Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Aglomeracji Osieczna.

Gmina Osieczna ogłasza przetarg

  • Adres: 83-242 Osieczna, pl. 1000-lecia
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 58 5881468 , fax. +48 58 5881478
  • Data zamieszczenia: 2020-01-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Osieczna
    pl. 1000-lecia 1
    83-242 Osieczna, woj. pomorskie
    tel. +48 58 5881468, fax. +48 58 5881478
    REGON: 19167573500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugosieczna.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Aglomeracji Osieczna.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie budowy oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Osieczna i obejmuje swym zakresem prace projektowe, wykonanie robót budowlanych, uzyskanie efektu ekologicznego, przeprowadzenie skutecznego rozruchu oczyszczalni ścieków oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie i/lub braku sprzeciwu do zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych (o ile będzie wymagane). 2. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regio-nalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 w ramach Działania 11.3 Gospodarka wodno-ściekowa. 3. Przedsięwzięcie usytuowane jest na peryferiach miejscowości Osieczna, w gminie Osieczna, powiat Starogard Gdański; na działce nr 602 w obrębie Osieczna 0004; jed-nostka ewidencyjna Osieczna 221307_2; w pobliżu drogi gminnej nr 240049G Osiecz-na – Zimne Zdroje, zjazd na teren działki oczyszczalni z drogi gminnej nr 240015G kie-runek Starzyska-Osówek. Działka 602 – jednostka rejestrowa G116- podmiot Gmina Osieczna, Plac 1000-lecia 1, 83-242 Osieczna. Działka oczyszczalni ścieków otoczo-na jest użytkami gruntowymi: grunty orne, łąki trwałe i pastwiska trwałe. 4. Przewidywanym odbiornikiem ścieków oczyszczonych z oczyszczalni w m. Osieczna jest rów melioracyjny R-P-E prowadzący wody w sposób ciągły, który uchodzi do rze-ki Prusina w km 26+880. Rzeka Prusina jest prawym dopływem Wdy, która jest le-wym dopływem Wisły. Obowiązkiem Wykonawcy jest uzgodnienie z właściwym or-ganem odbiornika ścieków oczyszczonych i uzyskanie decyzji zezwalającej na wpro-wadzenie do odbiornika ścieków oczyszczonych. 5. Oczyszczalnia ścieków po zakończeniu budowy ma przyjmować: - Qśrd = 2x155 m3/d Qmaxd = 2x210 m3/d i Qmaxh = 31,3 m3/h, RLM =3178 mk. Skład ścieków oczyszczonych będzie zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego. (Dz. U. poz. 1800) , zgodnie z którym w koncepcji skład ścieków przyjęto jak dla RLM = 2000 - 9999: - stężenie ChZT = max. 125 mgO2/dm3 - stężenie BZT5 = max. 25 mgO2/dm3 - stężenie zawiesiny ogólnej = max. 35 mg/dm3 6. Usługi projektowe i roboty budowlane będące przedmiotem niniejszego postępowania o zamówienie publiczne muszą być wykonane w sposób zgodny z załączonym Programem Funkcjonalno-Użytkowym, Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, Rozporządzeniami do tych ustaw i innymi powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a także zasadami wiedzy technicznej i normami z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć. 7. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje między innymi: 1) Wykonanie projektu budowlanego, projektu wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót i szczegółowego kosztorysu, zbiorczego zestawienia kosztów, harmonogramu realizacji zadania i innych opracowań wymaganych przepisami prawa i niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę, uzyskania wymaganego efektu ekologicznego, skutecznego przeprowadzenia rozruchu oczyszczalni oraz uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu i/lub uzyskania braku sprzeciwu do zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych. 2) Wykonanie robót budowlanych: 1) Technologia – wyposażenie technologiczne podstawowych elementów oczyszczalni: 1. Punkt zlewny ścieków i osadów dowożonych a) Separator zanieczyszczeń stałych z szybkozłączem do odbioru ścieków b) Pomiar przepływu ścieków dowożonych c) Moduł rejestracyjny z wydrukiem danych 2. Zbiornik uśredniający ścieków i osadów dowożonych a) Układ napowietrzania / mieszania b) Porcjowe dozowanie ścieków 3. Pompownia główna a) Krata koszowa rzadka z podnośnikiem elektrycznym b) Stacja pomp zatapialnych 4. Mechaniczne podczyszczanie ścieków a) Sito skratkowe b) Przenośnik śrubowy skratek c) Piaskownik pionowy w reaktorze wraz z płuczką piasku 5. Oczyszczanie biologiczne a) Selektor – warunki niedotlenione stosowane dla procesu. Dzięki temu osad odwodniony posiada znacznie lepsze parametry sedymentacyjne b) Komora denitryfikacji/nitryfikacji c) Osadnik wtórny pionowy – separacja osadu od ścieków 6. Pomieszczenie dmuchaw a) Stacja dmuchaw b) Układ dystrybucji powietrza 7. Pomiar ilości ścieków oczyszczonych a) Przepływomierz elektromagnetyczny 8. Zbiornik osadu a) Układ napowietrzania b) Układ zagęszczania osadu nadmiernego 9. Mechaniczne odwadnianie osadu nadmiernego a) Pompa osadu b) Prasa taśmowa z wyposażeniem c) Stacja przygotowania i dozowania flokulantu d) Przenośnik śrubowy osadu 10. Stacja wapnowania osadu odwodnionego a) Mini zestaw do wapnowania b) Przenośnik śrubowy wapna 2) Architektura i konstrukcja – budowa n/w obiektów 1. Bioreaktor – szt. 2 2. Budynek techniczny z częścią techniczno-technologiczną( stacja dmuchaw, stacja odwadniania osadu) i częścią socjalną 3. Zbiornik osadu – szt.2 4. Pompownia ścieków – szt.1 5. Zbiornik uśredniający ścieków dowożonych – szt. 2 6. Studnia pomiarowa - szt.1 7. Taca najazdowa i separator ścieków – kpl. 1 8 Stacja zlewcza ścieków dowożonych 9. Wiata pod agregat prądotwórczy 10. Wiata na osad odwodniony 3) Budowa sieci wodociągowej z przyłączami 4) Budowa sieci kanalizacji sanitarnej międzyobiektowych technologicznych i wylotu do odbiornika ścieków oczyszczonych 5) Budowa zasilania elektroenergetycznego tj. WLZ od złącza kablowo-pomiarowego wybudowanego przez operatora Sieci do Zestawu Tablic Zasilających (około 800 mb kabla), linii kablowej zasilającej na terenie oczyszczalni, linii kablowej oświetleniowej, stacji abonenckiej zlokalizowanej na działce oczyszczalni oraz dostawa i montaż agregatu prądotwórczego 6) Budowa sieci elektroenergetycznych sterowniczych i sygnalizacyjnych 7) Budowa systemu pomiarów i automatyki 8) Budowa zjazdu z drogi publicznej na teren oczyszczalni, dróg i placów na terenie oczyszczalni 9) Roboty odtworzeniowe rowu melioracyjnego 10) Nasadzenia zieleni ochronnej na terenie działki oczyszczalni 11) Budowa ogrodzenia działki oczyszczalni, z bramą wjazdową i furtką 12) Rozruch technologiczny oczyszczalni 13) Dostawę i montaż tablic informacyjnych i pamiątkowych wykonanych zgodnie z wytycznymi Instytucji Zarządzającej aktualnymi na dzień zamawiania przez Wykonawcę tablic przed ich montażem. Zasady wdrażania RPO WP 2014-2020 (z 2 kwietnia 2019 r.) na dzień ogłoszenia niniejszego postępowania - Załącznik nr 11 do Zasad wdrażania RPO WP 2014-2020 Wytyczne w zakresie informacji i promocji projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, przyjęte Uchwałą Nr 282/34/19 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 28 marca 2019 roku zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Zasad wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 http://www.rpo.pomorskie.eu/zapoznaj-sie-z-prawem-i-dokumentami Zakres przedmiotu zamówienia opisany w niniejszym punkcie nie wyczerpuje całości prac do wykonania w ramach umowy, jest tylko ogólnym opisem dla Wykonawcy. Szczegółowy zakres prac i sposób ich wykonania określa Program Funkcjonalno-Użytkowy i to on jest wiążącym dokumentem dla wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Wysokość wadium. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 120.000,00 zł słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) 8.2 Termin wniesienia wadium. 1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: a) wnoszone w formie pieniądza zostało zaksięgowane na rachunku bankowym wskazanym przez Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. b) wnoszone w pozostałych formach wskazanych w ust. 3 poniżej – oryginały dokumentów potwierdzających wniesienie wadium należy złożyć w ofercie, nie należy natomiast wpinać go trwale do oferty. Do oferty należy wpiąć kopię, która pozostanie u Zamawiającego. 2) Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Gminy Osieczna: BS Lubichowo nr 84 8341 0000 0000 0156 2000 0007. 8.3 Formy wniesienia wadium. 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 2) W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w pkt 3 ppkt 1) od lit. „b” do „e” musi być wystawione na Gminę Osieczna jako beneficjenta. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą – także przez ten okres. Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia Gwaranta (poręczyciela), o konieczności potwierdzenia podpisów Zamawiającego na pisemnym wezwaniu do zapłaty przez bank prowadzący rachunek Zamawiającego, jak również innych dodatkowych zastrzeżeń i warunków. 3) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8.4 Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie Pzp. 8.5 Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ-IDW zawierającym wszystkie informacje i oświadczenia wskazane w treści załącznika nr 1 do SIWZ-IDW oraz Wykaz Cen sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1A do SIWZ-IDW. 2) Oświadczenia sporządzone na podstawie wzorów stanowiących załączniki nr 2a i 2b do SIWZ-IDW; 3) Oświadczenia dotyczące podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca, wymagane postanowieniami rozdz. 6 SIWZ-IDW. 4) Zobowiązania wymagane postanowieniami rozdz. 6 ust. 1 pkt 4 SIWZ-IDW, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (projekt zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SIWZ-IDW); 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólni ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 6) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 7) Dokumenty uwiarygodniające zastosowanie rozwiązań równoważnych wraz z zestawieniem wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych – w przypadku ich zaoferowania przez Wykonawcę; 8) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz. 10.3 Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w formie elektronicznej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach