Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Przecław - Kołbaskowo - Rosówek

Gmina Kołbaskowo ogłasza przetarg

  • Adres: 72-001 Kołbaskowo, Kołbaskowo 106
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 3119521 , fax. 091 3119510 w. 22
  • Data zamieszczenia: 2014-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kołbaskowo
    Kołbaskowo 106 106
    72-001 Kołbaskowo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 3119521, fax. 091 3119510 w. 22
    REGON: 00053619590981
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kolbaskowo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Przecław - Kołbaskowo - Rosówek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie i wykonanie budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Przecław - Kołbaskowo - Rosówek. Kod CPV 31000000-6 Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie 31527200-8 Oświetlenie zewnętrzne; 45000000-7 Roboty budowlane 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne; 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu; 45233161-5 Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych; 45233162-5 Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych; 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni; 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych; 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych; 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71320000-2 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania; 71323100-9 Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną; 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie na podstawie Programu funkcjonalno-użytkowego i Szczegółowego opisu materiałowo - technicznego koncepcji programowo - przestrzennej. 2) Wykonanie dokumentacji projektowej na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego koncepcji programowo - przestrzennej, obejmującej projekty budowlane we wszystkich wymaganych branżach oraz projekty wykonawcze we wszystkich wymaganych branżach. 3) Wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 4) Uzyskanie wymaganych opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa, w tym uzgodnienia z zamawiającym, ochroną środowiska i innych wymaganych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. 5) Uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. 6) Zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2013 poz. 1409 z późn. zm.). 7) Wykonanie robót budowlanych polegających na wybudowaniu obiektów zgodnie z dokumentacją projektową. 8) Wykonanie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia. 9) Wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej, pozwalającej na uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 10) Uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Uwaga: Szczegółowy opis materiałowo - techniczny stanowiący Załącznik nr 11 do siwz jest doprecyzowaniem i uszczegółowieniem opisu przedmiotu zamówienia określonego w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 10 do siwz. 3. Opracowanie dokumentacji projektowej (w ilości 6 egz. w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie edytowalnym typu doc., dwg., PDF lub równoważne), z tym że rysunki techniczne w formacie dwg, niezbędnej dla uzyskania pozwolenia na budowę oraz pozostałych dokumentów Wykonawcy niezbędnych dla wykonania robót, w tym: a) zaprojektowanie ciągu pieszo - rowerowego; b) zaprojektowanie oświetlenia w zakresie likwidacji kolizji, c) zaprojektowanie miejsc odpoczynku (postoju) wraz z elementami małej architektury (np. ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, nasadzenia zieleni); d) uwzględnienie w projekcie odwodnienia ciągu pieszo rowerowego oraz miejsc odpoczynku; Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania usług projektowych oraz robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno - budowlanymi, dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych. 4. Zasadnicze roboty budowlane, w tym: a) wykonanie ciągu pieszo - rowerowego; b) wykonanie oświetlenia w zakresie likwidacji kolizji; c) wykonanie miejsc odpoczynku (postoju) wraz z elementami małej architektury (np. ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery, nasadzenia zieleni); d) odwodnienie ciągu pieszo rowerowego oraz miejsc odpoczynku; e) usunięcia ewentualnych kolizji z urządzeniami obcymi; 5. Wykonawca opracuje dokumentację projektową oraz wykona ciąg rowerowo-pieszy obejmujący następujący przebieg: a) odcinek o nawierzchni bitumicznej w formie drogi pieszo-rowerowej o szer. 3,0 m, z wyodrębnionym pasem ruchu pieszych o szer. 1,0 m od miejscowości Przecław (od skrzyżowania drogi krajowej nr 13 z drogą Kurów-Przecław) do miejscowości Kołbaskowo (do wiaduktu drogi krajowej nr 13 nad autostradą A-6); b) oznakowany przebieg szlaku na odcinku od autostrady A-6 do południowego krańca zabudowy w miejscowości Kołbaskowo, c) odcinek o nawierzchni bitumicznej w formie drogi pieszo-rowerowej o szer. 3,0 m, z wyodrębnionym pasem ruchu pieszych o szer. 1,0 m, od miejscowości Kołbaskowo (od drogi gruntowej w kierunku cmentarza) do miejscowości Rosówek (zakończenie obejmujące główny wjazd na Tor motocrossowy w Rosówku i połączenie z zaprojektowaną drogą rowerową Rosówek Neu Rosow). UWAGA: W uzasadnionych przypadkach, podyktowanych szczególnym ukształtowaniem terenu lub organizacją ruchu, szerokość drogi pieszo-rowerowej może być mniejsza niż określona w lit. a i c pkt 5. 6. Przedmiot zamówienia został opisany w niżej wymienionych opracowaniach stanowiących załączniki do siwz: a) Program Funkcjonalno - Użytkowy - stanowiący załącznik nr 10 do siwz; b) Szczegółowy opis materiałowo techniczny - stanowiący załącznik nr 11 do siwz, c) Warunki wykonania i odbioru Dokumentacji Technicznej oraz robót budowlanych - stanowiące załącznik nr 13 do siwz; 7. Wykonawca jest zobowiązany do opracowania koncepcji rozwiązania projektowego ciągu pieszo rowerowego wraz z miejscami odpoczynku i przedłożenia jej Zamawiającemu w terminie 21 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający w ciągu 14 dni od dnia otrzymania koncepcji, zaakceptuje ją bądź zgłosi ewentualne uwagi. Po zaakceptowaniu koncepcji przez Zamawiającego, Wykonawca przystąpi do opracowania dokumentacji projektowej (projekt budowlany z elementami wykonawczymi) na przedmiotowe zadanie. 8. Wykonawca musi uzyskać wszelkie niezbędne warunki techniczne, przyłączeniowe, opinie i zezwolenia oraz pozwolenie na budowę w ciągu 3 miesięcy od zaakceptowania przez Zamawiającego koncepcji rozwiązania projektowego ciągu pieszo rowerowego wraz z miejscami odpoczynku, uzyskać pozwolenie wodno-prawne w wymaganym zakresie, decyzje zezwalającą na usunięcie drzew, zatwierdzenie stałej i tymczasowej organizacji ruchu. Wykonawca musi wykonać wtórnik geodezyjny w zakresie niezbędnym do przedłożenia opracowania dokumentacji budowlanej wraz z mapą stanu władania oraz wypisem z rejestru gruntów. Wszystkie koszty związane z wykonaniem Dokumentacji Projektowej Wykonawca winien ująć w cenę oferty. 9. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek uzyskania w imieniu Zamawiającego decyzji pozwalającej na prowadzenie robót w pasie drogowym należącym do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o/Szczecin. 10. Uzyskanie wszystkich wymaganych uzgodnień i decyzji związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy Robót. 11. Obsługa geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy Robót. 12. Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być ujęty w cenę oferty. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego na terenie budowy, w okresie trwania realizacji kontraktu, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane prowadzone w obrębie terenów zabudowanych były wykonywane w sposób powodujący jak najmniejsze utrudnienia w funkcjonowaniu ruchu drogowego i pieszego, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. W celu bezkolizyjnego korzystania przez mieszkańców z wjazdów i dojść do swoich posesji, Wykonawca na minimum 2 dni przed rozpoczęciem robót, doręczy pismo zawiadamiające poszczególnych mieszkańców oraz Gminę Kołbaskowo (forma pisemna) o terminie i zakresie robót wykonywanych w tym czasie. Wjazdy drogowe na posesje nie mogą być wyłączone na czas dłuższy niż 7 dni. Wymaga się aby Wykonawca, na ciągach jezdnych i pieszych, układał robocze pomosty lub stosował metody wykonania pozwalające na przepuszczanie ruchu. Wszelkie spory mogące wyniknąć z powstałej sytuacji będą rozstrzygane na indywidualnych spotkaniach, przy udziale przedstawicieli - Gminy Kołbaskowo, Inspektora nadzoru, Wykonawcy i mieszkańców posesji. 13. Wykonawca będzie prowadził roboty zgodnie z opracowaną przez siebie i zatwierdzoną przez Starostę Powiatu oraz Zamawiającego, organizacją ruchu na czas budowy. Do nieprzewidzianych, a wynikających z wprowadzonego sposobu przebudowy potrzeb, Wykonawca wykona i będzie aktualizował organizację ruchu na własny koszt, który należy ująć w wycenę oferty. 14. Koszty związane z zajęciem pasa drogowego winny być ujęte przez Wykonawcę w cenę oferty. 15. Materiały z rozbiórki typu POL-BRUK, kostki granitowe itp. Wykonawca na własny koszt podda odzyskowi (ułoży na paletach i przetransportuje oraz rozładuje w miejscu wskazanym przez Zamawiającego), pozostałe materiały rozbiórkowe nieprzydatne Zamawiającemu Wykonawca podda utylizacji na własny koszt. 16. Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca wyłoniony w drodze postępowania zobowiązany będzie dostarczyć w/w dokumenty przy odbiorze końcowym zadania. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 17. Użyte w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego przedmiotu zamówienia oraz rozwiązania równoważne, odnoszące się do zaprezentowanej w SIWZ stylistyki opisanych elementów realizujących przedmiot zamówienia. Wykonawca powołując się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane objęte ofertą spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 18. Odtworzenie dróg, chodników, podjazdów, terenów zielonych, nie związanych z realizacją zadania, a zniszczonych w trakcie trwania robót i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 310000006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) w terminie do dnia 25.04.2014 r. do godziny 10:45. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu - przelewem na konto 95124039271111000040991928 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie Urzędu Gminy, pok. nr 12 godz. 8.30 - 14.00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, 2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7 ppkt 2. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 14. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kolbaskowo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach