Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Gnieźnie w ramach zadania „Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych”

POWIAT GNIEŹNIEŃSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 62-200 Gniezno, ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT GNIEŹNIEŃSKI
    ul. Papieża Jana Pawła II 9/10
    62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie
    REGON: 631258046
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Gnieźnie w ramach zadania „Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Zaprojektowanie i wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Gnieźnie w ramach zadania Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Gnieźnie.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:1) Wyposażenie wszystkich dróg ewakuacyjnych w system sygnalizacji pożarowej;2) Wyposażenie budynku w ponadnormatywną ilość środka gaśniczego, przyjmując zasadę 2 kg środka na każde 50 m2 powierzchni strefy pożarowej;3) Wydzielenie pomieszczenia węzła cieplnego stropem o klasie odporności ogniowej REI 60 i ścianami o klasie EI 60 oraz zamknięcia drzwiami o klasie EI 30;4) Wyposażenie wszystkich poziomych i pionowych dróg ewakuacyjnych (oświetlonych światłem naturalnym) w awaryjne oświetlenie ewakuacyjne o natężeniu 1 lx na środku drogi ewakuacyjnej przy poziomie posadzki i do 0,5 lx poza osią drogi ewakuacyjnej;5) Zabezpieczenie drewnianych elementów klatek schodowych do stopnia trudno zapalności;6) Umieszczenia w widocznych miejscach na korytarzach instrukcji postępowania na wypadek pożaru oraz materiałów informacyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej dotyczących sposobu bezpiecznej ewakuacji ludzi z budynku;7) Wdrożenie zasady każdorazowego sprawdzania pomieszczeń po zakończeniu godzin pracy. UWAGAWykonawca w przypadku wejścia na roboty na klatce schodowej na której zostały zmodernizowane schody, ma obowiązek skutecznie zabezpieczyć rzeczone schody przed zniszczeniem podczas robót.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie zaprojektowaniai wykonania robót budowlanych stanowi:1) Program Funkcjonalno-Użytkowy „PFU” - załącznik nr 7 do SWZ (wraz z załącznikami ekspertyza techniczna dotycząca stanu ochrony przeciwpożarowej z grudnia 2021 r., rysunki techniczne do ekspertyzy, postanowienie Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej z dn. 18 lutego 2022 r.),2) Szczegółowe wymagania w zakresie realizacji zamówienia, sposobu i terminu finansowania inwestycji i płatności określają projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 8 do SWZ. 4. Wymagania związane z realizacją zamówienia:1) Gwarancja i rękojmia:Wykonawca udzieli gwarancji na przedmiot zamówienia na okres co najmniej 24 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna swój bieg dla dokumentacji projektowej - od dnia dokonania jej odbioru, a dla robót budowlanych - od dnia końcowego odbioru robót budowlanych.Okres gwarancji na przedmiot zamówienia stanowi kryterium oceny ofert.Sposób oceny ofert w tym kryterium opisano w części XVIII SWZ.Wykonawca będzie odpowiedzialny wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy:− w zakresie dokumentacji projektowej, przez okres nie krótszy niż do upływuokresu odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady obiektu lub robót wykonanych na podstawie tej dokumentacji projektowej, a w przypadku nierozpoczęcia robót – nie krótszy niż do upływu trzech lat od daty uzyskania pozwolenia na budowę,− w zakresie robót budowlanych - przez okres równy okresowi gwarancji,określonemu na podstawie oferty Wykonawcy (w graniach opisanych powyżej), nie krótszy jednak niż okres rękojmi wynikający z przepisów Kodeksu cywilnego. Zasady korzystania z gwarancji i rękojmi określone zostały w § 13 projektowanych postanowień umowy - załącznik nr 8 do SWZ.2) Ubezpieczenie:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia dysponował aktualnym i opłaconym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż kwota brutto wynagrodzenia Wykonawcy na warunkach wskazanych w § 12 projektowanych postanowień umowy, stanowiących załącznik nr 8 do SWZ.3) Zamawiający wymaga, by Wykonawca we flocie pojazdów samochodowych (w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym) użytkowanych przy wykonywaniu zadania publicznego dysponował odpowiednią liczbą pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym, spełniając tym samym wymagania wynikające postanowień art. 68 ust. 3 w związku z art. 35 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, o ile wykonanie zamówienia będzie wymagało użycia pojazdów samochodowych.5. Rozwiązania równoważne:W przypadku, gdy wymagania w Programie Funkcjonalno-Użytkowym odnoszą się do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, wszędzie tam Zamawiający wskazuje wyraz „lub równoważne” i dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. W przypadku składania przez Wykonawcę w ofercie propozycji równoważnych do opisanych w opisie przedmiotu zamówienia, to na Wykonawcy ciąży wykazanie i przedstawienie dowodu, iż oferowane dostawy, usługi, roboty budowlane są zgodne z wymaganiami Zamawiającego.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie dowód równoważności potwierdzający spełnienie wskazanych przez Zamawiającego kryteriów w celu oceny równoważności oferowanych przez niego produktów lub usług w stosunku do tych określonych w tych opracowaniach, np. karty katalogowe produktów, dokumentację techniczną lub inne.W przypadku, gdy wymagania w opisie przedmiotu zamówienia odnoszą się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych lub innych systemów odniesienia, o których stanowi art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie dowód równoważności w sposób określony w art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu usługi projektowania doprzestrzegania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności art. 99 ust. 1-6 ustawy. Dokumentacja będzie stanowiła opis przedmiotu zamówienia robót budowlanych. Wykonawca nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, którego nie można opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. W takim przypadkuWykonawca może zastosować określenia wskazane w zdaniu poprzednim, pod warunkiem bezwzględnego zamieszczenia zapisu „lub równoważne”, określając jednocześnie parametry materiałów lub urządzeń, których spełnienie będzie powodowało uznanie, że zaoferowane materiały lub urządzenia są równoważne. Każdorazowe użycie w dokumentacji projektowej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretne podmioty wymaga pisemnego uzasadnienia ze strony Wykonawcy (wskazującego na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia za pomocą obiektywnych parametrów)oraz kryteriów równoważności. Uzasadnienie składa się wraz z dokumentacjąprojektową pod rygorem nieodebrania dokumentacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach