Przetargi.pl
Zapewnienie wyłapywania oraz opieki na bezdomnymi zwierzętami na terenie Miasta Rybnika

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2020-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 27625543000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zapewnienie wyłapywania oraz opieki na bezdomnymi zwierzętami na terenie Miasta Rybnika
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie wyłapywania oraz opieki nad bezdomnych zwierzętami na terenie Miasta Rybnika. Zakres zamówienia obejmuje: 1) przyjęcie i przetrzymywanie bezdomnych zwierząt z terenu miasta Rybnika w schronisku wyposażonym w bieżącą wodę, kanalizację, ogrzewanie, energię elektryczną i wentylację. Schronisko powinno być zlokalizowane w odległości nie większej niż 40 km od Miasta Rybnika w celu uniknięcia zbędnego cierpienia i stresu u przewożonych zwierząt oraz możliwości szybkiej reakcji na zgłoszone wezwania. Odległość mierzona będzie od Rynku Miasta Rybnika po najbliższej trasie dróg publicznych. Obowiązki Wykonawcy muszą być realizowane zgodnie z wymogami określonymi w: ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 638), ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1421), w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. z 1998 r., Nr 116, poz. 753), oraz w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (t.j. Dz. U. z 2020 r., Nr 158, poz. 1657); 2) zapewnienie opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu miasta Rybnika przebywającymi w schronisku poprzez stworzenie im godnych i humanitarnych warunków, codzienną pielęgnację i opiekę, w szczególności: codzienne karmienie i pojenie zwierząt, bieżące usuwanie nieczystości z pomieszczeń, gdzie przebywają zwierzęta (zachowanie odpowiednich warunków sanitarnych), zapewnienie zwierzętom ochrony przed nadmiernym zimnem lub upałem, zapewnienie odpowiedniej dla danego zwierzęcia ruchliwości (odpowiedniej kondycji fizycznej) itp. tak, aby uzyskać i utrzymać najlepsze warunki psychiczne i fizyczne zwierzęcia; 3) zapewnienie całodobowej opieki i nadzoru nad zwierzętami przez co najmniej jedną osobę; 4) współpraca z organizacjami pozarządowymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności użytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1057), w zakresie wyprowadzania zwierząt na spacery, fotografowania i opisywania w celu zamieszczenia informacji o nich na stronach internetowych schroniska, a także w zakresie udziału w zbiórkach darowizn rzeczowych oraz w akcjach promujących adopcje 5) opracowanie regulaminu schroniska i umieszczenie go na swojej stronie internetowej; 6) wyłapywanie i przewóz zwierząt przy użyciu urządzeń (chwytaków, klatek) i środków transportu (samochodów przystosowanych do przewozu zwierząt) w sposób humanitarny, niepowodujący cierpień zwierząt oraz zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 638): a) stałe wyłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu miasta Rybnika zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wyłapywanie powinno być realizowane od poniedziałku do piątku – minimum 6 dni w miesiącu. Harmonogram wyłapywania Wykonawca usługi przedstawi Zamawiającemu w terminie do 10 dni od daty zawarcia umowy. Zamawiający dopuszcza zmianę dni podanych przez Wykonawcę w harmonogramie, po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie Zamawiającego, b) całodobowe interwencyjne wyłapywanie rannych, poszkodowanych bezdomnych zwierząt w przypadku zdarzeń drogowych i pogryzień oraz innych zdarzeń losowych natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia, jednak nie później niż w ciągu 1 godziny od zgłoszenia zgodnie z procedurą stanowiącą załącznik nr 1 do wzoru umowy. 7) całodobowe udzielanie pomocy bezdomnym zwierzętom poszkodowanym w zdarzeniach drogowych; 8) przejęcie bezdomnych zwierząt znajdujących się pod opieką dotychczasowego Wykonawcy świadczącego usługi w tym zakresie (ok. 40 szt.) w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r. 9) zapewnienie stałej niezbędnej opieki weterynaryjnej przetrzymywanym zwierzętom m.in. poprzez: a) przeprowadzenie kwarantanny, tj. izolacji i obserwacji weterynaryjnej nowo przyjętego zwierzęcia przez okres min. 14 dni, b) podanie środków farmaceutycznych w celu usunięcia pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych, c) podanie środków farmaceutycznych w postaci szczepionek zgodnie ze wskazaniami lekarza weterynarii dla danego zwierzęcia, d) zapewnienie opieki lekarza weterynarii zwierzęciu w sposób polegający na podejmowaniu w każdym czasie wszelkich niezbędnych czynności w celu zabezpieczenia zwierzęcia przed zagrożeniem dla jego życia, zdrowia i zastosowaniem leczenia w celu powrotu do zdrowia i sprawności, e) obligatoryjną sterylizację lub kastrację przetrzymywanych bezdomnych zwierząt po okresie kwarantanny i zakwalifikowaniu do zabiegu przez lekarza weterynarii, f) czipowanie (elektroniczne znakowanie) zwierząt przekazywanych do adopcji, g) humanitarne usypianie zwierząt zgodnie z obowiązującymi przepisami w oparciu o opinię lekarza weterynarii, h) prowadzenie dokumentacji medycznej dotyczącej przetrzymywanych zwierząt, i) zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt bezdomnych na terenie Miasta Rybnika, j) przekazanie Zamawiającemu w terminie do 10 dni od dnia zawarcia umowy danych lekarza/lekarzy weterynarii, z którego/których usług, o których mowa w pkt. a-i Wykonawca będzie korzystał w ramach ryczałtowego wynagrodzenia, 10) aktywne poszukiwanie właścicieli dla bezdomnych zwierząt przebywających w schronisku Wykonawcy poprzez zamieszczanie na stronach internetowych schroniska, w tym również na podlegających mu portalach społecznościowych (w przypadku ich prowadzenia), ogłoszeń dotyczących wszystkich zwierząt znajdujących się pod opieką Wykonawcy wraz ze zdjęciem i wskazaniem ich przybliżonego wieku, rasy, płci, usposobienia oraz bieżącą aktualizację zamieszczanych danych (nie rzadziej niż raz w miesiącu), w terminie do 30 dni od przybycia zwierzęcia do schroniska. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dane adresowe prowadzonych przez niego stron internetowych, dotyczących działalności schroniska w terminie do 10 dni od zawarcia umowy, 11) przekazywanie do adopcji zwierząt w ilości zgodnej ze złożoną ofertą, co miesiąc przez cały okres obowiązywania umowy, 12) prowadzenie ewidencji zawartych umów adopcyjnych i przechowywanie jej przez cały okres realizacji umowy oraz 3 miesiące po jej zakończeniu i udostępnianie tej ewidencji na każde żądanie osób upoważnionych przez Zamawiającego, 13) utylizację padłych w schronisku zwierząt, 14) prowadzenie ewidencji padłych, uśpionych i przyjętych do schroniska zwierząt przez cały okres realizacji umowy oraz 3 miesiące po jej zakończeniu i udostępnianie tej ewidencji na każde żądanie osób upoważnionych przez Zamawiającego, 15) zakup, magazynowanie oraz wydawanie karmy dla kotów wolno żyjących z terenu Miasta Rybnika, społecznym karmicielom na podstawie wniosków wydawanych przez Zamawiającego. Zamawiający określa maksymalną wagę jednego opakowania karmy w granicach 2-3 kg. Zamawiający informuje, że miesięcznie może zostać wydana karma w ilości maksymalnie 20 opakowań, 16) sporządzanie i przedstawianie Zamawiającemu w terminie do 10 dnia miesiąca, sprawozdania z działalności schroniska za dany miesiąc, obejmującego dane zawarte w załączniku nr 2 i załączniku nr 3 do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych kontroli schroniska podczas realizacji umowy. Zamawiający informuje, że uchwały w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt, podejmowane na podstawie art. 11a ustawy o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997 r., na lata objęte przedmiotem zamówienia podejmowane będą w terminie do 31 marca danego roku zgodnie z art. 11a ust. 1 ww. ustawy. Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian w uchwałach, w zakresie zadań opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - przyjmowanie zwierząt do schroniska i ich przetrzymywanie w schronisku, - wyłapywanie zwierząt, - prowadzenie ewidencji padłych, uśpionych i przyjętych do schroniska zwierząt, - prowadzenie dokumentacji medycznej dotyczącej danego zwierzęcia, - prowadzenie ewidencji zawartych umów adopcyjnych, - przygotowywanie sprawozdań z działalności schroniska za dany miesiąc, - wydawanie karmy dla kotów wolno żyjących, - całodobowy nadzór i opieka nad zwierzętami. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77500000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2 000 PLN (dwa tysiące złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli posiada zezwolenie wydane przez Wójta, Burmistrza lub Prezydenta Miasta na prowadzenie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; Wykonawca spełni warunek jeżeli posiada zezwolenie wydane przez Wójta, Burmistrza lub Prezydenta Miasta na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty, względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą, przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu. 6. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna dowód wniesienia wadium, tj. gwarancję/poręczenie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach