Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z budową fundamentów pod agregaty klimatyzacyjne zewnętrzne, wykonaniem niezbędnej instalacji elektrycznej i odprowadzeniem skroplin oraz malowaniem pomieszczeń klimatyzowanych i nie klimatyzowanych w budynkach administracyjnych Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krośnie (budynki o nr inwentarzowych 142 1 i 142 7 zlokalizowane na dz. nr ew. gr. 3083 3)

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krośnie ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, ul. Bieszczadzka 2
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 43 73 900 , fax. 13 43 73 902
  • Data zamieszczenia: 2014-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krośnie
    ul. Bieszczadzka 2 2
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 43 73 900, fax. 13 43 73 902
    REGON: 37001571000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.lasy.gov.pl; http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z budową fundamentów pod agregaty klimatyzacyjne zewnętrzne, wykonaniem niezbędnej instalacji elektrycznej i odprowadzeniem skroplin oraz malowaniem pomieszczeń klimatyzowanych i nie klimatyzowanych w budynkach administracyjnych Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krośnie (budynki o nr inwentarzowych 142 1 i 142 7 zlokalizowane na dz. nr ew. gr. 3083 3)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na: zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji klimatyzacji wraz z budową fundamentów pod agregaty klimatyzacyjne zewnętrzne, wykonaniem niezbędnej instalacji elektrycznej i odprowadzenia skroplin oraz malowaniem pomieszczeń klimatyzowanych i nie klimatyzowanych w budynkach administracyjnych Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krośnie (budynki o nr inwentarzowych 142 1 i 142 7 zlokalizowane na dz. nr ew. gr. 3083 3). 2.Zakres rzeczowy robót budowlanych określa opis przedmiotu zamówienia zawarty w rozdziale III SIWZ, oraz w Programie funkcjonalno-użytkowym i Warunkach wykonania i odbioru robót budowlanych. 3.Wykonawca zobowiązany jest po wykonaniu całości zakresu zamówienia do podpisania gwarancji jakości wg wzoru stanowiącego załącznik do Umowy. 4.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1)opracowanie ogólnej koncepcji wykonania instalacji klimatyzacji w systemie VRV lub VRF obejmującej co najmniej lokalizację jednostek klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych, sposób prowadzenia przewodów zasilających jednostki i powrotu czynnika chłodzącego oraz odprowadzenia kondensatu w oparciu o uzgodnienia dokonywane z Zamawiającym przed wykonaniem dokumentacji projektowej, o której jest mowa w pkt 2). Uzgodnienia dotyczyć będą między innymi: a)ilości przyjętych układów systemu klimatyzacji, b)miejsc lokalizacji jednostek klimatyzacyjnych zewnętrznych (agregatów klimatyzacyjnych), c)miejsc lokalizacji w pomieszczeniach biurowych jednostek klimatyzacyjnych wewnętrznych, d)miejsc lokalizacji aparatury sterującej systemami klimatyzacyjnymi, e)tras prowadzenia przewodów klimatyzacyjnych, f)sposobu i miejsc odprowadzenia skroplin, g)kolorystyki malowanych pomieszczeń. 2)zaprojektowanie to jest opracowanie dokumentacji projektowej, w skład której wchodzić będzie: a)pięć egzemplarzy projektu budowlanego (wraz z niezbędnymi pozwoleniami, opiniami, uzgodnieniami, ekspertyzami informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, charakterystyką energetyczną budynków oraz w razie konieczności warunkami technicznymi uzyskanymi od gestorów mediów w zakresie instalacji wewnętrznych i przyłączy jak również innymi opracowaniami wynikającymi z przepisów prawnych i branżowych) opracowanego zgodnie z założeniami Programu funkcjonalno użytkowego, Warunków wykonania i odbioru robót uwzględniającego między innymi: wykonywanie robót budowlanych na czynnych obiektach, lokalizację i posadowienie jednostek klimatyzacyjnych zewnętrznych, dobór jednostek klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych, lokalizację jednostek klimatyzacyjnych wewnętrznych w pomieszczeniach. przebudowę (rozbudowę) instalacji elektrycznej, podłączenia i przebieg kanałów odprowadzających skropliny z klimatyzatorów (sposób odprowadzenia skroplin z jednostek wewnętrznych do kanalizacji), przejścia projektowanych instalacji przez przegrody budowlane (w przypadku przejść przez elementy konstrukcyjne projekt zawierać będzie stosowne opinie, uzgodnienia i ekspertyzy dotyczące ich lokalizacji oraz wpływu na bezpieczeństwo konstrukcji), malowanie pomieszczeń po wykonaniu instalacji klimatyzacji, malowanie konserwacyjne pomieszczeń nie klimatyzowanych. Projekt należy opracować zgodnie z: obowiązującą wiedzą techniczną, wytycznymi zawartymi w Programie funkcjonalno - użytkowym, uwzględnieniem postanowień zawartych w Warunkach wykonania i odbioru robót, dokonanymi uzgodnieniami, o których jest mowa w pkt 1), obowiązującymi przepisami, w tym Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 z późniejszymi zmianami); b)trzy egzemplarze projektu wykonawczego uzupełniającego i uszczegółowiającego projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiarów robót oraz realizacji i kontroli robót budowlanych wynikającej z Warunków wykonania i odbioru robót, uwzględniającego między innymi: miejsca lokalizacji i szczegóły posadowienia jednostek zewnętrznych, przebudowę (rozbudowę) instalacji elektrycznej z podaniem szczegółów jej włączenia do instalacji elektrycznej istniejącej, rozprowadzenia po budynku, sposobu prowadzenia przewodów elektrycznych, miejsca lokalizacji aparatury sterującej systemami klimatyzacji, szczegóły montażu jednostek wewnętrznych na przegrodach budowlanych występujących w obiektach objętych opracowaniem projektowym, szczegóły wykonawcze związane z doprowadzeniem i odprowadzeniem czynnika chłodzącego z jednostek wewnętrznych w tym szczegóły wykonawcze przejść instalacji przez przegrody budowlane, szczegóły wykonania zabudowy rurarzy instalacji, sposób prowadzenia, włączenia instalacji odprowadzających skropliny z klimatyzatorów do instalacji kanalizacyjnej. Projekt należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 tekst jednolity); c)przedmiary robót inwestycyjnych - opracowane oddzielnie dla budynku nr inw. 142 1 i budynku nr inw. 142 7 dotyczące wykonania instalacji klimatyzacji (w tym wykonanie fundamentów pod agregaty zewnętrzne, montaż urządzeń klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych, rurarzy zasilających, powrotnych, odprowadzenia skroplin oraz roboty związane z rozbudową i przebudową instalacji elektrycznej), malowania pomieszczeń wewnętrznych, w których prowadzone będą roboty związane z wykonaniem instalacji klimatyzacji. W przedmiarach sporządzonych dla malowania pomieszczeń wyliczenie powierzchni malowania podane zostanie oddzielnie dla każdego z pomieszczeń z podziałem na ściany i sufity. Przedmiary opracowane zostaną zgodnie z zasadami sporządzania przedmiarów i obmiarów oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 tekst jednolity), d)przedmiary robót kosztowych - opracowane oddzielnie dla budynku nr inw. 142 1 i budynku nr inw. 142 7 dotyczące przeprowadzenia robót konserwacyjnych, polegających na odnowieniu powłok malarskich pomieszczeń nie klimatyzowanych (pomieszczeń nie uwzględnionych w przedmiarach robót inwestycyjnych o których jest mowa w podpunkcie c)). W przedmiarach sporządzonych dla malowania konserwacyjnego pomieszczeń wyliczenie powierzchni malowania podana zostanie oddzielnie dla każdego z pomieszczeń z podziałem na ściany i sufity. Przedmiary opracowane zostaną zgodnie z zasadami sporządzania przedmiarów i obmiarów oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 tekst jednolity) e)analiza kosztów eksploatacji zaprojektowanej instalacji klimatyzacji wraz z urządzeniami klimatyzacji z podziałem na budynek nr inw. 142 1 i 142 7 uwzględniającą zużycie energii elektrycznej, wymianę elementów eksploatacyjnych (filtry), uzupełnianie czynnika chłodzącego, koszty przeglądów serwisowych w czasie gwarancji i po jej zakończeniu oraz przeglądów wynikających z ustawy Prawo budowlane; f)decyzja pozwolenia na przeprowadzenie robót budowlanych posiadająca klauzulę ostateczności. g)dwa egzemplarze dokumentacji projektowej wymienionej w podpunktach a), b), c), d), e), f) na nośniku CD lub DVD w formatach plików otwartych: rysunki zapisane w formatach plików .pdf i .dwg (AutoCad 2000); opisy techniczne do projektów oraz informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zapisane zostaną w powszechnie używanym edytorze tekstowym w formacie .doc i .pdf; przedmiary zapisane zostaną w formacie .pdf oraz .ath pozostałe dokumenty takie jak: uzgodnienia, opinie, ekspertyzy, decyzje itd. mają być zeskanowane i dołączone do dokumentacji przekazywanej na nośniku CD lub DVD w formacie .pdf lub .jpg. 3)Wykonanie robót budowlano - montażowych na czynnych obiektach (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zamieszczonym w SIWZ, Programem funkcjonalno użytkowym i Warunkami wykonania i odbioru robót oraz opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami) polegających między innymi na: a)wykonaniu fundamentów pod agregaty zewnętrzne instalacji klimatyzacji, b)dostawie i montażu agregatów zewnętrznych klimatyzacji zgodnych z projektem i warunkami przewidzianymi w Programie funkcjonalno - użytkowym, c)wykonaniu instalacji elektrycznej zasilającej agregaty zewnętrzne i wewnętrzne instalacji klimatyzacji, d)wykonaniu rurarzy instalacji klimatyzacji (zasilanie, powrót, odprowadzenie skroplin), e)dostawie i montażu jednostek wewnętrznych instalacji klimatyzacji zgodnych z projektem i warunkami przewidzianymi w Programie funkcjonalno - użytkowym, f)zabudowie rurarzy instalacji klimatyzacji, g)włączeniu rurarzy odprowadzenia skroplin do istniejących kanalizacji, h)malowaniu pomieszczeń klimatyzowanych, i)malowaniu pomieszczeń nie klimatyzowanych. 4)uzyskanie w imieniu Zamawiającego stanowisk właściwych organów w przedmiocie zgodności wykonanych robót budowlanych z zatwierdzonym projektem budowlanym, oraz ostatecznych pozwoleń na dopuszczenie do użytkowania wykonanych instalacji i robót budowlanych z nimi związanych. 5.Przedmiotem zamówienia, o którym mowa w ust. 1 ÷ ust. 4, objęte jest również przeniesienie autorskich praw majątkowych na dostarczoną dokumentację. 6.Zaprojektowanie, o którym mowa w ust. 4 pkt 2) obejmuje również następujące czynności: 1)weryfikację kompletności wszystkich danych niezbędnych dla prawidłowego zaprojektowania i wykonania robót budowlanych; 2)uzyskanie materiałów niezbędnych do projektowania, w tym aktualnej mapy do celów projektowych; 3)sporządzenie obmiarów powierzchni i kubatury pomieszczeń z natury (niezbędnych do prawidłowego opracowania dokumentacji projektowej, o której jest mowa w § 1 ust. 4 pkt 2), oraz do właściwego doboru jednostek wewnętrznych i zewnętrznych), 4)wykonanie opisów, obliczeń technicznych oraz rysunków technicznych i schematów, 5)zapewnienie, udziału w opracowaniu projektu osób posiadających uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności oraz wzajemne skoordynowanie techniczne wykonanych przez te osoby opracowań zapewniające uwzględnienie zawartych w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie budowy, z uwzględnieniem specyfiki prac na czynnych obiektach budowlanych; 6)zastosowanie w projekcie rozwiązań standardowych skutkujących optymalizacją kosztów; 7)wykonania dodatkowej dokumentacji uzupełniającej na własny koszt, jeżeli w trakcie uzyskiwania pozwolenia na wykonanie robót budowlanych, zajdzie taka konieczność; 8)zapewnienie nadzoru autorskiego w całym okresie realizacji umowy. 7.Wykonywanie robót, o których mowa w ust. 4 pkt 3) obejmuje następujące czynności: 1)zapewnienie objęcia kierownictwa nad robotami budowlanymi przez kierowników robót posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach objętych opracowaniem projektowym i będących członkami właściwej izby samorządu zawodowego, 2)wyznaczenie z pośród osób zobowiązanych do kierowania robotami budowlanymi koordynatora kierowników robót (kierownika budowy), 3)przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentów niezbędnych do zawiadomienia organów nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, 4)prace przygotowawcze, 5)pełną obsługę geodezyjną, 6)organizację placu budowy, w tym czynności związane z wykonaniem zasilania w wodę i energię elektryczną oraz ponoszeniem kosztów ich zużycia, z przygotowaniem placów składowych, zaplecza budowy oraz jego dozoru, 7)organizację i koordynację robót budowlanych we wszystkich branżach, 8)dostawę materiałów, sprzętu i narzędzi niezbędnych do wykonania robót budowlanych oraz urządzeń koniecznych do wbudowania (zgodnych z ustaleniami SIWZ w tym Programem funkcjonalno - użytkowym i Warunkami wykonania i odbioru robót), 9)wykonanie robót zamiennych nie zmieniających istotnie zakresu wynikającego z oferty, 10)składowanie i utylizację materiałów z rozbiórki, zgodnie z obowiązującymi przepisami, usuwanie zanieczyszczeń (w tym odpadów wytworzonych w wyniku prowadzenia robót budowlanych), 11)sporządzenie oraz prowadzenie dokumentacji budowy, 12)wykonanie wszystkich pomiarów, prób, badań, rozruchów, 13)przeprowadzenie szkoleń przedstawicieli Zamawiającego z obsługi urządzeń i aparatury sterowniczej, 14)sporządzenie dokumentacji powykonawczej dla wykonanych robót budowlanych w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego, 15)uzyskiwanie opinii, deklaracji zgodności, atestów, zaświadczeń i innych wymaganych dokumentów, 16)usuwanie wad i usterek w trakcie realizacji robót oraz w okresie rękojmi i gwarancji, 17)ochronę i utrzymanie terenu budowy, 18)utrzymanie czystości i ewentualną naprawę nawierzchni ulic stanowiących drogi dojazdowe do terenu robót, 19)likwidację placu budowy po zakończeniu robót budowlanych, 20)przygotowanie i złożenie w imieniu Zamawiającego w organie nadzoru budowlanego zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych wraz z niezbędnymi dokumentami, a w razie takiej konieczności wniosku dotyczącego pozwolenia na użytkowanie wraz z wymaganymi dokumentami. 8.Podstawę techniczno - prawną dla realizacji przedmiotu zamówienia stanowi opis przedmiotu zamówienia, zawarty w rozdziale III SIWZ, obejmujący Program funkcjonalno-użytkowy oraz Warunki wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 210 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000 zł 1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158, z późniejszymi zmianami). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ O/Krosno 19 2030 0045 1110 0000 0025 2060. 3. Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału jako załacznik do oferty. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium w sposób opisany powyżej zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9. Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium, w terminie i na warunkach wskazanych w art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 ustawy Pzp. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach