez cały okres trwałości przedsięwzięcia, czyli w okresie 5 lat od dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy. 6. Dokumentacje projektowe i powykonawcze należy wykonać oddzielnie dla każdego z termomodernizo-wanych obiektów. 7. Zaleca się Wykonawcom, przed złożeniem oferty w niniejszym postępowaniu, dokonanie wizji lokalnej w terenie wraz z bezpośrednim otoczeniem w celu zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty. Wizja lokalna nie należy do przedmiotu zamówienia i z tytułu przeprowadzenia wizji w terenie Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie od Zamawiającego. Wykonawcy powinni dokonać wizji lokalnej we własnym zakresie – Zamawiający informuje, iż nie będzie stroną organizującą i przeprowadzającą wizję lokalną w terenie. 8. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z poźn. zm.), osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: 1) wykonywanie robót związanych z ocieplaniem ścian zewnętrznych budynków, 2) wykonywanie robót związanych z osuszaniem i ocieplaniem ścian fundamentowych, 3) wykonywanie robót związanych z ocieplaniem i naprawą stropów i dachów budynków, naprawą gzymsów, 4) wykonywanie obróbek blacharskich po dociepleniu, 5) wykonywanie robót związanych z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej, montażem krat okiennych, 6) wymiana bram przejazdu, 7) wykonywanie robót związanych z wykonaniem opaski - demontażem płyt i ułożeniem kostki, 8) wykonywanie robót związanych z modernizacją systemu c.o. i c.w.u, 9) wykonywanie robót związanych z montażem pomp ciepła wraz z przyłączem energetycznym, 10) wykonywanie robót związanych z naprawą tynków i spękań, dokonywaniem zamurowań, 11) wykonanie pomieszczeń technologicznych węzła i pompy ciepła, 12) wykonanie nowej maszynowni, 13) wykonanie naprawy systemów wentylacyjnych, 14) wykonanie montażu nawiewników higrosterowalnych, 15) wykonywanie prac wykończeniowych, 16) wykonywanie robót tymczasowych i rozbiórkowych. 9. W dniu podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. 8. Ponadto Wykonawca zobowiązuje się , iż każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż 10 dni roboczych, Wykonawca lub Podwykonawca przedłoży do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/Podwykonawcę z pracownikami. Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 10. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 11. Termin gwarancji i rękojmi na wykonane prace i roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu obejmuje okres 60 miesięcy licząc od dnia bezusterkowego końcowego odbioru przedmiotu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 30.000,00zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych), 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:  pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Łódzkim: numer 37 8780 0007 0000 0231 1000 0009 z adnotacją „Zaprojektowanie i wykonanie termomodernizacji zasobów mieszkaniowych w Gminie Aleksandrów Łódzki (ZP.271.21.2019)”.  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym – gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert,  gwarancjach bankowych – gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert,  gwarancjach ubezpieczeniowych – gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 4. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy załączyć w formie oryginału do oferty. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 6. W przypadku wnoszenia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z treści gwarancji / poręczenia winno wynikać, że odnosi się ona /ono zarówno do zleceniodawcy gwarancji / poręczenia, jak również do wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wymaga się, aby wszyscy członkowie wchodzący w skład podmiotu wspólnego byli wymienieni). 7. Wadium może wnieść dowolny członek konsorcjum, pod warunkiem że jest to zgodne z zapisami umowy konsorcjum regulującej sposób i formę wniesienia wadium. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 15. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy:  Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,  Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wymogi szczególne w zakresie dokumentów dotyczących innego podmiotu żądane od Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej. 1.1. W przypadku, gdy Wykonawca, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. III.4. 1.2. Stosownie do zakresu udostępnianych zasobów przez inny podmiot oraz warunków, których spełnianiu one służą, Wykonawca zobowiązany jest złożyć właściwe dokumenty tych podmiotów w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę. 2. Wymogi szczególne w zakresie dokumentów dotyczących konsorcjum. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum), dokumenty wymienione w pkt. III.4. składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty wskazane w pkt. III.5 składa ten Wykonawca-członek konsorcjum, który wykazuje spełnienie odpowiedniego warunku udziału w postępowaniu. 3. Dokumenty Wykonawców spoza Rzeczypospolitej Polskiej. Dokumenty osób mających miejsce zamieszkania poza terytorium RP zasiadających w organach Wykonawców mających siedzibę w RP: 3.1. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. III.4: a) pkt. 1. składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy, b) pkt. 2. – 3. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:  nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3.2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 3.1. powyżej lit. a i b tiret drugie, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w lit. b tiret pierwsze, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dotyczą dokumenty, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 3.1. powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio Wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem których dokument miał dotyczy, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Przepisy pkt. 3.2. stosuje się. 3.4. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osób, które mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składają dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny państwa, w którym osoba ma miejsce zamieszkania w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. W przypadku, gdy w państwie, w którym mają miejsce zamieszkania wskazane w zdaniu pierwszym osoby, nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie tych osób złożonym przed notariuszem lub przed właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tych osób organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Przepisy pkt. 3.2. stosuje się odpowiednio. 4. Oświadczenia, które ma złożyć każdy Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia upublicznienia na stronie internetowej Zamawiającego wykazu złożonych ofert: oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5. Wyjątki od obowiązku złożenia dokumentów Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia odpowiednich oświadczeń lub dokumentów, jeżeli: 8.1. Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. W przypadku, w którym oświadczenia lub dokumenty, które Zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, zostały w tych bazach przedstawione w języku innym niż polski, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów; 8.2. Zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach