Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej polegającej na montażu zestawu kolektorów słonecznych w ramach projektu Zakup i montaż kolektorów słonecznych szansą na zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej w Gminach Somianka, Brańszczyk i Zatory

Gmina Somianka ogłasza przetarg

  • Adres: 07-203 Somianka, Somianka - Parcele 16 B
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 7418790 , fax. 029 7418714
  • Data zamieszczenia: 2014-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Somianka
    Somianka - Parcele 16 B 16 B
    07-203 Somianka, woj. mazowieckie
    tel. 029 7418790, fax. 029 7418714
    REGON: 55066809000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej polegającej na montażu zestawu kolektorów słonecznych w ramach projektu Zakup i montaż kolektorów słonecznych szansą na zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej w Gminach Somianka, Brańszczyk i Zatory
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej polegającej na zamontowaniu instalacji kolektorów słonecznych w celu przygotowania ciepłej wody użytkowej w niżej wymienionych ilościach: 1) na terenie gminy Somianka: - 280 szt w budynkach mieszkalnych - 3 szt w budynkach użyteczności publicznej 2) na terenie Gminy Brańszczyk: - 421 szt w budynkach mieszkalnych 3) na terenie Gminy Zatory - 124 szt w budynkach mieszkalnych - 7 szt w budynkach użyteczności publicznej wraz z włączeniem do istniejącej instalacji ciepłej wody użytkowej, uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych, przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji kolektorów słonecznych, w ramach realizacji projektu Zakup i montaż kolektorów słonecznych szansą na zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej w Gminach Somianka, Brańszczyk i Zatory współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu IV Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działania 4.3 Ochrona powietrza, energetyka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 - 2013. 1.2. Szczegółowa lokalizacja montażu instalacji solarnych uwzględniająca podział zestawów wg. liczby mieszkańców została podana w załączniku nr 12 do SIWZ 1.3. Realizację zadania, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca będzie zobowiązany wykonać zgodnie z: 1) przekazanym przez Zamawiającego Programie Funkcjonalno Użytkowym - stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ, 2) obowiązującymi przepisami, 3) zasadami sztuki budowlanej. 1.4. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia dokumentacji projektowo budowlanej. W/w dokumentacja powinna być wykonana zgodnie z wytycznymi zawartymi w Programie Funkcjonalno Użytkowym. 1.5. Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlano montażowych zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej uzgodnionej z właścicielem nieruchomości na której zostanie zamontowana instalacja solarna. Przed przystąpieniem do prac montażowych Wykonawca musi uzyskać akceptacje przedłożonej dokumentacji projektowej przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru. Wykonawca nie może przystąpić do robót budowlano montażowych bez zaakceptowanej dokumentacji projektowej. Wykonawca powinien sukcesywnie dostarczać dokumentacje projektową do akceptacji przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru w celu przystąpienia do robót budowlano montażowych. Szczegółowy harmonogram wykonywania dokumentacji projektowej oraz robót budowlano montażowych zostanie ustalony z wykonawcą po podpisaniu umowy. 1.6. W przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających montaż instalacji solarnych - kolektorów na zewnątrz, wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wszystkich robot budowlano montażowych wewnątrz budynku. 1.7 W zakresie zamówienia mieści się umieszczenie na zamontowanych kolektorach słonecznych, w postaci oznakowania, którego wzór przekaże Zamawiający, informacji o współfinansowaniu w/w zadania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 1.8. Na podstawie art. 29 ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do wskazanych w Programie Funkcjonalno Użytkowym i SIWZ. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych, lecz nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 1.9. Tam, gdzie w Programie Funkcjonalno Użytkowym składającym się na Opis przedmiotu zamówienia zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w niniejszej Specyfikacji i Programie Funkcjonalno Użytkowym. 1.10. Wszelkie parametry techniczne wskazane w Programie Funkcjonalno Użytkowym składającym się na Opis przedmiotu zamówienia stanowią minimalne parametry techniczne wymagane przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie urządzenia i materiały o parametrach nie gorszych niż opisane w programie funkcjonalno-użytkowym składającym się na opis przedmiotu zamówienia . 1.11. Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania następujących norm: 1) PN-EN 12975-1+A1.-2010 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 1. Wymagania ogólne 2) PN-EN 12975-2:2007 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2. Metody badań 1.12. Kolektory słoneczne zaoferowane przez Wykonawcę będą musiały spełniać wymagania norm określonych w Programie Funkcjonalno Użytkowym. 1.13. Zamawiający przewiduje możliwość zaistnienia konieczności zmiany miejsca posadowienia kolektora słonecznego (dach/grunt) w obrębie działki ewidencyjnej, przy utrzymaniu podstawowych parametrów montowanej instalacji solarnej (wielkość kolektorów, wielkość zasobnika itp.). W takim przypadku Zamawiający nie przewiduje dodatkowe wynagrodzenia należnego wykonawcy 1.14. W każdym przypadku rezygnacji przez właściciela danego gospodarstwa domowego z udziału w programie, Wykonawca będzie zobowiązany wykonać montaż kolektorów słonecznych w innym, wskazanym przez Zamawiającego, gospodarstwie domowym, które zostanie wytypowane spośród lokalizacji zastępczych, pod warunkiem, że Zamawiający będzie posiadał lokalizacje zastępczą odpowiadającą zestawowi instalacji solarnej gospodarstwu, które zrezygnowało z udziału w programie. W przypadku gdy Zamawiający nie będzie posiadał lokalizacji zastępczej, Wykonawcy będzie przysługiwała tylko wynagrodzenie za rzeczywiście zamontowane instalacje solarne. Wartość wynagrodzenia należnego wykonawcy zostanie obliczona na podstawie ilości rzeczywiście zamontowanych instalacji solarnych przemnożona przez stawkę zestawu solarnego zaoferowaną przez wykonawcę podaną w formularzu cenowym. 1.15. Zamawiający nie dopuszcza instalacji zestawu solarnego na budynku mieszkalnych na którym dach pokryty jest materiałami zawierającymi azbest, w takim przypadku Wykonawca bezwzględnie zobowiązany będzie do montażu zestawu solarnego na gruncie. Zamawiający nie posiada informacji na ilu budynkach mieszkalnych dach pokryty jest eternitem. 1.16. Zamawiający informuje, że budynki mieszkalne nie posiadają powierzchni użytkowej większej niż 300m2. 1.17. Po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania, Wykonawca będzie zobowiązany przekazać Zamawiającemu poświadczony za zgodność z oryginałem dokument potwierdzający posiadanie oficjalnej autoryzacji producenta zaoferowanych kolektorów słonecznych w zakresie obejmującym co najmniej montaż i obsługę serwisową. Powołany dokument musi być wydany przez producenta zaoferowanych kolektorów słonecznych. 1.18. Wykonawca będzie zobowiązany udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty będące przedmiotem zamówienia - 5 lat od daty podpisania końcowego protokołu. Gwarancja na urządzenia techniczne zainstalowane w ramach wykonywania przedmiotowej roboty: na kolektory słoneczne - 5 lat, na pozostałe urządzenia i elementy instalacji - 5 lat. 1.19. W okresie gwarancji wszelkie koszty serwisowania zamontowanych kolektorów słonecznych będzie ponosić Wykonawca. 1.20. W każdym roku trwania gwarancji, Wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić co najmniej 1 przegląd serwisowy który musi być wykonany w dzień słoneczny, latem. 1.21. Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany płynu solarnego we wszystkich instalacjach na nowy po 5-cio letnim okresie eksploatacji. Zamawiający zastrzega sobie, że Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany płynu dodatkowo na nowy w sytuacji, gdy parametry techniczne glikolu ulegną pogorszeniu w stopniu uniemożliwiającymi prawidłowe działanie instalacji solarnej oraz w przypadku utraty jego właściwości ochronnych stwierdzonych podczas obowiązkowych przeglądów okresowych. 1.22. Każdy przegląd kolektorów słonecznych zostanie potwierdzony spisanym obustronnie protokołem, podpisanym przez Wykonawcę, Zamawiającego oraz Użytkownika instalacji solarnej. 1.23. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić w pełnym okresie gwarancyjnym zachowanie wszystkich minimalnych parametrów technicznych przez zamontowane kolektory słoneczne. 1.24. Wykonawca będzie odpowiedzialny za szkody wobec Zamawiającego oraz za szkody wobec osób trzecich, w szczególności właścicieli gospodarstw domowych, w których zamontowano kolektory słoneczne, spowodowane istnieniem wad ukrytych materiałów, kolektorów słonecznych lub innych urządzeń wykorzystanych lub zamontowanych w ramach realizacji roboty budowlanej, jak też szkody powstałe przy usuwaniu tych wad. 1.25. Zakres robót związanych z realizacją przedmiotu zamówienia powinien przebiegać tak, aby ograniczyć wpływ montażu zestawów solarnych na architekturę obiektów lub budynków. Wykonawca jest zobowiązany do zaprojektowania i wykonania instalacji kolektorów słonecznych w sposób najmniej ingerujący w elementy wykończenia budynków (elewacja, okładziny zewnętrzne i wewnętrzne, powłoki malarskie itp.). W przypadku konieczności naruszenia tych elementów, Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy w ramach wykonywania przedmiotowego zamówienia, bez dodatkowego wynagrodzenia. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 1.26. Nie dopuszcza się poprowadzenia przewodu przyłączeniowego na odcinku kolektory - podgrzewacz pojemnościowy, przez drożne kanały wentylacyjne 1.27. Wykonawca będzie prowadził roboty budowlane przy utrzymaniu normalnego funkcjonowania użytkowników nieruchomości, w których będą wykonywane roboty i jest zobowiązany do niezakłócania tego funkcjonowania oraz zapewnienia bezpieczeństwa osób. Terminy wykonywania prac szczególnie uciążliwych (np. bardzo głośnych) muszą być uzgodnione przez Wykonawcę z użytkownikami nieruchomości w której będą wykonywane ww. prace uciążliwe; 1.28. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania co najmniej 1 spotkania z mieszkańcami (w każdej z trzech gmin partnerskich) w celu przedstawienia harmonogramu montażu kolektorów, organizacji dostaw materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia oraz kwestii związanych z przygotowaniem do realizacji przedsięwzięcia. 1.29. Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia wszystkich uczestników projektu w poszczególnych budynkach mieszkalnych oraz budynkach użyteczności publicznej ujętych w Program Funkcjonalno-Użytkowym z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej. Z przeszkolenia ww użytkowników wykonawca zobowiązany będzie do sprzędzenia protokołu który zostanie podpisany przez przeszkolonego użytkownika i Wykonawcę. 1.30. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić użytkownikom instalacji dostęp do serwisu technicznego urządzeń oraz informacji technicznej obejmującej doradztwo techniczne w okresie gwarancji, funkcjonujących 24 godziny na dobę. Czas dojazdu serwisanta do klienta będzie nie dłuższy niż 48 godz. od powiadomienia serwisu. 1.31. Po zakończeniu prac objętych zamówieniem Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną dokumentację powykonawczą w 3 egzemplarzach dla każdego gospodarstwa domowego w skład której wejdą przede wszystkim: a) Dokumentację powykonawczą, opisaną i skompletowaną w dwóch egzemplarzach, b) atesty oraz certyfikaty materiałów, kolektorów słonecznych i innych urządzeń, c) protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez Wykonawcę prób, badań i sprawdzeń, d) protokół z uruchomienia instalacji kolektorów słonecznych przy udziale właścicieli domów, e) oświadczenie Wykonawcy o zgodności wykonania robót z: - z opisem przedmiotu umowy, - zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami, normami i standardami, f) oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania - dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości, g) wewnętrzny dziennik budowy, h) dziennik budowy, i) instrukcje obsługi wraz z czytelnym schematem całej instalacji z podaniem długości, materiału i średnic wszystkich przewodów i odwzorowaniem nazw wszystkich elementów, j) wypełnione kart gwarancyjnych, k) dokumentację powykonawczą uwzględniającą ewentualne zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej w trakcie realizacji robót budowlanych, l) protokół z przeszkolenia właściciela danego budynku z zasad obsługi, użytkowania, konserwacji i bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem zainstalowanej instalacji solarnej podpisany przez przeszkolonego uzytkownika i Wykonawcę. m) szczegółowe karty informacyjne dla każdej instalacji wskazujące: - zainstalowaną moc dla danej instalacji (W/m2) - prognozowaną oszczędność energii (kWh/rok) uzyskaną dzięki instalacji - prognozowaną redukcję emisji CO2 (kg CO2/rok), NO (kg NO/rok), SO2 (kg SO2/rok) uzyskaną dzięki instalacji (uwzględniającą typ paliwa stosowanego do ogrzewania cwu poza sezonem) - inne niezbędne do rozpoczęcia odbioru dokumenty, jeżeli są one wymagane w SIWZ oraz w programie funkcjonalno- użytkowym. 1.32. Przedmiot zamówienia zostanie realizowany z wykorzystaniem wyłącznie nowych, nieużywanych i dopuszczonych do stosowania urządzeń wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2013 roku oraz technologii spełniających normy ekologiczne Unii Europejskiej określone w obwieszczeniach Prezesa Polskiego o Komitetu Normalizacyjnego w sprawie wykazu norm zharmonizowanych 1.33. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania formularza cenowego stanowiącego załącznik Nr 10 do SIWZ. W formularzu cenowym należy wstawić cenę jednostkową za montaż systemów solarnych - zestawów solarnych. W przypadku wystąpienia konieczności zamiany lokalizacji montażu zestawu solarnego wynagrodzenie wykonawcy zostanie obliczone na podstawie rzeczywiście wykonanych robót - lokalizacji montażu zestawów solarnych po zaoferowanych cenach jednostkowych zgodnych z formularzem cenowym. 1.34. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia jest opisany w: - Programie Funkcjonalno Użytkowym 1.35. Rozliczenie z wykonawcą nastąpi w momencie zakończenia całości zadania i podpisaniu protokołu odbioru końcowego robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 093311009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych ) 2. Wadium może być wniesione (w zależności od wyboru Wykonawcy) w następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z 2008r. Nr. 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620) 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Somianka, nr konta: 28 892310760600082420060006 Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oddział w Somiance. Dowód wniesienia wadium w pieniądzu musi zawierać w rubryce tytułem sformułowanie ze zwrotem wadium na przetarg i należy załączyć go do oferty. 4. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 pkt. 3 Ustawy. 5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy wnieść do Urzędu Gminy Somianka, pok. nr 11, a jego kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę załączyć do oferty. 6. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub Wykonawca nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 7. Za datę i godzinę wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert. 8. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 46 Ustawy PZP. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ugsomianka.bip.org.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach