Przetargi.pl
zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu modernizacja budynku oraz infrastruktury badawczej Instytutu Farmakologii PAN w Krakowie w celu utworzenia innowacyjnych pracowni naukowych badań mózgu realizowanego w ramach PO IG lata 2007 - 2013 Priorytet 2. Infrastruktura sfery B + R, Działanie 2.1 - Rozwój ośrodków o wysokim potencjale badawczym

Instytut Farmakologii Polskiej Akademii Nauk w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-343 Kraków, ul. Smętna 12
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6623220 , fax. 012 6374500
  • Data zamieszczenia: 2009-12-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Farmakologii Polskiej Akademii Nauk w Krakowie
    ul. Smętna 12 12
    31-343 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6623220, fax. 012 6374500
    REGON: 00032594300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.if-pan.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytut Farmakologii PAN-jednostka naukowo -badawcza

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu modernizacja budynku oraz infrastruktury badawczej Instytutu Farmakologii PAN w Krakowie w celu utworzenia innowacyjnych pracowni naukowych badań mózgu realizowanego w ramach PO IG lata 2007 - 2013 Priorytet 2. Infrastruktura sfery B + R, Działanie 2.1 - Rozwój ośrodków o wysokim potencjale badawczym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: 1) dokumentacji projektowej na modernizację pomieszczeń budynku w celu utworzenia innowacyjnych pracowni naukowych w IF PAN, wraz z wszystkimi niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczegółowymi zawierającej: projekt budowlany, projekty wykonawcze, informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 2) sporządzenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę i jej uzyskanie, 3) sprawowanie nadzoru autorskiego, 4) wykonanie robót budowlanych zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową obejmującą modernizację budynku w celu utworzenia innowacyjnych pracowni naukowych badań mózgu, 5) uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji wymaganych przepisami szczegółowymi do odbioru do użytkowania budynku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452146305
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 100 000,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) (dalej ustawa), w tym nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 1 - 9, a ponadto: 1) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, tj. w okresie od dnia 17 grudnia 2006 r. do dnia 16 grudnia 2009 r., wykonał co najmniej jedną dokumentację projektową budowy, przebudowy budynku użyteczności publicznej, co najmniej trzykondygnacyjnego o powierzchni użytkowej co najmniej równej 2.000 m2, na podstawie której (tj. projektu budowlanego wchodzącego w jej skład) została wydana ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę, 2) dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania w następujących specjalnościach i zakresie: architektonicznej bez ograniczeń, konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wentylacyjnych bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń gazowych bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie instalacji, sieci i urządzeń elektroenergetycznych bez ograniczeń, wpisanymi na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. 3) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (rozpoczęcie i zakończenie w tym okresie) tj. w okresie od dnia 17 grudnia 2004 r. do dnia 16 grudnia 2009 r., co najmniej jedne roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, o wartości (netto) co najmniej 5.000.000 zł - znaczenie 70 %; UWAGA: roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia to roboty budowlane polegające na wykonaniu (budowie, przebudowie) budynku minimum 3 - kondygnacyjnego mieszczącego laboratoria (np. szpitale, uczelnie, instytuty) wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi; 4) dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach i zakresie: konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wentylacyjnych, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń gazowych, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, 5) posiada średni roczny przychód netto ze sprzedaży z ostatnich trzech lat obrotowych w wysokości co najmniej 15.000.000 zł - znaczenie 30%; 6) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2.000.000 zł. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. ocena spełnienia warunku, o którym mowa w pkt. 1 powyżej, będzie dokonana na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w części V pkt. 3 i 4 ogłoszenia - z wykazu, o którym mowa w pkt. 3, powinno wynikać, że Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat (tj. rozpoczął i zakończył) co najmniej jedną dokumentację projektową dla budowy, przebudowy budynku użyteczności publicznej co najmniej trzykondygnacyjnego o powierzchni użytkowej równej co najmniej 2.000 m2, na podstawie której (tj. projektu budowlanego wchodzącego w jej skład) została wydana ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę; dokumenty, o których mowa w pkt. 4, powinny potwierdzać, że co najmniej 1 dokumentacja projektowa zawarta w wykazie została wykonana należycie, B. ocena spełnienia warunku, o którym mowa w pkt. 2 i 4 powyżej, będzie dokonana na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w części V pkt. 7 i 8 ogłoszenia - z wykazów, o których mowa powinno wynikać, że Wykonawca dysponuje osobami posiadającymi wymagane uprawnienia w każdej specjalności do projektowania oraz kierowania robotami. Jedna osoba może posiadać więcej niż jedne uprawnienia budowlane. W przypadku gdy Wykonawca wskazał osobę, którą będzie dysponował, należy załączyć pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia takiej osoby, C. ocena spełnienia warunku, o którym mowa w pkt. 3 powyżej, będzie dokonana na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w części V pkt. 5 i 6 ogłoszenia - z wykazu, o którym mowa w pkt. 5, powinno wynikać, że Wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat (tj. rozpoczął i zakończył) co najmniej 1 roboty, polegające na wykonaniu budynku minimum 3 - kondygnacyjnego mieszczącego laboratoria, (np. szpitale, uczelnie, instytuty), o wartości (netto) co najmniej 5.000.000 zł każda; dokumenty, o których mowa w pkt. 6, powinny potwierdzać, że co najmniej 1 roboty zawarte w wykazie zostały wykonane należycie - wykonawca, który udokumentuje (przez dołączenie referencji, listów referencyjnych lub dokumentów o podobnym charakterze) należyte wykonanie co najmniej 1 robót wskazanych w pkt. 3 powyżej, otrzyma 50 pkt., za każdą kolejną robotę polegającą na wykonaniu budynku minimum 3 - kondygnacyjnego mieszczącego laboratoria, (np. szpitale, uczelnie, instytuty) wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi o wartości (netto) co najmniej 5.000.000 zł każda, udokumentowaną że została wykonana należycie, otrzyma dodatkowo 10 pkt., jednak łącznie z tytułu wszystkich wykonanych robót nie więcej niż 100 pkt., D. ocena spełnienia warunku, o którym mowa w pkt. 5 powyżej będzie dokonana na podstawie złożonych przez wykonawcę rachunków zysków i strat albo - w przypadku gdy wykonawca nie jest zobowiązany do ich sporządzenia - innych dokumentów, o których mowa w części V pkt. 9 ogłoszenia, określających przychód netto ze sprzedaży za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej wykonawcy jest krótszy, to za ten okres: z dokumentów powinno wynikać, że średnia arytmetyczna przychodu netto ze sprzedaży z ostatnich trzech lat obrotowych jest co najmniej równa 15.000.000 zł, a jeżeli wykonawca prowadzi działalność przez okres krótszy niż trzy lata, przychód netto ze sprzedaży za okres prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli jest on krótszy niż jeden rok, jest co najmniej równy 15.000.000 zł - wykonawca, dla którego średnia przychodu netto ze sprzedaży (wyznaczona jak wyżej) będzie równa 15.000.000 zł otrzyma 50 pkt., wykonawca, dla którego średnia przychodu ze sprzedaży będzie najwyższa spośród wszystkich wykonawców (którzy złożyli wnioski i nie zostali wykluczeni z postępowania), otrzyma 100 pkt., a pozostali wykonawcy otrzymają liczbę punktów obliczoną w sposób liniowy (w granicach od 50 do 100 pkt.), w zależności od wielkości średniej przychodu, E. ocena spełnienia warunku, o którym mowa w pkt. 6 powyżej będzie dokonana na podstawie dokumentu, o którym mowa w części V pkt. 10 ogłoszenia - z dokumentu (polisy lub innego dokumentu) powinno wynikać, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia (sumę gwarancyjną) nie mniejszą niż 2.000.000 zł. W przypadku określenia sumy gwarancyjnej w walucie innej niż waluta polska, przeliczenie sumy gwarancyjnej na walutę polską będzie dokonane według średniego kursu waluty zawartego w tabeli kursów średnich NBP z dnia, w którym zostało zamieszczone ogłoszenie, F. ocena spełnienia pozostałych warunków, będzie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w części V pkt. 2, oraz oświadczenia, o którym mowa w pkt. 1 - z dokumentu oraz oświadczenia powinno wynikać, że Wykonawca spełnia pozostałe warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, w tym nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza lub równa od 5, Zamawiający zaprosi wszystkich tych Wykonawców do złożenia oferty. Jeżeli liczba ta będzie większa od 5, Zamawiający zaprosi do złożenia oferty Wykonawców w liczbie 5, którzy zajmą najwyższe mniejsca w rankingu sporządzonym na podstawie kryteriów. Wykonawca, dla, którego otrzymana suma punktów będzie największa, zostanie sklasyfikowany w rankingu na pierwszym miejsu. Na kolejnych miejscach zostaną sklasyfikowani Wykonawcy, dla których suma ta będzie kolejno mniejsza.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodne z treścią art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznychm, tj. sporządzone według poniższego wzoru: Oświadczam, że podmiot który reprezentuję: a) posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia, b) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 3) wykaz dokumentacji projektowych, o których mowa w części IV pkt. 1, wykonanych (tj. rozpoczętych i zakończonych) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, tj. w okresie od dnia 17 grudnia 2006 r. do dnia 16 grudnia 2009 r., zawierający dla każdej pozycji (tj. dla każdej dokumentacji) następujące informacje: rodzaj i przeznaczenie (wykorzystanie) budynku, symbol PKOB (klasa), liczba kondygnacji, całkowitą powierzchnię w m2, daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), data wydania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, oznaczenie odbiorcy dokumentacji projektowej (nazwa, adres), 4) dokumenty (referencje, listy referencyjne lub dokumenty o podobnym charakterze) potwierdzające, że dokumentacja projektowa, o której mowa w pkt. 3 została wykonana należycie, 5) wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania (tj. rozpoczętych i zakończonych) tj. w okresie od dnia 17 grudnia 2004 r. do dnia 16 grudnia 2009 r., robót, o których mowa w części IV pkt. 3 ogłoszenia - wykaz powienien zawierać wartość robót (netto), przedmiot (budynek ze wskazaniem ilości kondygnacji, i jego przeznaczenie), daty ich wykonania (rozpoczęcia i zakończenia) oraz miejsce wykonania (nazwa adres), 6) dokumenty (referencje, listy referencyjne lub dokumenty o podobnym charakterze) potwierdzające, że co najmniej 1 roboty zawarte w wykazie, o którym mowa w pkt. 5, zostały wykonane należycie, 7) wykaz osób posiadających uprawnienia budowlane do projektowania, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zawierający następujące informacje: imię i nazwisko osoby, specjalność i zakres uprawnień do projektowania, posiadane uprawnienia (decyzja, numer), wskazanie czy Wykonawca osobą dysponuje czy będzie dysponował. W przypadku gdy Wykonawca wskazał osobę, którą będzie dysponował, należy załączyć pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia takiej osoby, 8) wykaz osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zawierający następujące informacje: imię i nazwisko osoby, specjalność i zakres uprawnień do kierowania robotami, posiadane uprawnienia (decyzja, numer), wskazanie czy Wykonawca osobą dysponuje czy będzie dysponował. W przypadku gdy Wykonawca wskazał osobę, którą będzie dysponował, należy załączyć pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia takiej osoby, 9) rachunki zysków i strat albo - w przypadku gdy Wykonawca nie jest zobowiązany do ich sporządzenia - inne dokumenty określające przychód netto ze sprzedaży za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej Wykonawcy jest krótszy, to za ten okres, 10) polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. UWAGA 1. Dokumenty, o których mowa w pkt. 2, 4, 6, 9 i 10 mogą być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, tzn. opatrzone datą (datą poświadczenia, nie zaś jakąkolwiek inną datą znajdującą się na kserokopii dokumentu, choćby pochodziła z dnia poświadczenia), napisem za zgodność z oryginałem oraz podpisane przez osoby podpisujące ofertę lub przez osoby upoważnione do poświadczenia zgodności z oryginałem kserokopii dokumentów - w takim przypadku wraz z dokumentami Wykonawca powinien przedłożyć dokumenty, z treści których wynika umocowanie do dokonania tej czynności, o ile nie wynika ono z innych dokumentów składanych wraz z ofertą. W przypadku, gdy dokument składa się z więcej niż jednej strony, kserokopia każdej strony powinna być poświadczona za zgodność z oryginałem, w sposób opisany wyżej. UWAGA 2. Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1, oraz wykazy, o których mowa w pkt. 3, 5, 7 i 8 powinny być podpisane przez osoby podpisujące wniosek. UWAGA 3. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1, w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania, oraz dokument, o którym mowa w pkt. 2 powinien być złożony przez każdego z Wykonawców. UWAGA 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o którym mowa w pkt. 2, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, Dokument, o których mowa powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. UWAGA 5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w uwadze 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. UWAGA 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną