Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie naprawy systemu preselekcji wagowej w ciągu drogi krajowej nr 19 w Białymstoku w celu ochrony dróg

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, Słonimska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 869 62 49 , fax. 85 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2021-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    Słonimska 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 869 62 49, fax. 85 869 62 65
    REGON: 05065864000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie naprawy systemu preselekcji wagowej w ciągu drogi krajowej nr 19 w Białymstoku w celu ochrony dróg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie napraw wag preselekcyjnych znajdujących się na Al. 1000-lecia Państwa Polskiego i ul. Zabłudowskiej w Białymstoku. Zakres robót na Al. 1000-lecia Państwa Polskiego obejmuje: a) wykonanie nakładki na jezdni 1x2 o długości 100 m z kierunku Augustowa i nakładki za punktem preselekcyjnym na jezdni 1x2 o długości 50m w kierunku Centrum miasta Białystok, w zakresie niezbędnym w celu uzyskania wymaganej równości podłużnej i poprzecznej – kategoria obciążenia ruchem KR6, b) wykonanie pełnej konstrukcji jezdni wraz z ławami fundamentowymi w miejscach demontowanych i ponownie montowanych płyt ważących – kategoria obciążenia ruchem KR6, c) wykonanie badań równości podłużnej i poprzecznej oraz ugięcia statycznego i dynamicznego jezdni zgodnie z specyfikacją COST 323 przed rozpoczęciem i po zakończeniu inwestycji, d) demontaż trzech płyt ważących, czwarta uszkodzona płyta ważąca jest już zdemontowana, e) wbudowanie nowej ramy mocującej zdemontowanej uszkodzonej płyty ważącej, w przypadku wykonania punktu preselekcyjnego w powyższej technologii, f) ponowny montaż płyt ważących, zakup dodatkowej płyty lub montaż innych czujników tensometrycznych zamiast płyt ważących w celu uzyskania dokładności pomiaru w klasie B+(7) zgodnie z specyfikacją COST 323, g) odtworzenie pętli indukcyjnych, h) podłączenie i uruchomienie zainstalowanych elementów pomiarowych do istniejącego systemu, i) ponowne uruchomienie łączności, j) wykonanie kalibracji wagi, k) wykonanie legalizacji punktu preselekcyjnego ważenia zgodnie z obowiązującymi przepisami, l) wykonanie raz w roku w okresie gwarancji badań równości poprzecznej i podłużnej oraz odkształceń statycznych i dynamicznych nawierzchni, wszelkich kalibracji wraz z legalizacjami wymaganymi przepisami prawa, ostatnia kalibracja i legalizacja w ostatnim miesiącu przed końcem gwarancji, m) udzielenie gwarancji na okres min. 3 lat na wykorzystane istniejące oraz nowe elementy. W przypadku braku możliwości udzielenia gwarancji na elementy używane należy wymienić je na nowe zapewniając sprawna pracę systemu przez cały okres udzielonej gwarancji, n) uruchomienie wszystkich funkcji wagi jakie funkcjonowały do czasu naprawy tj.: czytanie tablic, strona www do odczytu pomiarów, kamera do wykonywania zdjęć tablic, kamera do wykonywania zdjęć pojazdu (poglądowa), rejestracja obrazu z kamery przez okres minimum 14 dni, funkcjonalność klasyfikacji rodzaju pojazdów oraz klasyfikacji COST 323, przechowywanie wykonanych zdjęć na istniejącym serwerze, o) wyniki pomiarów muszą pojawiać się na stronie internetowej nie później niż w ciągu 60s, p) całkowita masa pojazdu powinna być z dokładnością spełniającą wymagania dokładności pomiarowej B+(7) zgodnie ze specyfikacją COST 323, r) W celu zagwarantowania minimum 10 letniego okresu przechowywania danych z wagi preselekcyjnej, należy wymienić aktualne funkcjonujący serwer archiwizacji danych na nowy o parametrach zawartych w PFU Istniejące elementy zamontowane w wadze preselekcyjnej: kamera ANPR ANPR DZ VC-C 3-36-20 kamera K2SD-724 PTZ czujnik nacisku DAW 100 Videoserwer GV-V512 stacja pomiarowa Trax elektronik - STM-3.7-14/037 v1.0 moduł WiFi Korenix - Jet Wave 2450 przełącznik zarządzalny ethernet Westermo -Switch MDI-110-F3 rejestrator Goevision - GV-SNVR0400F videoserwer Goevision - GV-V512 zasiacz Mean Well - AD-55 AT kamera GeoVision - GV-EBL1100-2F switch ethernetowy SDI-54 zasilacz MDR-10-24 kamera LTC 0465 jednostka centralna archiwizacja danych: min. 1440 rekordów danych zagregowanych, przechowywanych w nielotnej pamięci, interwał agregacji: konfigurowalny w przedziale od 1-60min, kontrola poprawności mierzonych parametrów, agregacja danych pomiarowych, klasyfikacja ruchu, wstępna klasyfikacja pojazdów, szczegółowa klasyfikacja pojazdów oraz detekcja przeciążeń (stacje ważenia preselekcyjnego pojazdów w ruchu), wyjście RS 232 interfejs pomiarowy min. 4 pasy ruchu, min. 8 pętli indukcyjnych, 8 czujników nacisku, wyjścia RS 232, RS 485, interwał pomiarowy konfigurowalny od 1 min. Do 24 godz. Istniejąca konstrukcja nawierzchni jezdni dla kategorii obciążenia ruchem KR6:  warstwa ścieralna z BA 0/16 z asfaltem modyfikowanym (kruszywo bazaltowe) - grubości 5cm,  warstwa wiążąca z BA 0/20 z asfaltem modyfikowanym (kruszywo granitowe) - grubości 8 cm,  podbudowa zasadnicza z BA 0/25 grubości 18 cm,  podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - grubości 22 cm,  warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa - grubości 25 cm,  górna warstwa mrozoochronna z gruntu niewysadzinowego o wskaźniku nośności CBR>40% o współczynniku filtracji K ≥ 8m/d - grubości 25cm. Zakres robót na ul. Zabłudowskiej obejmuje: a) wykonanie badań równości podłużnej i poprzecznej oraz ugięcia statycznego i dynamicznego jezdni zgodnie z specyfikacją COST 323 przed rozpoczęciem i po zakończeniu inwestycji, b) demontaż elementów ważących, c) montaż innych czujników np. tensometrycznych zamiast istniejących w celu uzyskania dokładności pomiaru w klasie B+(7) (w przypadku uzyskania niewystarczających dla klasy B+(7) parametrów uzyskanych podczas badań z ppkt. a) wykonanie w klasie B(10) zgodnie z specyfikacją COST 323, d) odtworzenie pętli indukcyjnych, e) podłączenie i uruchomienie zainstalowanych elementów pomiarowych do istniejącego systemu, f) ponowne uruchomienie łączności, g) wykonanie kalibracji wagi, h) wykonanie legalizacji punktu preselekcyjnego ważenia zgodnie z obowiązującymi przepisami, i) wykonanie raz w roku w okresie gwarancji badań równości poprzecznej i podłużnej oraz odkształceń statycznych i dynamicznych nawierzchni, wszelkich kalibracji wraz z legalizacjami wymaganymi przepisami prawa, ostatnia kalibracja i legalizacja w ostatnim miesiącu przed końcem gwarancji, j) udzielenie gwarancji na okres min. 3 lat na wykorzystane istniejące oraz nowe elementy. W przypadku braku możliwości udzielenia gwarancji na elementy używane należy wymienić je na nowe zapewniając sprawna pracę systemu przez cały okres udzielonej gwarancji, k) uruchomienie wszystkich funkcji wagi jakie funkcjonowały do czasu naprawy tj.: czytanie tablic, strona www do odczytu pomiarów, kamera do wykonywania zdjęć tablic, kamera do wykonywania zdjęć pojazdu (poglądowa), rejestracja obrazu z kamery przez okres minimum 14 dni, funkcjonalność klasyfikacji rodzaju pojazdów oraz klasyfikacji COST 323, przechowywanie wykonanych zdjęć na zainstalowanym serwerze, l) wyniki pomiarów muszą pojawiać się na stronie internetowej nie później niż w przeciągu 60s., m) całkowita masa pojazdu powinna być z dokładnością spełniającą wymagania dokładności pomiarowej B+(7) zgodnie ze specyfikacją COST 323, n) W celu zagwarantowania minimum 10 letniego okresu przechowywania danych z wagi preselekcyjnej, należy wymienić aktualne funkcjonujący serwer archiwizacji danych na nowy o parametrach zawartych w PFU. Istniejące elementy zamontowane w wadze preselekcyjnej: komputer przemysłowy B&R - APC 810 N 270 Kamera ARTR + kamera oglądowa + oświetlacz podczerwieni + moduł rozpoznawania tablic rejestracyjnych PIPS Technology - P392 Spikelet Przełącznik sieciowy z końcówkami światłowodowymi MOXA - EDS - 208A - SS-SC-T zasilacz MOXA - 60 - 24 zasilacz MOXA - 60 - 12 zasilacz Psion - PS1050 zasilacz MeanWell - WDR-120-12 Bezprzewodowy punkt dostępu MOXA - AWK-4121-EU-t Zestaw do pomiaru wysokości pojazdu SICK-R250 Moduł wagowy Kistler - GR M660 Wzmacniacz sygnału wagowego Golden River - PAC Czujniki wagowe Kistler - 9195F411 Pętla indukcyjna - Jednostka serwerowa Fujitsu - RX300 S6 Xeon E5620QC Video Axis - P1344 konwerter RS232 - RJ45 MOXA Nport 5110 Jednostka obsługi modułu wysokości BETAMONT 8 I/O moduł VVM - 88G Przełączniki fotoelektryczne nadajnik/odbiornik, podczerwień - UC WS/WE 45 WiFi AP/AP Client/Bridge do zastosowań w warunkach zewnętrznych - AWK-4121 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Określa się wymaganą ilość egzemplarzy poszczególnych części dokumentacji: a) Projekty wykonawcze branżowe – po 4 egz., b) Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – po 2 egz., c) Zatwierdzony projekt organizacji ruchu na czas budowy – po 2 egz., d) Wyniki badań równości poprzecznej i podłużnej oraz odkształceń statycznych i dynamicznych przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót – po 2 egz., e) Wersja elektroniczna kompletnej dokumentacji projektowej wymieniona w lit. a-d opracowana w programie Microsoft Word, Excel, AutoCAD12 - część rysunkowa oraz w plikach PDF (inne programy wymagają zgody Zamawiającego) - płyta CD lub DVD – 1 szt. 2) uzyskanie wszelkich koniecznych decyzji, opinii, uzgodnień wymaganych obowiązującymi przepisami niezbędnymi do realizacji przedmiotowego zamówienia, 3) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej 4) realizacja wszystkich robót budowlanych wraz z: a) pełną obsługą geodezyjną (w tym mapę poinwentaryzacyjną w 6 egz. (w tym 2 egz. w kolorze) z naniesionymi wymiarami obiektów i urządzeń zagospodarowania terenu oraz infrastruktury technicznej), oraz 1 egz. w wersji elektronicznej. b) organizacją i zabezpieczeniem budowy oraz czynnościami niezbędnymi do przekazania inwestycji oraz przekazania pasa drogowego Zarządowi Dróg Miejskich Urzędu Miejskiego w Białymstoku, zapewnieniem ciągłego dostępu (dojścia i dojazdu) do budynków sąsiadujących z ww. inwestycją w trakcie jej realizacji, c) wypłatą odszkodowań za wszelkie szkody, które powstały w wyniku wykonywania przedmiotu umowy, d) wprowadzeniem organizacji ruchu na czas budowy, e) odbudową poziomej osnowy geodezyjnej III klasy w zakresie objętym terenem inwestycji, f) niezbędnymi badaniami laboratoryjnymi, g) sporządzeniem dokumentacji powykonawczej, h) odtworzenie oznakowania poziomego w technologii termoplastycznej lub chemoutwardzalnej, i) odtworzeniem wierzchniej warstwy nawierzchni utwardzonych, humusu oraz zieleni, j) uporządkowaniem terenu po zakończeniu robót, k) czynnościami i przygotowaniem dokumentów niezbędnych do odbioru końcowego inwestycji wraz z: • operatem kolaudacyjnym, w tym: komplet aprobat i certyfikatów na wbudowane materiały, oświadczenie kierownika budowy, dokumentacja zamienna, wszystkie protokoły badań i sprawdzeń podpisane przez kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego (zagęszczenie gruntu, badanie geotechniczne gruntu itp.), • załącznikami do protokołu odbioru końcowego: wykaz aprobat, protokołów, itp., tabelą z ilością wybudowanych środków trwałych, zgodną z inwentaryzacją powykonawczą. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w programie funkcjonalno-użytkowym, stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca powinien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego wszelkie uwagi i zastrzeżenia do treści SIWZ oraz programu funkcjonalno - użytkowego i wystąpić do zamawiającego o ich rozstrzygnięcie. 5. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zamawiający, w zakresie wszystkich prac (czynności) dotyczących robót budowlanych objętych zamówieniem wymaga zatrudnienia, przez wykonawcę (odpowiednio podwykonawców oraz dalszych podwykonawców), na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących prace fizyczne. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, zamawiający pozostawia w gestii wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. 6. Wymóg zatrudnienia w stosunku pracy nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, a także innych czynności polegających na sprawowaniu nadzoru nad wykonywanymi robotami. 7. Obowiązki wykonawcy lub podwykonawcy/dalszego podwykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy (załącznik nr 7 do SIWZ). 8. Zamawiający wymaga udzielenia min. 3 - letniej gwarancji na wykonane roboty (okres gwarancji podlega ocenie zgodnie z rozdz. XIX SIWZ). 9. W przypadku, gdy w programie funkcjonalno – użytkowym zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w programie funkcjonalno – użytkowym . 10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za należyte zabezpieczenie terenu robót i odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim. 11. Wykonawca po zakończeniu robót zobowiązany jest do uporządkowania terenu. Uwaga: Zamawiający informuje, że przed sporządzeniem oferty wykonawca może dokonać wizji lokalnej na terenie inwestycji. NAZWA I KOD ZGODNIE ZE WSPÓLNYM SŁOWNIKIEM ZAMÓWIEŃ (CPV): 45233120-6 – Roboty w zakresie budowy dróg 42 923000-2 – Maszyny ważące i wagi 42 961300-3 – System kontroli ruchu pojazdów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach