Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WIEWCU”

Urząd Gminy Strzelce Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 98-337 Strzelce Wielkie, ul. Częstochowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 034 311 07 78 , fax. 034 311 07 78
  • Data zamieszczenia: 2020-12-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Strzelce Wielkie
    ul. Częstochowska 14
    98-337 Strzelce Wielkie, woj. łódzkie
    tel. 034 311 07 78, fax. 034 311 07 78
    REGON: 54924600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.strzelcewielkie.biuletyn.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WIEWCU”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WIEWCU”. 2. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Strzelce Wielkie, Wiewiec 26. 3. Prace montażowo-budowlane należy prowadzić z uwzględnieniem charakteru obiektu. Wszelkie utrudnienia w normalnej działalności szkoły powinny być zaplanowane i uzgodnione z odpowiednim wyprzedzeniem z Zamawiającym oraz Użytkownikiem, w szczególności wszelkie przerwy w dopływie energii elektrycznej, ogrzewania lub wody użytkowej. 4. Opis istniejącego budynku: Budynek szkoły podstawowej w Wiewcu został wybudowany w latach 60-tych XX wieku. Obiekt jest budynkiem dwukondygnacyjnym, częściowo podpiwniczonym z dachem dwuspadowym płaskim w starszej części i stropodachem w nowszej części. W budynku, poza częścią szkolną, znajdują się również 3 lokale mieszkaniowe, będące własnością Gminy. Budynek jest wyposażony w wewnętrzną instalację centralnego ogrzewania, elektryczną, kanalizacyjną, wodociągową, telefoniczną, instalację odgromową. Budynek szkoły zasilany jest w ciepło z istniejącej kotłowni węglowej zlokalizowanej w budynku. Powierzchnia użytkowa – 800,7 m2. 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a sporządzenie planu zagospodarowania terenu na aktualnej mapie do celów projektowych przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót – jeżeli będzie to wymagane, b opracowanie opinii konstruktorskiej dotyczącej wytrzymałości dachu, c opracowanie dokumentacji projektowej (projekty budowlane – jeśli wymagane – po 4 egz., projekty wykonawcze dla każdej z branż – po 2 egz., specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej z branż – po 2 egz., kosztorysy uproszczone - po 2 egz., oraz wszystkie wskazane dokumentacje i kosztorysy - w wersji elektronicznej), d zapewnienie nadzoru autorskiego, e opracowanie i uzgodnienie z Użytkownikiem harmonogramu planowych wyłączeń zasilania, f zakup niezbędnych materiałów i ich dostawa, g wykonanie prac budowlanych, h wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, i opracowanie powykonawczego ideowego schematu elektrycznego uwzględniającego mikroinstalację fotowoltaiczną wraz z przyłączeniem do instalacji wewnętrznej oraz zastosowane typy urządzeń i aparatów elektrycznych, j opracowaniu dokumentacji powykonawczej (po 2 egz. oraz w wersji elektronicznej), k przeprowadzenie niezbędnych przeszkoleń dla obsługi, l uzyskanie wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, niezbędnych dla zaprojektowania, wykonania robót budowlanych, uruchomienia i przekazania obiektu do użytkowania, w tym w szczególności: uzgodnienie projektu budowlanego przez rzeczoznawcę ppoż., uzyskanie pozwolenia na budowę – jeśli wymagane, zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej lokalnemu OSD po jej wybudowaniu, m branie czynnego udziału w procedurze zawarcia umowy kompleksowej w przypadku chęci sprzedaży wyprodukowanej energii elektrycznej ze źródła OZE do sieci dystrybucyjnej (jako prosument). 6. Zakres prac budowlanych przewidywanych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 6.1. Roboty ogólnobudowlane: − ocieplenie ścian zewnętrznych piętra starego budynku (ściany nieocieplone) wraz z pracami towarzyszącymi – pow. ok. 168 m2: • uporządkowanie okablowania biegnącego na elewacjach, • ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem λ= 0,036W/mK, gr min. 15cm (miejscowo wełną mineralną spełniającą powyższe parametry), • ocieplenie glifów okiennych styropianem λ= 0,036W/mK, gr min. 2cm, • montaż parapetów zewnętrznych z blachy stalowej ocynkowanej, powlekanej, • wykonanie (odtworzeniowo) gzymsu dachowego, • ponowny montaż obróbek blacharskich na gzymsie dachowym i gzymsie międzykondygnacyjnym z blachy stalowej ocynkowanej, powlekanej, • wykonanie nowych obróbek blacharskich na dachu (po ociepleniu ścian) – pasy rynnowe, rynny, obróbki attyk, zwieńczenia ścian szczytowych, itp, • demontaż stalowego komina z kotłowni, • demontaż i ponowny montaż daszku nad drzwiami wejściowymi, • wykonanie nowej instalacji oświetleniowej na elewacji, • ponowny montaż (po wykonaniu ocieplenia) elementów drobnych na elewacji: tablice informacyjne, uchwyty na flagi, drabiny wyjściowe na dach, itp., • wykonanie nowej instalacji odgromowej budynku, − ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem (nad częścią mieszkalną) wełną mineralną z rolki gr.=24cm λ=0,036W/mK – pow. ok. 159,2 m2, − ocieplenie dachu w skosach wełną mineralną gr.=24cm λ=0,036W/mK – pow. ok. 118 m2, − ocieplenie stropodachu nad nową częścią szkoły wraz z pracami towarzyszącymi – pow. ok. 243 m2, w tym: • usunięcie istniejących warstw aż do warstwy nośnej dachu, • wykonanie izolacji, • zszycie istniejących na kominach pęknięć, • ułożenie płyt ze styropapy λ= 0,035 W/mK, gr min. 22cm (w dwóch warstwach), • wykończenie dachu papą podkładową i wierzchniego krycia, • podwyższenie kominów murowanych i kominków wentylacyjnych, • podwyższenie ścian szczytowych i attykowych (nadmurowanie) wraz z obróbkami z blachy stalowej ocynkowanej powlekanej wraz z otynkowaniem części nadbudowanej oraz malowaniem całych ścian szczytowych (podwyższanych) budynku farbą silikonową, • ponowny montaż drabin wejściowych na dach, • wykonanie nowej instalacji odgromowej budynku, − wymiana dachu wraz z konstrukcją i podwyższeniem części ścian na kotłownia i pom. toalety – pow. ok. 35 m2:, • rozebranie istniejącego dachu wraz z konstrukcją, • podwyższenie (poprzez nadmurowanie lub wykonanie wieńca ściany wejściowej i bocznych do otrzymania min wysokości w pomieszczeniu 2,20m, • wykonanie nowej konstrukcji dachu (dopuszcza się wykorzystanie istniejących belek) wraz z ociepleniem wełną mineralną 24cm λ=0,036W/mK, • wykonanie nowego pokrycia dachowego z blachy stalowej na rąbek (maksymalnie zbliżona do blachy na starym budynku), • wykonanie nowego sufitu podwieszanego kasetonowego w pomieszczeniu wraz z oświetleniem i pozostałymi instalacjami sufitowymi, − wymiana okien – pow. ok. 168 m2: • okna PCV, białe, podział do ustalenia z Zamawiającym, • U=0,9 W/m2.K • montaż parapetów zewnętrznych, • okna w strefach ppoż. należy wymienić na okna w odporności ogniowej, − wymiana drzwi zewnętrznych na drzwi aluminiowe, U=1,3 W/m2.K – pow. ok. 14 m2: • szerokość wejścia przy pełnym otwarciu drzwi musi spełniać wymogi ewakuacji ppoż. z budynku, − ocieplenie posadzki parteru w starej części budynku wraz z ociepleniem styropianem 8 cm λ=0,036W/mK – pow. ok. 223 m2: • demontaż istniejącej posadzki (posadzka na legarach) wraz z demontażem ścianek działowych postawionych na posadzce, • ułożenie nowych warstw podkładowych wraz z wykonaniem nowej izolacji przeciwwodnej, • ułożenie ocieplenia ze styropianu, • wykonanie warstw wykończeniowych, • wykonanie nowych ścian działowych wraz ze wszystkimi instalacjami oraz osprzętem i wykończeniem zamontowanymi uprzednio na tych ścianach. 6.2. Roboty elektryczne − wykonanie instalacji fotowoltaicznej dachowej o mocy min. 2,64 kW i przyłączeniu jej do instalacji wewnętrznej obiektu, − wymiana opraw oświetlenia na oprawy ze źródłami światła w technologii LED – łącznie 73 szt., z doposażeniem o czujniki ruchu w ciągach komunikacyjnych i toaletach, − zasilanie urządzeń sanitarnych w kotłowni, − wymiana instalacji odgromowej, − rozbudowa/przebudowa istniejących rozdzielnic głównych 0,4 kV o niezbędną aparaturę elektryczną. 6.3. Roboty sanitarne: − Modernizacja kotłowni na kotłownię pelletową, z kotłem o mocy nie mniejszej niż 60 kW, − Wymiana całej kompletnej instalacji grzewczej (w stanie istniejącym 39 szt. grzejników aluminiowych i płytowych + grzejniki elektryczne w dwóch mieszkaniach na piętrze). Uwaga. Podane powyżej dane liczbowe należy traktować jako orientacyjne - wykonawca na etapie projektowania określi dokładne wartości. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 10.1) do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy (dalej: PFU) oraz Załącznik nr 10.2) do SIWZ – Audyty energetyczne. Mając na uwadze, iż zgodnie z treścią Istotnych Postanowień Umowy Zamawiający przewidział rozliczenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 k.c., oferta Wykonawcy winna obejmować realizację całości przedmiotu zamówienia tj. również wykonanie wszelkich prac tymczasowych, towarzyszących, zanikających, naprawczych, demontażowych niezbędnych do osiągnięcia rezultatu rzeczowego przedmiotu zamówienia zgodnie z PFU, a cena winna uwzględnić wszelkie koszty z tym związane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: • pieniądzu; • poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; • gwarancjach bankowych; • gwarancjach ubezpieczeniowych; • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2020 r. poz. 299). 3. Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści wskazywać Gwaranta/Poręczyciela, beneficjenta, termin obowiązywania, kwotę gwarancji oraz musi zawierać klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnić bezwarunkową wypłatę przez Gwaranta (Poręczyciela) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty. 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Pajęcznie Oddział Strzelce Wielkie nr rachunku 28 8265 1011 2002 0000 0013 0012, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr ZP.271.14.2020”. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 4, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: • pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; • innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia wraz z ofertą. 7. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w ust. 1, w formie lub formach oraz w terminie, o których mowa w ust. 2 zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp). 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: i. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; ii. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; iii. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 i nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w rozdz. V SIWZ, oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art 24 ust 1 pkt 12-22 ustawy Pzp i art 24 ust 5 pkt 1 ustawy Pzp. 1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców lub w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1.1, musi dołączyć do oferty każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia. 1.4. Zamawiającego żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1. 1.5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w ust. 1 pkt 2) zostaną spełnione wyłącznie jeżeli: a) Wykonawcy wspólnie spełniają warunek określony w ust. 1 pkt 2) lit. b), b) co najmniej jeden z Wykonawców spełnia samodzielnie warunki określone w ust. 1 pkt 2) lit. c) ppkt. i, c) Wykonawcy wspólnie spełniają warunek określony w ust. 1 pkt 2) lit. c) ppkt. ii. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. b-c, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotu zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 4. rozdziału V niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. b) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust 1 pkt 12-22 ustawy Pzp i rozdz. VI ust. 2 niniejszej SIWZ. c) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów określających w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w ust. 4, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 pkt 2).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach