Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie remontu dróg gminnych na terenie Gminy Łysomice

Urząd Gminy Łysomice ogłasza przetarg

  • Adres: 87-148 Łysomice, ul. Warszawska 8
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (056) 678 32 22 , fax. (056) 678 32 22 w.23
  • Data zamieszczenia: 2014-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Łysomice
    ul. Warszawska 8 8
    87-148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. (056) 678 32 22, fax. (056) 678 32 22 w.23
    REGON: 00054250500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lysomice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie remontu dróg gminnych na terenie Gminy Łysomice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu remontu dróg gminnych na terenie Gminy Łysomice, CPV: 1)45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 2)45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg, 3)45233290-8 Instalowanie znaków drogowych, 2.Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie remontu: 1)drogi w Gostkowie - od remizy do Kościoła, o długości ca 435mb i szer. 4,0mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 122 i 69 w Gostkowie gm. Łysomice, polegającego na wykonaniu nakładki asfaltowej (mapa nr 1). 2)drogi Kamionki Duże - od drogi powiatowej w kierunku wysypiska o długości 770mb i szer. 5,0mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 149 polegającego na wykonaniu na odcinku ca 270 mb nakładki asfaltowej (mapa nr 2a) a na pozostałym odcinku ca 650mb i szer. 3,0 mb z masy asfaltowej (mapa nr 2b). 3)drogi w Lulkowie - przedłużenie drogi za Parkiem o długości 140mb i szer. 3,5 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 189)6 polegającego na wykonaniu drogi z masy asfaltowej (mapa nr 3). 4)drogi w Łysomicach - ul. Storczykowa o długości 75mb i szer. 3,5 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 86/26 polegającego na wykonaniu drogi z masy asfaltowej (mapa nr 4). 5)drogi w Łysomicach - ul. Wierzbowa o długości 250mb i szer. 4,0 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 60/15 polegającego na wykonaniu drogi z masy asfaltowej (mapa nr 5). 6)drogi w Łysomicach - ul. Jagodowa o długości 192mb i szer. 5,0 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 239)1,226 polegającego na wykonaniu drogi z masy asfaltowej (mapa nr 6). 7)drogi w Papowie Toruńskim Osieki - ul. Heweliusza (na odcinku od ul. Leśnej do ul. Ogrodowej) o długości 600mb i szer. 5,0 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 10,6)1 polegającego na wykonaniu drogi z masy asfaltowej (mapa nr 7). 8)drogi w Różankowie - od drogi wojewódzkiej do bloków o długości 114mb i szer. 3,5 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 289)67 polegającego na wykonaniu drogi z masy asfaltowej (mapa nr 8). 9)drogi w Turznie - ul. Osiedlowa o długości 155mb i szer. 4,0 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 315,131,130)4,129)22 polegającego na wykonaniu drogi z masy asfaltowej (mapa nr 9). Przy każdej z dróg należy zaprojektować i wykonać pobocza o szerokości 1,0 mb po każdej stronie. 3.W zakresie projektowania przedmiotem zamówienia jest sporządzenie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych: 1)projekt wykonawczy - branża drogowa, 2)czasowa organizacja ruchu na czas remontu - branża inżynieria ruchu, 3)informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BiOZ), 4)uzyskanie przez Wykonawcę wymaganych uzgodnień i zatwierdzeń dokumentacji, 5)uzyskanie przez wykonawcę akceptacji tej dokumentacji przez Zamawiającego w zakresie zgodności z opisem przedmiotu zamówienia; 4.Przedmiot zamówienia obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę nadzoru autorskiego: 1)wykonywanie czynności nadzoru autorskiego określonych przepisami prawa budowlanego; 2)dokonywanie wpisów do dziennika budowy; 3)wyjaśnianie wątpliwości dotyczących rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej pojawiających się w toku realizacji inwestycji, 4)uzupełnianie szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśnianie wątpliwości w tym zakresie w toku realizacji inwestycji, 5)ścisła współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego, 6)udział w komisjach odbiorowych i naradach technicznych na budowie, 7)wykonywanie czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru autorskiego na każde wezwanie Zamawiającego, 8)bieżące monitorowanie realizowanych robót budowlanych i niezwłoczne przybywanie na plac budowy bądź do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na każde jego wezwanie, celem rozstrzygnięcia wszelkich pojawiających się w toku realizacji robót wątpliwości związanych z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji projektowej 5.Zakres robót dla wszystkich dróg obejmuje m.in.: 1)roboty pomiarowe z wytyczeniem jezdni wraz z poboczami; 2)badania podłoża gruntu; 3)roboty przygotowawcze; 6.Dla dróg oznaczonych na mapach nr 2b,3,4,5,6,7 zakres robót obejmuje m.in.: 1)usunięcie górnej warstwy nawierzchni drogi po konsultacji z inspektorem nadzoru, Zamawiający wskaże miejsce wbudowania w inne drogi gruntowe w odl. do 15 km. Natomiast materiał nie nadający się do wbudowania zostanie zagospodarowany przez Wykonawcę. 2)wykarczowanie krzewów i pni drzew z pasa drogowego. 3)prześwietlenie konarów drzew do wysokości min. 4,5m. 4)oczyszczenie istniejącego podłoża. 5)wykonanie korytowania pod całą konstrukcją korony drogi ( głębokość kopania średnio 38cm wykonać koparkami z transportem urobku samochodami wywrotkami, droga powinna być przybliżona do wjazdów na posesje z zachowaniem minimalnego spadku w celu odwodnienia); koryto oraz warstwy podbudowy szersze od warstwy wiążącej nawierzchni o 15cm po każdej stronie; koryto wykonać w dwóch etapach: a)I etap: ukop materiału istniejącego drogi (kruszywo łamane, pospółka, żużel itp.) należy wbudować w miejscu wskazanym przez Gminę w odległości do 15km. b)II etap: pozostały urobek nie nadający się do ponownego wbudowania Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie. 6)wykonanie wykopu za pomocą spycharek w celu uzyskania prawidłowego profilu podłużnego drogi, nadmiar wbudować w drogi gruntowe wskazane przez Zamawiającego w odległości do 20 km. 7)wykonanie nasypów z pospółki w celu uzyskania prawidłowego profilu podłużnego drogi. 8)profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne; 9)wykonanie warstwy odsączającej z piasku gr. 10cm. na odcinkach, których występuje grunt nieprzepuszczalny; 10)wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa twardego lub gruzu betonowego (bez zawartości elementów ceramiki i innych zanieczyszczeń) o frakcji od 31mm do 63mm gr. 17 cm; 11)wykonanie górnej warstwy podbudowy z gruzu betonowego (bez zawartości elementów ceramiki i innych zanieczyszczeń) o frakcji od 2mm do 31mm gr. 8 cm; 12)wykonanie nawierzchni z masy asfaltowej dwuwarstwowej: a)warstwa wiążąca o gr. 4 cm, b)warstwa ścieralna o gr. 3 cm, 13)wykonanie poboczy utwardzonych z mieszanki gruzu betonowego o frakcji od 31mm do 63mm i pospółki sortowanej 0-31 w proporcji 1:1 o gr. dostosowanej do wysokości krawędzi jezdni z zachowaniem spadku poprzecznego 5%; 14)wykonanie rowów przydrożnych o minimalnej gł. 0,6m i szer. dna rowu 0,4m, skarpy rowu 1:1. Rowy obustronne- jeżeli pozwoli na to szerokość pasa drogowego; 15)zjazdy zaprojektować lecz ich wykonanie leży po stronie zainteresowanych (właścicieli nieruchomości); 16)ustawienie oznakowania pionowego 17)wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej 7.Dla dróg oznaczonych na mapach nr 1, 2a (nakładka asfaltowa) zakres robót obejmuje m.in.: 1)oczyszczenie istniejącej nawierzchni, 2)wykonanie remontu cząstkowego 3)wykonanie profilu 50kg)m?, 4)wykonanie sprysku (emulsją) międzywarstwowego, 5)wykonanie nakładki gr. 4 cm warstwy ścieralnej 6)wykarczowanie krzewów i pni drzew z pasa drogowego. 7)prześwietlenie konarów drzew do wysokości min. 4,5m. 8)wykonanie poboczy utwardzonych z mieszanki gruzu betonowego o frakcji od 31mm do 63mm i pospółki sortowanej 0-31 w proporcji 1:1 o gr. dostosowanej do wysokości krawędzi jezdni z zachowaniem spadku poprzecznego 5%; 9)wykonanie rowów przydrożnych o minimalnej gł. 0,6m i szer. dna rowu 0,4m, skarpy rowu 1:1. Rowy obustronne- jeżeli pozwoli na to szerokość pasa drogowego; 10)zjazdy zaprojektować lecz ich wykonanie leży po stronie zainteresowanych (właścicieli nieruchomości); 11)ustawienie oznakowania pionowego 12)wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej 8.Dla drogi oznaczonej na mapach nr 8 (istniejąca nawierzchnia betonowa) zakres robót obejmuje m.in.: 1)oczyszczenie istniejącej nawierzchni, 2)wykonanie remontu cząstkowego 3)wykonanie sprysku (emulsją) międzywarstwowego, 4)wykonanie nawierzchni z masy asfaltowej dwuwarstwowej: a)warstwa wiążąca o gr. 4 cm, b)warstwa ścieralna o gr. 3 cm, 9.Dla drogi oznaczonej na mapach nr 9 (istniejąca nawierzchnia z płyt drogowych) zakres robót obejmuje m.in.: 1)zdjęcie płyt drogowych oraz ich złożenie - Zamawiający wskaże miejsce w odl. do 15 km. Natomiast materiał nie nadający się do wbudowania zostanie zagospodarowany przez Wykonawcę. 2)wykonanie korytowania pod całą konstrukcją korony drogi (głębokość kopania średnio 38cm wykonać koparkami z transportem urobku samochodami wywrotkami, powinna być przybliżona do wjazdów na posesje z zachowaniem minimalnego spadku w celu odwodnienia); Koryto oraz warstwy podbudowy szersze od warstwy wiążącej nawierzchni o 15cm po każdej stronie, koryto wykonać w dwóch etapach: a)I etap: ukop materiału istniejącego drogi (kruszywo łamane, pospółka, żużel itp.) należy wbudować w miejscu wskazanym przez Gminę w odległości do 15km. b)II etap: pozostały urobek nie nadający się do ponownego wbudowania Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie. 3)wykonanie wykopu za pomocą spycharek w celu uzyskania prawidłowego profilu podłużnego drogi, nadmiar wbudować w drogi gruntowe wskazane przez Zamawiającego w odległości do 15 km. 4)wykonanie nasypów z pospółki w celu uzyskania prawidłowego profilu podłużnego drogi. 5)profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne; 6)wykonanie warstwy odsączającą z piasku gr. 10cm. na odcinkach, których występuje grunt nieprzepuszczalny; 7)wykonanie dolnej warstwy podbudowy z kruszywa twardego lub gruzu betonowego (bez zawartości elementów ceramiki i innych zanieczyszczeń) o frakcji od 31mm do 63mm gr. 17 cm; 8)wykonanie górnej warstwy podbudowy z gruzu betonowego (bez zawartości elementów ceramiki i innych zanieczyszczeń) o frakcji od 2mm do 31mm gr. 8 cm; 9)wykonanie nawierzchni z masy asfaltowej dwuwarstwowej: a)warstwa wiążąca o gr. 4 cm, b)warstwa ścieralna o gr. 3 cm, 10)wykonanie poboczy utwardzonych z mieszanki gruzu betonowego o frakcji od 31mm do 63mm i pospółki sortowanej 0-31 w proporcji 1:1 o gr. dostosowanej do wysokości krawędzi jezdni z zachowaniem spadku poprzecznego 5%; 11)wykonanie rowów przydrożnych o minimalnej gł. 0,6m i szer. dna rowu 0,4m, skarpy rowu 1:1. Rowy obustronne - jeżeli pozwoli na to szerokość pasa drogowego; 12) zjazdy zaprojektować lecz ich wykonanie leży po stronie zainteresowanych (właścicieli nieruchomości); 13)ustawienie oznakowania pionowego 14)wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej 10.Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową, postanowieniami SIWZ oraz poleceniami Inspektora nadzoru. Prace budowlane należy wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną, Polskimi Normami oraz posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem budowlanym. 11.Szczegółowe warunki wykonania zamówienia oraz zakres robót określają: umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ oraz pkt III niniejszej SIWZ. Jednocześnie treść tych dokumentów zawiera istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12.Wskazane przez Zamawiającego pozycje katalogowe w dokumentacji przetargowej należy traktować jako rozszerzenie opisu robót. W przypadku występowania w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw materiałów wskazujących na producenta i konkretny typ katalogowy- wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą lub równoważne o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych (kompozycyjnych). Za produkt równoważny Zamawiający uznaje taki, które ma te same cechy funkcjonalne co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt oraz taki, który charakteryzuje się taką samą dostępnością do sieci serwisowej ) gwarancyjnej. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonej w dokumentacji przetargowej. Produkt równoważny powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt, jednocześnie umożliwiając uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Przez pojęcia cech jakościowych i technicznych produktu równoważnego należy rozumieć cechy, które opisują fizyczne, właściwości przedmiotu zamówienia (np. wydajność, żywotność odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo eksploatacji, komfort użytkowania, standard wykończenia, itd.). 13.Cenę oferty należy obliczyć w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na podstawie dokumentacji przetargowej, map, wizji lokalnej. Cena musi obejmować wszelkie koszty konieczne do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z dokumentacji przetargowej, jak również koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy. Wymagany przez Zamawiającego załącznik do oferty w postaci kosztorysu ofertowego jest jedynie dokumentem pomocniczym, który będzie wykorzystany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy bądź rozliczenia ewentualnych robót zamiennych i nie będzie podlegał ocenie na etapie oceny ofert. Ewentualne braki pozycji robót w kosztorysie ofertowym nie stanowią podstawy do żądania dodatkowego wynagrodzenia. Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. Dlatego też Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca robót w celu umożliwienia Wykonawcy dokładnego zapoznania się z terenem, na którym będą wykonywane roboty budowlane, co pozwoli na rzetelną ocenę niezbędnego zakresu prac, a w konsekwencji właściwe skalkulowanie ceny za realizację zamówienia. W trakcie wizji lokalne Wykonawca będzie miał możliwość wykonania badań technicznych gruntów pod planowane drogi. Wizja lokalna po uprzednim kontakcie telefonicznym z wyznaczonym przedstawicielem Zamawiającego (pkt. VIII.6 SIWZ). Zaleca się również, aby Wykonawca zapoznał się z treścią aktualnych map zasadniczych znajdujących się w zasobach Starostwa Powiatowego w Toruniu. 14.Wymagany okres gwarancji i rękojmi dla przedmiotu zamówienia na wykonane roboty budowlane oraz użyte materiały wynosi 36 miesięcy (3 lata) i jest liczony od dnia dokonania bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego, potwierdzonego protokołem. 15.Wszelkie informacje zawarte w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie do przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w innym celu ani udostępniane osobom trzecim nie uczestniczącym w postępowaniu, chyba że jest to konieczne i niezbędne do udziału w postępowaniu i przygotowania oferty
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Składając ofertę wykonawca obowiązany będzie zabezpieczyć ofertę wadium w następującej wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) 2.Wadium może być wniesione w następujących formach: 1)w pieniądzu, 2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)w gwarancjach bankowych, 4)w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3.Wadium w pieniądzu wnosi się przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Toruniu Oddział Łysomice Nr 35 9511 0000 2002 0032 0267 0003 Tyt.: wadium, nr sprawy ZP-271.5.2014 4.Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą. 5.Wadium złożone w formie innej niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w uPZP. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie. 6.Wadium złożone w innej formie niż pieniężna, należy załączyć do oferty w oddzielnej kopercie z dopiskiem (wadium). 7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem normy art. 46 ust. 4a uPZP. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lysomice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach