Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW SZPITALNYCH WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA ZESPOLONEGO IM. STANISŁAWA RYBICKIEGO W SKIERNIEWICACH”

Wojewódzki Szpital Zespolony im. Stanisława Rybickiego w Skierniewicach ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, Rybickiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 8340821, , fax. 468340823
  • Data zamieszczenia: 2020-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Szpital Zespolony im. Stanisława Rybickiego w Skierniewicach
    Rybickiego 1
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. 46 8340821, , fax. 468340823
    REGON: 00065711900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://szpitale.lodzkie.pl/skierniewice/bip/pl/c/zamowienia-publiczne.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW SZPITALNYCH WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA ZESPOLONEGO IM. STANISŁAWA RYBICKIEGO W SKIERNIEWICACH”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu: „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW SZPITALNYCH WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA ZESPOLONEGO IM. STANISŁAWA RYBICKIEGO W SKIERNIEWICACH”. 2. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Stanisława Rybickiego w Skierniewicach i obejmuje 6 budynków: a) Pawilon D – Budynek Zakaźny b) Pawilon E – Budynek Laryngologii c) Pawilon F – Budynek Rehabilitacji i Ortopedii d) Pawilon G – Budynek Administracji e) Przychodnia ul. Wita Stwosza – Budynek nowy f) Przychodnia ul. Wita Stwosza – Budynek stary 3. Prace montażowo-budowlane należy prowadzić z uwzględnieniem charakteru obiektu. Wszelkie utrudnienia w normalnej działalności szpitala powinny być zaplanowane i uzgodnione z odpowiednim wyprzedzeniem z Zamawiającym oraz Użytkownikami, w szczególności wszelkie przerwy w dopływie energii elektrycznej, ogrzewania lub wody użytkowej. 4. Dane ogólne budynków: a) Pawilon D – Budynek Zakaźny: powierzchnia użytkowa 1480,00 m2, powierzchnia zabudowy 1199,10 m2, kubatura 6414,00 m3, b) Pawilon E – Budynek Laryngologii: powierzchnia użytkowa 857,00 m2, powierzchnia zabudowy 795,20 m2, kubatura 3852,00 m3, c) Pawilon F – Budynek Rehabilitacji i Ortopedii: powierzchnia użytkowa 1518,80 m2, powierzchnia zabudowy 1767,96 m2, kubatura 7391,00 m3, d) Pawilon G – Budynek Administracji: powierzchnia użytkowa 1039,80 m2, powierzchnia zabudowy 758,30 m2, kubatura 6753,00 m3, e) Przychodnia ul. Wita Stwosza – Budynek nowy: powierzchnia użytkowa 705,00 m2, powierzchnia zabudowy 865,24 m2, kubatura 3682,00 m3, f) Przychodnia ul. Wita Stwosza – Budynek stary: powierzchnia użytkowa 455,00 m2, powierzchnia zabudowy 375,00 m2, kubatura 1591,00 m3, 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a sporządzenie planu zagospodarowania terenu na aktualnej mapie do celów projektowych przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia robót – jeżeli będzie to wymagane b opracowanie opinii konstruktorskiej dotyczącej wytrzymałości dachów, na których będą montowane instalacje fotowoltaiczne, c opracowanie dokumentacji projektowej dla każdego budynku (projekty budowlane – jeśli wymagane – po 4 egz., projekty wykonawcze dla każdej z branż – po 2 egz., specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – po 2 egz. kosztorysy uproszczone - po 2 egz., oraz wszystkie wskazane dokumentacje i kosztorysy w wersji elektronicznej w formacie *.pdf oraz w wersji edytowalnej *. doc, *.dwg, *.ath), d zapewnienie nadzoru autorskiego, e opracowanie i uzgodnienie z Użytkownikiem harmonogramu planowych wyłączeń zasilania, f zakup niezbędnych materiałów i ich dostawa, g wykonanie prac budowlanych, h wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, i opracowanie powykonawczego ideowego schematu elektrycznego uwzględniającego mikroinstalacje fotowoltaiczne wraz z przyłączeniem do instalacji wewnętrznej oraz zastosowane typy urządzeń i aparatów elektrycznych, j opracowaniu dokumentacji powykonawczej dla każdego budynku (po 2 egz. oraz w wersji elektronicznej), k przeprowadzenie niezbędnych przeszkoleń dla obsługi, l uzyskanie wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, niezbędnych dla zaprojektowania, wykonania robót budowlanych, uruchomienia i przekazania obiektu do użytkowania, w tym w szczególności: uzgodnienie projektu przez rzeczoznawcę ppoż., uzyskanie pozwolenia na budowę – jeśli wymagane, zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej lokalnemu OSD po jej wybudowaniu, m branie czynnego udziału w procedurze zawarcia umowy kompleksowej w przypadku chęci sprzedaży wyprodukowanej energii elektrycznej ze źródła OZE do sieci dystrybucyjnej (jako prosument), n usługi serwisowe, wraz z kosztami materiałów eksploatacyjnych podlegających okresowym wymianom, w okresie gwarancyjnym. 6. Zakres dokumentacji projektowej i powykonawczej obejmuje w szczególności: a przygotowanie dokumentacji odrębnie dla każdego budynku, b skompletowanie dokumentacji w odrębnych skoroszytach, posegregowanych i wpiętych do segregatorów w sposób uzgodniony z Zamawiającym (skoroszyty i segregatory wg jednego wzoru i w jednolitej kolorystyce), c umieszczenie na okładkach, stronach tytułowych, grzbietach segregatorów logotypów programu dofinansowania – do uzgodnienia z Zamawiającym. 7. Zakres prac budowlanych przewidywanych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a) Pawilon D – Budynek Zakaźny − Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji grubości 16 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,036 W/m·K. − Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/m·K i gr. 24 cm, − Wymiana stolarki okiennej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła dla okna U= 0,9 W/m2·K, − Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła U= 1,3 W/m2K, − Wymiana instalacji centralnego ogrzewania, − Wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej, − Wymiana oświetlenia podstawowego i awaryjnego na oświetlenie energooszczędne LED, − Zastosowanie systemu zarządzania energią, − Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku o mocy nie mniejszej niż 19,6 kWp. b) Pawilon E – Budynek Laryngologii − Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji grubości 16 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,036 W/m·K. − Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/m·K i gr. 24 cm, − Wymiana stolarki okiennej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła dla okna U= 0,9 W/m2·K, − Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła U= 1,3 W/m2K, − Wymiana instalacji centralnego ogrzewania, − Wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej, − Wymiana oświetlenia podstawowego i awaryjnego na oświetlenie energooszczędne LED, − Zastosowanie systemu zarządzania energią. c) Pawilon F – Budynek Rehabilitacji i Ortopedii − Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji grubości 16 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,036 W/m·K. − Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/m·K i gr. 24 cm, − Wymiana stolarki okiennej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła dla okna U= 0,9 W/m2·K, − Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła U= 1,3 W/m2K, − Wymiana instalacji centralnego ogrzewania, − Wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej, − Wymiana oświetlenia podstawowego i awaryjnego na oświetlenie energooszczędne LED, − Zastosowanie systemu zarządzania energią. d) Pawilon G – Budynek Administracji − Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji grubości 16 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,036 W/m·K. − Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/m·K i gr. 24 cm, − Wymiana stolarki okiennej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła dla okna U= 0,9 W/m2·K, − Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła U= 1,3 W/m2K, − Wymiana instalacji centralnego ogrzewania, − Wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej, − Wymiana oświetlenia podstawowego i awaryjnego na oświetlenie energooszczędne LED, − Zastosowanie systemu zarządzania energią, − Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku o mocy nie mniejszej niż 8,96 kWp. e) Przychodnia ul. Wita Stwosza – budynek nowy − Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji grubości 16 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,036 W/m·K. - Docieplenie ścian zewnętrznych cokołowych warstwą izolacji grubości 10 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,036 W/m·K, − Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/m·K i gr. 24 cm, − Wymiana stolarki okiennej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła dla okna U= 0,9 W/m2·K, − Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła U= 1,3 W/m2K, − Wymiana instalacji centralnego ogrzewania, − Wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej, − Wymiana oświetlenia podstawowego i awaryjnego na oświetlenie energooszczędne LED, − Zastosowanie systemu zarządzania energią. f) Przychodnia ul. Wita Stwosza – budynek stary − Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji grubości 16 cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,036 W/m·K. − Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/m·K i gr. 24 cm, − Wymiana stolarki okiennej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła dla okna U= 0,9 W/m2·K, − Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na stolarkę o współczynniku przenikania ciepła U= 1,3 W/m2K, − Wymiana instalacji centralnego ogrzewania, − Wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej, − Wymiana oświetlenia podstawowego i awaryjnego na oświetlenie energooszczędne LED, − Zastosowanie systemu zarządzania energią. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 10 do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy (dalej: PFU) oraz Załącznik nr 11 do SIWZ – Audyty energetyczne. Mając na uwadze, iż zgodnie z treścią Istotnych Postanowień Umowy zamawiający przewidział rozliczenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 k.c., oferta Wykonawcy winna obejmować realizację całości przedmiotu zamówienia tj. również wykonanie wszelkich prac tymczasowych, towarzyszących, naprawczych, demontażowych niezbędnych do osiągnięcia rezultatu rzeczowego przedmiotu zamówienia zgodnie z PFU, a cena winna uwzględnić wszelkie koszty z tym związane
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: • pieniądzu; • poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; • gwarancjach bankowych; • gwarancjach ubezpieczeniowych; • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2020 r. poz. 299). 3. Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści wskazywać Gwaranta/Poręczyciela, beneficjenta, termin obowiązywania, kwotę gwarancji oraz musi zawierać klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnić bezwarunkową wypłatę przez Gwaranta (Poręczyciela) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty. 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku: Santander Bank Polska S.A. I Oddział w Skierniewicach 54 1500 1689 1216 8002 4822 0000, z dopiskiem na przelewie: „Wadium sprawa WSZ.DAT.SZP.261.1/36/ 2020”. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 4, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: • pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; • innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia wraz z ofertą. 7. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w ust. 1, w formie lub formach oraz w terminie, o których mowa w ust. 2 zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp). 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: i. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; ii. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; iii. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą: 1.1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 i nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w rozdz. V SIWZ, oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art 24 ust 1 pkt 12-22 ustawy Pzp i art 24 ust 5 pkt 1, 2, 4, 8 ustawy Pzp. 1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców lub w przypadku reprezentowania Wykonawcy przez pełnomocnika, do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1.1, musi dołączyć do oferty każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia. 1.4. Zamawiającego żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1. 1.5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1. 1.6. Wykonawca, który nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP, może złożyć wraz z ofertą oświadczenie wg załącznika nr 4 do SIWZ o braku przynależności do jakiejkolwiek grupy kapitałowej. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w ust. 1 pkt 2) zostaną spełnione wyłącznie jeżeli: a) Wykonawcy wspólnie spełniają warunek określony w ust. 1 pkt 2) lit. b), b) co najmniej jeden z Wykonawców spełnia samodzielnie warunek określony w ust. 1 pkt 2) lit. c) ppkt. i, c) Wykonawcy wspólnie spełniają warunek określony w ust. 1 pkt 2) lit. c) ppkt. ii. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 2) lit. b-c, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotu zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 4) wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. b) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust 1 pkt 12-22 ustawy Pzp i rozdz. VI ust. 2 niniejszej SIWZ. c) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy lub roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów określających w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w ust. 4, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 pkt 2).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach