Przetargi.pl
Zaprojektowanie, dostawa i montaż zespołu klimatyzatorów dla Biocentrum Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu przy ul. Dojazd 11 w Poznaniu

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 60-637 Poznań, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 8487043, , fax. 61 8955043
  • Data zamieszczenia: 2020-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
    ul. Wojska Polskiego 28
    60-637 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 61 8487043, , fax. 61 8955043
    REGON: 18440000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.up.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia wyższa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie, dostawa i montaż zespołu klimatyzatorów dla Biocentrum Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu przy ul. Dojazd 11 w Poznaniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa i montaż zespołu klimatyzatorów dla budynku Biocentrum Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu przy ul. Dojazd 11 w Poznaniu Tabela 1. Wykaz robót oraz zakres ich wykonania Poz. Rodzaj robót Zakres robót Podstawa wykonania 1 Prace projektowe I. Wykonanie projektu klimatyzacji wybranych pomieszczeń: A. Katedra Biochemii i Biotechnologii: 3.18 sala seminaryjna; 2.27, 3.17, 3.16, 3.15, 3.13 - laboratoria, 2.29 sala ćwiczeń. B. Katedra Genetyki i Hodowli Roślin: 2.47 laboratorium 3.39, 3.38, 3.37, – pokoje pracy cichej, 3.34 sala konferencyjna, 3.35 sala seminaryjna. C. Katedra Agronomii: 3.54, 3.55, 3.56, 3.57, 3.58, 3.59, 3.60, 3.61- - pokoje pracy cichej, 3.62, 3.45 - sale seminaryjne. Projekt musi być kompletny - umożliwiający realizację całości zadania. (dobór urządzeń, projekt instalacji klimatyzacji, projekt posadowienia urządzeń, projekt zasilania elektrycznego i sterowania (niezależna rozdzielnia elektryczna) , instalacji odgromowej, wytyczne sposobu odprowadzenia skroplin, wytyczne budowlane oraz inne obliczenia i wytyczne niezbędne do realizacji zadania). II. Opracowanie instrukcji użytkowania urządzeń i instalacji SIWZ, dokumentacja techniczna budynku, informacje od użytkowników pomieszczeń dotyczące m.in. zysków ciepła od urządzeń i liczby osób przebywających w poszczególnych pomieszczeniach, 2. Roboty instalacyjne Wykonanie instalacji klimatyzacji pomieszczeń wskazanych w p.1. niniejszej tabeli – w tym dostawa i montaż urządzeń, montaż konstrukcji nośnych, wykonanie instalacji chłodniczych oraz odprowadzenia skroplin, napełnienie czynnikiem chłodniczym, wykonanie prób szczelności. Opracowana przez Wykonawcę zadania dokumentacja projektowa oraz SIWZ 3. Roboty elektryczne Wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej i sterującej oraz odgromowej j.w. 4. Roboty towarzyszące Wykonanie przepustów instalacyjnych, wykonanie wyprawek budowlanych i malarskich w miejscach przejść przewodów rurowych i elektrycznych, wykonanie oznaczeń elementów sterowania i zabezpieczenia. Opisanie rozdzielni. j.w. 5. Uruchomienie instalacji Uruchomienie instalacji chłodniczej, dokonanie sprawdzeń i regulacji, ustawienie parametrów pracy zgodnie z założeniami projektowymi. j.w. 6. Przeszkolenie użytkowników 1. Przeszkolenie P.T. Użytkowników w zakresie użytkowania klimatyzatorów. 2.Przekazanie pracownikom obsługi technicznej podstawowych wiadomości o działaniu i obsłudze urządzeń i instalacji 7. Serwisy gwarancyjne Wykonywanie nieodpłatnych serwisów gwarancyjnych dwukrotnie w ciągu roku w okresie obowiązywania gwarancji. W ramach serwisu ująć również czyszczenie skraplaczy i filtrów oraz odgrzybianie jednostek wewnętrznych. UWAGA Ofertę należy przygotować na podstawie dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. przeprowadzonej wizji lokalnej oraz informacji zawartych w SIWZ. Dodatkowe wymagania dot. Wykonania prac projektowych instalacji klimatyzacji chłodzenie -grzanie: 1. Opracowywany projekt powinien uwzględniać zyski ciepła od przebywających ludzi oraz urządzeń stałego i czasowego wyposażenia laboratoriów i innych objętych zadaniem pomieszczeń (vide Tabela 1, poz. 1). Zestawienie zysków ciepła zamieszczono w Załączniku nr 8 do SIWZ. Zestawienie to, w formie notatki potwierdzonej podpisami P.T. Użytkowników należy załączyć do projektu opracowywanego przez Wykonawcę. 2. Opracowywany projekt powinien uwzględniać wpływ istniejącej wentylacji budynku Biocentrum. 3. Zapewnić indywidualne sterowanie klimatyzacją poszczególnych pomieszczeń 4. Zaprojektować klimatyzację w systemie Mini VRV/VRF/Multi V S (dwururowy). Dobrać wysokoefektywne urządzenia ze zmiennym przepływem czynnika chłodniczego R410 pracujące w trybie chłodzenia w zakresie -5stC – 43stC. Wszystkie urządzenia VRF/VRV powinny posiadać certyfikację Eurovent Budynek podzielić na kilka systemów wg obciążenia i ograniczenia co do odległości instalacji między pierwszym trójnikiem za agregatem a ostatnią jednostką wewnętrzną. Na etapie projektu wykonawczego jako elementy chłodzące proponuje się zastosowanie jednostek ściennych. Wszystkie klimatyzatory lub grupy jednostek w danym pomieszczeniu wyposażyć w regulatory ścienne przewodowe bądź bezprzewodowe – po uzgodnieniu z Inwestorem na etapie projektu. Odprowadzenie skroplin ze wszystkich jednostek do najbliższego pionu instalacji kanalizacyjnej. Wszystkie jednostki wewnętrzne wyposażyć we wbudowany styk bezpotencjałowy umożliwiający w przyszłości sterowanie jednostką za pomocą np. kontaktronów okiennych, obniżając jednocześnie ich pracę i pobór prądu. Dobrać jednostki wyposażone zarówno w filtry wstępne jak i plazmowe jonizatory powietrza usuwające przykre zapachy, drobnoustroje oraz roztocza. Wytyczne akustyczne oraz energetyczne dla dobranych jednostek dla nominalnych mocy chłodniczych i 3-zakresowej regulacji pracy wentylatora : - 1,6 kW – 28/29/30 dB(A) ; maksymalny pobór mocy w trybie chłodzenia – 15 W - 2,2 kW – 28/30/32 dB(A) ; maksymalny pobór mocy w trybie chłodzenia – 15 W - 2.8 kW - 28/32/34 dB(A) ; maksymalny pobór mocy w trybie chłodzenia – 15 W - 3,6 kW – 30/34/37 dB(A) ; maksymalny pobór mocy w trybie chłodzenia – 15 W - 4,5 kW - 32/39/42 dB(A) ; maksymalny pobór mocy w trybie chłodzenia – 25 W - 5.6 kW - 34/39/43 dB(A) ; maksymalny pobór mocy w trybie chłodzenia – 35 W Instalację ziębniczą wewnętrzna należy prowadzić w przestrzeni sufitu podwieszonego. Instalacje należy wykonać z rurek miedzianych w fabrycznej izolacji Do montażu należy użyć trójników montażowych dostarczonych w komplecie z urządzeniami przez producenta. Nie dopuszcza się stosować innego typu trójników. Sugeruje się zastosowanie 3 odrębnych systemów klimatyzacyjnych z wykorzystaniem poniższych mocy chłodniczych; proponowane urządzenia powinny mieć nie gorsze parametry techniczne jak wskazane poniżej. Instalacja klimatyzacji Agregat skraplający– inverterowy  Wydajność nominalna : chłodzenie: 15.5 kW  Pobór mocy: chłodzenie: 4,0 kW • Współczynniki EER/COP : 3,9/5,3  Zasilanie: 3~/380÷415V/50Hz  Ciężar: 100 kg,  Kolor obudowy: ciepły szary,  Fabryczna ilość czynnika R410 – 3 kg  Ilość sprężarek (hermetycznie zamknięte typu Scroll): 1  Poziom hałasu: 50 dB(A) – tryb chłodzenia  Czynnik chłodniczy: R410A,  Zakres pracy (chłodzenie): -5 do +43OC, Instalacja klimatyzacji Agregat skraplający– inverterowy  Wydajność nominalna : chłodzenie: 22,4 kW  Pobór mocy: chłodzenie: 8,3 kW • Współczynniki EER/COP : 2,7/3,7  Zasilanie: 3~/380÷415V/50Hz  Ciężar: 115 kg,  Kolor obudowy: ciepły szary,  Fabryczna ilość czynnika R410 – 3,5 kg  Ilość sprężarek (hermetycznie zamknięte typu Scroll): 1  Poziom hałasu: 57 dB(A) – tryb chłodzenia  Czynnik chłodniczy: R410A,  Zakres pracy (chłodzenie): -5 do +43OC, Instalacja klimatyzacji Agregat skraplający– inverterowy  Wydajność nominalna : chłodzenie: 28,0 kW  Pobór mocy: chłodzenie: 8,75 kW • Współczynniki EER/COP 3,2/3,7  Zasilanie: 3~/380÷415V/50Hz  Ciężar: 140 kg,  Kolor obudowy: ciepły szary,  Fabryczna ilość czynnika R410 – 4,5 kg  Ilość sprężarek (hermetycznie zamknięte typu Scroll): 1  Poziom hałasu: 58 dB(A) – tryb chłodzenia  Czynnik chłodniczy: R410A,  Zakres pracy (chłodzenie): -5 do +43OC, Instalacja klimatyzacji Agregat skraplający– inverterowy  Wydajność nominalna : chłodzenie: 33,6 kW  Pobór mocy: chłodzenie: 8,75 kW • Współczynniki EER/COP 2,4/4,9  Zasilanie: 3~/380÷415V/50Hz  Ciężar: 160 kg,  Kolor obudowy: ciepły szary,  Fabryczna ilość czynnika R410 – 6 kg  Ilość sprężarek (hermetycznie zamknięte typu Scroll): 1  Poziom hałasu: 60 dB(A) – tryb chłodzenia  Czynnik chłodniczy: R410A,  Zakres pracy (chłodzenie): -5 do +43OC, 5.Ustawienie urządzeń musi być zaprojektowane w sposób umożliwiający łatwe i bezpieczne wykonywanie czynności konserwacyjnych i remontowych, Uwaga! Przy projektowaniu posadowienia urządzeń uwzględnić wytrzymałość konstrukcji dachu. 6. Przewidzieć wykonanie zabezpieczenia pokrycia papowego w obrębie miejsc obsługowych agregatów i dojść. 7. Przejścia przepustów dachowych do instalacji chłodniczej i elektrycznej wykonać w sposób skutecznie zabezpieczający przed wykraplaniem się wody i zabezpieczyć przed deszczem i śniegiem. 8. Rury chłodnicze na dachu prowadzić w korytach metalowych zamykanych podpartych na kotwach osadzonych na podwójnej papie. Wyjścia rur z urządzeń i koryt zabezpieczyć przed promieniowaniem UV i ptakami dodatkową folią i pomalować farbą odporną na promienie UV. 9. Opracować specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. 10.Przy wykonywaniu prac Wykonawca jest zobowiązany do stosowania się do odnośnych przepisów i zaleceń zawartych w Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim, Polskich Normach, Branżowych Normach, zaleceniach producentów urządzeń i materiałów oraz do przestrzegania przepisów BHP i ppoż. 3.2 Budynek został wybudowany w 2011 roku. Jest to budynek o charakterze dydaktyczno – laboratoryjnym z dużym udziałem wentylacji. Obiekt tworzy w rzucie literę E, składa się z 1- kondygnacyjnego budynku o wysokości 12 m oraz trzech 3- kondygnacyjnych budynków dydaktycznych o wymiarach zewnętrznych 43 x 15 m i wysokości 12 m stanowiących jego skrzydła. Projekt obejmuje wykonanie klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach trzech 3- kondygnacyjnych budynków – 20 pomieszczeń na ostatniej kondygnacji (II p) i 3 pomieszczeń na przedostatniej kondygnacji (Ip). Plan sytuacyjny budynku przedstawiono w Załączniku nr 8. Zestawienie pomieszczeń znajduje się w Tabeli nr 1 SIWZ oraz powtórzone jest w Załączniku nr 8D do niniejszej specyfikacji. Załącznik 8D zawiera ponadto zestawienie danych uzupełniających do obliczenia zysków ciepła od ludzi i od urządzeń. 3.3 Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 24 miesięcy gwarancji na wykonanie całości przedmiotu zamówienia. Długość okresu gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. Koszty serwisów gwarancyjnych wraz z kosztami materiałów należy ująć w cenie oferty. 3.4 W okresie gwarancji należy: - prowadzić serwis i konserwację wykonanej instalacji klimatyzacji zgodnie z wymogami producenta oraz obowiązującymi przepisami wraz z przeglądami i wpisem do Centralnego Rejestru Operatorów jeżeli tego układ chłodniczy wymaga. Koszty prac zgodnie z p.3.3. 3.5 Wymagania dotyczące materiałów - użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym, posiadające dopuszczenia do stosowania w budownictwie, zapewniające pełną sprawność eksploatacyjną. Na etapie wykonywania robót budowlanych Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć deklaracje zgodności, certyfikaty na użyte materiały z wymaganymi załącznikami przed ich wbudowaniem. 3.6 Wykonawca odpowiedzialny jest za całokształt, w tym: za przebieg i terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia, spełnienie innych wymagań wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć mienie zleceniodawcy przed zniszczeniem i ponosi pełną odpowiedzialność za realizację robót, a w przypadku wykonania ich niezgodnie z ustawą Prawo budowlane lub uszkodzeniem obiektu - jest zobowiązany do przywrócenia stanu pierwotnego i usunięcia powstałych usterek na własny koszt. 3.7 Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy* (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 1040 z późn. zm): *art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 roku – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca -do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 3.7.1. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności bezpośrednio na placu budowy zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę. W przypadku rozwiązania stosunku pracy z osobą/osobami zatrudnionymi na umowę o pracę przed zakończeniem wykonania przedmiotu umowy, to wówczas Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby/osób. 3.7.2. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 3.7.2.1. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę: a) Roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia stanowiącym załącznik nr 2A do umowy. b) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia zawarcia umowy będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (kopię umów o pracę), a także oświadczenia ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t. j. Dz. u. z 2018 roku, poz.2177 z 2019r. poz. 1564) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, c) Wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji, przedkładał dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia. 3.7.2.2. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osób na umowę o pracę: a) W przypadku nie przedstawienia w terminie informacji, o której mowa w pkt.3.8.3.1 b) i c) SIWZ wykonawca będzie każdorazowo płacił zamawiającemu karę w wysokości 500,00 PLN. b) W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt.3.8.3.1 b) i c) SIWZ lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane w projekcie umowy jak za odstąpienie od umowy. c) W uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby inną osobą pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania, co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez wykonawcę w ofercie. 3.9 Komplet dokumentacji technicznej opisującej przedmiot zamówienia stanowi załącznik do SIWZ: 3.10 Miejsce realizacji: budynek Biocentrum przy ul. Dojazd 11 w Poznaniu. Wymagania dotyczące robót – wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. oraz z zaleceniami inspektorów nadzoru. Roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami zawartymi w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robot budowlanych oraz wytycznymi zawartymi w niniejszej specyfikacji i jej załącznikach. 3.11. Postanowienie dotyczące udziału podwykonawców w wykonaniu zamówienia publicznego. · Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w zakresie projektowania Jeżeli Wykonawca ma zamiar realizować elementy przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców (jeśli wiadomo Wykonawcy co do nazwy firmy podwykonawcy na etapie składania ofert to wówczas wypełnia kolumnę 1 i koniecznie kolumnę 2 w poniższej tabeli.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania przez wykonawcę autoryzacji producenta montowanych urządzeń klimatyzacyjnych potwierdzonym odpowiednim dokumentem/ami - np. zaświadczeniem od producenta urządzeń, certyfikatem itp. (dotyczy prac montażowych oraz serwisów)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ Dokument potwierdzający, że wykonawca posiada od producenta montowanych urządzeń klimatyzacyjnych autoryzacje potwierdzoną odpowiednim dokumentem/ami - np. zaświadczeniem od producenta urządzeń, certyfikatem itp. (dotyczy prac montażowych oraz serwisów) pełnomocnictwo

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach