Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu „Termomodernizacji obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego – szpitale psychiatryczne i stacje pogotowia ratunkowego” – Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Stanisława Kryzana w Starogardzie Gdańskim, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, Okopowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 583 261 555, , fax. (58)3268557
  • Data zamieszczenia: 2019-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    Okopowa 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 583 261 555, , fax. (58)3268557
    REGON: 19167483600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pomorskie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu „Termomodernizacji obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego – szpitale psychiatryczne i stacje pogotowia ratunkowego” – Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Stanisława Kryzana w Starogardzie Gdańskim, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu „Termomodernizacja obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego – szpitale psychiatryczne i stacje pogotowia ratunkowego” ” – Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Stanisława Kryzana w Starogardzie Gdańskim, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna. 2. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Stanisława Kryzana w Starogardzie Gdańskim, ul. Skarszewska 7, 83-200 Starogard Gdański obejmujący: 1) Pawilon nr X 2) Pawilon nr XI 3) Pawilon nr XV 4) Pawilon nr XVI 5) Pawilon nr XXIII 6) Budynek gospodarczy nr 26 7) Modernizacja systemu zasilania w ciepło z węzłów grupowych na indywidualne z systemem zarządzania energią. 3. UWAGA: Na potrzeby niniejszego postepowania wprowadza się następujące zmiany w stosunku do załącznika nr 1.1 do SIWZ: 1) Niniejsze postępowanie nie obejmuje swoim zakresem pawilonu nr XII. Nie należy uwzględniać zaprojektowania i wykonania robót określonych w pkt. 3.0 załącznika nr 1.1 dot. pawilonu XII. 2) W budynku gospodarczym nr 26: a) należy zamontować grzejniki płytowe b) przewody pionowe instalacji centralnego ogrzewania należy prowadzić w istniejących szachtach c) system wentylacji mechanicznej z odzyskiem należy zaprojektować i wykonać tylko dla kuchni (pomieszczenie nr 6 według załącznika 1.3) z centralą wentylacyjną o wydatku 15000 m3/h d) modernizację instalacji elektrycznej należy zaprojektować i wykonać na podstawie załącznika 1.2 i 1.3 3) należy wykonać malowanie ścian i sufitów dwukrotnie farbą emulsyjną wraz z wszystkimi niezbędnymi robotami przygotowawczymi w pomieszczeniach od 1 do 21, numeracja pomieszczeń według załącznika 1.3. Kolor farby należy uzgodnić Użytkownikiem obiektu. W punktach opisujących docieplenie stropów nad piwnicą nieogrzewaną nie należy uwzględniać izolacji termicznej ścian zewnętrznych podpiwniczenia, zabezpieczenia ścian wewnętrznych przed wilgocią oraz osuszenia ich. 4) W ramach projektowania i realizacji systemów zarządzania energią w budynkach (w punktach opisujących wprowadzenie zarządzania energią w budynku) należy uwzględnić następujące założenia: • System może objąć te układy, gdzie stosowane są sterowniki pracą systemu, typowo dla budynku. • Zadaniem systemu monitoringu jest przekazywanie i rejestracja danych z obiektów na komputerze operatora w celu kontroli poprawności pracy kotłowni i węzłów cieplnych rozproszonych w budynkach na terenie Szpitala. System ma umożliwiać zdalne zadawanie parametrów pracy. • Pozyskiwanie danych z realizowane jest w następujący sposób: o Każdy sterownik węzłów cieplnych w budynkach i jednostek wytwórczych w kotłowni wyposażony zostaje w moduł komunikacyjny. Moduł komunikacyjny w każdym obiekcie podłączony do węzła przekazuje dane w formacie Modbus TCPiP. Podobnie dane przesyłane są z kotłów i bloku kogeneracyjnego. Zastosowany jest uniwersalny protokół akceptowany przez większość producentów. Moduł poprzez łącze ethernet (światłowód) podłączony jest do routera. o Do tej samej sieci podłączony jest komputer operatora systemu, umieszczony w sterowni kotłowni. Na komputerze tym zainstalowany jest program typu SCADA. Program ten odpowiada za pobieranie danych z obiektów i przedstawianie ich w przyjaznej formie na ekranie komputera operatora. Ponadto dane są archiwizowane, a sytuacje alarmowe są odpowiednio sygnalizowane komunikatami. Program typu SCADA musi pracować cały czas dlatego komputer zasilany jest z zasilacza typu UPS. o Dzięki archiwizacji pomiarów możliwa jest dokładna analiza i optymalizacja ustawień całego systemu ogrzewania. Można przewidzieć kolejne stanowisko dla nadzoru pracy systemu. 4. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia, zapewni udział jednej osoby posiadającej kwalifikacje do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru, określone w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2067 ze zm.). 5. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: 1) opracowanie Harmonogramu realizacji zamówienia i płatności ; 2) wykonanie Dokumentacji, Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych; 3) uzyskanie opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń Dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszej Umowy, w tym do dokonywania niezbędnych uzgodnień z Zamawiającym, Inżynierem Kontraktu, Użytkownikiem (jednostką zarządzająca danym Obiektem) oraz innymi niezbędnymi podmiotami w tym w szczególności z zakresu zabezpieczeń przeciwpożarowych, sanitarno-higienicznych, bhp, ochrony środowiska, i innych wymaganych przepisami szczególnymi, 4) uzyskanie wszelkich innych opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń, pozwoleń, zezwoleń niezbędnych dla uzyskania ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót, spełniającej art. 54 i 55 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) zwanej dalej ustawą Prawo budowlane; 5) zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w ustawie Prawo budowlane; 6) wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych według Dokumentacji projektowej i zgodnie z wytycznymi określonymi w Programie funkcjonalno-użytkowym; 7) wykonanie Dokumentacji i Inwentaryzacji powykonawczej w trzech egzemplarzach w wersji papierowej i w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej na płycie CD; 8) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań, odbiorów; 9) sporządzenie w imieniu Zamawiającego wniosku w sprawie pozwolenia na budowę oraz uzyskania ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót spełniającego art.54 i 55 ustawy Prawo budowlane; 10) sporządzenie w imieniu Zamawiającego zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz innych dokumentów, w tym zezwoleń, pozwoleń, dopuszczeń itp. wymaganych przepisami prawa niezbędnych do zakończenia robót budowlanych na obiekcie; 11) opracowanie wymaganych instrukcji obsługi i konserwacji wykonanych instalacji i zainstalowanych w obiektach urządzeń, wraz ze szkoleniem personelu Użytkownika; 12) zapewnienie przez cały okres gwarancji oraz po upływie okresu gwarancji przez okres wskazany w Ofercie Wykonawcy zainstalowanych urządzeń nieodpłatnego serwisu obejmującego konserwację oraz wszelkie czynności niezbędne dla utrzymania urządzeń w sprawności technicznej. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w: niniejszym rozdziale SIWZ, załączniku nr 1 do SWIZ, na który składają się: • Załącznik 1.1 Program funkcjonalno-użytkowy pn. ”Termomodernizacja obiektów Samorządu Województwa” z uwzględnieniem zapisów zawartych w Rozdziale III ust. 3 SIWZ • Załącznik 1.2 Opis modernizacji instalacji elektrycznej w budynku gospodarczym nr 26 • Załącznik 1.3 Rzut parteru budynku gospodarczego nr 26 oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 7. Zakres i forma dokumentacji projektowych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych określone są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). 8. Projekty budowlane i wykonawcze muszą być kompletne, obejmować wszystkie branże i zawierać rozwiązania optymalne i konieczne z punktu widzenia celu jakiemu mają służyć. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w programie funkcjonalno - użytkowym, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek, w przypadku zaś zaniechania powyższego skutki z tym związane obciążać będą wyłącznie Wykonawcę. Dane określone w PFU będą uważane za wartości docelowe, w których dopuszczalne są zmiany w ramach uzgodnień z Zamawiającym. 9. W trakcie wykonywania robót budowlanych Wykonawca może dokonać zmian w projekcie (za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego) pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego, lub zostaną osiągnięte lepsze parametry, lub Wykonawca zaoferuje urządzenia o wyższych parametrach niż wskazane w projekcie, a wszystko pod warunkiem, że cena ryczałtowa umowy nie ulegnie zmianie. 10. Powyższe zamówienie przeznaczone będzie do użytku osób fizycznych, wobec powyższego podczas projektowania i wykonania robót budowlanych należy uwzględnić wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. 11. Przedstawione w PFU dane są materiałem wyjściowym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań wykonania zadania. Zamawiający dopuszcza zmiany w stosunku do przedstawionej dokumentacji pod warunkiem uprzedniej pisemnej akceptacji przez Zamawiającego rozwiązań alternatywnych oraz uzyskania przez Wykonawcę wszelkich niezbędnych uzgodnień z zainteresowanymi stronami. Wykonawca jest zobowiązany do analizy koncepcji przedstawionych przez Zamawiającego, pod kątem przyjętych rozwiązań technicznych i optymalizacji systemu. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji podanych rozwiązań koncepcyjnych poprzez wykonanie własnych obliczeń technologicznych oraz konstrukcyjnych dla zadań wchodzących w skład kontraktu. Przedmiotowa zmiana nie wymaga sporządzenia aneksu do Umowy. 12. W ramach robót towarzyszących niezbędnych do wykonania robót podstawowych mieszczą się między innymi wszelkie działania zapewniające trwałość i właściwą funkcjonalność robót podstawowych oraz zapewnienie estetyki pomieszczeń nie gorszą niż była przed rozpoczęciem robót (przywrócenie stanu poprzedniego) - np. osuszenie ścian przed ich termoizolacją; wymalowanie ścian pomieszczeń, w których wymieniano grzejniki i/lub orurowanie, wymalowanie ścian pomieszczeń po wymianie stolarki okiennej i/lub drzwiowej; obudowanie przewodów wentylacyjnych po ich zainstalowaniu na ścianach pomieszczeń z wyjątkiem piwnic i poddaszy. 13. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, aby uzyskać informacje, które mogą okazać się konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia, ewentualne negatywne skutki braku przeprowadzenia wizji lokalnej obciążają Wykonawcę i nie będę mogły być podstawą jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Zamawiający wyznacza wizję w dniu 19 grudnia 2019 r. o godz. 9:00 (zbiórka w budynku administracji, pokój nr 19) 14. Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, niezależne od faktycznego rozmiaru robót budowlanych i innych świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów tych robót i innych świadczeń. W przypadku zmniejszenia zakresu robót budowlanych, których wykonanie stało się nie celowe, wynagrodzenie może ulec obniżeniu o zakres robót niewykonywanych. 15. Za ustalenie zakresu robót i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca. 16. Wykonawca nie będzie rościł jakichkolwiek praw do dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie i wycenie zapasów dodatkowych kosztów jakie mogą wystąpić przy pracach termomodernizacyjnych starych budynków. 17. Realizacja robót budowlanych i instalacyjnych będzie odbywała się na czynnych obiektach. Należy uwzględnić i zapewnić możliwość funkcjonowania obiektów w trakcie wykonywania robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany będzie również do uzgadniania z dyrektorem jednostki zarządzającym danym obiektem lub z wyznaczoną przez niego osobą terminów i zakresów wykonywania poszczególnych prac. 18. Wykonawca zobowiązany jest posiadać przez cały okres obowiązywania Umowy ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Zakres polisy określają § 16 wzoru umowy, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ. 19. Minimalny, wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji i rękojmi na roboty budowlane i zamontowane urządzenia wynosi 60 miesięcy. Wykonawca w formularzu ofertowym wpisuje oferowany termin gwarancji i rękojmi. 20. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks Pracy osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. Za roboty budowlane wykonywane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót rozumie się wszelkie roboty ogólnobudowlane takie jak: roboty dekarskie, malarskie, instalacyjne (np. elektryczne), roboty dociepleniowe, roboty polegające na montażu stolarki okiennej i drzwiowej z różnych dziedzin wynikających z PFU wykonywane bezpośrednio przez pracowników pozostających pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót, 2) Jeżeli czynności wskazane w ust. 20 pkt 1) spełniające przesłanki art. 22 § 1 Kodeksu Pracy Wykonawca będzie Wykonywał samodzielnie (jako właściciel/współwłaściciel) Zamawiający uzna to za spełnienie warunku zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia. 3) Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osoby/osób, którym zostanie powierzona realizacja Przedmiotu umowy, o których mowa w ust. 20 pkt 1). 4) Zamawiający informuje, iż w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli. 5) Wykonawca zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu, przed protokolarnym przekazaniem placu budowy, oświadczenia, iż osoby, o których mowa w ust. 20 pkt 1) będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę (bez ujawniania danych osobowych). Brak oświadczenia skutkować może odmową przekazania przez Zamawiającego placu budowy, przy czym okoliczność taka traktowana jako przyczyna zawiniona przez Wykonawcę i tym samym nie będzie ona podstawą do wydłużenia terminu realizacji Przedmiotu umowy. Jednocześnie Zamawiający uprawniony będzie w takiej sytuacji do naliczenia wykonawcy kary umownej w wysokości 5.000,00 złotych za każde takie uchybienie. 6) Niezależnie od innych uprawnień określonych w niniejszym paragrafie, w przypadku potwierdzenia przez Państwową Inspekcję Pracy, iż Wykonawca nie zatrudnia na umowę o pracę osób wskazanych w ust. 20 pkt 1), bądź w sytuacji, gdy Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej – Zamawiający uprawniony będzie do odstąpienia od umowy z Wykonawcą w trybie natychmiastowym w terminie 30 dni od zaistnienia takiej okoliczności. 7) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w ust. 20 pkt 1), zostały uregulowane w projektach umów, stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. 21. Prawem właściwym dla niniejszego zamówienia (w tym dla umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania i dla oceny skutków prawnych wszystkich dokumentów w tym zamówieniu) jest prawo polskie z uwzględnieniem prawa Unii Europejskiej. 22. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. W takiej sytuacji Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców (o ile są znane). 23. Wszędzie tam, gdzie przy opisie przedmiotu zamówienia, powołane są normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, bądź wskazane są znaki towarowe, parametry lub źródła pochodzenia (nazwy producentów lub urządzeń), postanowienia te należy traktować jako przykładowe, a Wykonawca ma każdorazowo prawo zastosowania rozwiązania równoważnego z tym zastrzeżeniem, iż zaproponowane rozwiązania równoważne muszą spełniać co najmniej założenia projektowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium obejmującym okres związania ofertą o wartości: 100 000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych) 2. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Niewniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy winno być poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2019 poz. 310 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku w banku: PKO Bank Polski S.A. numer rachunku 62 1020 1811 0000 0102 0312 3098 z podaniem tytułu: Wadium – „Termomodernizacja obiektów SWP – szpitale psychiatryczne i stacje pogotowia ratunkowego Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Stanisława Kryzana w Starogardzie Gdańskim” Będzie ono przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego przy czym należy pamiętać, że wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie obciążenia rachunku Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę. Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formach określonych w ust. 3 lit. b-e), oprócz formy pieniężnej opisanej w ust. 4, dokument wadium zaleca się złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię, dołączyć do oferty. 6. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Wadium, o którym mowa w ust. 3 lit. b-e, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde jego żądanie w terminie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę Wykonawcy, beneficjenta gwarancji (Zamawiający), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego gdy Wykonawca: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Gwarancja lub poręczenie mają zawierać zapis: „nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego". 10. Zwrot wadium - Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 ustawy Pzp. 11. Utrata wadium - Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami według zasad określonych w art. 46 ust. 4a-5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta powinna zostać sporządzona według wzoru Formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. 2. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdz. VI SIWZ. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V SIWZ oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Aktualne na dzień składania ofert: a) wypełnione oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – wg wzoru wskazanego w załączniku nr 3 do SIWZ (składane jest w oryginale) b) wypełnione oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru wskazanego w załączniku nr 2 do SIWZ (składane jest w oryginale) 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt 1 powyżej składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; 3) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wskazanym w ust. 3 pkt 1) lit a) powyżej, zał. nr 3 SIWZ; 4) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 3 pkt 1) powyżej; 5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 4. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1) SIWZ lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę albo te podmioty albo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 9. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na język polski. 10. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia tych okoliczności korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 11. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia i dokumenty te powinny być, w zakresie dokumentów, którego każdego z nich dotyczą, opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zdolnościach lub sytuacji którego Wykonawca polega, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo podwykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną (upoważnionych) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu, na zdolnościach lub sytuacji którego Wykonawca polega / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo podwykonawcy, na podstawie pełnomocnictwa. Podpisy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 12. Dokumenty stanowiące załączniki wymagane przez niniejszą specyfikację powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę wg warunków i postanowień zawartych w SIWZ. 13. Oświadczenia, lub dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126 ze zm.) składane są zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16.10.2018r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzieleniu zamówienia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 14. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna) każdy z Wykonawców składa odrębnie niniejsze oświadczenie. Przedmiotowe oświadczenie składane jest w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 15. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 15 powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp; 3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane; 4) ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1) w przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Pzp, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp; 2) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 3) pełnomocnictwo do dokonywania czynności, o których mowa w pkt 2 powinno mieć postać dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika, podpisanego przez uprawnionych do ich reprezentacji przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców. W zakresie formy, pełnomocnictwo musi odpowiadać przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia). Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty; 4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy; 5) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; 6) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem); 7) w przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę); 8) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają łącznie Formularz ofertowy; 9) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: - warunki określone w rozdz. V ust. 1 pkt 1.2 ppkt 1) SIWZ dot. Wykonawcy, musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców; - warunki określone w rozdz. V ust. 1 pkt 1.2 ppkt 2) SIWZ dot. osób wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, Wykonawcy mogą spełniać łącznie. 7. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców: 1) którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 1.2. SIWZ; 2) którzy nie wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki określone w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach