Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania z VI edycji Budżetu Obywatelskiego pn.: „Przebudowa ul. Czołgistów” (BO 20/XIV/6)

Miejski Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 41-214 Sosnowiec, Plonów
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 291 79 22, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Usług Komunalnych
    Plonów 22i
    41-214 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 291 79 22, , fax. -
    REGON: 27681549000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.sosnowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania z VI edycji Budżetu Obywatelskiego pn.: „Przebudowa ul. Czołgistów” (BO 20/XIV/6)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z przebudową istniejącej drogi na długości ok. 215,0 m polegającej na utwardzeniu pobocza drogi, płytami betonowymi ażurowymi, Zakres robót (wymieniony wg kolejności realizacji): -likwidacja istniejących przedeptów z betonowych płyt chodnikowych 50x50 cm, -wykonanie cięć piłą w nawierzchni bitumicznej wzdłuż wymienianego krawężnika, na gł. ok. 5 cm, -rozbiórka nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych wzdłuż wymienianego krawężnika, na gł. ok. 5 cm, -demontaż krawężników oraz obrzeży betonowych, -mechaniczne wykonanie koryta pod nawierzchnię z płyt betonowych oraz pod nawierzchnię przedeptu, -montaż krawężników betonowych wysokich i najazdowych na ławie betonowej, -montaż obrzeży betonowych 6x20 na podsypce piaskowej, -ułożenie warstwy odcinającej z piasku, -wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o frakcji 0-31,5, -ułożenie podsypki piaskowej oraz cementowo-piaskowej, -ułożenie nawierzchni z betonowych płyt ażurowych z wypełnieniem otworów żwirem, -ułożenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej, -uzupełnienie nawierzchni asfaltobetonowej jezdni wzdłuż wymienianego krawężnika, -humusowanie i obsianie trawą terenów przyległych, -zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu wg wywiadów branżowych stanowiących załącznik do przedmiotowego postępowania, -zabezpieczenie innego uzbrojenia niewykazanego na mapach, kolidującego z planowanymi robotami, -organizacja ruchu na czas prowadzenia robót, -wykonanie innych robót wynikłych w trakcie opracowania projektu oraz realizacji robót – w szczególności usunięcie samosiewów oraz utrzymanie w nienaruszonym stanie istniejącego drzewostanu przewidzianego do pozostawienia, -utylizacja wraz z zagospodarowaniem odpadów powstałych podczas prowadzonych robót. Koncepcję przebudowy drogi przedstawia osobny Załącznik do przedmiotowego postępowania Wywiady branżowe w zakresie lokalizacji uzbrojenia terenu w obrębie planowanej inwestycji – w osobnych załącznikach. Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia Wymagania do dokumentacji Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 1129) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego – (t.j. Dz. U. 2020, poz. 1609) w tym: - sporządzenie koncepcji wg opracowania zawartego w programie funkcjonalno – użytkowym w zakresie rozwiązań projektowych wraz z zasadniczymi elementami tymczasowej organizacji ruchu na czas robót, celem zaopiniowania oraz zatwierdzenia tych opracowań (koncepcja powinna zawierać materiał opisowy, graficzny, profile, charakterystyczne przekroje poprzeczne, konstrukcję) – 4 egz.; Wykonawca po przedłożeniu Zamawiającemu „koncepcji” - po uzyskaniu pozytywnej opinii, przygotuje pisemne wystąpienia o wydanie warunków zabezpieczenia uzbrojenia kolidującego z planowanymi robotami do stosownych zarządców sieci zgodnie z zapisami warunków uzyskanych w ramach wywiadu branżowego – po 2 egz. dla każdego dysponenta i 1 egz. dla Zamawiającego, - sporządzenie projektu budowlanego branży drogowej (na mapie do celów projektowych) – wymóg fakultatywny – 4 egzemplarze, - sporządzenie projektu wykonawczego branży drogowej– 4 egz., - sporządzenie projektów zabezpieczeń urządzeń uzbrojenia podziemnego kolidującego z planowanymi robotami drogowymi (fakultatywnie) – 4 egz.; - przygotowanie przedmiarów robót – 4 egz.; - wykonanie badań geotechnicznych i dokumentacji geotechnicznej – 4 egz., – wymóg fakultatywny, w przypadku uznania, że występuje taka konieczność, - wykonanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu – 4 egz., - opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) dla wszystkich branż – po 4 egz., - pozyskanie we własnym zakresie wszelkich wymaganych opinii, decyzji, uzgodnień dokumentacji oraz niezbędnych pozwoleń i zezwoleń, koniecznych do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę lub dla uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę (w przypadku gdy będzie to wynikać z opracowanej dokumentacji projektowej), - przekazanie Zamawiającemu całości opracowanej dokumentacji w formie cyfrowej (na nośniku CD - 2 egz.), rysunki w plikach pdf i dwg, opisy techniczne w plikach doc i pdf z zastrzeżeniem, że opracowania przedmiarów robót winny być możliwe do odczytania w programie NORMA EXPERT. Uzyskanie akceptacji dokumentacji projektowej w zakresie zgodności z programem funkcjonalno-użytkowym: - uzgodnienie projektów budowlanych branży drogowej z Miejskim Zakładem Usług Komunalnych (w tym uzyskanie akceptacji autora projektu Budżetu Obywatelskiego) i Wydziałem Administracji Drogowej Urzędu Miasta w Sosnowcu, - uzgodnienie projektów wykonawczych, - uzyskanie akceptacji projektów zabezpieczeń urządzeń uzbrojenia podziemnego kolidującego z planowanymi robotami drogowymi z właścicielami/administratorami urządzeń, - uzyskanie stosownego dokumentu zezwalającego na realizację robót tj. uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę i/lub zaświadczenia organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu w zakresie zgłoszonych robót odpowiednio do opracowanej dokumentacji projektowej, - uzgodnienie planowanych do zastosowania materiałów i ich zgodności zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. Nadzór autorski: - wykonywanie czynności nadzoru autorskiego określonych w art. 20 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2020 poz. 1333), - wyjaśnianie wątpliwości i niejasności dotyczących rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej pojawiających się w toku realizacji inwestycji, - uzupełnianie szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśnianie wątpliwości w tym zakresie w toku realizacji inwestycji, - ścisła współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego, - udział w komisjach odbiorowych i naradach technicznych na budowie, - wykonywanie czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru autorskiego na każde wezwanie Zamawiającego, - bieżące monitorowanie realizowanych robót budowlanych i przybywanie na teren budowy bądź do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na każde jego wezwanie, celem rozstrzygnięcia wszelkich pojawiających się w toku realizacji robót wątpliwości związanych z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji (przyjazd na budowę powinien nastąpić w terminie do 3 dni od daty zawiadomienia –telefon/poczta elektroniczna lub w innym umówionym z Zamawiającym terminie). Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i uzgodnionej w/w dokumentacji projektowej: - zatwierdzenie kart materiałowych, - wykonanie robót budowlanych po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę w tym robót związanych z zabezpieczeniem urządzeń uzbrojenia podziemnego kolidującego z robotami drogowymi, - odtworzenie trawników i terenów zielonych, przylegających do miejsc prowadzenia robót drogowych, - uporządkowanie obszaru przyległego do terenu prowadzonych robót, - prowadzenie dziennika budowy i wykonanie obmiarów ilości zrealizowanych robót – wymóg fakultatywny, wynikający z obowiązku jego prowadzenia, - sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w formie GIS/CAD i dostarczenie na nośniku CD lub pendrive oraz w formie papierowej wraz z naniesieniem w zasobach geodezyjnych, - przeprowadzenie wymaganych badań i pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami SST; wyniki badań do akceptacji przez Zamawiającego lub wyznaczonego Inspektora Nadzoru, - sporządzenie rozliczenia końcowego: operatu kolaudacyjnego – 2 egz. Uwaga! Zakres planowanych robót i ich rodzaje określone w programie funkcjonalno-użytkowym są szacunkowe, ostateczne ilości wynikać będą z opracowanej dokumentacji projektowej. Ilość jednostek obmiarowych poszczególnych elementów zostały zaokrąglone, możliwe przekroczenia lub pomniejszenia szacuje się do 5%. Dla potrzeb oszacowania kosztów robót, zamawiający przekazuje kopię mapy zasadniczej w skali 1:500 oraz koncepcję zagospodarowania terenu. Szczegółowe rozwiązania projektowe wpływające na zwiększenie robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Rodzaj materiału Wbudowane materiały winny posiadać parametry jak niżej: - krawężniki betonowe uliczne/wysokie o przekroju 15x30x100 cm, - krawężniki betonowe uliczne/najazdowe o przekroju 15x22x100 cm, - ława betonowa z oporem z betonu C12/15, - obrzeża betonowe o przekroju 6x20x100 cm, - płyty betonowe ażurowe gr. 8 cm, - asfaltobeton dla uzupełnienia nawierzchni w-wa ścieralna AC, - rury ochronne Ø 160 mm koloru czerwonego, - pozostałe materiały do zabezpieczenia uzbrojenia podziemnego zgodnie z wymogami właścicieli urządzeń, Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia: Program Funkcjonalno-Użytkowy określa wymagania dotyczące zaprojektowania, realizacji i przekazania w użytkowanie wszystkich założonych elementów. Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: - dokonania wizji w terenie, celem rozpoznania przedmiotu zamówienia, - wykonania we własnym zakresie, w obrębie inwestycji, monitoringu istniejącej infrastruktury technicznej niezwiązanej z funkcjonowaniem dróg oraz sporządzenia oceny stanu technicznego (wykonanie przekopów kontrolnych, otwarcia urządzeń,…) - opracowania dokumentacji projektowej, zgodnie z umową, przepisami techniczno- budowlanymi, normami i wytycznymi w tym zakresie branży drogowej, - opracowania projektów zabezpieczenia istniejącego uzbrojenia terenu kolidującego z planowanymi robotami drogowymi, - opracowania i przedstawienia Zamawiającemu do zatwierdzenia specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót – fakultatywnie w przypadku zmiany załączonych do programu funkcjonalno-użytkowego. Załączone do programu funkcjonalno-użytkowego Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych są odpowiednie dla proponowanej technologii robót, - wykonania i zatwierdzenia projektu czasowej organizacji ruchu, - opracowania informacji BiOZ, - uzyskania wymaganych uzgodnień i zatwierdzenie dokumentacji projektowej, - pełnienia obowiązków nadzoru autorskiego, - zrealizowania robót w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę, - sporządzenia dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną. Realizacja powyższego zakresu zamówienia powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Projekt powinien być opracowany na aktualnej mapie w skali 1:500 lub 1:1000, zaleca się wykonanie na mapie w skali 1:500. Wykonawca winien rozpoznać rozwiązania projektowe zawarte w projekcie przed ich skierowaniem do realizacji robót budowlanych – w aspekcie ich zgodności z programem funkcjonalno–użytkowym, jak również stanem istniejącym w terenie, a także w nawiązaniu do rozwiązań zgodnych z obowiązującymi aktami prawnymi w tym zakresie, w szczególności zgodności parametrów geometrycznych projektowanych elementów układu drogowego. Wszelkie rozwiązania projektowe w fazie tworzenia dokumentacji projektowej, powinny zostać uzgodnione z Zamawiającym. Szczegółowe rozwiązania wpływające na zwiększenie zakresu i ilości robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe (podane w niniejszym programie funkcjonalno-użytkowym ilości planowanych robót mogą ulec zmianie po opracowaniu dokumentacji projektowej). Planowane roboty związane z przebudową ul. Czołgistów w zakresie utwardzenia poboczy mają zapewnić poprawę warunków ruchu drogowego, komfortu poruszania się, a także estetykę miejsc przestrzeni publicznej dla mieszkańców. Wykonawca będzie zobowiązany do przyjęcia odpowiedzialności cywilnej za:  organizację robót budowlanych,  zabezpieczenie interesów osób trzecich,  ochronę środowiska,  warunki bezpieczeństwa pracy,  warunki bezpieczeństwa ruchu drogowego,  zapewnienie nadzoru właścicieli uzbrojenia podziemnego kolidującego z robotami drogowymi. Wyroby budowlane, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, mają spełniać wymagania odpowiednich przepisów, a Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu, zgodnie z regulacjami przepisów o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane parametry. Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych. Kontroli Zamawiającego będą w szczególności poddane: rozwiązania projektowe zawarte w projekcie wykonawczym przed ich skierowaniem do realizacji robót budowalnych – w aspekcie zgodności z programem funkcjonalno- użytkowym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz warunkami umowy, - stosowane gotowe wyroby budowlane – w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do obrotu oraz zgodności parametrów z danymi zawartymi w specyfikacjach technicznych, - sposób wykonania robót budowlanych - w aspekcie zgodności wykonania z projektem wykonawczym i specyfikacjami technicznymi. Sprawdzeniu i kontroli będą podlegały: - użyte wyroby budowlane i powstałe w wyniku robót budowlanych elementy obiektu w odniesieniu do ich parametrów oraz ich zgodności z dokumentami budowy, - jakość wykonania robót i dokładność montażu. Po wykonaniu robót należy uporządkować teren przyległy, na odcinku prowadzonych robót naruszony teren należy przekopać, usunąć zanieczyszczenia, pokryć warstwą humusu grubości 10 cm i obsiać mieszankami traw niskich, odpornymi na czynniki występujące w pasie drogowym. Miejsce po frezowanym pniu uzupełnić humusem i obsiać trawą. Ziemia humus: - ziemia nie powinna zawierać więcej niż 7% materii organicznej, - optymalne pH ziemi 5,5 – 6,8, - powinna posiadać strukturę gruzełkowatą, być dobrze przesianą oraz odchwaszczoną - ziemia urodzajna dostarczona na miejsce składowania - nie może być zagruzowana, przerośnięta korzeniami, zasolona lub zanieczyszczona chemicznie. Wyżej podane właściwości powinny być udokumentowane przez wykonawcę przy dostawie ziemi urodzajnej na miejsce składowania (powinna posiadać aktualne badania dotyczące odczynu pH oraz zawartości mikroelementów) – Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu stosowne dokumenty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku: zostanie uznany za spełniony, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, po złożeniu oświadczenia o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Stosowne pełnomocnictwo jeżeli dotyczy Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach