Przetargi.pl
Zakup wraz z dostawą urządzeń wielofunkcyjnych dla zadania „Modernizacja indywidualnej struktury teleinformatycznej przeznaczonej dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych - Modernizacja urządzeń wielofunkcyjnych”

Komenda Wojewódzka Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 66400 Gorzów Wielkopolski, ul. Kwiatowa
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 738 14 91 , fax. 95 738 14 95
  • Data zamieszczenia: 2017-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji
    ul. Kwiatowa 10
    66400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
    tel. 95 738 14 91, fax. 95 738 14 95
    REGON: 21022150800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubuska.policja.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup wraz z dostawą urządzeń wielofunkcyjnych dla zadania „Modernizacja indywidualnej struktury teleinformatycznej przeznaczonej dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych - Modernizacja urządzeń wielofunkcyjnych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Zakup wraz z dostawą urządzeń wielofunkcyjnych dla zadania „Modernizacja indywidualnej struktury teleinformatycznej przeznaczonej dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych - Modernizacja urządzeń wielofunkcyjnych” 2. Kod CPV: CPV 30123000-7 Maszyny biurowe i przemysłowe. 3. W zakres zadania wchodzi dostawa: a) Urządzenie wielofunkcyjne – A3 kolor - 2 kpl. b) Urządzenie wielofunkcyjne – A3 momo - 12 kpl. c) Urządzenie wielofunkcyjne - A4 mono - 43 kpl. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający minimalne wymagania techniczne zamawianego sprzętu zawiera ,,Wykaz oferowanych urządzeń - sporządzony w formie tabeli do wypełnienia przez Wykonawcę w kwestii oferowanych parametrów technicznych, stanowiący załącznik nr 1 do Formularza Ofertowego- zał. Nr 1 do SIWZ. 5. SIWZ wraz z załącznikami określa minimalne wymagania techniczne Zamawiającego. 6. Szczegółowe wymagania dotyczące sposobu realizacji zamówienia, odbioru, serwisu i gwarancji oraz zasady płatności zawiera Załącznik nr 6 do SIWZ „Projekt Umowy”. 7. W swojej ofercie Wykonawca oferent musi określić rodzaj (nazwę) części/sprzętu oraz parametry techniczne proponowanego sprzętu. 8. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie towaru równoważnego – przy czym jego wydajność, jakość oraz parametry techniczne nie mogą być mniejsze niż określone przez Zamawiającego w SIWZ i jej załącznikach. Wykazanie równoważności przedmiotu zamówienia (zgodnie z art. 30 ust. 5) ustawy P.z.p.) spoczywa na Wykonawcy. 9. Wszystkie dostarczone urządzenia muszą być fabrycznie nowe (nieużywane w innych projektach) oraz pochodzić z bieżącej produkcji, nie mogą być starsze niż 6 miesięcy od daty zawarcia umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia. 10. Wszystkie urządzenia elektryczne muszą być wyposażone w niezbędne kable zasilające i połączeniowe. Kable zasilające muszą być zakończone standardowymi „dwubolcowymi” wtykami z uziemieniem, zgodnie z polską normą PN-IEC=60364-6-61. 11. Urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą być zdolne do pracy w trybie „wydruku wędrującego” i dostarczone z umożliwiającym to oprogramowaniem o funkcjonalności zawartej w załączniku nr 1 do Formularza ofertowego pn: „Wykaz oferowanych urządzeń” 12. W zakresie Platformy serwerowej: a) Zamawiający zapewni na potrzeby systemu jedną maszynę wirtualną o parametrach podanych przez Wykonawcę. b) Zamawiający zapewni system operacyjny w postaci LINUX DEBIAN lub Windows Serwer 2012 R2 Standard bez dodatkowych licencji. c) Wszystkie dodatkowe licencje jakie będą potrzebne do uruchomienia systemu zostaną dostarczone nieodpłatnie przez Wykonawcę i muszą być bezterminowe. d) Wszystkie składniki niezbędne do poprawnego działania systemu muszą być zainstalowane lokalnie w siedzibie Zamawiającego i nie mogą wysyłać w sposób automatyczny informacji na zewnątrz (poza sieć Zamawiającego). e) Wdrożenie, uruchomienie systemu leży po stronie Wykonawcy. 13. Wykonawca zapewni szkolenie z obsługi/administracji dostarczonego oprogramowania. 14. Wykonawca zapewni szkolenie dla służb technicznych Zamawiającego z bieżącej obsługi i serwisowania dostarczonych urządzeń. Po odbytym szkoleniu służby Zamawiającego zostaną uprawnione do dokonywania napraw eksploatacyjnych bez utraty gwarancji. Szkolenie będzie się odbywać w siedzibie Zamawiającego, termin zostanie wspólnie ustalony z Wykonawcą. 15. Miejsce dostawy: Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie Wlkp. Ul. Kwiatowa 10, 66-400 Gorzów Wlkp. 16. Termin zapłaty za fakturę – 30 dni kalendarzowych od daty wystawienia faktury VAT. Zapłata nastąpi na podstawie faktury po podpisaniu protokołu odbioru. 17. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji jakości i serwisu na dostarczony sprzęt. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów ofert. Wiążącym ostatecznym okresem gwarancji na dostarczone urządzenia będzie okres zaoferowany przez wykonawcę w najkorzystniejszej ofercie Minimalny wymagany okres gwarancji, jaki Wykonawca musi udzielić Zamawiającemu wynosi 12 m-cy licząc od dnia dokonania odbioru dostarczonego sprzętu. 18. Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji na podstawie art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. po spełnieniu poniższych warunków: a) Warunkiem wejścia w życie prawa opcji jest wybór oferty najkorzystniejszej, której cena jest niższa od kwoty jaką Zamawiający przeznacza na realizację zamówienia. b) W przypadku zaistnienia okoliczności o której mowa w ppkt.18 lit a) powyżej Zamawiający będzie uprawniony do zastosowania prawa opcji w ramach zawartej z wykonawcą umowy w kwocie stanowiącej różnicę pomiędzy kwotą jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia a ceną oferty Wykonawcy z którym zawarta zostanie umowa. c) Prawo opcji polega na zakupie wskazanego przez Zamawiającego dodatkowego sprzętu z zakresu zamówienia podstawowego po cenach jednostkowych zawartych w ofercie wyłonionego Wykonawcy, przy czym łączny koszt sprzętu zamawianego w ramach prawa opcji zamknie się kwocie nie wyższej niż kwota o której mowa w ppkt.18 lit b) powyżej. d) Asortyment dostarczony w ramach opcji musi być tego samego producenta i modelu oraz o tych samych parametrach co asortyment oferowany w ramach zakupu podstawowego. e) Realizacja prawa opcji odbędzie się na zasadach i warunkach dla zadania podstawowego, opisanych w projekcie umowy, w szczególności w zakresie dostawy, terminu realizacji , płatności i gwarancji. f) Przed zawarciem umowy Zamawiający poinformuje pisemnie (faksem lub pocztą elektroniczną) o chęci skorzystania z prawa opcji, podając: rodzaj, nazwy i ilości dodatkowego sprzętu zamawianego w ramach prawa opcji. g) Dostawa sprzętu zakupywanego w ramach opcji nastąpi jednorazowo, wraz z dostawą asortymentu zakupionego w ramach zamówienia podstawowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: OFERTA I INNE DOKUMENTY ORAZ WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA: 1. Oferta i inne dokumenty oraz oświadczenia (wymagane na dzień składania ofert): 1.1 ) prawidłowo wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ) wraz załącznikiem nr 1 do Formularza Ofertowego pn. „Wykaz oferowanych urządzeń”; 1.2) w celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert: 1.2.1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (wzór zał. nr 3 do SIWZ) 1.2.2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór zał. nr 2 do SIWZ) Uwaga: a) W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych i niezakończonych przed dniem 18 kwietnia 2018 r., oświadczenia składa się zgodnie z wzorem standardowego formularza w formie pisemnej. b) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (Konsorcjum/ Spółka cywilna), oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. c) INNY PODMIOT: Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu:  zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ppkt 1.2.1) oraz 1.2.2) d) PODWYKONAWCY: Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu:  zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ppkt 1.2.1) oraz 1.2.2) 1.3) przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być dołączone stosowne upoważnienie lub pełnomocnictwo, określające zakres czynności, do których jest umocowany; Uwaga: Dokument Wykonawca musi przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (wyrok SO w Warszawie – SYGN. AKT V CA 85/07). 1.4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum) - oświadczenie o woli współpracy Wykonawców wspólnie przystępujących do postępowania podpisane przez wszystkich Wykonawców. Oświadczenie musi zawierać następujące informacje: - nazwy i adresy Wykonawców, którzy wspólnie przystępują do postępowania przetargowego; - wyznaczenie Lidera do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, wraz z nazwą zadania - tytułem postępowania. Osoba upoważniona przez Lidera do reprezentowania musi posiadać stosowne upoważnienie (zgodne z pkt XIII ppkt 1.3) SIWZ); Uwaga: Dokument Wykonawca musi przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (wyrok SO w Warszawie – SYGN. AKT V CA 85/07). 1.5) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Spółka cywilna) - upoważnienie lub pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania s.c. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uwaga: Dokument Wykonawca musi przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (wyrok SO w Warszawie – SYGN. AKT V CA 85/07). 1.6) zobowiązanie innego podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia zobowiązanie jest wymagane tylko jeśli dotyczy, celem umożliwienia prawidłowej weryfikacji złożonych oświadczeń, o których mowa w ppkt 1.2.1) oraz 1.2.2) 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wykonawca jest zobowiązany złożyć (wymagane po złożeniu oferty): a) w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp., oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. (wzór – zał. nr 5 do SIWZ) Wraz z oświadczeniem, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające (dowody), że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Uwaga: - Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/ Spółka cywilna), w/w dokument składa każdy z członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej. - Oświadczenie musi zostać złożone w oryginale. Zamawiający dopuszcza możliwość przesłania wymaganych dokumentów faksem na nr 957381495 lub pocztą elektroniczną w postaci skanu (adres zamowieniapubliczne@go.policja.gov.pl) pod warunkiem niezwłocznego dostarczenia oryginału - pocztą tradycyjną lub osobiście - do siedziby Zamawiającego; - Wykonawca nie będzie zobowiązany do złożenia w/w oświadczenia jeżeli zostanie złożona tylko jedna oferta. 3. Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę (z zastrzeżeniem art. 26 ust. 6 ustawy Pzp), którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów (wymagane po wezwaniu przez Zamawiającego): a) Dokumenty wymagane zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a.1) wykaz dostaw (wzór – zał. nr 4 do SIWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Ze złożonego dokumentu musi wynikać spełnianie warunku opisanego w pkt XI ppkt 2 lit. a) SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) warunek może być spełniony wspólnie przez wszystkich członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej. Uwaga: - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/Spółka cywilna) warunek może być spełniony wspólnie przez wszystkich członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej. - W przypadku złożenia kopii dokumentu poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonują odpowiednio Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego), w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. - Ze złożonego dokumentu musi wynikać spełnianie warunku opisanego w pkt XI ppkt 2 lit. a) SIWZ. - Jeśli Wykonawca przy wykazywaniu spełniania warunków powołuje się na zasoby podmiotów trzecich, zgodnie z treścią § 9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający wymaga złożenia wraz z w/w wykazem również dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. b) Dokumenty wymagane zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia. Niżej wymienione dokumenty, na wezwanie zamawiającego będą musieli złożyć - wykonawca, podwykonawcy (jeśli dotyczy) oraz inny podmiot (jeśli dotyczy): b.1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (Konsorcjum/ Spółka cywilna), w/w dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wspólnie występujących Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. W przypadku złożenia kopii dokumentu poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonują odpowiednio Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego), w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. b.2) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.; UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (Konsorcjum/ Spółka cywilna), w/w dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wspólnie występujących Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. W przypadku złożenia kopii dokumentu poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonują odpowiednio Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego), w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. c) Dokumenty wymagane zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP w celu potwierdzenia spełniania przez oferowane dostawy wymagań: c.1) Certyfikat ISO9001:2000 dla producenta sprzętu c.2) ENERGY STAR 6.1 c.3) Deklaracja zgodności CE c.4) Potwierdzenie spełnienia kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych w postaci oświadczenia producenta jednostki 4. UDZIAŁ INNEGO PODMIOTU (ART. 22A USTAWY PZP.) a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. b) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. c) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5. d) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. e) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. f) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. b) Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, polegającego na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp., przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt XIII ppkt 3 lit b (b.1-b.2) SIWZ. 5. UDZIAŁ PODWYKONAWCY: a) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (art. 36a ust. 1 ustawy Pzp.). b) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców. c) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego będzie musiał przedstawić oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. d) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. e) Zasady opisane w lit c) i d) powyżej stosuje się wobec dalszych podwykonawców. f) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. g) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp., w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. h) Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia dokumentów wymienionych w pkt XIII ppkt 3 lit b (b.1-b.2) SIWZ w odniesieniu do podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 6. UDZIAŁ WYKONAWCÓW ZAGRANICZNYCH: a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:.: a.1) w pkt XIII ppkt 3 lit b.1) SIWZ składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp.; a.2) w pkt XIII ppkt 3 lit b.2) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b) Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt XIII ppkt 6 lit. a.1) i lit. a.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) stosuje się. d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. e) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt XIII ppkt 3 lit. b.1) SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt XIII ppkt 6. lit. a.1) SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp.. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) zdanie pierwsze stosuje się. f) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7. Zgodnie z pkt XVI ppkt 16 SIWZ Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną