Przetargi.pl
Załadunek i wywóz komunalnych osadów ściekowych i skratek z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach wraz z zagospodarowaniem. Numer zamówienia: RAWiK/08/2012

Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 96-200 Rawa Mazowiecka, ul. Juliusza Słowackiego 70
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 046 8142176, 8147075 , fax. 046 8142176
  • Data zamieszczenia: 2012-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o.
    ul. Juliusza Słowackiego 70 70
    96-200 Rawa Mazowiecka, woj. łódzkie
    tel. 046 8142176, 8147075, fax. 046 8142176
    REGON: 10050113000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Załadunek i wywóz komunalnych osadów ściekowych i skratek z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach wraz z zagospodarowaniem. Numer zamówienia: RAWiK/08/2012
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest: a) załadunek i wywóz wraz z zagospodarowaniem ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod 19 08 05) z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach, przewidywana ilość do 3600 Mg o średniej zawartości suchej masy 25 %, b) załadunek i wywóz wraz z odzyskiem (R3) ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod 19 08 05) z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach, przewidywana ilość do 1000 Mg o średniej zawartości suchej masy 25 %, c) załadunek i wywóz wraz z odzyskiem (lub unieszkodliwieniem) odpadów pościekowych w postaci skratek (kod 19 08 01) z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach, przewidywana ilość do 20 Mg. Zamawiający dopuszcza zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych wymienionych w pkt. III ppkt. 1a) SIWZ na cele określone w art. 43 ust 1 pkt 3,4,5 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924 tj.: - dostosowania gruntów do określonych potrzeb wynikających z planów gospodarki odpadami, planów zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, - upraw roślin przeznaczonych do produkcji kompostu, - upraw roślin nieprzeznaczonych do spożycia i do produkcji pasz; zgodnie z Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924. Transport i załadunek będzie się odbywał sprzętem Wykonawcy i na jego koszt. Rozliczenie ilości odbieranego osadu (19 08 05) zostanie dokonane na podstawie pojemności skrzyni ładunkowej samochodu ciężarowego, którym będzie odbierany osad z oczyszczalni. Wykonawca przed rozpoczęciem usługi ma obowiązek udokumentować pojemność skrzyni ładunkowej dla każdego pojazdu. Ustalenie ciężaru 1 m3 w Mg do rozliczeń, nastąpi poprzez zważenie komisyjne pierwszych trzech partii załadowanego osadu, na Składowisku Odpadów w Pukininie (odległość od oczyszczalni ok. 5 km) na koszt Zamawiającego. Na tej podstawie zostanie określony średni ciężar 1 m3 osadu, który będzie podstawą do rozliczeń. Każdorazowy wyjazd samochodu z odebranym osadem musi być potwierdzony dokumentem WZ przez kierownika oczyszczalni ścieków lub osobę przez niego wyznaczoną. Rozliczenie ilości odbieranych skratek (kod 19 08 01) wystąpi poprzez zważenie komisyjne każdej załadowanej partii, na Składowisku Odpadów w Pukininie (odległość od oczyszczalni ok. 5 km) na koszt zamawiającego. Wykonawca będzie realizował usługę na czynnym obiekcie w dni powszednie (z wyłączeniem niedziel i świąt) w godzinach 7:00 do 19:00. Sposób zagospodarowania, odzysku unieszkodliwiania odpadów zależy od Wykonawcy i winien być zgodny z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska. Wykonawca winien posiadać zezwolenia i decyzje właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie transportu, zagospodarowania poprzez unieszkodliwianie lub odzysk odpadów objętych zamówieniem. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za działania objęte zezwoleniami oraz decyzjami. Odebranie od Zamawiającego osadów ściekowych spowoduje przeniesienie odpowiedzialności za powyższy odpad na Wykonawcę w rozumieniu art. 25 pkt. 3 Ustawy o odpadach. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) używania podczas świadczonych usług sprzętu o następujących wymogach: - szczelny (nie powodujący wycieków), - posiadający ładowność i wytrzymałość przystosowaną do wywozu osadów i pozwalający na ich odbiór z Oczyszczalni w wymaganym przez Zamawiającego terminie, 2) zapewnienia utrzymania stanu nawierzchni dróg (zakładowych i publicznych) pod względem czystości w czasie trwania usługi, 3) potwierdzania odbioru osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach na kartach przekazania odpadów i prowadzenie innych stosownych dokumentów wynikających z Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924. 4) zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwianie ) odpadów o kodzie 19 08 05 musi się odbywać na terenie woj. Łódzkiego z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w art. 9 ust. 4 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2001 r. Nr 62 poz. 628 z późniejszymi zmianami oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924, a w szczególności odpady określone w pkt. III, ppkt. 1a) SIWZ w odległości nie większej niż 20 km od granic miasta Rawa Mazowiecka. 3. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania i dostarczenia niezbędnych dokumentów: 1) odpowiedniego zezwolenia, licencji lub koncesji na prowadzenie działalności w zakresie transportu oraz gospodarowania odpadami (odzysk lub unieszkodliwianie) będącymi przedmiotem przetargu zgodnie z Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami, 2) akt własności lub umowa dzierżawy - tj. dokument określający tytuł prawny gruntów, na których mają być stosowane osady ściekowe - wydany przez właściwy organ, W przypadku dzierżawy - zgodę właściciela gruntów na zastosowanie na nich osadów ściekowych. 3) niezbędnej dokumentacji geologicznej i geodezyjnej gruntów na których osady mają być stosowane, 4) badania gruntów wykonane metodami referencyjnymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924 na których osady mają być stosowanelub potwierdzenie pisemne przez laboratorium do którego zostały dostarczone próbki gruntów (numery działek, z których zostały pobrane próbki) do badania według powyższego rozporządzenia (wyniki badań muszą być dostarczone przed podpisaniem umowy). 4. Zamawiający ustala dla Wykonawcy podstawowe wytyczne przy realizacji zadania: 1) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach Dz. U. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami, 2) przestrzeganie przepisów Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych Dz. U. Nr 137 poz. 924, 3) przestrzeganie przepisów Ustawy Prawo ochrony środowiska z dnia 27.04.2001r. Dz. U. z 2012r. Nr 62 poz. 627 z późniejszymi zmianami. 4) w przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako na wytwórcę) wynikających z zagospodarowania osadów niezgodnie z warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę. 5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej terenu, na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia. 1) Odbycie wizji lokalnej nie jest obowiązkowe. 2) Wizję lokalną Wykonawcy będą mogli odbyć w godzinach 8:00 - 14:00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym - Osoby odpowiedzialne ze strony Zamawiającego; Wojciech Augustyniak - Kierownik Oczyszczalni Ścieków, 3) Podczas wizji lokalnej nie będą udzielana jakiekolwiek odpowiedzi na pytania dotyczące SIWZ, jednakże po jej zakończeniu Wykonawca może złożyć zapytania stosownie do form porozumiewania się określonych w postępowaniu. Powyższe podyktowane jest koniecznością zachowania zasad uczciwej konkurencji. 4) Wykonawca, który zrezygnuje z odbycia wizji lokalnej nie będzie mógł podczas wykonywania umowy zgłaszać uwag do sposobu jej realizacji, stanu faktycznego i okoliczności związanych z wykonaniem zamówienia, o których mógł się dowiedzieć uczestnicząc w wizji lokalnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905138004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 150 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 6000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w sposób i w formie, jak określono w Rozdziale X.2 i X.3 SIWZ Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i formie oraz w wymaganym terminie, zostanie wykluczony z postępowania. 2.Forma wadium Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: (a) pieniądzu; (b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; (c) gwarancjach bankowych; (d) gwarancjach ubezpieczeniowych; (e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Sposób i termin wniesienia wadium 3.1 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości zgodnie z treścią Rozdziale X.1 SIWZ i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w Rozdziale X.2.SIWZ. 3.2 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego, z podaniem nazwy i numeru zamówienia podanego w SIWZ: Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o. o. ul. Juliusza Słowackiego 70 96-200 Rawa Mazowiecka, Polska PKO BP S.A. o/ 1 Rawa Mazowiecka nr konta 46 1020 45 80 0000 1102 0084 5057 Kopię polecenia przelewu należy dołączyć do oryginału oferty (jest to warunek konieczny, ale niewystarczający do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium za pomocą przelewu bankowego), a do kopii oferty winna być dołączona kopia tego dokumentu. Wniesienie wadium w pieniądzu w formie przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, jeśli bank prowadzący ww. rachunek potwierdzi, że przed upływem terminu składania ofert, uznał ww. rachunek Zamawiającego kwotą wymaganego wadium. 3.3 Jeżeli wadium wnoszone jest w formach wymienionych w Rozdziale X.2(c) do X.2(d) SIWZ, gwarancja winna być bezwarunkowa, nieodwołalna i sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem oraz winna zawierać następujące elementy: (a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; (b) numer zamówienia nadany przez Zamawiającego i nazwę zamówienia; (c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; (d) kwotę gwarancji; (e) termin ważności gwarancji; (f) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania Umowy na warunkach określonych w ofercie; lub (ii) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; lub (iii) zawarcie Umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. (g) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 3.4. Jeżeli wadium wnoszone jest w formach wymienionych w Rozdziale X.2(b) i X.2(e) SIWZ poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz winno zawierać następujące elementy: (a) nazwę poręczyciela, nazwę wierzyciela (Zamawiający), nazwę dłużnika (Wykonawcy), którego dług poręczenie zabezpiecza oraz wskazanie ich siedzib; (b) numer zamówienia nadany przez Zamawiającego i nazwę zamówienia; (c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem; (d) określenie wysokości wierzytelności objętej poręczeniem; (e) termin ważności poręczenia; (f) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania Umowy na warunkach określonych w ofercie; lub (ii) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; lub (iii) zawarcie Umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. (g) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 3.5 W przypadku, gdy gwarancja lub poręczenie, o których mowa w Rozdziale. X.3.3 i X.3.4 SIWZ, nie określą którejkolwiek z sytuacji opisanych w Rozdziale X.5 SIWZ, Zamawiający uzna, że oferta Wykonawcy nie została zabezpieczona wymaganym wadium. 3.6 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oryginału oferty, a kopię gwarancji lub poręczenia do kopii oferty. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi zostać odpowiednio zabezpieczone przez Zamawiającego (np. poprzez zdeponowanie w banku), w związku z tym dokument gwarancji lub poręczenia nie może zostać złączony z ofertą w sposób trwały. 3.7 Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 PZP, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą, wyklucza się z postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Zwrot wadium Zamawiający, z zastrzeżeniem postanowień pkt. X.5 SIWZ, zwraca wadium według zasad określonych w art. 46 PZP. Wadium Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca niezwłocznie po zawarciu Umowy oraz wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. 5. Zatrzymanie wadium 5.1 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w Rozdziale XXIV SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w Rozdziale V SIWZ, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5.2 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: (a)odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie; (b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; (c)zawarcie Umowy w sprawie niniejszego zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rawik.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach