Przetargi.pl
„Zakup średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla OSP w Kawęczynie”

Ochotnicza Straż Pożarna w Kawęczynie ogłasza przetarg

  • Adres: 87-123 Kawęczyn, Kawęczyn
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 692367411, 692367411
  • Data zamieszczenia: 2020-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ochotnicza Straż Pożarna w Kawęczynie
    Kawęczyn 13 D
    87-123 Kawęczyn, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 692367411, 692367411
    REGON: 871548835
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.obrowo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: stowarzyszenie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zakup średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla OSP w Kawęczynie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest zakup średniego samochodu pożarniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla OSP w Kawęczynie z napędem uterenowionym 4x4. 4.2. Zakup średniego samochodu pożarniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla OSP w Kawęczynie. – wymagania podstawowe Zamawiającego: 4.2.1. Pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym, z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych, zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (Dz. U. z 2020 r. poz. 110). Pojazd musi posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania w ochronie przeciwpożarowej na terenie Polski zgodnie z art. 7 Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o ochronie przeciwpożarowej (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1372.). Kopię dokumentu należy dołączyć do oferty. Kompletne świadectwo dopuszczenia należy dołączyć najpóźniej w dniu odbioru techniczno-jakościowego. Podwozie pojazdu musi posiadać świadectwo homologacji lub świadectwo zgodności WE, które należy dołączyć do oferty. W załączonym świadectwie homologacji lub świadectwie zgodności WE należy wskazać parametry dotyczące zaproponowanego podwozia. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych parametrów obowiązuje świadectwo homologacji na cały pojazd wraz z zabudową 4.2.2. Pojazd musi spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2010 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Nr 85, poz. 553 z 2010 r.). Samochód oraz sprzęt który tego wymaga musi posiadać świadectwo dopuszczenia do użytkowania wydane na podstawie ww. rozporządzania, które powinno być dostarczone najpóźniej w dniu odbioru techniczno- jakościowego. 4.2.3. Pojazd musi spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia ( Dz. U. 2016 poz. 2022) 4.3. Zakup średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kawęczynie – podwozie z kabiną 4.3.1. Podwozie samochodu z napędem 4x4 z kabiną załogową 6 osobową. Dopuszczalna masa całkowita podana w świadectwie homologacji lub świadectwie zgodności WE. Samochód – fabrycznie nowy. Rok produkcji 2020, posiadający wszelkie dokumenty potrzebne do zarejestrowania zgodnie z przepisami ustawy „Prawo o ruchu drogowym”. Pojazd musi posiadać manualną skrzynię biegów o 8 przełożeniach do przodu i bieg wsteczny. 4.3.2. Wyposażenie w urządzenie sygnalizacyjno-ostrzegawcze, akustyczne i świetlne oraz generator o mocy min. 200 W, dopuszcza się dwa głośniki min. 100 W każdy. Urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Sterowanie modulacją dźwiękową musi odbywać się zarówno poprzez manipulator urządzenia i włącznik sygnału dźwiękowego pojazdu. Dostęp do manipulatora powinien być z pozycji kierowcy jak i dowódcy. Belka zespolona na dachu kabiny i jedna niebieska lampa z tyłu samochodu. Dodatkowo światła błyskowe barwy niebieskiej po bokach pojazdu. Pojazd wyposażony w 2 dodatkowe sygnały pneumatyczne, włączane włącznikiem umieszczonym w kabinie w miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy oraz dowódcy. Lokalizacja sygnałów pneumatycznych do uzgodnienia na etapie wykonywania zabudowy. Lampy sygnalizacyjne wykonane w technologii LED oraz zabezpieczone przed uszkodzeniem konstrukcją ochronną, także dla sygnałów pneumatycznych. 4.3.3. W przedziale autopompy musi być zainstalowany dodatkowy głośnik + mikrofon współpracujący z radiotelefonem przewoźnym. Musi mieć możliwość prowadzenia korespondencji, zabezpieczony przed działaniem wody, wyposażony w regulację głośności i wyłącznik. 4.3.4. Dodatkowe: - 4 lampy sygnalizacyjne niebieskie pulsacyjne LED umieszczone z przodu pojazdu powyżej zderzaka; - 2 lampy sygnalizacyjne niebieskie LED z boku pojazdu; - fala świetlna LED z tyłu pojazdu- sterowanie z pozycji autopompy i/ lub kabiny kierowcy 4.3.5. Podwozie samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym o mocy maksymalnej silnika nie mniej niż 290 KM, spełniający normy emisji spalin umożliwiające rejestrację pojazdu. 4.3.6. Maksymalna wysokość stałych poziomów (półek) sprzętowych nie powinna przekraczać 1850 mm od poziomu obsługi. Pojazd winien posiadać na całej długości nadwozia pożarniczego w tym przy nadkolu kół tylnych podesty robocze umożliwiające łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Sprzęt powinien być rozmieszczony grupowo w zależności od przeznaczenia z zachowaniem ergonomii. Wytrzymałość wszystkich podestów roboczych powinna odpowiadać minimum wadze dwóch strażaków i mocowanego sprzętu. Szczegółowe rozmieszczenie i zamocowanie sprzętu podanego poniżej zostanie podane w trakcie realizacji zamówienia podczas odbioru pojazdu bazowego. W związku z ograniczoną wysokością bramy garażowej oraz długością garażu, wysokość pojazdu wraz z zamontowanymi drabinami nie może przekroczyć 3350 mm, a długość 7800 mm. 4.3.7. Napęd stały 4x4, skrzynia redukcyjna do jazdy w terenie, blokady mechanizmów różnicowych min.: - międzyosiowego, - osi tylnej, - osi przedniej, - na osi przedniej i tylnej koła pojedyncze z bieżnikiem terenowym. Zawieszenie osi przedniej i tylnej mechaniczne, resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizator przechyłów. 4.3.8. Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, zawieszona na poduszkach pneumatycznych samopoziomujących zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). Dostęp do podstawowej obsługi silnika bez konieczności podnoszenia kabiny. Kabina wyposażona w: - indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy, - należy przewidzieć miejsce na przechowywanie dokumentacji operacyjnej - niezależny układ ogrzewania i wentylacji, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku (układ powinien posiadać oddzielny bezpiecznik umieszczony w miejscu łatwo dostępnym), - fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym i regulacją obciążenia, wysokości, odległości i pochylenia oparcia, - światła do jazdy dziennej uruchamiane po włączeniu silnika, - fotele wyposażone w zagłówki i bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, - siedzenia powinny być pokryte materiałem łatwym w utrzymaniu czystości i odpornym na ścieranie, - przednią szybę warstwową (klejoną), a pozostałe szyby wykonane przynajmniej ze szkła bezodpryskowego, - kabina włącznie ze stopniem (-ami) do kabiny powinna być automatycznie oświetlana po otwarciu drzwi tej części kabiny; powinna istnieć możliwość włączenia oświetlenia kabiny, gdy drzwi są zamknięte, - drzwi kabiny zamykane centralnym zamkiem, wszystkie zamki otwierane tym samym kluczem, - elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, min. główne, - elektrycznie sterowane szyby przednie, - przysłona przeciwsłoneczna, zewnętrzna, - 4 fotele lub siedziska dla załogi siedzącej w tylnym przedziale kabiny wyposażone w uchwyty do mocowania aparatów powietrznych jedno butlowych, z butlą stalową lub kompozytową, oraz 4 uchwyty na butle zapasowe w zabudowie pożarniczej, - odblokowanie każdego aparatu indywidualnie (dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowani np. podczas hamowania), - w przypadku, gdy aparaty nie są przewożone, wstawienie oparć w miejscu mocowania aparatów - pod siedzeniami schowek, - pojazd wyposażony w klimatyzację, - integralny układ prostowniczy do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła o napięciu 230V oraz zintegrowane złącze prądu elektrycznego o napięciu 230V oraz sprężonego powietrza do uzupełnienia układu pneumatycznego samochodu z sieci stacjonarnej, automatycznie odłączające się w momencie uruchamiania pojazdu, umieszczone po lewej stronie w pobliżu drzwi kierowcy (w kabinie kierowcy świetlna i dźwiękowa sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła); wtyczka z przewodem elektrycznym i pneumatycznym o długości minimum 4m, - prostownik zamontowany na stałe w samochodzie, Na pulpicie między kierowcą a dowódcą należy zamontować: - 6 latarek elektrycznych indywidualnych z ładowarkami podłączonymi do instalacji elektrycznej samochodu, - wykonać miejsce na 6 radiotelefonów nasobnych, należy przygotować mocowania i instalację do ładowarek (radiotelefony dostarczy zamawiający) - kabina wyposażona w radio z głośnikami i CD oraz USB - na pulpicie należy wykonać gniazda zapalniczki na 12V, 24V i 24V po włączeniu zapłonu. 4.3.9. Instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V, z biegunem ujemnym na masie. Moc alternatora i pojemność akumulatorów musi zapewniać pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu. Przetwornica napięcia 24V/12V do zasilania gniazda zapalniczki i pulpitu z ładowarkami oraz radiotelefonu samochodowego. Dodatkowo przetwornica z 24V na 230 V 500W z możliwością wyłączenia. Dodatkowo należy wykonać przyłącze dla nawigacji GPS oraz rejestratora jazdy. 4.3.10. Samochód powinien być wyposażony w główny wyłącznik, umożliwiający odłączenie akumulatora od wszystkich systemów elektrycznych (z wyjątkiem tych, które wymagają stałego zasilania). 4.3.11. Pojazd musi być oznakowany numerami operacyjnymi zgodnie z zarządzeniem nr 1 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 24 stycznia 2020 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (DZ. Urz. KG PSP 2020 r. poz.3) Dane dotyczące oznaczenia (właściwy nr operacyjny) zostaną przekazane w trakcie realizacji zamówienia w terminie uzgodnionym z Wykonawcą. 4.3.12. W kabinie kierowcy zamontować radiotelefon przewoźny spełniający minimalne wymagania techniczno-funkcjonalne określone w załączniku nr 3 do instrukcji w sprawie organizacji łączności radiowej, wprowadzonej Rozkazem Nr 8 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 5 kwietnia 2019 r. Dz. Urz. KG PSP 2019 r. poz. 7. Parametry szczególne: Zasilanie radiotelefonu poprowadzone bezpośrednio z akumulatora (w przypadku akumulatorów 24V poprzez przetwornicę napięcia 24V/12V). Obwód zasilania zabezpieczony oddzielnym bezpiecznikiem umieszczonym w miejscu łatwo dostępnym. Montaż zespołu nadawczo-odbiorczego oraz panelu należy uzgodnić z Zamawiającym w trakcie realizacji zamówienia i wykonać w sposób umożliwiający swobodną obsługę. Radiotelefon musi uruchamiać się automatycznie po załączeniu głównego włącznika prądu. -antena radiotelefonu zamontowana na dachu pojazdu, w przypadku wykonania dachu z laminatu zamontować pod anteną ekran wykonany z blachy stalowej o wymiarach 50 cm. x 50 cm. Antena ze sprężyną u jej podstawy, umożliwiającą pełne wygięcie w każdym kierunku, co stanowi istotny element przystosowania do pracy w trudnym terenie (lasy, zarośla), zapobiegający złamaniu czy uszkodzeniu anteny. 4.3.13. Sygnał dźwiękowy i świetlny włączonego biegu wstecznego jako sygnał świetlny akceptuje się światło cofania, natomiast dźwiękowy sygnał ostrzegawczy powinien mieć natężenie minimum 80 dB. 4.3.14. Samochód wyposażony w kamerę monitorującą strefę „martwą” (niewidoczną dla kierowcy) z tyłu pojazdu. Kamera powinna być przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych mogących wystąpić na terenie Polski przez całą dobę oraz posiadać osłonę minimalizującą możliwość uszkodzeń mechanicznych. Monitor przekazujący obraz zamontowany w kabinie, w zasięgu wzroku kierowcy. Kamera włączająca się automatycznie w momencie załączenia biegu wstecznego z możliwością włączenia ręcznie podczas jazdy do przodu. 4.3.15. Prześwit pod osiami min. 360 mm 4.3.16. Pojazd musi być wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym i sile uciągu min. 8 ton z liną o długości co najmniej 27 m wychodzącą z przodu pojazdu. Sterowanie pracą wyciągarki z pulpitu przenośnego podłączonego przewodowo. Zblocze o wytrzymałości dostosowanej do parametrów wyciągarki. Ruchy robocze wyciągarki powinny być płynne i bez gwałtownych szarpnięć w całym zakresie zwijania liny. Urządzenia sterownicze powinny zapewniać możliwość płynnego rozpoczęcia oraz zakończenia odwijania lub zwijania liny. Końcowy odcinek liny (pięć pełnych zwojów) powinien być malowany na kolor czerwony, informujący operatora o konieczności zakończenia rozwijania. Wyciągarka powinna zapewniać możliwość ręcznego rozwinięcia liny. Wyciągarka musi być zabezpieczona przed oddziaływaniem warunków atmosferycznych osłoną wykonaną z kompozytu w kolorze zderzaka. 4.3.17. Maksymalna prędkość pojazdu na najwyższym biegu, min.89 km/ h. 4.3.18. Kolorystyka: - nadwozie – RAL 3000, - błotniki i zderzaki – białe, - drzwi żaluzjowe – naturalny kolor aluminium, - podest roboczy – aluminium, - podwozie – czarne, lub ciemnego koloru 4.3.19. Instalacja pneumatyczna pojazdu zapewniająca możliwość wyjazdu w ciągu 60 s, od chwili uruchomienia silnika samochodu, po 12 godzinnym postoju bez uzupełniania zbiorników powietrza. Równocześnie musi być zapewnione prawidłowe funkcjonowanie hamulców. 4.3.20. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu oraz musi zapewnić ochronę przez oparzeniami podczas normalnej pracy załogi. Układ przystosowany do podłączenia do układu odprowadzania spalin w garażu. Wlot filtra powietrza umieszczony w górnej części kabiny. 4.3.21. Wszelkie funkcje układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturze od – 25 do +50 stopni C 4.3.22. Podstawowa obsługa silnika możliwa bez podnoszenia kabiny. 4.3.23. Silnik zdolny do ciągłej pracy przez min 4 h w normalnych warunkach pracy. W tym czasie w normalnej temperaturze eksploatacji, temperatura silnika i układu przeniesienia napędu nie powinny przekroczyć wartości określonych przez producenta. Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd min. 300 km lub 4 godzinną pracę na postoju. 4.3.24. Silnik pojazdu powinien być przystosowany do ciągłej pracy, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy określonych przez producenta. Silnik spełniający normy czystości spalin Euro VI zgodnie z przepisami ustawy „Prawo o ruchu drogowym”. 4.3.25. Zawieszenie osi przedniej: - mechaniczne- resory paraboliczne, - amortyzatory teleskopowe Zawieszenie osi tylnej: - mechaniczne- resory paraboliczne lub trapezowe - amortyzatory teleskopowe - stabilizator przechyłów Konstrukcja zawieszenia ze względu na stałe obciążenie powinna być wzmocniona, w sposób zapewniający pracę pojazdu bez uszkodzeń we wszystkich warunkach eksploatacji należy podać zastosowanie rozwiązań wzmocnień 4.3.26. Pojazd wyposażony w system ABS z możliwością odłączenia podczas pracy w terenie. Dopuszcza się samochód bez odłączonego ABS-u. 4.3.27. Ogumienie uniwersalne z bieżnikiem terenowym dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych. Możliwość montażu urządzeń antypoślizgowych np. łańcuchy. Wartości nominalne ciśnienia w ogumieniu trwale umieszczone nad kołami. 4.3.28. Pełnowymiarowe koło zapasowe mocowane w samochodzie do przewożenia awaryjnego (miejsce uzgodnić z zamawiającym). 4.3.29. Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy z tyłu pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej min. 10 ton, posiadający homologację lub znak bezpieczeństwa oraz złącza elektryczne i pneumatyczne. Złącza elektryczne i pneumatyczne muszą współpracować z przyczepą wyposażoną w systemy ABS i EBS. Pojazd wyposażony w urządzenie (zaczep holowniczy i szekle z przodu i z tyłu umożliwiające odholowanie pojazdu. Urządzenie powinno mieć taką wytrzymałość, aby umożliwić holowanie po drodze pojazdu obciążonego masą całkowitą maksymalną oraz wytrzymać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą. 4.3.30. Pojazd wyposażony w: - klucz do kół, - podnośnik hydrauliczny dostosowany do zamawianego samochodu - zestaw do pompowania kół, - kliny pod koła, - trójkąt ostrzegawczy, - apteczkę, - gaśnicę proszkową min. 2 kg. 4.4. Zakup średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kawęczynie – zabudowa pożarnicza 4.4.1. Wykonana z materiałów odpornych na korozję lub trwale zabezpieczonych antykorozyjnie. 4.4.2. Dach zabudowy w formie podestu roboczego, w wykonaniu antypoślizgowym. Na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia, wykonana z materiału odpornego na korozję (wymiary skrzyni do uzgodnienia z zamawiającym w czasie realizacji zamówienia). Skrzynia wyposażona w oświetlenie typu LED oraz system wentylacji. Pojazd powinien być wyposażony w dwuprzęsłową drabinę pożarniczą z podporami posiadającą wszelkie wymagane atesty i dopuszczenia. Dodatkowo na dachu pojazdu należy zamontować 2 drabiny nasadkowe DN 2,73. Ponadto na dachu zabudowy powinien być zamontowany pływak z zatrzaśnikiem do linii ssawnej. Producent musi wykonać mocowanie do drabin oraz uchwyty na sprzęt dostarczony przez zamawiającego. Dach zabudowy oświetlony z wykorzystaniem technologii LED. 4.4.3. Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. 4.4.4. Drabina do wejścia na dach ,,składana” wykonana z materiałów nierdzewnych, z powierzchniami stopni w wykonaniu antypoślizgowym, umieszczoną po lewej stronie. W górnej części drabinki zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie. Odległość pierwszego szczebla od podłoża nie może przekroczyć 600 mm 4.4.5. Skrytki na sprzęt i wyposażenie muszą być zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi wykonanymi z anodowanego aluminium, wspomaganymi systemem sprężynowym, wyposażonymi w zamki zamykane na klucz, jeden klucz pasujący do wszystkich zamków. Zamknięcia żaluzji typu rurkowego. Dostęp do sprzętu z zachowaniem wymagań ergonomii. Skrytki wyposażone w min. 3 wysuwane lub obrotowe szuflady na sprzęt ratowniczy. Umiejscowienie, ilość rodzaj i wymiary szuflad, tac, półek itp. podane zostaną w trakcie realizacji zamówienia. 4.4.6. Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie (główny wyłącznik oświetlenia skrytek powinien być zainstalowany w kabinie kierowcy). Sygnalizację świetlną otwartych skrytek oraz podestów która powinna znajdować się w kabinie kierowcy. Oświetlenie całej powierzchni skrytek wykonane w technologii LED włączane automatycznie po otwarciu drzwi skrytki. 4.4.7. Pojazd wyposażony w: - listwy LED umieszczone na każdym boku pojazdu w górnej części zabudowy pożarniczej, - oświetlenie włączane z przedziału autopompy oraz miejsca kierowcy pojazdu, - oświetlenie powierzchni roboczej dachu lampami typu LED, - oświetlenie typu LED umieszczone nad drzwiami wejściowymi kabiny załogi. 4.4.8. Szuflady, podesty i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej oraz całkowicie otwartej i posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięcie z prowadnic). Półki sprzętowe wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji położenia (ustawienia) wysokości półek w zależności od potrzeb. 4.4.9. Szuflady, podesty i tace oraz inne elementy pojazdu wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. Wymagane otwierane lub wysuwane podesty pod wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, które umożliwiają łatwy dostęp do sprzętu. 4.4.10. Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. 4.4.11. Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza. 4.4.12. Zbiornik wody o pojemności 3000 litrów wykonany z kompozytu. Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatacje, oraz układ zabezpieczającym przed wypływem wody podczas jazdy. Zbiornik posiadać powinien otwierany właz rewizyjny oraz falochrony. 4.4.13. Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody, wykonany z materiału odpornego na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatacje. Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym możliwe z poziomu terenu i dachu pojazdu. 4.4.14. Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym drzwiami żaluzjowymi. Przedział autopompy ogrzewany niezależnym od pracy silnika urządzeniem, tego samego producenta jak w kabinie kierowcy, zabezpieczającym układ wodno pianowy przez zamarzaniem w temperaturach do -25 0C. 4.4.15. Autopompa dwuzakresowa o wydajności min. 2800l/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa dla głębokości ssania 1,5 m. Wydajność stopnia wysokiego ciśnienia min. 400 l/min. przy ciśnieniu 4 MPa. Automatyka musi być wyposażona w system utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia. 4.4.16. Układ wodno-pianowy zabudowany w taki sposób, aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5 m. 4.4.17. Samochód musi być wyposażony w linię szybkiego natarcia o długości węża minimum 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym. Linia szybkiego natarcia wyposażona w instalację umożliwiającą jej odwodnienie sprężonym powietrzem przy wykorzystaniu układu pneumatycznego podwozia. Łączącą układ sprężonego powietrza pojazdu z linią szybkiego natarcia. Sterowanie odwodnieniem z przedziału autopompy lub przedziału szybkiego natarcia. 4.4.18. Linia szybkiego natarcia musi umożliwiać podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło wyposażone w regulowany hamulec bębna oraz napęd elektryczny oraz mechaniczny (awaryjny). Zwijadło wyposażone w rolki prowadzące ułatwiające rozwijanie i zwijanie linii. Zwijadło z linią zamontowane w ostatniej skrytce po prawej stronie pojazdu. 4.4.19. Autopompa musi umożliwiać podawanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do minimum: - dwóch nasad tłoczonych 75 umiejscowionych wewnątrz zabudowy, z tyłu pojazdu po jednym z każdej strony, - linii szybkiego natarcia, - działka wodno-pianowego, - instalacji zraszaczowej. Nasady tłoczne i zasilające schowane w schowku. 4.4.20. Autopompa musi umożliwiać podanie wody do zbiornika samochodu. 4.4.21. Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: - z głębokości 1,5 m w czasie do 30 sek., - z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek. 4.4.22. W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno – sterownicze: - urządzenia kontrolno-sterownicze autopompy, - wskaźnik pracy silnika, - manowakuometr, - manometr niskiego ciśnienia, - manometr wysokiego ciśnienia, - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, - regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, - wyłącznik silnika pojazdu, - kontrolka awarii silnika, -kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnika, - włącznik i kontrolka załączenia autopompy, - schemat układu wodno-pianowego oraz oznaczenie zaworów. -licznik motogodzin pracy autopompy, W kabinie kierowcy powinny znajdować się następujące urządzenia kontrolno-pomiarowe: - manometr niskiego ciśnienia, - wskaźnik poziomu wody w zbiorniku, - wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, - włącznik i kontrolka załączenia autopompy, 4.4.23. Zbiornik wody musi być wyposażony w dwie nasady zasilające 75 mm z zaworami kulowymi do napełniania z hydrantu, umiejscowione w tylnej części pojazdu. Instalacja napełniania powinna mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika oraz zawór zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika. Instalacja wyposażona w automatyczny zawór zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika z możliwością przełączenia na pracę ręczną. Nasady zasilające zabezpieczone przed przedostaniem się zanieczyszczeń stałych. 4.4.24. Autopompa musi być wyposażona w dozownik środka pianotwórczego zapewniający uzyskiwanie minimum stężeń 3% i 6% (tolerancja +- 0,5%) w pełnym zakresie wydajności pompy. 4.4.25. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. 4.4.26. Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie przy użyciu co najwyżej dwóch dodatkowych zaworów nie wliczając zaworów do spustu wody ze zbiornika. 4.4.27. Przedział autopompy musi być wyposażony w system do ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy, skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przez zamarzaniem w temperaturze do -25 stopni C. Działający niezależnie od pracy silnika. 4.4.28. Na wlocie ssawnym pompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i ze zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatacje pompy. 4.4.29. Instalacja zraszaczowa zamontowana w podwoziu do usuwania i ograniczania stref skażeń chemicznych lub do celów gaśniczych: - instalacja taka powinna być wyposażona w min. 4 zraszacze, - dwa zraszacze powinny być umieszczone przed przednią osią, dwa zraszacze po bokach pojazdu, - powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden dla zraszaczy przed przednią osią, drugi dla zraszaczy bocznych), uruchamiane z kabiny kierowcy, - powinna być tak skonstruowana, aby jej odwodnienie było możliwe po otwarciu zaworów odcinających. 4.4.30. Maszt oświetleniowy: - Wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy zasilany z instalacji elektrycznej podwozia zabudowany na stałe w samochodzie z min. dwoma reflektorami o mocy min 210 W każdy i łącznym strumieniu świetlnym min. 30 000 lm. Wysokość min. 4,5 m od podłoża, na którym stoi pojazd do opraw czołowych reflektorów ustawionych poziomo, z możliwością sterowania reflektorami w pionie i w poziomie bezprzewodowo z poziomu gruntu. Stopień ochrony masztu i reflektorów min. IP 56. Złożenie masztu do pozycji transportowej przy użyciu jednego przycisku. Umiejscowienie masztu nie powinno kolidować z działkiem wodno-pianowym, skrzynią sprzętową oraz drabiną. 4.4.31. Na dachu zabudowy (podeście roboczym) zamontowane działko wodno-pianowe typ DWP 16 o regulowanej wydajności i regulowanym kształcie strumienia. Przy podstawie działka zamontowany zawór odcinający, (końcówka do podawania piany zamontowana na dachu pojazdu obok działka lub w innym miejscu wskazanym przez zamawiającego). Zamawiający wymaga również zastosowania zaworu odcinającego (na rurze dolotowej do działka wodno-pianowego) umieszczonego w ogrzewanym przedziale autopompy ze sterowaniem elektryczno-pneumatycznym. 4.4.32. Pojazd powinien być wyposażony w kącik sanitarny dla strażaków, w którym będzie możliwość umyć i zdezynfekować ręce oraz miejsce na papier (typu ZZ) do wytarcia rąk. Miejsce montażu do uzgodnienia na etapie realizacji zamówienia. 4.4.33 Pojazd powinien mieć wykonane przyłącze pneumatyczne z wężem spiralnym długości min. 10m oraz pistoletem do przedmuchiwania oraz pompowania kół. Dokładna lokalizacja do ustalenia na etapie realizacji zamówienia. 4.4.34 Pojazd powinien być wyposażony w wysuwany poza pojazd zawijak do węży strażackich W52, W75 i W110. 4.4.35 Pojazd musi być wyposażony w pojemnik na sorbent suchy, osobno zużyty oraz preparat (dyspergent) do usuwania substancji ropopochodnych. 4.4.36 Pojazd powinien być wyposażony w kurtynę wodną z przyłączem na wąż W52 i miejsce do zamontowania kurtyny z przyłączem na wąż W75. 4.5. Zakup średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kawęczynie – wyposażenie pożarnicze 4.5.1. Pojazd powinien być wyposażony w sprzęt standardowy, dostarczany z podwoziem, min: 2 kliny, klucz do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gaśnica, wspornik zabezpieczenia podnoszonej kabiny, linę holowniczą o długości min. 5 m, dostosowaną do wagi pojazdu, zamocowaną na dachu zabudowy. 4.5.2. Na pojeździe należy zapewnić miejsce oraz wykonać mocowanie na sprzęt, określony w tabelach nr IV-4 i IV-5 „Wymagania dla samochodów ratowniczo - gaśniczych i samochodów ratownictwa technicznego przeznaczonych dla Ochotniczych Straży Pożarnych – CNBOP – 2 marzec 2006”. Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia na etapie realizacji zamówienia. 4.6. Zakup średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kawęczynie - oznaczenie 4.6.1. Wykonanie napisów na drzwiach kabiny kierowcy i dowódcy – logo OSP, w umówionym miejscu herb Gminy Obrowo oraz oznakowania numerami operacyjnymi zgodnie z obowiązującymi wymogami KG PSP numer operacyjny zostanie przekazany na etapie realizacji umowy. 4.7. Zakup średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kawęczynie – dodatkowe wyposażenie 4.7.1. Wykonawca zamontuje dostarczone przez Zamawiającego wyposażenie na samochodzie ratowniczo – gaśniczym przy pomocy swoich mocowań i na swój koszt. Szczegóły dotyczące rozmieszczenia i typów poszczególnych elementów wyposażenia do uzgodnienia na etapie realizacji zamówienia. 4.8. Zakup średniego samochodu ratowniczo- gaśniczego z funkcją ograniczania stref skażeń dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kawęczynie – ogólne 4.8.1. Gwarancja: Na podwozie samochodu min. 24 miesiące Na nadwozie pożarnicze min. 24 miesięcy. Na zbiornik wody i środka pianotwórczego min. 24 miesięcy gwarancji. Brak konieczności wykonywania przeglądów gwarancyjnych autopompy oraz zabudowy, bez utraty gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34144210-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach