Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania na potrzeby Nadleśnictwa Jamy

Nadleśnictwo Jamy ogłasza przetarg

  • Adres: 86-318 Rogóźno, Jamy 5
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564689732
  • Data zamieszczenia: 2022-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Jamy
    Jamy 5
    86-318 Rogóźno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564689732
    REGON: 870530017
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jamy.torun.lasy.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania na potrzeby Nadleśnictwa Jamy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania wg poniższych części zamówienia:Część zamówienia nr 1Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania w budynku mieszkalnym w m. Jamy 1, gm. Rogóźno, działka ew. nr 3071/8, zgodnie z założeniami określonymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) stanowiącym załącznik nr 13 do SWZ. 2. Miejsce realizacji: Część zamówienia nr 1 - m. Jamy 1, gm. Rogóźno, działka ew. nr 3071/83. Szczegółowy zakres robót został określony w oparciu o: Programy Funkcjonalno-Użytkowe (PFU) stanowiące załączniki nr 13-15 do SWZ.4. Postanowienia ogólne dot. przedmiotu zamówienia:a) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 uPzp,b) Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.c) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.d) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.e) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 261 PZP.f) Podwykonawstwo- Zamawiający nie stawia wymogu osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, o których mowa w art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.- Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom wraz z podaniem firm tych Podwykonawców.- Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp lub podmiotowe środki dowodowe dotyczące tego Podwykonawcy.- Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest w terminie wskazanym przez Zamawiającego, zastąpić tego Podwykonawcę pod rygorem niedopuszczenia tego Podwykonawcy do realizacji części zamówienia.- Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.- Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.- Zasady zawierania umów o podwykonawstwo oraz bezpośrednia zapłata wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy zostały szczegółowo opisane w art. 463-465 ustawy Pzp.g) Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia, tj. czynności polegające na montażu instalacji urządzeń grzewczych. Wymóg ten nie dotyczy osób sprawujących nadzór nad robotami budowlanymi, kierowników robót, osób sprawujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów.h) Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.i) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie osób uczestniczących w realizacji zamówienia, który stanowi Załącznik nr 8 do SWZ,- Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (zanonimizowanych kopii umów o pracę), a także oświadczenie, że ww. osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, liczby zatrudnionych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu;- Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji, dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia.j) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- w przypadku nieprzedstawienia w terminie informacji, o której mowa w pkt. i), Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości 3 000,00zł.- w przypadku niewywiązania się Wykonawcy z obowiązku zatrudnienia osób wykonujących czynności opisane w przedmiarach robót na umowę o pracę, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości 5 000,00zł,- w uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób inną osobą lub innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. k) Wizja lokalna- Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu objętego robotami budowlanymi;- Miejsce odbycia wizji lokalnej: Część zamówienia nr 1 - m. Jamy 1, gm. Rogóźno, działka ew. nr 3071/8- Termin wizji lokalnej: 26-07-2022r. w godzinach od 09:00 do 13:00- Zgłoszenie udziału w wizji lokalnej należy dokonać poprzez pocztę elektroniczną: jamy@torun.lasy.gov.pl- Wykonanie wizji lokalnej jest obowiązkowe;- Udział w wizji lokalnej zostanie udokumentowany poprzez sporządzenie informacji z odbycia wizji lokalnej, zgodnie z dyspozycją art. 79 ust. 2 PZP i z zachowaniem zasady pisemności, o której mowa w art. 7 pkt. 16 w związku z art. 20 ust. 1 PZP - Złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18) PZP.l) Podane w dokumentacji, o której mowa w pkt. 3.3. SWZ nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 16 i 99 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia przynajmniej tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.m) Oprócz wymienionego w dokumentacji projektowej zakresu robót należy także przewidzieć: kierowanie budową, prace kontrolne i pomiarowe zgodnie z obowiązującymi normami, zabezpieczenie budowy w wodę i energię elektryczną, dostarczenia Zamawiającemu wymaganych protokołów, instrukcji, atestów, kart gwarancyjnych oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza dot. jedynie części zamówienia nr 1).n) Wybór miejsca ewentualnego wywozu gruzu i innych odpadów wraz z ich utylizacją jest obowiązkiem Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu.o) Załączony do SWZ Program funkcjonalno-użytkowy jest dokumentem jedynie pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań i nie zastępuje projektu budowlano-wykonawczego. p) Oferta musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SWZ i załącznikach do SWZ, w tym w szczególności w PFU.r) Zamawiający wymaga aby okres gwarancji jakości przedmiotu zamówienia nie był krótszy od przyjętego przez Wykonawcę okresu rękojmi.s) Preferowany przez Zamawiającego czas reakcji serwisowej producenta do 48 godz. od zgłoszenia.t) Zamawiający wymaga aby termin płatności nie był krótszy niż 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT.u) Zamawiający nie przewiduje możliwości skorzystania z Prawa Opcji.1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania wg poniższych części zamówienia:Część zamówienia nr 2Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania w budynku mieszkalnym Leśnictwa Krotoszyny w m. Krotoszyny 55, gm. Biskupiec, działka ew. nr 3041/1, zgodnie z założeniami określonymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) stanowiącym załącznik nr 14 do SWZ. 2. Miejsce realizacji: Część zamówienia nr 2 - m. Krotoszyny 55, gm. Biskupiec, działka ew. nr 3041/13. Szczegółowy zakres robót został określony w oparciu o: Programy Funkcjonalno-Użytkowe (PFU) stanowiące załączniki nr 13-15 do SWZ.4. Postanowienia ogólne dot. przedmiotu zamówienia:a) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 uPzp,b) Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.c) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.d) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.e) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 261 PZP.f) Podwykonawstwo- Zamawiający nie stawia wymogu osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, o których mowa w art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.- Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom wraz z podaniem firm tych Podwykonawców.- Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp lub podmiotowe środki dowodowe dotyczące tego Podwykonawcy.- Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest w terminie wskazanym przez Zamawiającego, zastąpić tego Podwykonawcę pod rygorem niedopuszczenia tego Podwykonawcy do realizacji części zamówienia.- Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.- Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.- Zasady zawierania umów o podwykonawstwo oraz bezpośrednia zapłata wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy zostały szczegółowo opisane w art. 463-465 ustawy Pzp.g) Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia, tj. czynności polegające na montażu instalacji urządzeń grzewczych. Wymóg ten nie dotyczy osób sprawujących nadzór nad robotami budowlanymi, kierowników robót, osób sprawujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów.h) Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.i) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie osób uczestniczących w realizacji zamówienia, który stanowi Załącznik nr 8 do SWZ,- Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (zanonimizowanych kopii umów o pracę), a także oświadczenie, że ww. osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, liczby zatrudnionych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu;- Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji, dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia.j) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- w przypadku nieprzedstawienia w terminie informacji, o której mowa w pkt. i), Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości 3 000,00zł.- w przypadku niewywiązania się Wykonawcy z obowiązku zatrudnienia osób wykonujących czynności opisane w przedmiarach robót na umowę o pracę, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości 5 000,00zł,- w uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób inną osobą lub innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. k) Wizja lokalna- Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu objętego robotami budowlanymi;- Miejsce odbycia wizji lokalnej: Część zamówienia nr 2 – Leśnictwo Krotoszyny, m. Krotoszyny 55, gm. Biskupiec, działka ew. nr 3041/1- Termin wizji lokalnej: 26-07-2022r. w godzinach od 09:00 do 13:00- Zgłoszenie udziału w wizji lokalnej należy dokonać poprzez pocztę elektroniczną: jamy@torun.lasy.gov.pl- Wykonanie wizji lokalnej jest obowiązkowe;- Udział w wizji lokalnej zostanie udokumentowany poprzez sporządzenie informacji z odbycia wizji lokalnej, zgodnie z dyspozycją art. 79 ust. 2 PZP i z zachowaniem zasady pisemności, o której mowa w art. 7 pkt. 16 w związku z art. 20 ust. 1 PZP - Złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18) PZP.l) Podane w dokumentacji, o której mowa w pkt. 3.3. SWZ nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 16 i 99 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia przynajmniej tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.m) Oprócz wymienionego w dokumentacji projektowej zakresu robót należy także przewidzieć: kierowanie budową, prace kontrolne i pomiarowe zgodnie z obowiązującymi normami, zabezpieczenie budowy w wodę i energię elektryczną, dostarczenia Zamawiającemu wymaganych protokołów, instrukcji, atestów, kart gwarancyjnych oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza dot. jedynie części zamówienia nr 1).n) Wybór miejsca ewentualnego wywozu gruzu i innych odpadów wraz z ich utylizacją jest obowiązkiem Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu.o) Załączony do SWZ Program funkcjonalno-użytkowy jest dokumentem jedynie pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań i nie zastępuje projektu budowlano-wykonawczego. p) Oferta musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SWZ i załącznikach do SWZ, w tym w szczególności w PFU.r) Zamawiający wymaga aby okres gwarancji jakości przedmiotu zamówienia nie był krótszy od przyjętego przez Wykonawcę okresu rękojmi.s) Preferowany przez Zamawiającego czas reakcji serwisowej producenta do 48 godz. od zgłoszenia.t) Zamawiający wymaga aby termin płatności nie był krótszy niż 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT.u) Zamawiający nie przewiduje możliwości skorzystania z Prawa Opcji.1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania wg poniższych części zamówienia:Część zamówienia nr 3Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania w budynku mieszkalnym Leśnictwa Skarlin w m. Skarlin 162, gm. Nowe Miasto Lubawskie, działka ew. nr 3117/1, zgodnie z założeniami określonymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) stanowiącym załącznik nr 15 do SWZ. 2. Miejsce realizacji: Część zamówienia nr 3 - m. Skarlin 162, gm. Nowe Miasto Lubawskie, działka ew. nr 3117/13. Szczegółowy zakres robót został określony w oparciu o: Programy Funkcjonalno-Użytkowe (PFU) stanowiące załączniki nr 13-15 do SWZ.4. Postanowienia ogólne dot. przedmiotu zamówienia:a) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 uPzp,b) Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.c) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.d) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.e) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 261 PZP.f) Podwykonawstwo- Zamawiający nie stawia wymogu osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, o których mowa w art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.- Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom wraz z podaniem firm tych Podwykonawców.- Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp lub podmiotowe środki dowodowe dotyczące tego Podwykonawcy.- Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest w terminie wskazanym przez Zamawiającego, zastąpić tego Podwykonawcę pod rygorem niedopuszczenia tego Podwykonawcy do realizacji części zamówienia.- Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.- Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.- Zasady zawierania umów o podwykonawstwo oraz bezpośrednia zapłata wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy zostały szczegółowo opisane w art. 463-465 ustawy Pzp.g) Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia, tj. czynności polegające na montażu instalacji urządzeń grzewczych. Wymóg ten nie dotyczy osób sprawujących nadzór nad robotami budowlanymi, kierowników robót, osób sprawujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów.h) Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.i) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie osób uczestniczących w realizacji zamówienia, który stanowi Załącznik nr 8 do SWZ,- Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (zanonimizowanych kopii umów o pracę), a także oświadczenie, że ww. osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, liczby zatrudnionych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu;- Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji, dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia.j) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. g):- w przypadku nieprzedstawienia w terminie informacji, o której mowa w pkt. i), Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości 3 000,00zł.- w przypadku niewywiązania się Wykonawcy z obowiązku zatrudnienia osób wykonujących czynności opisane w przedmiarach robót na umowę o pracę, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości 5 000,00zł,- w uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób inną osobą lub innymi osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez Wykonawcę w ofercie. k) Wizja lokalna- Zamawiający przewiduje możliwość odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu objętego robotami budowlanymi;- Miejsce odbycia wizji lokalnej: Część zamówienia nr 3 – Leśnictwo Skarlin, m. Skarlin 162, gm. Nowe Miasto Lubawskie, działka ew. nr 3117/1- Termin wizji lokalnej: 26-07-2022r. w godzinach od 09:00 do 13:00- Zgłoszenie udziału w wizji lokalnej należy dokonać poprzez pocztę elektroniczną: jamy@torun.lasy.gov.pl- Wykonanie wizji lokalnej jest obowiązkowe;- Udział w wizji lokalnej zostanie udokumentowany poprzez sporządzenie informacji z odbycia wizji lokalnej, zgodnie z dyspozycją art. 79 ust. 2 PZP i z zachowaniem zasady pisemności, o której mowa w art. 7 pkt. 16 w związku z art. 20 ust. 1 PZP - Złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18) PZP.l) Podane w dokumentacji, o której mowa w pkt. 3.3. SWZ nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 16 i 99 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia przynajmniej tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego.m) Oprócz wymienionego w dokumentacji projektowej zakresu robót należy także przewidzieć: kierowanie budową, prace kontrolne i pomiarowe zgodnie z obowiązującymi normami, zabezpieczenie budowy w wodę i energię elektryczną, dostarczenia Zamawiającemu wymaganych protokołów, instrukcji, atestów, kart gwarancyjnych oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza dot. jedynie części zamówienia nr 1).n) Wybór miejsca ewentualnego wywozu gruzu i innych odpadów wraz z ich utylizacją jest obowiązkiem Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu.o) Załączony do SWZ Program funkcjonalno-użytkowy jest dokumentem jedynie pomocniczym dla Wykonawcy do sporządzenia własnych opracowań i nie zastępuje projektu budowlano-wykonawczego. p) Oferta musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SWZ i załącznikach do SWZ, w tym w szczególności w PFU.r) Zamawiający wymaga aby okres gwarancji jakości przedmiotu zamówienia nie był krótszy od przyjętego przez Wykonawcę okresu rękojmi.s) Preferowany przez Zamawiającego czas reakcji serwisowej producenta do 48 godz. od zgłoszenia.t) Zamawiający wymaga aby termin płatności nie był krótszy niż 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT.u) Zamawiający nie przewiduje możliwości skorzystania z Prawa Opcji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w łącznej wysokości określonej poniżej:2 550,00zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100), w tym dla:części zamówienia nr 1 – 900,00złczęści zamówienia nr 2 - 850,00złczęści zamówienia nr 3 - 800,00złWadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BNP Paribas Bank Polska SA nr rachunku: 19 2030 0045 1110 0000 0193 7920 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła centralnego ogrzewania na potrzeby Nadleśnictwa Jamy – część zamówienia nr ……….”Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 9.2. ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do występowania w obrocie gospodarczym.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowejZamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną sumę gwarancyjną min. 115 000,00zł, w tym dla:części zamówienia nr 1 – 40 000,00złczęści zamówienia nr 2 – 40 000,00złczęści zamówienia nr 3 – 35 000,00zł4) zdolności technicznej lub zawodowej.Wymagane jest spełnienie minimalnych warunków dotyczących doświadczenia zawodowego Wykonawcy oraz dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym umożliwiającym realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.- W celu potwierdzenia doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować zrealizowanie, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przynajmniej jednej umowy, której przedmiotem zamówienia była instalacja urządzeń grzewczych o łącznej wartości równej lub przekraczającej kwotę 115 000,00zł brutto, w tym dla:części zamówienia nr 1 – 40 000,00złczęści zamówienia nr 2 – 40 000,00złczęści zamówienia nr 3 – 35 000,00zł- Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje (dot. każdej z części zamówienia):• jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane wynikającez postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub równoważną osobą, właściwą do wykonania przedmiotu zamówienia, która jest członkiem odpowiedniej izby inżynierów budownictwa), która będzie pełniła funkcję kierownika budowy• jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane wynikającez postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych (lub równoważną osobą, właściwą do wykonania przedmiotu zamówienia, która jest członkiem odpowiedniej izby inżynierów budownictwa), która będzie pełniła funkcję kierownika robót.• jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane wynikającez postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub równoważną osobą, właściwą do wykonania przedmiotu zamówienia, która jest członkiem odpowiedniej izby inżynierów budownictwa), która będzie pełniła funkcję kierownika robót.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 7.3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 6.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż warunek opisany w pkt 6.1. ppkt 4) tiret pierwszy winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.1. ppkt 4) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.4. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach