Przetargi.pl
Zakup usługi dostępu do platformy e-learningowej oraz usługi szkoleniowej na potrzeby realizacji projektu Uczeń z klasą - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z SP nr 2 w Ziębicach w klasach IV - VI Szkoły Podstawowej nr 2 im. H. Sienkiewicza w Ziębicach

Gmina Ziębice ogłasza przetarg

  • Adres: 57-220 Ziębice, ul. Przemysłowa 10
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8163870 , fax. 074 8191212
  • Data zamieszczenia: 2013-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ziębice
    ul. Przemysłowa 10 10
    57-220 Ziębice, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8163870, fax. 074 8191212
    REGON: 89071847800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup usługi dostępu do platformy e-learningowej oraz usługi szkoleniowej na potrzeby realizacji projektu Uczeń z klasą - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z SP nr 2 w Ziębicach w klasach IV - VI Szkoły Podstawowej nr 2 im. H. Sienkiewicza w Ziębicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zakup usługi dostępu do platformy e-learningowej oraz usługi szkoleniowej na potrzeby realizacji projektu Uczeń z klasą - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z SP nr 2 w Ziębicach, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Przedmiotowy projekt jest realizowany przez Gminę Ziębice. Miejsce realizacji zamówienia: Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Sienkiewicza w Ziębicach, adres: Plac Wolności 1, 57-220 Ziębice. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup usługi dostępu do platformy e-learningowej, w tym dostępu do bazy materiałów edukacyjnych, jej wdrożenie i przetestowanie oraz usługę szkoleniową dla nauczycieli następująco: - dostęp do platformy e-learningowej dla 134 uczniów i zatrudnionych w szkole nauczycieli przedmiotowców, w tym dostęp do bazy materiałów edukacyjnych dla 90 uczniów oraz dla 6 nauczycieli, - usługę szkoleniową - szkolenie online 10h wraz z materiałami szkoleniowymi dla nauczyciela administratora z zasad funkcjonowania platformy e-learningowej, umieszczania materiałów dydaktycznych, przy czym materiały szkoleniowe mają być autorskie, przygotowane na potrzeby niniejszego szkolenia. Po zakończeniu szkolenia administrator między innymi: - będzie umiał umieszczać materiały przydatne dla uczestnika kursów, - zdobędzie umiejętności w zakresie pracy na platformie e-learning, - nabędzie umiejętności w zakresie metodologii i metodyki budowania kursów e-learningowych, - pozyska zdolności do komunikowania się poprzez Internet oraz komunikacji z wykorzystaniem możliwości e-learningowej platformy edukacyjnej. Postawienie platformy e-learningowej, na której odbywać się będą zajęcia praktyczne z zakresu użytkowania i stosowania nowych technologii oraz metod edukacji dla uczniów, ma na celu integrowanie bloków zajęć realizowanych w projekcie. Platforma ma pełnić funkcję organizacji zajęć w szkole z umieszczonymi tam efektami pracy uczniów i funkcje e-learningowe, która publikuje zasoby dydaktyczne z zajęć kół zainteresowań i zajęć wyrównawczych stworzone przez uczniów i nauczycieli do wykorzystania zarówno na tych zajęciach jak i do pracy w domu. Platforma ta ma być wykorzystywana także do testowania funkcjonalności poszczególnych składowych dostępnych na platformach tego typu. Zgodnie z założeniami edukacji zdalnej (e-learningu) platforma powinna być dostępna dla użytkowników stale, tzn. użytkownicy platformy (uczestnicy projektu) powinni mieć możliwość edukacji w dogodnych dla siebie godzinach. Zapewnienie dostępności platformy 24h/7d na hostingu wraz z domeną, na którym zostanie umieszczona i uruchomiona platforma wykorzystywana w projekcie. Dzięki funkcjom dostarczanym przez platformę (opis zakładanych funkcjonalności poniżej) będzie można, m.in.: przygotowywać zajęcia w postaci modułów tematycznych obejmujących treści, elementy multimedialne, zadania oraz testy i ćwiczenia w obrębie żądanych tematów. Ponadto platforma, dzięki jej funkcjom, dostarczać będzie harmonogramy zajęć, ważne komunikaty i informacje dla uczniów, tematy poszczególnych zajęć oraz polecenia, które należy wykonać. Platforma ma spełniać następujące funkcje: a) tworzyć i udostępniać uczestnikom wiele aktywności w tym: sprawdzać wiedzę lub generować popyt na nią za pomocą: quizów, krzyżówek, rozsypanek wyrazowych, zadań z lukami do uzupełniania, gier edukacyjnych, itp., b) przekazywać informacje lub wiedzę za pomocą prezentacji, różnego rodzaju dokumentów, plików dźwiękowych i wideo - te grupy składowych tworzące zasoby lekcyjne lub pojedynczych obiektów będą dostarczały określony zakres materiałów do danej lekcji, c) wprowadzać inne elementy aktywizujące uczestników do pracy indywidualnej lub grupowej, w tym ankiety, głosowania, dyskusje na łamach forów, itp., d) dzięki forum, mechanizmowi bazy oraz Wiki uczestnicy będą mieli możliwość prac w grupach nad wspólnymi projektami lub dzielenia się wiedzą merytoryczną. Musi spełniać również następującą funkcjonalność: 1) poprawne wyświetlanie w przeglądarkach: Firefox, Microsoft Internet Explorer i Google Chrome; 2) platforma musi udostępniać narzędzia służące do zarządzania użytkownikami oraz gospodarowania treściami edukacyjnymi; 3) w ramach zarządzania użytkownikami system musi pozwalać na dodawanie różnych typów użytkowników (uczniów, nauczycieli, administratora), rejestrację użytkowników, tworzenie i edycję użytkowników, nadawanie użytkownikom loginów i haseł z opcją samodzielnej zmiany hasła przez danego użytkownika; 4) w ramach tworzenia i zarządzania użytkownikami system musi pozwalać na przydzielanie uczniów i nauczycieli do wirtualnych grup przedmiotowych, przypisywanie zadań, testów oraz ich ocenianie, monitoring aktywności uczestników oraz ich wyników, archiwizowanie pracy ucznia i rezultatów jego nauczania; 5) platforma musi pozwalać na bieżące monitorowanie i uzyskiwanie raportów w zakresie: rejestrowania i archiwizowania w bazie danych systemu czynności wykonywanych przez użytkowników, monitorowania postępów poszczególnych użytkowników w obrębie danego kursu lub zadania, generowania raportów; 6) na platformie powinna być zamieszczona aktualna, szczegółowa instrukcja jej obsługi; 7) platforma e-learningowa musi być zabezpieczona przed awarią systemem kopii zapasowych, kopia zapasowa musi być wykonywana przynajmniej raz dziennie; 8) rejestrowanie i śledzenie aktywności użytkowników, możliwość generowania statystyk, możliwość eksportowania wyników do pliku formatu .xls lub .ods; 9) platforma musi umożliwiać przypisanie następujących ról wewnątrz systemu: a) Administrator: administruje platformą e-lerningową i jej użytkownikami, zapewnia poprawność i bezpieczeństwo działania systemu, tworzy kopie zapasowe, współpracuje z pozostałymi użytkownikami systemu, udziela pomocy użytkownikom w zakresie działania i poruszania się oraz kompleksowej obsługi platformy e-learningowej, tworzy, aktualizuje, umieszcza na stronie platformy e-learningowej materiały, instrukcje dla poszczególnych typów użytkowników. b) Nauczyciel (osoba prowadząca zajęcia on-line): tworzy i modyfikuje program zajęć składający się z wybranych jednostek e-learningowych w ramach określonych kursów dostępnych w systemie i przypisanych danej grupie przedmiotowej bądź uczniowi oraz z dowolnych innych materiałów, kontaktuje się z uczniami za pomocą wiadomości wysyłanych do grupy oraz indywidualnie do uczniów w obrębie systemu, administruje kursem, w tym określa sposoby zapisu, i zapisem użytkowników, nadzoruje postępy oraz weryfikuje postępy pracy uczniów, tworzy zadania do samodzielnego opracowania przez uczniów, ocenia zadania uczniów za pomocą zawartych w systemie narzędzi, przegląda raporty z postępów uczniów indywidualnych i grupowych, wykonuj kopie zapasowe swojego kursu. c)Uczeń: realizuje poszczególne jednostki e-learningowe, zadania przydzielone przez nauczyciela, komunikuje się z nauczycielem, a także z innymi uczniami w ramach grup przedmiotowych, przegląda uzyskane wyniki, korzysta z przydzielonych zasobów edukacyjnych, korzysta z zasobów archiwum. 10) Na platformie e-learningowej muszą się znaleźć: a) logotypy oraz informacje o współfinansowaniu zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; b) treść merytoryczna dotycząca rodzajów zajęć w ramach projektu dostarczona przez Zamawiającego. 11) Obsługa platformy w języku polskim. Zainstalowana platforma ma być dostosowana do potrzeb szkoły zarówno od strony wizualnej, jak i funkcjonalnej. Standardowa funkcjonalność platformy ma zostać rozszerzona o moduły dodatkowych raportów, dodatkowe typy pytań quizowych, w tym pozwalające na umieszczanie quizów HotPotatoes, możliwość tworzenia map myśli, list kontrolnych, galerii obrazów, generowania certyfikatów i dodatkowy moduł pozwalający na tworzenie gier edukacyjnych. Platforma ma zostać skonfigurowana pod potrzeby szkoły tak, aby była od razu gotowa do użycia. W zakres konfiguracji wchodzi: instalacja dodatkowych modułów, dostosowanie ustawień do preferencji szkoły, konfiguracja rozsyłania poczty, uwierzytelniania, funkcji zaawansowanych związanych z dostępem warunkowym, uaktywnienia statystyk, wstępnym importem kont, ustawieniami regionalnymi, modyfikacjami lub dodaniem tłumaczeń widocznych z frontu (dla użytkownika), dostosowaniem ustawień wybranych modułów, dostosowaniem wyglądu strony głównej, konfiguracja opcji wsparcia. Po instalacji i konfiguracji wszystkich elementów platforma zostanie przetestowana. Platforma dostarczona w ramach projektu ma posiadać moduł administracyjny pozwalający na łatwe zarządzanie poprzez stronę www - obejmujący: a) zarządzanie użytkownikami, w tym dodawanie, samorejestracje, filtrowanie, import z pliku, definiowanie pól profilu, b) zarządzanie grupami użytkowników, c) tworzenie i zarządzanie rolami, w tym przypisywanie im uprawnień, d) tworzenie kursów i grupowanie ich w struktury, e) automatyzacje w zakresie wykonywania kopii zapasowych, f) możliwość definiowania skali ocen, g) określenie danych lokacyjnych i językowych, h) możliwość zarządzania funkcjami modułów, i) dostęp do funkcji raportowania i logów. Dostarczone oprogramowanie (platforma) ma pozwalać na rozmieszczanie obiektów w co najmniej dwóch pozycjach (np. kolumnach), a także umieszczanie w nich obiektów. 12) W ramach wdrożenia platformy e-learningowej wykonawca musi zapewnić ponadto: a) administrowanie, wsparcie metodyczne na czas projektu tj. do dnia 30.06.2014 roku, b) hosting i domenę na czas projektu, c) aktywny link strony po zakończeniu projektu - 2 lata, d) instalację i konfigurację, parametryzację, dostosowanie szaty graficznej, wsparcie techniczne. Wdrożenie platformy e-learningowej do zajęć z uczniami musi nastąpić do 22 listopada 2013 roku. Platforma powinna spełniać swą funkcjonalność również dwa lata po zakończeniu realizacji projektu tj. do 30.06.2016 r. Zamawiający staje się właścicielem oprogramowania platformy, plików źródłowych, zawartości stworzonych baz danych w ramach platformy i innych plików koniecznych do prawidłowego działania platformy. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia w/w plików na nośniku CD/DVD po zakończeniu projektu. 13) Gwarancja. Wykonawca zapewni serwis gwarancyjny przez co najmniej 12 miesięcy od dnia stworzenia platformy w zakresie: a) zapewnienia możliwości odbierania zgłoszeń usterek w działaniu platformy e-learningowej (co najmniej drogą elektroniczną, telefoniczną), b) usuwania usterek w działaniu platformy w trybie do 48h, c) serwis techniczny dostępny co najmniej od poniedziałku do piątku. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 709 ze zm.) a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ziebice.biuletyn.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach