Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu „Termomodernizacji obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego”, objętych pakietem nr 2 (8 budynków), realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna.

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80810 Gdańsk, ul. Okopowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 583 261 555 , fax. 583 261 556
  • Data zamieszczenia: 2017-03-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    ul. Okopowa
    80810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 583 261 555, fax. 583 261 556
    REGON: 19167483600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu „Termomodernizacji obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego”, objętych pakietem nr 2 (8 budynków), realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu „Termomodernizacji obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego”, objętych pakietem nr 2 (8 budynków), realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna. 2. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla następujących obiektów: 1) Muzeum Narodowe w Gdańsku, Oddział Sztuki Nowoczesnej (Pałac Opatów), Gdańsk ul. Cystersów 18 Wykaz podstawowych robót: a) Wdrożenie systemu zarządzania energią b) Modernizacja/wymiana instalacji grzewczej c) Docieplenie stropów, dachów, stropodachów d) Docieplenie ścian zewnętrznych e) Wymiana stolarki okiennej i/lub drzwiowej 2) Muzeum Narodowe w Gdańsku, Będomin 16 83–422 Nowy Barkoczyn, Budynek Muzeum Hymnu Narodowego Wykaz podstawowych robót: a) Wdrożenie systemu zarządzania energią b) Modernizacja/wymiana instalacji grzewczej c) Modernizacja/wymiana instalacji cwu d) Docieplenie stropów, dachów, stropodachów e) Docieplenie ścian wewnętrznych f) Wymiana stolarki okiennej i/lub drzwiowej g) Docieplenie podłóg na gruncie, stropów, piwnic 3) Muzeum - Kaszubski Park Etnograficzny im. T. i I. Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich, 83-406 Wąglikowice, warsztat stolarsko-ciesielski Wykaz podstawowych robót: a) Wdrożenie systemu zarządzania energią b) Wprowadzenie OZE – modernizacja systemu grzewczego wraz z montażem kotła na biomasę c) Docieplenie podłóg na gruncie, stropów, piwnic d) Docieplenie ścian zewnętrznych e) Wymiana stolarki okiennej i/lub drzwiowej f) Docieplenie stropów, dachów, stropodachów 4) Muzeum - Kaszubski Park Etnograficzny im. T. i I. Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich, 83-406 Wąglikowice, pracownia konserwatorska Wykaz podstawowych robót: a) Wdrożenie systemu zarządzania energią b) Przyłącze do kotłowni na biomasę z sąsiedniego budynku– rura preizolowana c) Modernizacja systemu grzewczego d) Docieplenie stropów, dachów, stropodachów e) Wymiana stolarki okiennej i/lub drzwiowej oraz poprawa systemu wentylacji f) Docieplenie ścian zewnętrznych g) Docieplenie podłóg na gruncie, stropów, piwnic 5) Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk ul. Partyzantów 31 A ,budynek administracyjny i Galeria wystaw .Budynek przeznaczony na cele kulturalne Wykaz podstawowych robót: a) Wdrożenie systemu zarządzania energią b) Modernizacja/wymiana instalacji grzewczej c) Docieplenie stropów, dachów, stropodachów d) Docieplenie ścian zewnętrznych e) Docieplenie podłóg na gruncie, stropów, piwnic 6) Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Słupsk 76-200 ul. Dominikańska 5 9, Budynek administracyjny Wykaz podstawowych robót: a) Wdrożenie systemu zarządzania energią b) Modernizacja/wymiana instalacji grzewczej c) Docieplenie stropów, dachów, stropodachów d) Docieplenie ścian zewnętrznych e) Wymiana stolarki okiennej i/lub drzwiowej f) Docieplenie podłóg na gruncie, stropów, piwnic 7) Polska Filharmonia Bałtycka im. F. Chopina w Gdańsku, Gdańsk 80-751 ul. Ołowianka 1, budynek główny Wykaz podstawowych robót: a) Wdrożenie systemu zarządzania energią b) Modernizacja oświetlenia w Sali Koncertowej c) Wprowadzenie OZE – montaż instalacji z paneli cienkowarstwowych na dachach płaskich d) Wprowadzenie OZE – montaż instalacji z paneli zintegrowanych z południową stroną naświetli Antresola i Rozeta 8) Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej, Gdynia ul. Witomińska 12, budynek Domu Aktora Wykaz podstawowych robót: a) Docieplenie dachu b) Wymiana grupowego węzła cieplnego na węzeł indywidualny c) Modernizacja instalacji grzewczej d) Modernizacja instalacji cwu e) Instalacja kolektorów słonecznych Uwaga!!! Pozostałe roboty wymienione w PFU w pkt 1.3 dla Domu Aktora zostały wykonane i nie obejmują niniejszego przedmiotu zamówienia. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: 1) opracowanie Harmonogramu realizacji zamówienia i płatności; 2) wykonanie Dokumentacji, Dokumentacji projektowych oraz Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdego Obiektu odrębnie; 3) uzyskanie opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń Dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszej Umowy, w tym do dokonywania niezbędnych uzgodnień z Zamawiającym, Inżynierem Kontraktu, Użytkownikiem (jednostką zarządzająca danym Obiektem) oraz innymi niezbędnymi podmiotami w tym w szczególności z zakresu zabezpieczeń przeciwpożarowych, sanitarno-higienicznych, bhp, ochrony środowiska, i innych wymaganych przepisami szczególnymi, 4) uzyskanie wszelkich innych opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń, pozwoleń, zezwoleń niezbędnych dla uzyskania ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót, spełniającej art. 54 i 55 ustawy Prawo budowlane; 5) zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane; 6) wykonanie projektu organizacji robót; 7) wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych według Dokumentacji projektowej i zgodnie z wytycznymi określonymi w Programie funkcjonalno-użytkowym; 8) wykonanie Dokumentacji i Inwentaryzacji powykonawczej w trzech egzemplarzach w wersji papierowej i w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie .doc dla opisów technicznych i .dwg dla rysunków; 9) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań, odbiorów; 10) sporządzenie w imieniu Zamawiającego wniosku w sprawie pozwolenia na budowę oraz uzyskania ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót spełniającego art.54 i 55 ustawy Prawo budowlane; 11) sporządzenie w imieniu Zamawiającego zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz innych dokumentów, w tym zezwoleń, pozwoleń, dopuszczeń itp. wymaganych przepisami prawa niezbędnych do zakończenia robót budowlanych na obiekcie; 12) opracowanie wymaganych instrukcji obsługi i konserwacji wykonanych instalacji i zainstalowanych w obiektach urządzeń, wraz ze szkoleniem personelu Użytkownika; 13) zapewnienie przez cały okres gwarancji oraz po upływie okresu gwarancji przez okres wskazany w Ofercie Wykonawcy zainstalowanych urządzeń nieodpłatnego serwisu obejmującego konserwację oraz wszelkie czynności niezbędne dla utrzymania urządzeń w sprawności technicznej. 4. Zakres i forma dokumentacji projektowych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych określone są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). 5. Projekty budowlane i wykonawcze muszą być kompletne, obejmować wszystkie branże i zawierać rozwiązania optymalne i konieczne z punktu widzenia celu jakiemu mają służyć. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w programie funkcjonalno - użytkowym, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek, w przypadku zaś zaniechania powyższego skutki z tym związane obciążać będą wyłącznie Wykonawcę. Dane określone w PFU będą uważane za wartości docelowe, w których dopuszczalne są zmiany w ramach uzgodnień z Zamawiającym. 6. W trakcie wykonywania robót budowlanych wykonawca może dokonać zmian w projekcie (za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego) pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego, zostaną osiągnięte lepsze parametry, a otrzymane urządzenia będą o parametrach nie gorszych niż wskazane w projekcie, a wszystko pod warunkiem że cena ryczałtowa umowy nie ulegnie zmianie 7. Powyższe zamówienie przeznaczone będzie do użytku osób fizycznych, wobec powyższego podczas projektowania i wykonania robót budowlanych należy uwzględnić wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych zgodnie z Art.29 ust. 5 Pzp. 8. Przedstawione w PFU dane są materiałem wyjściowym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań wykonania zadania. Zamawiający dopuszcza zmiany w stosunku do przedstawionej dokumentacji pod warunkiem uprzedniej pisemnej akceptacji przez Zamawiającego rozwiązań alternatywnych oraz uzyskania przez Wykonawcę wszelkich niezbędnych uzgodnień z zainteresowanymi stronami. Wykonawca jest zobowiązany do analizy koncepcji przedstawionych przez Zamawiającego, pod kątem przyjętych rozwiązań technicznych i optymalizacji systemu. Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji podanych rozwiązań koncepcyjnych poprzez wykonanie własnych obliczeń technologicznych oraz konstrukcyjnych dla zadań wchodzących w skład kontraktu. 9. Wykonawca może zaproponować różne rozwiązania przekazywania sygnałów w ramach automatyki i monitoringu. Mogą to być np. kanały zamknięte typowe dla producentów określonych urządzeń lub kanały otwarte odpowiednio zabezpieczone przed ingerencją z zewnątrz. W przypadku konieczności instalowania punktów dostępowych WI-FI punkty takie powinny być instalowane w zakresie przestrzennym niezbędnym dla realizacji zadania. W przypadku zastosowania kanałów zamkniętych należy zapewnić kompatybilność przekazywanych sygnałów z systemami powszechnie używanymi. 10. Rozważając zasadność instalowania BMS należy kierować się racjonalnym podejściem mając na uwadze przede wszystkim istotność danych z poszczególnych obiektów, bezpieczeństwo zachowania danych i stopień skomplikowania systemów w poszczególnych obiektach. W przypadku bezpieczeństwa danych archiwizowanych należy rozważyć zarówno redundancję serwerów jak i alternatywnie automatyczne tworzenie kopii zapasowych na zewnętrznych pamięciach masowych. 11. Nie zostało wykonane PFU centralnej serwerowni zarządzającej energią w wielu budynkach, co oznacza, że centralne zarządzanie energią w wielu budynkach nie jest przewidziane. Należy natomiast zapewnić centralne monitorowanie zużycia energii w poszczególnych obiektach. Centralne monitorowanie przewiduje się na serwerze Zamawiającego. Dane przesyłane z poszczególnych obiektów do centralnego serwera powinny być archiwizowane także w obiektach posiadających ze względu na poziom istotności własny serwer lub stację roboczą zarządzającą energią (ewentualnie inne urządzenie zapisujące przekazywane sygnały). W razie awarii kanału łączności nie przewiduje się kanałów zastępczych, gdyż dane utracone z powodu awarii, mogą być przekazane po jej usunięciu. 12. W przypadku zasadności instalacji systemu BMS, powinien on umożliwiać zdalnie: 1) monitoring oraz wizualizację pracy instalacji fotowoltaicznych, w tym moc chwilową w podziale na inwertery, energię wyprodukowaną dzienną, energię wyprodukowaną narastająco, stan rozłącznika, 2) awaryjne wyłączanie instalacji fotowoltaicznych, 3) włączanie instalacji fotowoltaicznych, 4) sygnalizację stanów alarmowych instalacji fotowoltaicznych poprzez e-mail, SMS, 5) monitoring oraz wizualizację pracy instalacji solarnych, pomiar mocy i energii solarnej, pomiar mocy i energii elektrycznej pobieranej przez instalację solarną, 6) konfigurację oraz zmianę parametrów pracy instalacji solarnych, 7) sygnalizację stanów alarmowych instalacji solarnych poprzez e-mail, SMS, 8) monitoring oraz wizualizację pracy węzłów ciepłowniczych oraz obwodów grzewczych i CWU, pomiar mocy i energii pobieranej z sieci ciepłowniczej oraz poszczególnych obwodów grzewczych i CWU, pomiar mocy i energii elektrycznej pobieranej przez system grzewczy, 9) sygnalizację stanów alarmowych instalacji grzewczych z węzłami ciepłowniczymi poprzez e-mail, SMS, 10) monitoring oraz wizualizację pracy kotłowni oraz obwodów grzewczych i CWU, pomiar mocy i energii systemu grzewczego oraz poszczególnych obwodów grzewczych, pomiar mocy i energii elektrycznej pobieranej przez system grzewczy, 11) konfigurację oraz zmianę parametrów pracy kotłowni oraz obwodów grzewczych i CWU, 12) sygnalizację stanów alarmowych w kotłowniach i instalacjach grzewczych poprzez e-mail, SMS, 13) monitoring oraz wizualizację pracy central wentylacyjnych, pomiar mocy i energii cieplnej i chłodniczej pobieranej przez system wentylacji, pomiar mocy i energii elektrycznej pobieranej przez system wentylacji, 14) konfigurację oraz zmianę parametrów pracy central wentylacyjnych, 15) sygnalizację stanów alarmowych central wentylacyjnych poprzez e-mail, SMS, 16) dostęp do raportów, wykresów i zestawień wszystkich wielkości opisanych powyżej. Zamawiający nie wymaga instalowania zasilania bezprzerwowego w systemie BMS. 13. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, aby uzyskać informacje, które mogą okazać się konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Zaniechanie powyższego obciążać będzie wyłącznie Wykonawcę, który nie będzie uprawniony powoływania się na tę okoliczność i brak jakichkolwiek informacji, jakie mógł uzyskać podczas wizji lokalnej przy realizacji przedmiotu zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Zamawiający wyznacza wizje lokalne w następujących terminach: 1) Muzeum Narodowe w Gdańsku, Oddział Sztuki Nowoczesnej (Pałac Opatów), Gdańsk ul. Cystersów 18, Polska Filharmonia Bałtycka im. F. Chopina w Gdańsku, Gdańsk 80-751 ul. Ołowianka 1, budynek główny, Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej, Gdynia ul. Witomińska 12, budynek Domu Aktora: 06-03-2017r. 2) Muzeum Narodowe w Gdańsku, Będomin 16 83–422 Nowy Barkoczyn, Budynek Muzeum Hymnu Narodowego, Muzeum - Kaszubski Park Etnograficzny im. T. i I. Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich, 83-406 Wąglikowice, warsztat stolarsko-ciesielski, Muzeum - Kaszubski Park Etnograficzny im. T. i I. Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich, 83-406 Wąglikowice, pracownia konserwatorska: 07-03-2017r. 3) Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk ul. Partyzantów 31 A ,budynek administracyjny i Galeria wystaw .Budynek przeznaczony na cele kulturalne, Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku, Słupsk 76-200 ul. Dominikańska 5 9, Budynek administracyjny: 09-03-2017r. 14. Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, niezależne od rozmiaru robót budowlanych i innych świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów tych robót i innych świadczeń. 15. Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca 16. W przypadku wyniknięcia rozbieżności w rozwiązaniach i danych przedstawionych przez Zamawiającego, a opracowanymi przez Wykonawcę, Wykonawca nie będzie rościł praw do dodatkowego wynagrodzenia. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie i wycenie zapasów i dodatkowych kosztów jakie mogą wystąpić przy pracach termomodernizacyjnych starych budynków. 17. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają programy funkcjonalno-użytkowe, stanowiące załącznik nr 1 do SIWZ, obejmujące poszczególne obiekty. 18. Realizacja robót budowlanych i instalacyjnych będzie odbywała się w czynnych obiektach. Należy uwzględnić i zapewnić możliwość funkcjonowania obiektów w trakcie wykonywania robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany będzie również do uzgadniania z dyrektorem/kierownikiem jednostki zarządzającej danym obiektem terminów wykonywania poszczególnych prac. 19. Wykonawca zobowiązany jest posiadać przez cały okres obowiązywania Umowy oraz przez okres trzech miesięcy po jej zakończeniu ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Zakres polisy określa par. 17 wzoru umowy, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ. 20. Dodatkowo Zamawiający informuje, że: 1) nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych; 2) nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych; 3) nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 4) rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN; 5) nie dopuszcza dokonywania zaliczek; 6) nie przewiduje aukcji elektronicznej; 7) nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu; 8) nie przewiduje zawarcia umowy ramowej; 9) nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów; 10) nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogły ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz inni Wykonawcy, których działalności lub działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienia, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych; 21. Zamawiający wymaga od Wykonawcy i podwykonawców zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. Za roboty budowlane wykonywane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót rozumie się wszelkie roboty ogólnobudowlane takie jak: roboty dekarskie, malarskie, instalacyjne (elektryczne, sanitarne, teletechniczne), roboty dociepleniowe, roboty polegające na montażu stolarki okiennej i drzwiowej z różnych dziedzin wynikających z PFU wykonywane bezpośrednio przez pracowników pozostających pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót przy czym: 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy i podwykonawców zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót branżowych, o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy. Za roboty budowlane wykonywane pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót rozumie się wszelkie roboty ogólnobudowlane z różnych dziedzin wynikających z PFU wykonywane bezpośrednio przez pracowników pozostających pod nadzorem kierownika budowy lub kierowników robót. 2) Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osób, którym zostanie powierzona realizacja Przedmiotu umowy oraz w przypadku stwierdzenia naruszania przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w §30 ust. 1 do zawiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy o takiej okoliczności. 3) Wykonawca zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu, przed protokolarnym przekazaniem placu budowy dla każdego Obiektu odrębnie, oświadczenia, iż osoby, o których mowa w §30 ust. 1 będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę (bez ujawniania danych osobowych). Brak oświadczenia skutkować może odmową przekazania przez Zamawiającego placu budowy dla danego Obiektu, przy czym okoliczność taka traktowana jako przyczyna zawiniona przez Wykonawcę i tym samym nie będzie ona podstawą do wydłużenia terminu realizacji Przedmiotu umowy. Jednocześnie Zamawiający uprawniony będzie w takiej sytuacji do naliczenia wykonawcy kary umownej w wysokości 5.000,00 złotych za każde takie uchybienie. 4) W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób o których mowa w §30 ust. 1 Zamawiający uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli w tym zakresie. 5) Niezależnie od innych uprawnień określonych w niniejszym paragrafie, w przypadku potwierdzenia przez Państwową Inspekcję Pracy, iż Wykonawca nie zatrudnia na umowę o pracę osób wskazanych w §30 ust. 1, bądź w sytuacji, gdy Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w §30 ust. 3 – Zamawiający uprawniony będzie do odstąpienia od umowy z Wykonawcą w trybie natychmiastowym w terminie 30 dni od zaistnienia takiej okoliczności. 6) Ponadto uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w ust. 21 SIWZ zostały uregulowane we wzorze umowy stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. 22. Zamawiający ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 10. Energia. Działanie 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania 10.2.1. Efektywność energetyczna. Zgodnie z art. 93 ust. 1a ustawy Pzp, Zamawiający może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostaną mu przyznane, a okoliczność taka zaistniałaby w trakcie prowadzonego postępowania. 23. Prawem właściwym dla niniejszego zamówienia (w tym dla umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania i dla oceny skutków prawnych wszystkich dokumentów w tym zamówieniu) jest prawo polskie z uwzględnieniem prawa Unii Europejskiej. 24. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podanie przez Wykonawcę firm podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium obejmującym okres związania oferta o wartości: 115 000,00 złotych (słownie: sto piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity. Dz. U. z 2014 r. poz. 1804, ze zm.). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 16.03.2017r. do godz. 09:00. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku w banku Banku PeKaO SA, nr rachunku 76 1240 6292 1111 0010 4607 0996, z podaniem tytułu: „Wadium – Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych dla projektu „Termomodernizacji obiektów Samorządu Województwa Pomorskiego”, objętych pakietem nr 2 (8 budynków), realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej – 10. Energia, Działania – 10.2. Efektywność Energetyczna, Poddziałania – 10.2.1. Efektywność energetyczna”. Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego (tj. z chwilę faktycznego wpłynięcia środków na wyżej wskazany rachunek bankowy Zamawiającego). 4. Wartość wniesionego wadium określana będzie w walucie polskiej. Wykonawca wnosząc wadium w innej walucie niż polska ponosi wszelkie koszty przewalutowania i innych operacji bankowych. Wartość wadium nie może ulec zmniejszeniu w następstwie tych operacji. Decyduje wartość uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Pozostałe formy wadium (oprócz wniesionego w pieniądzu) wymagają złożenia odpowiednich dokumentów w formie oryginału dokumentu wadialnego w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a najpóźniej do dnia 16.03.2017r.. r. do godz. 09:00. 7. Poręczenie lub gwarancja wnoszone jako wadium muszą zawierać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty pełnej kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp, przez cały okres związania ofertą. 8. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium przez cały okres związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach