Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wybudowanie wyspy dla ptaków na Zbiorniku Goczałkowickim wraz z nadzorem autorskim w ramach realizacji projektu LIFE16 NAT/PL/000766 pn.: „Ochrona siedlisk ptaków wodno – błotnych w Dolinie Górnej Wisły” (LIFE.VISTULA.PL).

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-127 Katowice, Pl. Grunwaldzki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4206801, 32 4206810, , fax. 32 42 06 884
  • Data zamieszczenia: 2019-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach
    Pl. Grunwaldzki 8-10
    40-127 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 4206801, 32 4206810, , fax. 32 42 06 884
    REGON: 24105194700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.katowice.rdos.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wybudowanie wyspy dla ptaków na Zbiorniku Goczałkowickim wraz z nadzorem autorskim w ramach realizacji projektu LIFE16 NAT/PL/000766 pn.: „Ochrona siedlisk ptaków wodno – błotnych w Dolinie Górnej Wisły” (LIFE.VISTULA.PL).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa i przedmiot zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z wykonaniem wyspy dla ptaków na Zbiorniku Goczałkowickim wraz z nadzorem autorskim w ramach realizacji projektu LIFE16 NAT/PL/000766 pn.: „Ochrona siedlisk ptaków wodno – błotnych w Dolinie Górnej Wisły” (LIFE.VISTULA.PL). 1.2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany m.in. do: 1) wykonania operatu wodnoprawnego i uzyskania decyzji pozwolenie wodnoprawne na wykonanie urządzenia wodnego – wyspy dla ptaków, 2) wykonania dokumentacji projektowo – kosztorysowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia budowy, 3) wybudowania wyspy dla ptaków na Zbiorniku Goczałkowickim, 4) uzyskania pozwolenia na użytkowanie od właściwego organu nadzoru budowlanego, 5) wykonania nasadzeń roślinnością szuwarową - manna mielec Glyceria maxima, 6) nadzoru autorskiego dla wykonanego projektu technicznego, polegającego na: a) kontrolowaniu, w trakcie wykonywania robót budowlanych, zgodności ich realizacji z projektem; Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski według potrzeb wynikających z postępu robót, jednak nie rzadziej niż pięć razy w trakcie trwania robót budowlanych, a także na każde wezwanie Zamawiającego, dokonane telefonicznie lub faksem, na 3 dni przed oczekiwanym pobytem projektanta na budowie. Nadzór autorski sprawowany będzie od dnia rozpoczęcia robót budowlanych do ich zakończenia, celem stwierdzenia zgodności realizowanych robót z projektem, wyjaśnienia wątpliwości dotyczących projektu i ewentualnego uzupełnienia szczegółów dokumentacji projektowej oraz kontrolowaniu, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego pozwolenia na budowę (pobyt projektanta na budowie wynikający z błędów projektowych nie jest pobytem w ramach nadzoru autorskiego i Zamawiający nie ponosi kosztów tego pobytu); b) uzgodnieniu z Zamawiającym możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidywanych w projekcie, zgłoszonych przez Wykonawcę. 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie funkcjonalno- użytkowym - Załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Dokumentacja projektowa w zakresie opisu proponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań musi być wykonana zgodnie z art. 29-31 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), w szczególności nie może zawierać wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką danej sytuacji, a niemożliwe jest dokonanie opisu za pomocą dostatecznie dokładnych określeń (wskazaniu takiemu towarzyszyć musi wtedy określenie „lub równoważny" wraz z doprecyzowaniem zakresu dopuszczalnej równoważności). Uwzględnione w dokumentacji projektowej materiały, urządzenia i rozwiązania muszą spełniać wszelkie wymogi techniczne i odpowiadać co najmniej bezwzględnie obowiązującym normom, jak również posiadać wymagane aprobaty i wymagane certyfikaty zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. 3. Zbiornik Goczałkowicki jest obiektem retencyjnym, a jednocześnie zbiornikiem zaopatrującym w wodę Aglomeracje Górnośląską. Przy bardzo niskich stanach wód powstają na Zbiorniku dogodne siedliska lęgowe dla ptaków, które tworzą się zwykle w rejonie ujścia Wisły do Zbiornika. Ze względu na nadrzędne funkcje Zbiornika, nie ma możliwości utrzymania stałego poziomu wody i zachowania siedlisk. Przy wysokich stanach wody oraz w wyniku falowania, powstałe wyspy ulegają rozmywaniu i zniszczeniu. Najdogodniejsze warunki siedliskowe występują, kiedy w Zbiorniku jest bardzo mało wody, a powierzchnia wysp utrzymuje się stale. W ramach planowanego działania zostanie utworzona jedna wyspa o powierzchni, około 454 m2. Brzegi wyspy zostaną zabezpieczone ściankami Larsena. W ten sposób stworzone zostaną dogodne i trwałe siedliska dla gniazdowania rybitwy rzecznej i innych gatunków ptaków. Inwestycja zlokalizowana jest na nieruchomości oznaczonej numerem ewidencyjnym działki nr 302, obręb Goczałkowice 0001, arkusz mapy 9, nr księgi wieczystej BB1C/00005927/7, gmina Goczałkowice-Zdrój. Przedsięwzięcie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 PLB240001 Dolina Górnej Wisły i wynika z zapisów Planu Zadań Ochronnych dla tego obszaru Natura 2000, ustanowionego Zarządzeniem Nr 37/2013 Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach z dnia 31 grudnia 2013 r. (Dz. U. Woj. Śl. Z 8.01.2014, poz. 117). 4. Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu LIFE16 NAT/PL/000766 pn.: “Ochrona siedlisk ptaków wodno–błotnych w Dolinie Górnej Wisły” (LIFE.VISTULA.PL), współfinansowanego ze środków Komisji Europejskiej w ramach instrumentu finansowego LIFE, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. 5. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia przez cały okres jego trwania, tj.: czynności konieczne do wykonania części budowlanej i hydrotechnicznej: 6. Roboty zostaną wykonane zgodnie z uzyskanym przez Wykonawcę pozwoleniem wodnoprawnym, projektem technicznym i operatem wodnoprawnym. 7. Wykonawca zapewni właściwą jakość i efektywność robót z uwzględnieniem poszanowania środowiska. 8. Wykonawca uwzględni w ofercie wszystkie niezbędne koszty do realizacji zamówienia, a w szczególności wykonania robót, kosztów uzyskania stosownych uzgodnień, zgód i pozwoleń. 9. Wykonawca uwzględni w kosztach i sporządzi:  Projekt Technologii i Organizacji Robót oraz w porozumieniu z Zamawiającym  Harmonogram robót. 10. Wykonawca sporządzi geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, niezbędną do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. 11. Wykonawca będzie zobowiązany do posiadania na placu budowy sorbentów, na wypadek wycieku substancji ropopochodnych z maszyn do środowiska. 12. Wykonawca zobowiązany będzie wydrukować wszystkie egzemplarze opracowań projektowych dwustronnie, na papierze ekologicznym, z wyjątkiem map, jeśli wydruk na takim papierze utrudniłby ich czytelność.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71322000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium na cały okres związania ofertą w wysokości 25 000,00 zł 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach 68 010 1212 0063 6313 9120 0000 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium wniesionego w pieniądzu uważa się datę i godzinę uznania środków na koncie Zamawiającego. 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w ust. 2, oryginał dokumentu wniesienia wadium musi być dołączony do oferty w sposób umożliwiający dokonanie odłączenia i zwrot oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty. Zamawiający wymaga złożenia oryginału gwarancji lub poręczenia w zakresie wniesienia wadium tylko w przypadku, gdy do skuteczności zatrzymania przez Zamawiającego wadium jest niezbędna forma oryginału. Złożone poręczenia lub gwarancje muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, a ich beneficjentem musi być Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia lub gwarancji, dokumenty te powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać co najmniej: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta poręczenia/gwarancji (Zamawiającego), poręczyciela/gwaranta oraz wskazania ich siedzib, nazwę postępowania i znak sprawy nadany przez Zamawiającego: WOF-I.082.12.2019; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem/gwarancją; 3) kwotę wadium; 4) termin ważności poręczenia/gwarancji – nie krótszy niż termin związania ofertą; 5) zobowiązanie poręczyciela-gwaranta do zapłacenia kwoty wadium bezwarunkowo na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w sytuacji, gdy Wykonawca: a) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; b) którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 10. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania oferta Wykonawcy została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania udziału w postępowaniu oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik. Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. • Spółka cywilna załącza pełnomocnictwo lub dokument, z którego wynika pełnomocnictwo - umowę spółki cywilnej lub uchwałę – w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. • Konsorcjum dołącza pełnomocnictwo lub umowę regulującą współpracę konsorcjum, z której wynika ustanowione pełnomocnictwo – w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te, mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, składając dokumenty, które określają w szczególności:  dane podmiotu udostępniającego;  rodzaj i formę udostępnionych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;  czas i okres udostępnienia zasobu;  zakres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;  czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postepowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą;  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia;  charakter stosunku prawnego jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem. 6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 7. Zamawiający ocenia (z zastrzeżeniem art. 24aa ustawy Pzp), czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1, 2, 4 i 8 ustawy Pzp. 8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunki określone w pkt 3 winien spełniać jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy wspólnie. Brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 1 powinien zachodzić względem każdego z Wykonawców oddzielnie. 9. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 10. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w pkt 5, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 3. 11. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszczenia informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1. 12. Dowód wniesienia wadium. 13. Kalkulacja ceny oferty. 14. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach