Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej w Dolinie Baryczy trasą dawnej kolejki wąskotorowej wraz z małą architekturą turystyczną

Powiat Milicki ogłasza przetarg

  • Adres: 56-300 Milicz, ul. Wojska Polskiego 38
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3840704 , fax. 071 3840704
  • Data zamieszczenia: 2010-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Milicki
    ul. Wojska Polskiego 38 38
    56-300 Milicz, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3840704, fax. 071 3840704
    REGON: 93193467300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.milicz-powiat.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej w Dolinie Baryczy trasą dawnej kolejki wąskotorowej wraz z małą architekturą turystyczną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej w Dolinie Baryczy trasą dawnej kolejki wąskotorowej wraz z małą architekturą turystyczną, wg wytycznych Programu Funkcjonalno-Użytkowego, oraz ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń zawartych w Uzupełnieniu do charakterystyki przedsięwzięcia oraz zaleceniami Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu - pisma nr RDOS-02-WPN-6638/F/318/09/kł z dn. 1.06.2009 r. oraz nr RDOŚ-02-WOOŚ-6613-3/119/09/mp z dn. 10.06.2009 r., będących załącznikiem do SIWZ. Opracowanie projektu powinno zawierać: a) Projekt budowlany: - w wersji papierowej - 6 egz. - w wersji elektronicznej na CD - 1 egz. b) Projekt wykonawczy: - w wersji papierowej - 6 egz. - w wersji elektronicznej na CD - 1 egz. c) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych: - w wersji papierowej - 4 egz. - w wersji elektronicznej na CD - 1 egz. d) Przedmiar robót: - w wersji papierowej - 4 egz. - w wersji elektronicznej na CD - 1 egz. e) Kosztorys inwestorski: - w wersji papierowej - 4 egz. - w wersji elektronicznej na CD - 1 egz. f) Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia: - w wersji papierowej - 6 egz. - w wersji elektronicznej na CD - 1 egz. g) Projekt organizacji ruchu tymczasowej i stałej: - w wersji papierowej - po 6 egz. - w wersji elektronicznej na CD - po 1 egz. Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia spełniając wymagania ustawy Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 późn. zm.) i innych ustaw oraz rozporządzeń, Polskich Norm, zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Wykonawca uzyska wszystkie uzgodnienia, opinie i projekty branżowe niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę w celu uzyskania możliwości realizacji robót. Realizacja powyższego zakresu zamówienia powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie, uprawnienia i potencjał wykonawczy oraz osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. W szczególności dokumentacja projektowa musi spełniać wymagania obowiązujących ustaw i rozporządzeń, Polskich Norm, przepisów techniczno - budowlanych, zasad wiedzy technicznej, przepisów BHP, ppoż. Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i lokalne oraz inne przepisy, regulaminy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z wykonywanymi opracowaniami projektowymi i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie ich postanowień podczas wykonywania opracowań projektowych. Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie procesu wykonywania opracowań projektowych, w taki sposób aby założone cele projektu zostały osiągnięte zgodnie z umową. Podstawowe obowiązki projektanta w zakresie odpowiedzialności zawodowej oraz wymagania dla projektowanych obiektów określa ustawa prawo budowlane. Wykonawca będzie przestrzegać praw patentowych i będzie w pełni odpowiedzialny za wypełnienie wszelkich wymagań prawnych odnośnie znaków firmowych, nazw lub innych chronionych praw w odniesieniu do projektów, sprzętu, materiałów lub urządzeń użytych lub związanych z wykonywaniem opracowań projektowych. Wszelkie straty, koszty postępowania, obciążenia i wydatki wynikłe lub związane z naruszeniem jakichkolwiek praw patentowych przez Wykonawcę pokryje Wykonawca. Dokumentacja projektowa powinna być wewnętrznie spójna i skorygowana we wszystkich branżach, powinna zawierać optymalne rozwiązania funkcjonalne, użytkowe, konstrukcyjne, materiałowe i kosztowe. Wykonawca dokumentacji projektowej powinien uzyskać, własnym staraniem i na własny koszt, wszystkie wymagane przepisami opinie i uzgodnienia oraz decyzję pozwolenia na budowę. Wykonawca przeniesie autorskie prawa majątkowe na Zamawiającego z chwilą zawarcia umowy. Zamawiający dopuszcza podzlecanie części zamówienia podwykonawcom. Wykonawca określi w ofercie, jakie części zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom. W przypadku zatrudnienia podwykonawców do wykonania usług innych niż powierzonych w ofercie, wykonawca zobowiązany będzie złożyć pisemny wniosek do Zamawiającego o zaakceptowanie poszczególnych podwykonawców. Wraz z wnioskiem wykonawca przedstawi następujące dokumenty: projekt umowy z podwykonawcą uwzględniający postanowienia wynikające z wzoru umowy będącego załącznikiem do SIWZ, uprawnienia podwykonawcy, jeżeli powierzone prace wymagać będą takich uprawnień. Uwaga: Mapę do celów projektowych Wykonawca uzyska na własny koszt
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331622
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 Ustawy, 2) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi stosowne uprawnienia do wykonywania czynności związanych z realizacją zamówienia, w tym mogącymi wykonywać samodzielne funkcje w budownictwie w zakresie projektowania oraz kierownikiem budowy z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej i kierownikiem robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. 3) posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, którą potwierdzą poprzez udokumentowanie wykonania w ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej trzech robót związanych z zaprojektowaniem i realizacją obiektów drogowych i mostowych o podobnych parametrach technicznych. Zamawiający dopuszcza udokumentowanie wykonanych robót osobno dla każdego elementu. 4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie przedmiotu zamówienia. 2. Ww. warunki zostaną uznane za spełnione, jeżeli Wykonawca złoży dokumenty, o których mowa w punkcie 6 SIWZ. 3. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia - nie spełnia w oparciu o przedłożone dokumenty i oświadczenia jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1 Oferta winna zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 i art. 24 ust 1 i 2 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ 3) podpisany przez wykonawcę projekt umowy - załącznik nr 3 do SIWZ 2 W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności objętych przedmiotem zamówienia oraz nie podlega wykluczeniu, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo w przypadku osób pochodzących z innego kraju niż Rzeczpospolita Polska równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: dotyczy wyłącznie podmiotów zbiorowych, w rozumieniu ustawy z dnia 28 października 2002 roku o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2002 roku, Nr 197, poz. 1661), [nie dotyczy przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, w tym spółek cywilnych utworzonych przez osoby fizyczne], 4) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3 W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - projektant, kierownik budowy w specjalności drogowej, kierownik robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, legitymujący się decyzją o przyznaniu uprawnień zawodowych oraz dokumentami potwierdzającymi przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - załącznik nr 4 do SIWZ 2) pisemne zobowiązanie innych osób/podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.3.1) niniejszej SIWZ, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (jeżeli dotyczy), 3) pisemne zobowiązanie innych osób/podmiotów do zapewnienia zasobów finansowych i potencjału technicznego niezbędnego do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.3.1) niniejszej SIWZ, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (jeżeli dotyczy), 4) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - decyzja o przyznaniu uprawnień zawodowych oraz dokumenty potwierdzające przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, 5) wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej trzech robót związanych z zaprojektowaniem i realizacją obiektów drogowych i mostowych o podobnych parametrach technicznych. Zamawiający dopuszcza udokumentowanie wykonanych robót osobno dla każdego elementu. oraz załączenia dokumentów, potwierdzających, że nadzory zostały wykonane należycie (referencje) - załącznik nr 5 do SIWZ. 6) Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu polega na zasobach osobowych i technicznych oraz zdolnościach finansowych innych osób/podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia wymaga się przedłożenia przez te osoby/podmioty dokumentów określonych w pkt. 6.2.1 - 4 SIWZ oraz 6.3.1 oraz 4 i 5 SIWZ, a w zakresie ich zdolności finansowych: a. sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku osób/podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres b. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których osoba/podmiot posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert c. opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że osoba/podmiot jest ubezpieczona/y od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 4 W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, do oferty należy załączyć polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej - na kwotę nie niższą niż 1 000 000,00 zł (jeden milion złotych) wraz z dowodem wpłaty należnej składki, 5 Postanowienia dotyczące składanych dokumentów: 1) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w specyfikacji zamawiającego; 2) Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, uprawnionego do reprezentowania zgodnie z przedstawionym dokumentem rejestrowym, wymogami ustawowymi oraz przepisami prawa; 3) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, jest on zobowiązany do przedłożenia dokumentu potwierdzającego jego uprawnienie do złożenia oferty w imieniu wykonawcy; 4) Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów - załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione, a w szczególności muszą zawierać wszystkie wymagane informacje i dane oraz odpowiedzi na wszystkie pytania. Nie dopuszcza się składania alternatywnych co do treści i formy dokumentów; 5) Wymienione dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy; 6) Złożenie przez wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania spowoduje wykluczenie wykonawcy z dalszego postępowania. Brak jakichkolwiek z dokumentów wymaganych w SIWZ lub złożenia w niewłaściwej formie (np. nie poświadczone za zgodność z oryginałem kopie) spowoduje odrzucenie oferty. 6 Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych (konsorcja/spółki cywilne): 1) Najpóźniej przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego winna być przedłożona zamawiającemu przez wykonawcę umowa lub inny dokument regulujący współpracę podmiotów występujących wspólnie, potwierdzający zawarcie konsorcjum/spółki cywilnej, podpisane przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki zostało zawarte konsorcjum, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia; 2) Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji - wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników - winno być dołączone do oferty; 3) W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców, każdy ze wspólników musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie 6.2, a pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. 3) Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. 7 Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej: 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2) Dokumenty te są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii przetłumaczonych na język polski; 3) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 4) Inne dokumenty dołączone do oferty, sporządzone w języku obcym, składane są wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego, poświadczonym przez Wykonawcę. 6.8 Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych 1) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę; 2) Dokumenty niejawne (zastrzeżone w myśl art. 8 ust. 3 Ustawy) składane w ofercie wykonawca wydziela i oznacza w taki sposób, aby nie można ich było ujawnić ani udostępnić w sposób niezamierzony; 3) Po dokonaniu czynności otwarcia ofert komisja zamawiającego dokona analizy ofert, które w tej części mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem niepodlegających ujawnieniu oraz informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę; 4) Wykonawca nie może zastrzec informacji lub dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych, w tym art. 86 ust. 4 Ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.milicz-powiat.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach