Przetargi.pl
Zakup wraz z dostawą i montażem instalacji wykorzystujących OZE w gminie Lichnowy

Gmina Lichnowy ogłasza przetarg

  • Adres: 82-224 Lichnowy, ul. Tczewska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 712 723 , fax. 552 712 723
  • Data zamieszczenia: 2020-02-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lichnowy
    ul. Tczewska 6
    82-224 Lichnowy, woj. pomorskie
    tel. 552 712 723, fax. 552 712 723
    REGON: 17074784000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lichnowy.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup wraz z dostawą i montażem instalacji wykorzystujących OZE w gminie Lichnowy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: - wykonanie dokumentacji projektowej indywidualnie dla każdej lokalizacji na podstawie zasad opisanych w Projekcie Budowlano-Wykonawczym, który stanowi załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. Instalacja powinna być odrębnie zaprojektowana z uwzględnieniem specyfiki jej konstrukcji oraz przyłączy dla każdej nieruchomości; - zakup niezbędnych urządzeń wraz z osprzętem i montaż instalacji na wskazanych budynkach na terenie gminy Lichnowy i ich uruchomienie, - budowa infrastruktury niezbędnej do przyłączenia urządzeń do źródła sieci, - wypełnienie otworów oraz odtworzenie i naprawa części uszkodzonych wypraw (elementów wykończeniowych) podczas wykonywania robót; Urządzenia wchodzące w skład instalacji powinny: - być fabrycznie nowe, nie noszące śladów uszkodzeń zewnętrznych i uprzedniego używania tzn. że żaden element instalacji, składający się na dostawę nie może być wcześniej używany, musi pochodzi z bieżącej produkcji (rok produkcji nie starszy niż 2019), być sprawny i działać bez uwag, posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty, świadectwa jakości, musi odpowiadać wymogom ustawy o wyrobach budowlanych w zakresie dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie i spełniać wszystkie wymogi norm określonych obowiązującym prawem, - posiadać instrukcję obsługi i użytkowania w języku polskim. Wykonawca zobowiązany jest: - do wykonania inwentaryzacji obiektów objętych programem w stopniu umożliwiającym wykonanie kompletnych dokumentacji projektowych dla całości przedsięwzięcia; - do wykonania ekspertyzy technicznej dachu pod katem montażu kolektorów słonecznych; - do wykonania niezbędnej dokumentacji projektowej przez osobę uprawnioną, po wcześniejszym uzyskaniu akceptacji wstępnych założeń projektowych przez zamawiającego, - przed rozpoczęciem prac, w terminie ustalonym z Zamawiającym wykonać i dostarczyć Zamawiającemu zdjęcia poszczególnych obiektów lub ich części, gdzie będą wykonywane prace oraz miejsc dojazdu, parkowania, składowania materiałów itp. w obrębie nieruchomości oraz wokół niej; - do dostarczenia Zamawiającemu instrukcji obsługi poszczególnych urządzeń w języku polskim w dwóch egzemplarzach; - do przeprowadzenia szkolenia każdego Mieszkańca obsługi zamontowanych urządzeń oraz dostarczenia oświadczenia o dokonaniu takiego szkolenia podpisanego przez Mieszkańca; - do przeprowadzenia prób całej instalacji, - do przeprowadzenia rozruchu instalacji, - do przeprowadzania okresowych przeglądów i konserwacji instalacji odnawialnych źródeł energii i ich poszczególnych elementów co najmniej raz w roku przez cały okres gwarancji; - do usunięcia wszelkich wad (w tym dokonanie regulacji i innych czynności niezbędnych do należytego funkcjonowania instalacji odnawialnych źródeł energii) wykrytych w ramach przeprowadzonych przeglądów okresowych lub gwarancyjnych, - do dostarczenia dokumentacji projektowej powykonawczej wraz z wykonaniem audytu powykonawczego dokumentującego osiągnięcie zakładanych w dokumentacji wskaźników produktu i rezultatu, wymienionych we wniosku o dofinansowanie projektu Projektu budowlano-wykonawczy to dokument stanowiący koncepcję wykonania instalacji. Wykonawca we własnym zakresie powinien ująć także te prace dodatkowe i elementy instalacji, które nie wyszczególniono w projekcie, lecz są ważne, bądź niezbędne dla właściwego i stabilnego działania oraz uzyskania oczekiwanej przez Zamawiającego wieloletniej gwarancji bezawaryjnego funkcjonowania instalacji. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Montaż urządzeń na nieruchomościach należy wykonywać zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z Inspektorem nadzoru inwestorskiego i właścicielem nieruchomości. O terminie montażu Zamawiający zostanie powiadomiony emailem. Gotowość montażu wykonawca zgłosi Inspektorowi nadzoru inwestorskiego i właścicielowi nieruchomości na co najmniej 2 dni przed planowanym terminem montażu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zadośćuczynić prawnie i finansowo roszczeniom osób trzecich, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych przy wykonywaniu czynności objętych umową oraz z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków określonych w umowie lub innych czynności pozostających w związku z wykonywaną umową przez Wykonawcę. W okresie realizacji Przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest posiadać ważne umowy ubezpieczenia OC z tytułu odpowiedzialności deliktowej i OC z tytułu odpowiedzialności kontraktowej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z roszczeniami w stosunku do Zamawiającego, Zamawiający przekaże roszczenia do rozpatrzenia Wykonawcy jako przejmującemu od poszkodowanego odpowiedzialność prawną i finansową za wszystkie roszczenia. Wytyczne do projektowania: - kąt pochylenia kolektorów słonecznych - należy zastosować optymalny kąt pochylenia, niezmienny dla ekspozycji kolektora w ciągu całego roku, zawierający się w przedziale od 60° do 30°. Optymalnie 40 - 45°; - kąt azymutu kolektorów słonecznych - należy zastosować optymalny kąt azymutu względem kierunku południowego, z ewentualnym odchyleniem, gwarantującym wymaganą sprawność i efektywną pracę instalacji solarnych w skali całego roku – odchylenie nie większe jak 400; - dostosowanie konstrukcyjne systemu solarnego, dla budynku mieszkalnego, w tym rozstrzygnięcie określające miejsce i sposób montażu kolektorów, - w przypadku gdy elementy instalacji wystają ponad dach budynku, należy je połączyć z istniejącą instalacją odgromową. Dokumentacja projektowa sporządzona odrębnie dla każdego obiektu zawierać powinna: a) Uproszczone obliczenia niezbędne do jednoznacznego wykonania instalacji. b) Uproszczony schemat instalacji oraz usytuowanie kolektorów na budynku. c) Uproszczony kosztorys materiałów i prac niezbędnych dla instalacji, który winien zawierać zestawienie wszelkich koniecznych do wykonania robót i materiałów – wykonane zgodne ze szczegółowym zakresem przedmiotu zamówienia. d) Symulację komputerową rocznych wyników energetycznych instalacji z uwzględnieniem łącznej powierzchni absorpcji, orientacji i kąta pochylenia oraz szacunkowej ilości zaoszczędzonej energii. W przypadku, gdy nie będzie możliwy prawidłowy montaż kolektorów słonecznych, lub z przyczyn technicznych nie będzie możliwy montaż pozostałych elementów ich instalacji w budynku, Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania budynku zamiennego do wykonania instalacji, który wpisuje się w założenia ustalone dla odpowiedniego zestawu. Dokumentacja projektowa winna być przekazana Zamawiającemu w formie papierowej oraz elektronicznej - na nośniku CD bądź DVD - umożliwiającej wydrukowanie identycznej kopii dokumentacji papierowej. Wykonawca po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania dokumentacji projektowej i za pisemnym potwierdzeniem Zamawiającego i Mieszkańca rozpoczyna etap realizacji montażu w oparciu o opracowaną dokumentację. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty oraz na zainstalowane urządzenia liczony od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego (bez uwag) – wynosi co najmniej 6 lat. Podstawą do podpisania protokołu odbioru przez Zamawiającego jest otrzymanie indywidualnych protokołów odbioru podpisanych przez każdego Mieszkańca. Z chwilą przejęcia terenu robót wykonawca staje się właścicielem i posiadaczem odpadów, z którymi będzie postępował zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018, poz. 992 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2018, poz. 799 z późn. zm.), chyba że Mieszkaniec zdecyduje inaczej. Przewiduje się montaż solarów na powierzchni dachowej budynków w systemie bezinwazyjnym tj. bez uszkadzania pokrycia dachowego oraz naruszania ciągłości izolacji termicznej oraz przeciwwilgociowej połaci dachu. W przypadku uszkodzenia dachu podczas montażu, pełną odpowiedzialność za wynikłe szkody ponosi Wykonawca. W ramach zadania Wykonawca ma obowiązek: 1. zaprojektować (wykonanie dokumentacji projektowej), dostarczyć i zamontować instalacje kolektorów słonecznych wykorzystywanych do produkcji ciepłej wody użytkowej w 18 obiektach mieszkalnych. W ramach projektu i wykonawstwa należy ująć zakres prac obejmujących: a) 11 instalacji opartych o 2 panele w systemie przewidzianym do ogrzewania c.w.u. b) 8 instalacji opartych o 3 panele w systemie przewidzianym do ogrzewania c.w.u. Wykaz miejscowości, w których zamontowane będą poszczególne instalacje stanowi załącznik nr 7. Jeżeli w SIWZ lub dokumentacji technicznej pojawią się wskazania znaków towarowych, norm, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości przyjętego sprzętu i materiałów. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały muszą być równoważne jakościowe tym podanym w SIWZ. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, usługi i materiały konieczne do wykonania zamówienia zgodnie z niniejszą SIWZ, jak również usługi nie ujęte w projekcie, a których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, jak np. koszty robót przygotowawczych, koszty utrzymania porządku w trakcie realizacji robót, koszt zorganizowania placu budowy, wszelkie opłaty, narzuty, podatki, cła itp., koszty wykonania dokumentacji powykonawczej, wykonanie niezbędnych prób, badań, uzgodnień, wpięć, sprawdzeń, opinii, ubezpieczenie budowy, zajęcie pasa drogowego, itp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wykonawcy przysługuje prawo do dokonania zmiany formy wniesionego wadium na każdym etapie prowadzonego postępowania. Wadium w wysokości 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) składane w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na konto Zamawiającego BS Malbork o/Szymankowo nr 89 8303 0006 0060 0600 0837 0012. Wniesienie wadium oznacza uznanie kwoty wadium przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Opcjonalnie: pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokument ten należy złożyć jeżeli wykonawca polega na doświadczeniu potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Opcjonalnie: pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną