Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ogłasza przetarg
- Adres: 35-036 Rzeszów, ul. Niedzielskiego 2
- Województwo: podkarpackie
- Telefon/fax: tel. 17 8534097 , fax. 17 8534682
- Data zamieszczenia: 2015-04-02
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
ul. Niedzielskiego 2 2
35-036 Rzeszów, woj. podkarpackie
tel. 17 8534097, fax. 17 8534682
REGON: 69070548200000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcen.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup usługi szkoleniowej obejmującej organizację i przeprowadzenie szkolenia z programu edukacyjnego -Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka. Matematyka 1- wraz z dostawą materiałów szkoleniowych - nr PU-EduKom-3211/3/15 - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia ma zostać wykonany w ramach i w celu realizacji projektu pt.: Edukacja skuteczna, przyjazna, nowoczesna - rozwój kompetencji kadry zarządzającej i pedagogicznej szkół i placówek oświatowych w województwie podkarpackim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. Przedmiotem zamówienia jest: Zakup usługi szkoleniowej obejmującej organizację i przeprowadzenie szkolenia z programu edukacyjnego Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka. Matematyka 1 wraz z dostawą materiałów szkoleniowych. 3. W ramach przedmiotu zamówienia należy: a. zorganizować i przeprowadzić szkolenie przygotowujące nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przy użyciu programu edukacyjnego Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka. Matematyka 1 opracowanego przez Galinę Dolyę i Nikolaia Veraksę, opartego na teorii Lwa Wygotskiego. Podstawowym celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z nowymi narzędziami, które ułatwiają dzieciom zrozumienie pojęć matematycznych, zwłaszcza pojęcia liczby. - Szkolenie obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną. Część teoretyczna obejmie najważniejsze zagadnienia teorii społeczno - kulturowej Lwa Wygotskiego, sposoby wspierania rozwoju umiejętności samoregulacji, poznawczych oraz komunikacyjnych zgodnie z ideą Wygotskiego, a także umiejscowienie jej założeń na tle innych pedagogik. Część praktyczna będzie prowadzona w oparciu o materiały autorskie Galiny Dolyi opracowane do programu edukacyjnego Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka. Matematyka 1. Podczas szkolenia wykorzystane zostaną wszystkie materiały, których ilustracje znajdują się w podręczniku Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka. Matematyka 1 po to, by w sposób szczegółowy przedstawić metodykę pracy z programem oraz by nauczyciele po ukończonym szkoleniu mogli od razu przełożyć zdobytą wiedzę na praktyczne działania z dziećmi. - Szkolenie przeprowadzone zostanie w oparciu o założenia Wygotskiego - pracy z grupą dzieci ze wskazaniem, w jaki sposób dzieci w grupie należy aktywizować i jakimi materiałami każde z dzieci powinno posługiwać się w czasie prowadzonych zajęć. Podczas zajęć warsztatowych pokazana zostanie metodyka prowadzenia zajęć opracowana przez Galinę Dolya i Nikolaia Veraksę, oparta na teorii Lwa Wygotskiego, z użyciem mediatorów zewnętrznych (modeli graficznych - tzw. siatek zgodności L. Vengera) oraz realizująca określony zestaw procedur ułatwiających dziecku zrozumienie podstawowych koncepcji matematycznych. - Czas trwania i sposób organizacji szkolenia (dla 1 grupy): 10 godzin dydaktycznych, w tym wykład teoretyczny (4 godz. dydaktyczne) oraz warsztaty połączone z treningiem umiejętności przygotowującym uczestników szkolenia do prowadzenia zajęć z dziećmi (6 godz. dydaktycznych). 1 godzina dydaktyczna = 45 minut Zamawiający zastrzega, że zajęcia mogą być realizowane w dowolne dni tygodnia ze szczególnym uwzględnieniem dni weekendowych tj. soboty i niedzieli w godzinach od 08:00 do 20:00. - Przewidywana liczba grup do przeszkolenia przez Wykonawcę: 8 grup Zamawiający przewiduje, że jednorazowo odbywać się mogą zajęcia dla 2 grup w tych samych terminach. - Średnia liczba osób w jednej grupie: 20 (maksymalnie 25 os./gr.). Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości grup (jednakże ilość grup nie będzie mniejsza niż 3). Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia. b. dostarczyć materiały szkoleniowe wszystkim uczestnikom szkolenia w postaci podręcznika metodycznego dla nauczycieli do programu edukacyjnego do wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej Klucz do uczenia się. Technologia rozwoju dziecka. Matematyka 1. Motyle, autorzy: Galina Dolya, Nikolai Veraksa. ROZWIĄZANIA RÓWNOWAŻNE W sytuacji, gdy Zamawiający w dokumentacji przetargowej, użył przy opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu, wskazał pochodzenie, nazwę produktu lub producenta, działanie takie miało na celu wyłącznie wskazanie oczekiwanych przez Zamawiającego parametrów technicznych i jakościowych. Wykonawca w każdym przypadku może zaproponować materiały równoważne, z tym, że oferowane produkty równoważne winny posiadać parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie, jak wskazane w dokumentacji przetargowej. Zamawiający za równoważne uzna: 1. Szkolenie jeśli: a. przygotowuje nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przy użyciu konkretnego, zwartego programu edukacyjnego z zakresu metodyki pracy w obszarze edukacji matematycznej koncentrującej się na kształtowaniu pojęcia liczby w okresie przedliczbowym, program oparty na teorii Lwa Wygotskiego, z użyciem mediatorów zewnętrznych (modeli graficznych, tzw. siatek zgodności Leonida Vengera), który zostanie dołączony w postaci podręcznika metodycznego jako materiał szkoleniowy. Umożliwia osiągnięcie celu szkolenia jakim jest zapoznanie nauczycieli z nowymi narzędziami, które ułatwiają dzieciom zrozumienie pojęć matematycznych, zwłaszcza pojęcia liczby. b. czas trwania szkolenia: nie mniej niż 10 godzin dydaktycznych, w tym wykład teoretyczny (nie mniej niż 4 godziny dydaktyczne) oraz warsztaty połączone z treningiem umiejętności przygotowującym uczestników szkolenia do prowadzenia zajęć z dziećmi (nie mniej niż 6 godzin dydaktycznych) 1 godzina dydaktyczna = 45 minut c. jest prowadzone w oparciu o materiały (karty pracy) do konkretnych zajęć z grupą 10 dzieci, opracowane do proponowanego programu edukacyjnego, d. podczas szkolenia wykorzystane są wszystkie materiały, których ilustracje znajdują się w podręczniku dostarczonym na szkolenie, e. przeprowadzone zostanie w oparciu o założenia Wygotskiego - pracy z grupą 10-osobową dzieci ze wskazaniem, w jaki sposób każde z dzieci w grupie należy aktywizować i jakimi materiałami każde z dzieci powinno posługiwać się w czasie prowadzonych zajęć, f. podczas zajęć warsztatowych pokazana zostanie metodyka prowadzenia zajęć, oparta na teorii Lwa Wygotskiego, z użyciem mediatorów zewnętrznych (modeli graficznych, tzw. siatek zgodności Leonida Vengera), g. ukończenie szkolenia da uczestnikowi uprawnienie do prowadzenia zajęć z proponowanego programu edukacyjnego, poświadczone zaświadczeniem zatwierdzonym przez autora metody/programu. 2. Materiały szkoleniowe jeśli: a. jest to podręcznik metodyczny dla nauczycieli do programu edukacyjnego do wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej z zakresu edukacji matematycznej, koncentrującej się na kształtowaniu pojęcia liczby, b. podręcznik opisuje konkretną metodykę pracy w zakresie rozumienia podstawowych relacji matematycznych i kształtowania pojęcia liczby w okresie przedliczbowym, opartą na teorii Lwa Wygotskiego, z użyciem mediatorów zewnętrznych (modeli graficznych, tzw. siatek zgodności Leonida Vengera) oraz realizująca określony zestaw procedur umożliwiających dziecku zrozumienie podstawowych koncepcji matematycznych i wykorzystanie ich do rozwiązywania różnorodnych zadań, a z drugiej strony umożliwiających rozpoznawanie istotnych cech każdego zadania poznawczego i wykonywanie operacji umysłowych potrzebnych do jego rozwiązania, c. przedstawione w podręczniku materiały graficzne są zaprojektowane w taki sposób, by ułatwić dzieciom kształcenie procesów myślowych, takich jak: analizowanie, syntetyzowanie, porównywanie oraz czynnościowe wykorzystanie edukacji matematycznej oraz osadzają ją w rzeczywistości bliskiej dzieciom, również po to, aby umiejętności matematyczne wykorzystywać w życiu, d. scenariusze zajęć w podręczniku są zaprojektowane tak, by czas realizacji poszczególnych zajęć był nie dłuższy niż 20 minut, e. ilość stron podręcznika wynosi nie mniej niż 89 w formacie A4, czcionka o rozmiarze nie większym niż 12, f. sposób zadruku podręcznika: część główna : 4/0, załączniki 1/0, g. podręcznik zawiera: - wprowadzenie, nie mniej niż 30 scenariuszy zajęć z dziećmi, - nie mniej niż 49 poglądowych kolorowych ilustracji, w tym tabele przedstawiające sposób organizacji materiałów pomocniczych dla dzieci oraz przykładową ocenę diagnostyczną nawiązującą do realizowanych sesji diagnostycznych, - następujący układ treści scenariuszy: podział tekstu na cele dydaktyczne, spis materiałów dla nauczyciela i grupy 10 dzieci, procedura przeprowadzenia zajęć, zindywidualizowany wynik dydaktyczny, - załączniki: wzory siatek zgodności (6 rodzajów siatek zgodności Leonida Vengera) oraz arkusze do bieżącego monitorowania umiejętności dziecka do każdych zajęć w ujęciu grupowym. h. do podręcznika będą istniały dodatkowe karty pracy z dziećmi (minimum 258 kart pracy do scenariuszy zajęć opracowanych w podręczniku), które nauczyciel/przedszkole może nabyć we własnym zakresie. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymagane
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.pcen.pl/zamowienia-publiczne/postepowania-powyzej-30-tys.html
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- WYBÓR ORGANIZATORA PROWADZĄCEGO KAMPANIĘ EDUKACYJNĄ I ŚWIADOMOŚCIOWĄ NA TEMAT PROBLEMATYKI OSÓB STARSZYCH, NIESAMODZIELNYCH ORAZ OPIEKI NAD TYMI OSOBAMI, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM CHORÓB OTĘPIENNYCH W TYM CHOROBY ALZHEIMERA
Dodano: 2016-04-13 - WYBÓR ORGANIZATORA PROWADZĄCEGO KAMPANIĘ EDUKACYJNĄ I ŚWIADOMOŚCIOWĄ NA TEMAT PROBLEMATYKI OSÓB STARSZYCH, NIESAMODZIELNYCH ORAZ OPIEKI NAD TYMI OSOBAMI, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM CHORÓB OTĘPIENNYCH W TYM CHOROBY ALZHEIMERA
Dodano: 2016-03-24 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli: Zagrożenia cywilizacyjne młodzieży we współczesnym świecie, w tym depresja, przemoc i agresja wśród uczniów
Dodano: 2015-10-15 - Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla uczestników projektu systemowego Czas na aktywność w gminie Baligród.
Dodano: 2015-07-02 - Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla uczestników projektu systemowego Czas na aktywność w gminie Tarnobrzeg współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego związanych z realizacją kontraktów socjalnych Priorytet VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.
Dodano: 2015-07-02 - Usługi szkoleniowe związane z przeprowadzeniem kursów z uprawnieniami spawacza metodą TIG (141) i MAG (135) I, II i III stopnia w ramach projektu Podkarpacie stawia na zawodowców realizowany nr WND-POKL.09.02.00-18-001/12w latach 2012 - 2014 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowany ze środków EFS, Priorytet IX, Działanie 9.2, część przeznaczona do realizacji przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu
Dodano: 2015-06-22 - Przetarg nieograniczony na usługi szkoleniowe w ramach wdrażania i realizacji Programu PL-17 pn. Wsparcie Służby Więziennej, w tym sankcji pozawięziennych finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego dotyczącego Projektu nr 1 pn. Realizacja szkoleń podnoszących kompetencje społeczno - zawodowe więźniów oraz stworzenie warunków ułatwiających podtrzymanie więzi rodzinnych w celu zwiększenia efektywności ich powrotu do społeczeństwa po zakończeniu odbywania kary złożonych z następujących zadań:
Dodano: 2015-05-29 - Usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń zawodowych w ramach kontraktów socjalnych dla 20 uczestników projektu systemowego Czas na aktywność w gminie Stalowa Wola współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Priorytetu VII Promocja integracji społecznej, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w 2015 roku
Dodano: 2015-05-28 - Realizacja kursu projektowanie i aranżacja ogrodów tematycznych dla uczestników projektu: Podkarpacie stawia na zawodowców
Dodano: 2015-05-27 - kurs kasy fiskalnej dla uczniów ZST w Strzyżowie
Dodano: 2015-05-26