Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych polegających na rozbudowie instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie

Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk ogłasza przetarg

  • Adres: 01-452 Warszawa, Księcia Janusza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 6915952, 22 6915977, , fax. 22 877 67 22
  • Data zamieszczenia: 2019-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk
    Księcia Janusza 64
    01-452 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 6915952, 22 6915977, , fax. 22 877 67 22
    REGON: 32590800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.igf.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka naukowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych polegających na rozbudowie instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowalnych polegających na rozbudowie instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. 2. Przedmiotem zamówienia jest (w formule „zaprojektuj i wybuduj”) rozbudowa instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie (opis funkcjonalny oraz rozkład pomieszczeń które należy wyposażyć w klimatyzację zawarty został w Programie funkcjonalno – użytkowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ). Przez rozbudowę należy rozumieć zaprojektowanie, dostawę i montaż fabrycznie nowych, nieużywanych urządzeń klimatyzacyjnych, centralnego sterowania urządzeniami klimatyzacyjnymi, wykonanie robót remontowo – budowlanych, elektrycznych i instalacyjnych oraz integracje z istniejącym systemem VRF. 3. Zakres prac polega m.in. na: 1) Analizie istniejącej sieci elektrycznej w budynku pod kątem montażu dodatkowych obciążeń spowodowanych montażem systemu VRV. 2) Sporządzeniu dokumentacji projektowej w zakresie wykonania instalacji klimatyzacji oraz instalacji elektrycznych zasilających z uwzględnieniem wymagań określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018 r. poz. 1202), kosztorysu, STWiOR, dokumentacji powykonawczej, BIOZ wraz z realizacją nadzoru autorskiego. 3) Uzyskaniu wymaganych prawem uzgodnień, odpowiednich zgłoszeń, dokonanie innych czynności przewidzianych przepisami prawa, w tym przygotowania jeśli wymagane wniosku o pozwolenie na budowę i złożenia w imieniu Zamawiającego do właściwego organu administracji celem uzyskania decyzji pozwolenia na budowę zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. 4) Dostawie urządzeń, ich rozładunek i dostarczenie do miejsca instalacji. 5) Wykonaniu instalacji elektrycznej i sterowniczej zasilającej jednostki zewnętrzne i wewnętrzne, oraz montażu urządzeń klimatyzacyjnych. 6) Wykonaniu instalacji chłodniczej systemu klimatyzacji. 7) Wykonaniu grawitacyjnej instalacji odprowadzenia skroplin do najbliższego pionu kanalizacyjnego, od poszczególnych jednostek wewnętrznych wyposażonych w pompki skroplin. 8) Montażu konstrukcji wsporczych dla agregatów zewnętrznych, których montaż preferuje się na dachu budynku garażowego lub na dachu budynku (do uzgodnienia w trakcie prac projektowych). W związku z tym należy przewidzieć wykonanie konstrukcji uwzględniających nośność i układ dachu na podstawie projektu konstrukcyjno-budowlanego. 9) Wykonaniu przejść przewodów i kabli elektrycznych, przewodów instalacji chłodniczej przy wykorzystaniu dostępnych możliwości, bądź też w przypadku bezwzględnej konieczności ściany/stropy budynku co musi być zaakceptowane przez Zamawiającego wraz z zabezpieczeniem przed wnikaniem wilgoci do wewnątrz oraz wykonaniem prac zgodnie ze sztuką budowlaną. 10) Uruchomieniu i wykonaniu prób funkcjonalnych. 11) Wykonaniu pomiarów instalacji elektrycznej. 12) Wykonaniu naprawczych robót budowlanych, malarskich wewnątrz i na zewnątrz budynku. 13) Wykonaniu wszelkich niezbędnych prac budowlanych po zakończeniu prac montażowych klimatyzacji i doprowadzeniu budynku i pomieszczeń do ich stanu pierwotnego sprzed montażu (wykonanie zabudów z płyt kartonowo-gipsowych, szpachlowanie, gładzenie, malowanie miejsc po wprowadzeniu instalacji), z zastrzeżeniem, że wykonanie robót budowlanych będzie realizowane zgodnie z przepisami prawa, w tym prawa budowlanego przeciwpożarowego, i przepisami BHP. 14) Wykonania podstawowego instruktarzu dla dwóch pracowników Zamawiającego z obsługi urządzeń w trakcie odbioru przedmiotu umowy. 15) Wszystkie pomieszczenia, instalacje i systemy związane z montażem urządzeń klimatyzacyjnych muszą być dostosowane do aktualnie obowiązujących przepisów i norm branżowych, ze szczególnym uwzględnieniem wymogów ochrony pożarowej i BHP. Montaż urządzeń klimatyzacyjnych powinien zostać dokonany na podstawie uprzednio sporządzonej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej wykonawczej-wielobranżowej zatwierdzonej przez Zamawiającego. Dokumentacja musi posiadać wymagane uzgodnienia. Wymagania odnośnie dokumentacji projektowej określone zostały niniejszym Programie Funkcjonalno-Użytkowym zwanym dalej PFU. Wykonanie instalacji klimatyzacji nie może skutkować zmianą funkcji pomieszczeń. Nie dopuszcza się dokonywania przez Wykonawcę zmian konstrukcji budynku. 16) Wykonawca udzieli gwarancji na okres minimum 36 miesięcy na wykonaną instalację, na roboty budowlane wraz z materiałami użytymi do tych robót licząc od podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy. Dobór materiału i wyrobów w zakresie odpowiedzialności gwarancyjnej niezgodnych z zaleceniami PFU (w tym producenta) nie może spowodować utraty gwarancji od producenta urządzeń klimatyzacyjnych. Szczegółowe opis warunków gwarancji zawiera wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ. 4. Założenia: 1) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisany jest w Programie Funkcjonalno -Użytkowym (zwanym dalej PFU), który stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za wykonanie dokumentacji projektowej zgodnie z PFU i roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną Polską Normą oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. 3) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami producenta urządzeń, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót prowadzonych u Zamawiającego. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 4) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. Prace budowlane Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przy użyciu materiałów, które powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2019 r., poz. 266) i zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018 r. poz. 1202), wymaganiom dla których standardy zostaną określone w projekcie i Specyfikacji Technicznej oraz Warunkach Wykonania i Odbioru Robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę. 5) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć plac budowy (w sposób uniemożliwiający wstęp osób nieupoważnionych, zgodnie z przepisami prawa), właściwie oznakować i zabezpieczyć. Szkody powstałe w wyniku czynności związanych z wykonywaniem robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest bezwzględnie naprawić. 6) Nadmienia się, iż Instytut pracuje w godzinach od 8.00 do 16.00. Z uwagi na szczególny charakter działalności Zamawiającego i wykonywanie prac w obiekcie użyteczności publicznej, prace tzw. „głośne”, tzn. zakłócające normalne funkcjonowanie pracy Zamawiającego, Wykonawca będzie wykonywał w godzinach popołudniowych, tj. po godzinie 16.00 – po zakończeniu godzin urzędowania Zamawiającego lub w dni, które są dla Zamawiającego dniami wolnymi od pracy, bądź też w godzinach pracy jednakże dokładny termin (dzień, godzinę) tych prac Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym z jednodniowym wyprzedzeniem w przedmiotowej kwestii. Zamawiający uprawniony będzie do przerwania wykonywania prac, w sytuacji, gdy uzna, iż zakłócają one normalne funkcjonowanie Zamawiającego. 7) Z uwagi na fakt, iż przedmiot umowy wykonywany będzie w pomieszczeniach, które nie mogą zostać zupełnie wyłączone z przeznaczenia ich do pracy, i w których świadczona będzie praca przez pracowników Zamawiającego, Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym. Zamawiający może zażądać przedłożenia przez Wykonawcę harmonogramu prac wewnętrznych z rozłożeniem na pomieszczenia wykonywane na poszczególnych piętrach wykonywania robót uwzględniając wskazówki Zamawiającego. 8) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać prace w sposób nie powodujących zniszczeń znajdującego się w budynku Zamawiającego wyposażenia takiego jak meble, parkietu, podłogi, zabudowa stała itp. Przy wykonywaniu prac zobowiązany jest zabezpieczać odpowiednio znajdujące się wyposażenie budynku Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się pokryć wszelkie koszty uszkodzeń znajdującego się w budynku Zamawiającego wyposażenia i wyraża zgodę na potrącenie przez Zamawiającego z przysługujących Wykonawcy wierzytelności powstałych roszczeń z tytułu kosztów związanych z uszkodzeniem przez Wykonawcę wyposażenia budynku Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do przeniesienia mebli biurowych, zabezpieczenie ich, ułożenie po zakończonych pracach remontowych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego i wg jego wskazówek. 9) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości zasilania pomieszczeń na poszczególnych kondygnacjach, które będą użytkowane przez Zamawiającego. Roboty wymagające pozbawienia zasilania pomieszczeń należy wykonać po godzinie 16.00 lub w weekendy bądź w godzinach pracy ale po bezwzględnym uzgodnieniu z Zamawiającym z wyprzedzeniem co najmniej 1 dnia roboczego przed planowanym wyłączeniem. 10) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 1.000.000,00 zł w odniesieniu do jednego zdarzenia i utrzymywać ją przez cały okres realizacji robót budowlanych. 11) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów budowlanych (śmieci, gruz i inne).Wszelaki złom metalowy pozyskany w wyniku prowadzenia robot pozostaje własnością Zamawiającego i jego przeznaczenie należy uzgodnić z Zmawiającym. Miejsce składowania odpadów, złomu oraz ich przeznaczenie należy ustalić z Zamawiającym. 12) Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy, wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu, jaki był przed rozpoczęciem robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39717200-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium wynosi: 10 000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, celem wykazania braku podstaw wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku konsorcjum, oświadczenie składa oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach