Przetargi.pl
Zapewnienie opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz ich wyłapywanie na terenie miasta Rybnika

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2018-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 276255430
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zapewnienie opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz ich wyłapywanie na terenie miasta Rybnika
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz ich wyłapywanie na terenie miasta Rybnika. Zakres zamówienia obejmuje: 1) przyjęcie i przetrzymywanie bezdomnych zwierząt z terenu miasta Rybnika w schronisku wyposażonym w bieżącą wodę, kanalizację, ogrzewanie, energię elektryczną i wentylację. Położonym w odległości nie większej niż 40 km mierzonej od Rynku Miasta Rybnika po najbliższej trasie dróg publicznych, z uwagi na uniknięcie zbędnego cierpienia i stresu u przewożonych zwierząt oraz możliwość szybkiej reakcji na zgłoszone wezwania; zgodnie z wymogami określonymi w Ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1840.), Ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1855), Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. 1998 r. Nr 116 poz. 753) oraz Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. z 2004 r. Nr 158 poz.1657). 2) zapewnienie opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu miasta Rybnika przebywającymi w schronisku poprzez stworzenie im godnych i humanitarnych warunków, codzienną pielęgnację i opiekę, w szczególności: codzienne karmienie i pojenie zwierząt, bieżące usuwanie nieczystości z pomieszczeń gdzie przebywają zwierzęta, zapewnienie zwierzętom ochrony przez nadmiernym zimnem lub upałem itp., wraz z zapewnieniem całodobowej opieki i nadzoru nad zwierzętami przez co najmniej jedną osobę, współpracę ze zgłaszającymi się osobami lub grupą osób, chętnymi do wyprowadzania zwierząt na spacery, fotografowania zwierząt i ich opisywania celem zamieszczenia na stronie internetowej schroniska oraz chętnymi do udziału w akcjach promujących adopcję i zbiórkach darowizn rzeczowych. Opracowanie regulaminu schroniska i umieszczenie go na stronie internetowej. Regulamin schroniska ma określać liczbę godzin tygodniowo oraz wyznaczone dni, podczas których schronisko będzie dostępne dla osób chętnych do zajmowania się zwierzętami. Liczba godzin określona w regulaminie nie może być mniejsza niż 6 godzin tygodniowo. W regulaminie należy zamieścić informację, iż osoba, która wyrazi chęć opieki nad zwierzęciem poza terenem schroniska np. wyprowadzenia zwierząt ponosi pełną odpowiedzialność za powierzone zwierzę i ewentualnie wyrządzone przez nie szkody. 3) wyłapywanie i przewóz zwierząt przy użyciu urządzeń (chwytaków, klatek) i środków transportu (samochodów przystosowanych do przewozu zwierząt) w sposób humanitarny, niepowodujący cierpień zwierząt oraz zgodnie z wymogami określonymi w Ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1840): a) stałe wyłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu miasta Rybnika zgodnie z Uchwałą Nr 251/X/99 Rady Miasta w Rybniku z dnia 21.06.1999 r. i obowiązującymi przepisami (co najmniej przez 6 dni w miesiącu) – treść Uchwały stanowi załącznik nr 8 do SIWZ, b) interwencyjne wyłapywanie bezdomnych zwierząt natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia jednak nie później niż w ciągu 1 godziny, od 6.00 rano do 15.00 i całodobowo z wypadków i pogryzień. 4) przejęcie bezdomnych zwierząt znajdujących się pod opieką dotychczasowego Wykonawcy świadczącego usługi w tym zakresie (80 szt.) w terminie do dnia 31 grudnia 2018 r. 5) zapewnienie stałej niezbędnej opieki weterynaryjnej przetrzymywanym zwierzętom poprzez m.in.: a) przeprowadzenie kwarantanny, tj. izolacji i obserwacji weterynaryjnej nowo przyjętego zwierzęcia przez okres min. 14 dni, b) podanie środków farmaceutycznych w celu usunięcia pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych, c) podanie środków farmaceutycznych w postaci szczepionek zgodnie ze wskazaniami lekarza weterynarii dla danego zwierzęcia, d) zapewnienie opieki lekarza weterynarii zwierzęciu w sposób polegający na podejmowaniu w każdym czasie wszelkich niezbędnych czynności w celu zabezpieczenia zwierzęcia przez zagrożeniem dla jego życia, zdrowia i zastosowaniem leczenia w celu powrotu do zdrowia i sprawności, 6) obligatoryjną sterylizację albo kastrację przetrzymywanych bezdomnych zwierząt po okresie kwarantanny i zakwalifikowaniu do zabiegu przez lekarza weterynarii, 7) czipowanie (elektroniczne znakowanie zwierząt) przekazywanych do adopcji, 8) aktywne poszukiwanie właścicieli dla bezdomnych zwierząt, poprzez zamieszczanie na stronie internetowej, w terminie do 30 dni od przybycia zwierzęcia do schroniska, ogłoszeń wszystkich znajdujących się pod opieką Wykonawcy zwierząt wraz ze wskazaniem ich przybliżonego wieku, rasy, płci i usposobienia oraz bieżącą aktualizację zamieszczanych danych (nie rzadziej niż raz w miesiącu), 9) prowadzenie ewidencji zawartych umów adopcyjnych, przechowywanie jej przez okres co najmniej dwóch lat i udostępnianie tej ewidencji na każde żądanie osób upoważnionych przez Zamawiającego, 10) humanitarne usypianie zwierząt zgodnie z obowiązującymi przepisami w oparciu o opinię lekarza weterynarii, 11) utylizację padłych w schronisku zwierząt, 12) prowadzenie ewidencji przyjmowanych zwierząt, padłych i uśpionych oraz udostępnianie tej ewidencji na każde żądanie osób upoważnionych przez Zamawiającego, 13) całodobowe interwencyjne udzielanie pomocy bezdomnym zwierzętom poszkodowanym w zdarzeniach drogowych zgodnie z procedurą stanowiącą załącznik nr 1 do umowy, 14) sporządzanie sprawozdania z działalności schroniska za dany miesiąc wg wzoru znajdującego się w załączniku nr 2 do umowy, 15) sporządzanie sprawozdania z przeprowadzonych interwencji w sprawie zdarzeń drogowych z udziałem bezdomnych zwierząt za dany miesiąc wg wzoru znajdującego się w załączniku nr 3 do umowy. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - przyjmowanie zwierząt do schroniska, - wyłapywanie zwierząt, - prowadzenie ewidencji zwierząt, - prowadzenie ewidencji wyłapywania i wyłapywania interwencyjnego, - prowadzenie ewidencji zawartych umów adopcyjnych, - przygotowanie sprawozdań z działalności schroniska, - całodobowy nadzór i opieka nad zwierzętami. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany, w trakcie realizacji zamówienia Uchwały w sprawie ustalenia zasad warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz rozstrzygania o dalszym postępowaniu z nimi. O planowanych przez Zamawiającego zmianach Wykonawca zostanie powiadomiony z odpowiednim wyprzedzeniem. Obowiązkiem Wykonawcy będzie dostosowanie się do wprowadzonych zmian. Szczegółowy sposób i termin wprowadzenia zmian zostanie ustalony z Wykonawcą, z którym zostanie podpisana umowa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98380000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli posiada zezwolenie wydane przez Wójta, Burmistrza lub Prezydenta Miasta na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt (zgodnie z art. 7 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2018 r. poz. 1454).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty, względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą, przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną