Przetargi.pl
Zamówienie na usługę udzielenia kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 7 250 000 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych

Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, Jagiellońska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 18 41 41 600 , fax. +48 18 41 41 700
  • Data zamieszczenia: 2019-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego
    Jagiellońska 33
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. +48 18 41 41 600, fax. +48 18 41 41 700
    REGON: 49189318000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowosadecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zamówienie na usługę udzielenia kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 7 250 000 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 7 250 000 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2026 r. Planowany termin spłaty kredytu wraz z odsetkami: do dnia 31 grudnia 2026 r. Spłata kredytu w kwocie 7 250 000 zł nastąpi w okresie od dnia 31 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2026 r. w poniższy sposób: a) w 2020 roku - 200 000,00 zł - w 2 (dwóch) ratach po 100 000,00 zł w dniach: 31 stycznia i 28 lutego; b) w 2021 roku – 300 000,00 zł - w 3 (trzech) ratach po 100 000,00 zł w dniach: 29 stycznia, 26 lutego i 31 marca; c) w 2022 roku - 800 000,00 zł - w 4 (czterech) ratach po 200 000,00 zł w dniach: 31 stycznia, 28 lutego, 31 marca i 29 kwietnia; d) w 2023 roku – 800 000,00 zł - w 4 (czterech) ratach po 200 000,00 zł w dniach: 31 stycznia, 28 lutego, 31 marca i 28 kwietnia; e) w 2024 roku – 1 680 000,00 zł - w 12 (dwunastu) ratach po 140 000,00 zł w dniach: 31 stycznia, 29 lutego, 29 marca, 30 kwietnia, 31 maja, 28 czerwca, 31 lipca, 30 sierpnia, 30 września, 31 października, 29 listopada i 31 grudnia; f) w 2025 roku – 1 680 000,00 zł - w 12 (dwunastu) ratach po 140 000,00 zł w dniach: 31 stycznia, 28 lutego, 31 marca, 30 kwietnia, 30 maja, 30 czerwca, 31 lipca, 29 sierpnia, 30 września, 31 października, 28 listopada i 31 grudnia; g) w 2026 roku – 1 790 000,00 zł - w 11 (jedenastu) ratach po 150 000,00 zł w dniach: 30 stycznia, 27 lutego, 31 marca, 30 kwietnia, 29 maja, 30 czerwca, 31 lipca, 31 sierpnia, 30 września, 30 października, 30 listopada oraz w 1 (jednej) racie w kwocie 140 000,00 zł w dniu 31 grudnia. Karencja w spłacie kredytu obejmuje okres od dnia wykorzystania kredytu do dnia 31 grudnia 2019 r. Odsetki od kredytu naliczone w okresie od dnia wykorzystania kredytu do dnia 31 grudnia 2019 r. płatne będą w dniu 31 grudnia 2019 r. Począwszy od dnia 1 stycznia 2020 r. odsetki płatne będą co miesiąc. Odsetki naliczane będą tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. Odsetki nie będą naliczane od kredytu przyznanego lecz jeszcze nieuruchomionego. Do celów obliczania oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc kalendarzową liczbę dni. Stopa procentowa będzie obliczana jako średnia arytmetyczna notowań stóp WIBOR 1M w miesiącu poprzedzającym dany okres odsetkowy plus stała marża banku. Nie przewiduje się dokumentowania (rozliczania) wykorzystania kredytu. Spłata naliczonych i należnych wykonawcy/Bankowi odsetek za dany miesięczny okres odsetkowy będzie dokonywana w formie przelewu, ostatniego roboczego dnia miesiąca na rachunek obsługi kredytu należący do wykonawcy/Banku. Płatności rat kapitałowych będą dokonywane w terminie spłat odsetek. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez naliczania prowizji oraz dodatkowych opłat od wcześniejszej spłaty. W przypadku wcześniejszej częściowej spłaty kredytu ustalenie nowego harmonogramu spłaty kredytu nastąpi z zachowaniem nieprzekroczenia ostatecznego terminu spłaty. W przypadku wcześniejszej częściowej spłaty kredytu Zamawiający nie przewiduje wprowadzenia tzw. raty balonowej, tj. spłaty całości kapitału na koniec okresu kredytowania. Zamawiający uzyskał pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty zaciąganego kredytu. Roczne sprawozdania opisowe z wykonania budżetu oraz uchwały budżetowe i uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej wraz z wymaganymi opiniami Regionalnej Izby Obrachunkowej zamieszczane są przez zamawiającego na jego stronie internetowej. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco oraz deklaracja wekslowa, kontrasygnowane przez Skarbnika Powiatu. Zamawiający zastrzega, że wszelkie rozliczenia pomiędzy nim a wykonawcą usługi będą dokonywane w złotych polskich (PLN). Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć, że odsetki za 2019 rok będą naliczane za okres od dnia 4 listopada 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne za dany (miesięczny) okres odsetkowy, równe sumie "b" + "m", gdzie: "b" - WIBOR 1M, dla celów ofertowych przyjmuje się, że "b" wynosi 1,64% (wg notowania z dnia 31.07.2019 r.) "m" - stała marża banku. W zakresie opłat i prowizji zamawiający dopuszcza jedynie płatność z tytułu jednorazowej prowizji przygotowawczej, która nie może być wyższa niż 0,1% planowanej do zaciągnięcia kwoty kredytu. Prowizja "p" będzie zapłacona w dniu uruchomienia kredytu. W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M osiągnie wartość równą lub niższą od 0, do określenia stopy procentowej przyjmuje się stawkę WIBOR 1M na poziomie równym 0 powiększoną o marżę Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu w transzach. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej (tj. niższej od 7 250 000 zł), bez naliczania prowizji oraz dodatkowych opłat. W tym przypadku zostaną odpowiednio zmniejszone końcowe raty kredytu. Kredyt/transza kredytu postawiony/-a zostanie do dyspozycji zamawiającego najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku o uruchomienie. Uruchomienie kredytu nastąpi nie później niż 31 grudnia 2019 r. Za datę wypłaty kredytu uważa się datę uznania rachunku podstawowego zamawiającego. Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległych zobowiązań w bankach oraz że na jego rachunkach bankowych nie ciążą zajęcia egzekucyjne. Na wniosek wykonawcy/Banku zamawiający przedłoży aktualne (nie starsze niż 1 miesiąc) zaświadczenia z ZUS i US o braku zaległości. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w formie aktu notarialnego, zgodnie z art. 777 k.p.c. Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności. Zamawiający nie posiada zobowiązań o charakterze kredytowym, tj. leasing, faktoring, wykup wierzytelności. U zamawiającego nie prowadzono programu postępowania naprawczego. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. Zamawiający posiada 400 udziałów w Małopolskim Regionalnym Funduszu Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. w likwidacji, o wartości 200 000,00 zł. Do dnia 20 każdego miesiąca wykonawca przekaże zamawiającemu informację o kwocie należnych odsetek za ten miesiąc oraz sposobie ich wyliczenia, a więc o zastosowanej stopie oprocentowania, przyjętej podstawie oprocentowania (kwota kapitału) i przyjętej liczbie dni w miesiącu. Informację o kwocie należnych odsetek za okres od dnia wykorzystania kredytu/transzy kredytu do dnia 31 grudnia 2019 r. wykonawca przekaże zamawiającemu do dnia 27 grudnia 2019 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania, bez dodatkowych prowizji i opłat, zmian harmonogramu spłat kredytu polegających na: a) zmianie terminów spłaty rat w ramach danego roku budżetowego, b) zmianie wysokości rat w poszczególnych latach obowiązywania umowy. Powyższe zmiany wymagają zgodnych oświadczeń woli dla swej ważności w formie aneksu do umowy. Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu, bez dodatkowych prowizji i opłat, w sytuacji gdy nastąpią trudności w zachowaniu limitów spłaty zadłużenia określonych w ustawie o finansach publicznych. Wydłużenie terminu spłaty kredytu wymaga zgodnych oświadczeń woli zamawiającego i wykonawcy dla swej ważności w formie pisemnej w formie aneksu do umowy. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego dołącza się dokumenty stanowiące Załącznik nr 1 do SIWZ. Dokumenty te są niezbędne i wystarczające do zbadania zdolności kredytowej. Niniejsza specyfikacja opisuje przedmiot zamówienia w sposób wyczerpujący i kompletny. Zasady i standardy jakościowe świadczenia usługi udzielenia kredytu długoterminowego regulują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności ustawa Prawo bankowe. II. Koszty cyklu życia są równe szacunkowej wartości zamówienia i zostały uwzględnione przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. III. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp określa wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/-ych wskazane poniżej czynności, gdyż wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy /tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040/: a. rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca przez cały okres realizacji zamówienia zatrudniał na umowę o pracę osobę/-y wykonującą/-e czynności w zakresie obsługi udzielonego kredytu. b. sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego dostarczy zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywały opisane powyżej czynności na podstawie umowy o pracę. Wykaz osób musi zawierać w szczególności dokładne określenie podmiotu składającego wykaz, datę sporządzenia wykazu, informacje jednoznacznie wskazujące osobę pracownika (imię i nazwisko), datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę wraz z zakresem wykonywanych przez niego czynności oraz podpis/-y osoby/osób uprawnionej/-ych do złożenia wykazu w imieniu wykonawcy. Zatrudnienie powinno trwać minimalnie przez okres wykonywania odpowiednich czynności, o których mowa w pkt III lit. a. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby. c. uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: • zamawiający ma prawo w każdym momencie realizacji zamówienia zwrócić się do wykonawcy o przedłożenie aktualnego wykazu osób wykonujących opisane powyżej czynności na podstawie umowy o pracę, natomiast wykonawca ma obowiązek przedłożyć ten wykaz zamawiającemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od pisemnego wezwania; wykaz powinien zawierać elementy wymienione w lit. b, • w przypadku niespełnienia przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/-ych wskazane powyżej czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 500,00 zł za każdy dzień niespełnienia tego wymogu, • naruszenie obowiązku udokumentowania zatrudnienia osób wykonujących wymienione powyżej czynności, opisanego w lit. b oraz w lit. c tiret pierwszy traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/-ych wskazane powyżej czynności; w takiej sytuacji wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 500,00 zł za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu w/w wykazu, • w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli w zakresie realizacji przez wykonawcę obowiązku, o którym mowa w pkt III. IV. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. V. Zamówienie nie jest przeznaczone do użytku osób fizycznych, zatem zamawiający nie uwzględnia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. VI. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały określone w SIWZ i załącznikach do niej. VII. Wykonanie przedmiotu zamówienia przebiegać będzie zgodnie z postanowieniami zawartymi w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. VIII. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 1) Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm./. 4) Wadium wnoszone w pieniądzu: a) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział Nowy Sącz 64 1050 0161 6745 7777 7777 7777 z zaznaczeniem, że dotyczy: ZPI.272.20.2019 Przetarg nieograniczony na usługę udzielenia kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 7 250 000 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych b) za datę i godzinę wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego; c) zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swój rachunek bankowy. 5) Wadium wnoszone w pozostałych formach dopuszczonych specyfikacją: a) oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji, o których mowa w pkt 13 ppkt 3) lit. b) – e) SIWZ należy załączyć do oferty przetargowej - zamawiający zaleca, aby dokument poręczenia lub gwarancji nie był trwale połączony z ofertą z uwagi na konieczność jego zwrotu; b) wadium składane w tych formach musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą. Gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp; c) w razie zawieszenia biegu terminu związania ofertą lub przedłużenia terminu składania ofert, końcowy termin ważności wadium, o którym mowa w pkt 13 ppkt 3) lit. b), c), d), e) SIWZ albo zostanie przedłużony przez wykonawcę, albo wniesie on nowe wadium na przedłużony okres. 6) Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7) Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13 ppkt 11 lit. a) SIWZ. 8) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 13 ppkt 7) SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał uprawnienia do wykonywania czynności bankowej polegającej na udzielaniu kredytów, tj. aktualne zezwolenie właściwego organu na rozpoczęcie działalności, której przedmiotem jest udzielanie kredytów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Do oferty należy dołączyć dokument/-y wskazujący/-e, że osoba/-y podpisująca/-e ofertę i inne dokumenty lub oświadczenia jest/są do tej czynności umocowana/-e, chyba że umocowanie wynika z dokumentów dostępnych w myśl art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ono poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/-y udzielającą/-e pełnomocnictwa lub przez notariusza. Jeżeli prawo do podpisania oferty nie będzie wynikać bezpośrednio z pełnomocnictwa albo innych dostępnych dla zamawiającego dokumentów, zamawiający dokona w pierwszej kolejności sprawdzenia prawa do podpisania oferty (reprezentowania wykonawcy) w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku braku takiej informacji lub jakichkolwiek wątpliwości z nią związanych zamawiający wezwie wykonawcę do złożenia stosownych pełnomocnictw. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do składania w imieniu wykonawcy oświadczeń woli i wiedzy oraz poświadczania za zgodność z oryginałem ewentualnych kopii dokumentów składanych w postępowaniu. II. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oferta złożona przez spółkę cywilną traktowana jest jako oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnictwa należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/-y udzielającą/-e pełnomocnictwa. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu ocenia się łącznie w stosunku do wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przy czym warunek udziału w postępowaniu określony w pkt III.1.1 niniejszego ogłoszenia winien spełniać samodzielnie każdy z tych wykonawców. Żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku udzielenia zamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp) zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców. III. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 369). Formularz oświadczenia zostanie zamieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz z informacją o wykonawcach, którzy złożyli oferty. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z tych wykonawców. IV. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach