Przetargi.pl
Zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego (4x4) dla OSP w Zarzęcinie

OSP Zarzęcin ogłasza przetarg

  • Adres: 26-341 Mniszków Zarzęcin, brak
  • Województwo: brak
  • Telefon/fax: tel. 509183469
  • Data zamieszczenia: 2019-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: OSP Zarzęcin
    brak 43C
    26-341 Mniszków Zarzęcin, woj. brak
    tel. 509183469
    REGON: 59219808700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bipmniszkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego (4x4) dla OSP w Zarzęcinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Pojazd zabudowany i wyposażony musi spełniać wymagania: drogowym” (Dz. U- z 2017 z, poz. 128, z późn. zm.), wraz z przepisami wykonawczymi do ustawy, o rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z 2007 r., Nr 143, poz. 1002, z późn. zm), o rozporządzenia ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości z dnia 29 marca 2019 r: w sprawie pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Krajowej Administracji Skarbowej, Służby Więziennej i straży pożarnej (Dz. U. z 2019 r., poz. 594), o norm: PN-EN 1846-1 i PN-EN 1846-2 2 (lub równoważnych). o pojazd musi być oznakowany numerami operacyjnymi Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z zarządzeniem nr 3 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 29 stycznia 2019 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. KG PSP z 2019 r., poz. 5). o Pojazd musi posiadać ważne świadectwo dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej na terenie Polski na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. z 2007 r. Nr 143, oz 1002, z późn.zm). o Musi posiadać świadectwo dopuszczenia do użytkowania w Jednostkach Państwowej Straży Pożarnej wydany przez Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej w Józefowie k/Otwocka. o Musi posiadać aktualne świadectwo homologacji podwozia. Podwozie z kabiną Pojazd oraz podwozie fabrycznie nowe, rok produkcji podwozia min. 2019, silnik, podwozie i kabina pochodzące od tego samego producenta. Pojazd musi spełniać wymagania dla klasy średniej M (wg PN-EN 1846-1 lub równoważnej). Pojazd musi spełniać wymagania dla kategorii 2 - uterenowionej (wg PN-EN 1846-1 lub równoważnej) Maksymalna masa rzeczywista (MMR) pojazdu gotowego do akcji ratowniczo-gaśniczej, rozkład tej masy na osie oraz masa przypadająca na każdą z osi nie może przekroczyć maksymalnych wartości określonych przez producenta pojazdu lub podwozia bazowego. Masa całkowita pojazdu gotowego do akcji ratowniczo – gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 16 000 kg.Pojazd gotowy do akcji (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) powinien mieć: o Kąt natarcia: min. 30 º, o Kąt zejścia: min. 24º, o Prześwit pod osiami min. 410 mm, o Maksymalna wysokość całkowita pojazdu: max. 3350 mm (z drabiną nasadkową ) o Długość całkowita: max 7900 mm o Kąt rampowy: min. 20 º. o Graniczy kąt przechyłu bocznego przy obciążeniu pojazdu całkowitą masą rzeczywistą 30 º o Najmniejsza zewnętrzna obrysowa średnica zawracania max. 17,5 m Rezerwa masy pojazdu gotowego do akcji ratowniczo – gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) w stosunku do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu określonej przez producenta (liczone do tzw. DMC technicznej) min. 3 %.Urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze świetlne i dźwiękowe pojazdu uprzywilejowanego: o belka lub dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie, w technologii LED, zamontowane na dachu kabiny kierowcy, o co najmniej jedna lampa sygnalizacyjna niebieska, wykonana w technologii LED, zamontowana w tylnej części zabudowy na dachu lub na tylnej ścianie, z możliwością wyłączenia z kabiny kierowcy w przypadku jazdy w kolumnie, posiadająca funkcje oświetlenia pola pracy o dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie, wykonane w technologii LED, zamontowane z przodu pojazdu na wysokości lusterka wstecznego samochodu osobowego oraz dwie identyczne lampy sygnalizacyjne z przodu pojazdu; o urządzenie dźwiękowe (min. 3 modulowane tony) wyposażone w funkcję megafonu. Wzmacniacz o mocy min 200 W (lub 2x100W) wraz z głośnikiem o mocy min 200 W (lub 2x100W). Miejsce zamocowania i mikrofonu w kabinie zapewniające łatwy dostęp dla kierowcy oraz dowódcy. o zestaw żółtych lamp na tylnej ścianie Urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze świetlne i dźwiękowe pojazdu uprzywilejowanego: o belka lub dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie, w technologii LED, zamontowane na dachu kabiny kierowcy, o co najmniej jedna lampa sygnalizacyjna niebieska, wykonana w technologii LED, zamontowana w tylnej części zabudowy na dachu lub na tylnej ścianie, z możliwością wyłączenia z kabiny kierowcy w przypadku jazdy w kolumnie, posiadająca funkcje oświetlenia pola pracy o dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie, wykonane w technologii LED, zamontowane z przodu pojazdu na wysokości lusterka wstecznego samochodu osobowego oraz dwie identyczne lampy sygnalizacyjne z przodu pojazdu; o urządzenie dźwiękowe (min. 3 modulowane tony) wyposażone w funkcję megafonu. Wzmacniacz o mocy min 200 W (lub 2x100W) wraz z głośnikiem o mocy min 200 W (lub 2x100W). Miejsce zamocowania i mikrofonu w kabinie zapewniające łatwy dostęp dla kierowcy oraz dowódcy. o zestaw żółtych lamp na tylnej ścianie zabudowy do kierowanie ruchem pojazdów, o sygnalizacja świetlna i dźwiękowa włączonego biegu wstecznego. o 4 sztuki halogenów dalekosiężnych montowanych na dodatkowej belce z przodu pojazdu o dodatkowy pneumatyczny sygnał dźwiękowy z możliwością sterowania przez kierowcę oraz dowódcę. Podwozie pojazdu musi spełniać min następujące warunki: o układ jezdny - napęd 4x4, z blokadami mechanizmów różnicowych mostów napędowych. Koła wyposażone w ogumienie uniwersalne wielosezonowe z bieżnikiem terenowym, koła pojedyncze na wszystkich osiach o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz do max. prędkości pojazdu Układ napędowy pojazdu składa się z : o stałego napędu na wszystkie osie , o skrzyni redukcyjnej, o możliwość blokady mechanizmów każdej osi , o zwolnice w piastach , o zawieszenie mechaniczne osi przedniej i tylnej Układ hamulcowy wyposażony w system zapobiegania poślizgowi kół podczas hamowania ABS lub równoważny, hamulce bębnowe na wszystkich osiach. Silnik o zapłonie samoczynnym przystosowanym do ciągłej pracy Minimalna moc silnika: 235 kW. Minimalny moment obrotowy 950 Nm Silnik spełniający normy czystości spalin EURO 6. Mechaniczna skrzynia biegów z maksymalnym układem biegów 6+1 (wsteczny). Pojazd wyposażony w tylny zderzak lub urządzenie ochronne zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu. Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, 6-osobowa z układem siedzeń 1+1+4, usytuowanych przodem do kierunku jazdy. Wszystkie miejsca wyposażone w trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Cztery miejsca siedzące dla załogi w tylnym przedziale kabiny, wyposażone w cztery uchwyty uniwersalne do aparatów powietrznych, pasujące do butli kompozytowych i stalowych (uchwyty z możliwością zakładania aparatów w pozycji siedzącej). Sposób mocowania winien zapewnić możliwość założenia aparatu bez konieczności wcześniejszego jego wypinania. Pozostałe dwa uchwyty do aparatów dla dowódcy i kierowcy zamocowane w zabudowie pojazdu lub kabinie. W przypadku mocowania aparatów w zabudowie, muszą być one na stelażu umożliwiającym samodzielne zakładanie aparatów bez zdejmowania ich ze stelaża. Kabina z szkieletem z blachy cynkowanej zapewniająca dostęp do silnika z systemem zabezpieczającym przed jej przypadkowym odchyleniem w czasie jazdy, Podłoga kabiny musi mieć powierzchnię antypoślizgową. Wyklucza się możliwość zastosowania kabiny załogowej osiągniętej poprzez skręcenie/sklejenie kabiny dziennej z modułem kabiny brygadowej. W kabinie kierowcy zamontowany radiotelefon przewoźny spełniający minimalne wymagania techniczno-funkcjonalne określone w załączniku nr 3 (w przypadku systemu Tetra- w załączniku nr 6) do instrukcji stanowiącej załącznik do rozkazu nr 8 Komendanta Głównego PSP z dnia 5 kwietnia 2019 r. w sprawie wprowadzenia nowych zasad organizacji łączności radiowej. Samochód wyposażony w instalację antenową wraz z anteną. Radiotelefon zasilany oddzielną przetwornicą napięcia. Antena ze sprężyną u jej podstawy, umożliwiającą pełne wygięcie w każdym kierunku, co stanowi istotny element przystosowania do pracy w trudnym terenie (lasy, zarośla), zapobiegający złamaniu czy uszkodzeniu anteny. Kabina wyposażona minimum w: o indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy, o poprzeczny uchwyt do trzymania dla załogi w tylnej części kabiny, o elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, o lusterko rampowe – krawężnikowe z prawej strony, o lusterko rampowe – dojazdowe, przednie, o zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną w górnej części kabiny, o informację o włączonym/wyłączonym ogrzewaniu przedziału autopompy, o fabryczne radio o mocowanie 4 szt. aparatów ochrony dróg oddechowych (ODO) umożliwiającym samodzielne ich zakładanie bez zdejmowania ze stelaża. Mocowanie 2 sztuk aparatów ODO (dla dowódcy i kierowcy) zamocowane w zabudowie na wysuwanej szufladzie w przedniej części zabudowy. o siedzenia pokryte materiałem łatwym w utrzymaniu czystości, o wszystkie fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa bezwładnościowe i zagłówki, o fabryczna klimatyzacja, o immobiliser, o tempomat, o kamerę cofania o umieszczona wizualna sygnalizacja otwarcia skrytek, podestów, podniesionego masztu oświetleniowego. o główny wyłącznik oświetlenia skrytek, o sterowanie zraszaczami podwozia o wraz z pojazdem należy dostarczyć: o 2 komplety radiotelefonów przenośnych spełniające minimalne wymagania techniczno-funkcjonalne określone w załączniku nr 4 (w przypadku systemu Tetra – w załączniku nr7) do instrukcji stanowiącej załącznik do rozkazu nr 8 Komendanta Głównego PSP z dnia 5 czerwca 2019r. w sprawie wprowadzenia nowych zasad organizacji łączności radiowej. W kabinie kierowcy zamontowane na stałe 2 szt. ładowarki do radiotelefonów przenośnych . o 2 komplety latarek akumulatorowych z ładowarkami Latarki powinny posiadać następujące cechy i funkcjonalności: możliwość zastosowania w przestrzeniach zagrożonych wybuchem klasyfikowanych jako strefy Z1 i Z2 (niebezpieczeństwa wybuchu gazów, par lub mgieł), grupy wybuchowości IIB oraz klasy temperaturowej T4, obudowa klasy IP54, odporna na uderzenia oraz wilgoć, wykonanie w technologii LED, moc strumienia światła co najmniej 175 lm, dwa podstawowe tryby oświetlenia - niski oraz wysoki, akumulator o pojemności co najmniej 1500mAh. Uwaga: wszystkie radiotelefony powinny być zaprogramowane według wskazań zamawiającego. Wymagane programowanie zostanie przekazane po podpisaniu umowy. Wylot spalin nie może być skierowany na stanowisko obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu oraz powinien być umieszczony za kabiną pojazdu i skierowany w lewo. Pojazd wyposażony w standardowe wyposażenie podwozia (klucze do kół, podnośnik hydrauliczny, trójkąt ostrzegawczy, apteczka podręczna, gaśnica proszkowa, kamizelka ostrzegawcza itp.) w tym dwa kliny pod koła mocowane na tylnym zwisie pojazdu. Kolor pojazdu: o podwozie – czarne lub grafitowe, o błotniki i zderzaki – białe, o nadwozie samochodu – RAL3000, o żaluzje skrytek w kolorze naturalnego aluminium. o boczne ścianę zabudowy posiadają taśmy odblaskowe zwiększające widoczność pojazdu (poziome i pionowe). o oznakowanie pojazdów numerami operacyjnymi zgodnie z wykazem dostarczonym przez zamawiającego o spód zabudowy zabezpieczony dodatkowo lakierem do zabezpieczenia podwozi Instalacja elektryczna w kabinie kierowcy wyposażona w dodatkowe gniazda umożliwiające podłączenie ładowarek do radiotelefonów przenośnych i ładowarek latarek- Rodzaj (typ. ) oraz ilość gniazd uzgadnia Zamawiający z Wykonawcą. Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach otoczenia: od - 20ºC do + 40º C. Pojemność zbiornika paliwa min. 150 litrów powinna zapewniać - przejazd min 300 km lub 4 godz. pracę autopompy. Zbiornik AdBlue min 10 % pojemności zbiornika paliwa. Zbiorniki zlokalizowane wewnątrz zabudowy i zabezpieczone przed dostępem osób postronnych. Zbiornik paliwa napełniony paliwem . Zbiornik AdBlue napełniony AdBlue. Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy typu sworzeń-ucho posiadający homologację lub znak bezpieczeństwa do holowania przyczepy o masie całkowitej minimum 3,5 t z gniazdem elektrycznym i pneumatycznym do podłączenia zasilania przyczepy. Szekle-zaczepy do mocowania lin do wyciągania samochodu z przodu i z tyłu, dostosowane do masy własnej pojazdu. Instalacja elektryczna oraz ostrzegawcza Instalacja elektryczna oraz ostrzegawcza pojazdu składa się z : o Oświetlenia ostrzegawczego o Sygnalizacji dźwiękowej o Akumulatorów oraz alternatora do ich ładowania podczas jazdy o Systemu ładowania pojazdu podczas postoju o Instalacji przeznaczonej do ładowania wyposażenia dodatkowego (wewnątrz kabiny) o Oświetlenia zewnętrznego o Oświetlenia wewnętrznego Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu, bez odłączania urządzeń, które wymagają stałego zasilania. Instalacja elektryczna 24 V, wyłącznik prądu zlokalizowany bezpośrednio przy akumulatorach. Moc alternatora i pojemność akumulatorów min 170 Ah musi zapewnić pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu Układ prostowniczy do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła 230V. System powinien być kompletny, gotowy do ładowania akumulatorów bez użycia zewnętrznych układów prostowniczych. W kabinie kierowcy sygnalizacja wizualna i dźwiękowa podłączenia instalacji do zewnętrznego źródła. Przewód automatycznie odłącza się w momencie uruchomienia samochodu. Wtyczka do instalacji w komplecie z gniazdem. Długość przewodu min. 4m Podest z zasilaniem do ładowarek radiotelefonów przenośnych, latarek itd. z zamontowanymi ładowarkami do radiotelefonów przenośnych 2 szt oraz z zamontowanymi ładowarkami do latarek 2 szt. z wyprowadzonym niezależnym zasilaniem 12V min. 10 A, z układem zabezpieczającym, automatycznie odłączającym zasilanie ładowarek przy napięciu na zaciskach akumulatora poniżej 22,5 V, wraz z układem pomiarowym wskazującym aktualne napięcie na zaciskach akumulatora. Oświetlenie zewnętrzne Pojazd powinien posiadać oświetlenie typu LED pola pracy wokół samochodu zapewniające oświetlenie w warunkach słabej widoczności min. 15 luksów w odległości 1 m od pojazdu. Zastosowane lampy mają być w standardzie IP67 oraz zamocowane nad każdą skrytką. Oświetlenie wewnętrzne: Skrytki na sprzęt, przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie wewnętrzne włączane automatycznie po otwarciu skrytki. Główny wyłącznik oświetlenia skrytek powinien być zainstalowany w kabinie kierowcy. Ww. oświetlenie wykonane w technologii pasków LED zamocowanych wzdłuż prowadnicy żaluzji. Zabudowa pożarnicza: Zabudowa samonośna w całości wykonana z aluminium (szkielet) z poszyciem z tego samego materiału. Wewnętrza cześć zabudowy wykończona blachą aluminiową, wewnętrznie anodowaną, a zewnętrznie lakierowaną. Zabudowa powinna być zamontowana na ramie pośredniej, wyposażonej w amortyzujące elementy metalowo-gumowe. Drabina do wejścia na dach z poręczami w górnej części ułatwiającymi wejście na dach, umieszczona z tyłu pojazdu. Szczeble wykonaniu antypoślizgowym . Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym, i zabezpieczającym przeć samoczynnym zamykaniem, wykonane z materiałów odpornych na korozję wyposażone w zamknięcie typu rurkowego lub równoważne, zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków. Wszystkie żaluzje powinny posiadać taśmy ułatwiające zamykanie (wszystkie taśmy zainstalowane po prawej stronie skrytki). Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń pojazdu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów i tac muszą być tak skonstruowane, ab możliwa była ich obsługa w rękawicach. Skrytki na sprzęt oraz przedziały autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie. Główny wyłącznik oświetlenia skrytek zlokalizowany w kabinie kierowcy. Maksymalna wysokość górnej krawędzi półki (po wysunięciu lub rozłożeniu) lub szuflady w położeniu roboczym nie niż 1850 mm od poziomu terenu. Jeżeli wysokość półki lub szuflady od poziomu gruntu przekracza 1850 mm konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Aranżacja skrytek powinna być wykonana w sposób ergonomiczny umożliwiający jego późniejszą modyfikację przez użytkownika końcowego. Zastosowane półki sprzętowe wykonane z aluminium, z możliwością regulacji wysokości półek. Głębokość każdej skrytki nie powinna być mniejsza niż 550 mm Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. Rama pośrednia spawana, zabezpieczona antykorozyjnie poprzez proces galwanizacji, wyposażona w zintegrowane mocowanie autopompy. Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym, dodatkowo na dachu pojazdu jedna długa skrzynia wykonana z materiałów odpornych na korozję, szczelnie zamykana (do przewożenia m. in. łopat, wideł). Konstrukcja dachu zabudowy w wykonaniu płaskim (bez wystających elementów) z wyznaczonymi ścieżkami komunikacyjnymi. Nośność maksymalna 280 kg. Podesty robocze wzdłuż zabudowy muszą być wytrzymałe na obciążenie min. 180 kg i wykonane jako antypoślizgowe. Nadkole w postaci uchylanego podestu z blokadą znajdującą się wewnątrz ostatniej skrytki. Podesty robocze o głębokości użytkowej min 450 mm zabezpieczone przed otwarciem za pomocą żaluzji. Boczne skrytki w układzie 3+3 zamykane żaluzjami bryzo- i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków. Zamknięcia żaluzji typu rurkowego (bar-lock), wyposażone taśmy ułatwiające zamykanie. Przedział sprzętowy za kabiną pojazdu, wykonany w formie przelotowej, dostępny od strony dowódcy z zamontowanym pionowym panelem na sprzęt burzący. Przedział wyposażony w mocowanie deski ratowniczej z dostępem od strony kierowcy. Zabudowa wyposażona w trzy szuflady-tace wysuwane przeznaczone do transportu o Średniego zestawu narzędzi hydraulicznych (szuflada o konstrukcji 90% szerokości skrytki) o Motopompy o Agregatu prądotwórczego lub wentylatora oddymiającego Szuflady i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i całkowicie otwartej oraz posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięciem z prowadnic). Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach. *Zabudowa powinna posiadać dodatkowo mocowanie na motopompę pływającą klasy NIAGARA-2. Skrytki zlokalizowane bezpośrednio przy nasadach tłocznych wyposażone w mocowanie na węże tłoczne (10 sztuk W52 / 8 sztuk W75/ 2 sztuki W110 ). Nie dopuszcza się aby w jednej skrytce było mniej niż 8 mocowań. Dodatkowo ostatnia skrytka zabudowy wyposażona w pionowe mocowanie na: o Stojak hydrantowy o Gaśnice o Klucz hydrantowy Zabudowa powinna posiadać pięć plastikowych skrzynek o minimalnej pojemności 39 dm3 i minimalnej nośności 30 kg na wyposażenie bez stałego miejsca. Wewnątrz zabudowy powinien być zamontowany pojemnik wykonany z aluminium o pojemności 60 dm3 z wiekiem przeznaczony na sorbent. Pojemnik zlokalizowany w dolnej części pojazdu dla łatwego dostępu, wyposażony w niezbędne uchwyty transportowe. Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza. Elementy wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. Układ wodno-pianowy Autopompa dwuzakresowa o wydajności min. 2400 l/min przy ciśnieniu 8 bar i głębokości ssania 1,5 m oraz min. 500 l/min. przy ciśnieniu 40 bar. Układ posiada możliwość jednoczesnego podania wody lub piany do linii tłocznych, działka, szybkiego natarcia. Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale zamykanym drzwiami żaluzjowymi. Autopompa musi umożliwiać jednoczesne podawanie wody ze stopnia niskiego i wysokiego ciśnienia. Mechaniczna zmiana stopnia ciśnienia pompy (wyklucza się możliwość załączania stopnia wysokiego ciśnienia za pomocą zdalnie sterowanych zaworów). Autopompa smarowana olejami i smarami stałymi w celu poprawnego funkcjonowania. Wyklucza się konieczność uzupełniania olejów i smarów pomiędzy okresami zalecanymi przez producenta, tzn. nie częściej niż 250 motogodzin lub co 12 miesięcy. Autopompa od spodu zabezpieczona demontowana osłoną chroniącą przed przedostawaniem się dużych zanieczyszczeń oraz od frontu przed dostępem do obszarów niebezpiecznych dla operatora. Przystawka odbioru mocy przystosowana do długiej pracy, z sygnalizacją włączenia w kabinie kierowcy. Dozownik środka pianotwórczego, dostosowany do wydajności autopompy, umożliwiający uzyskanie stężeń 3 i 6 % w całym zakresie pracy. Wszystkie elementy układu wodno-pianowego muszą być odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie przy możliwie najmniejszej ilości zaworów. Przedział autopompy musi być wyposażony w system ogrzewania skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem. System ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy działający niezależnie od pracy silnika. W przypadku umieszczenia w przedziale autopompy wyłącznika do uruchamiania silnika samochodu, uruchomienie silnika powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów. Na wlocie ssawnym autopompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i dla zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację autopompy. Pojazd wyposażony w układ wodno-pianowy składający się z: o Zbiornika środków gaśniczych o Autopompy o Dozownika środka pianotwórczego o Zwijadła szybkiego natarcia o Działka wodno-pianowe o Systemu zraszania podwozia Zbiornik wody o pojemności nominalnej min. 3500 l (dopuszcza się tolerancję wykonania w stosunku do pojemności nominalnej +/- 5%). Układ napełniania zbiornika z automatycznym zaworem z możliwością ręcznego przesterowania zaworu odcinającego w celu dopełnienia zbiornika. Zbiornik wody wykonany z materiału kompozytowego, usytuowany wzdłuż zabudowy, wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik powinien: posiadać właz rewizyjny, spełniać nadciśnienie testowe 20 kPa, posiadać nasadę (DN75), znajdującą się pod zbiornikiem, umożliwiającą czyszczenie zbiornika, konstrukcja zbiornika nie może wychodzić powyżej powierzchni roboczej dachu umieszczony być w ramie pośredniej zabudowy, posiadać nasadę 1xDN75 z zaworem do napełniania zbiornika z hydrantu, z zaworem kulowym. Zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody, odpornych na działanie środków pianotwórczych i modyfikatorów. Zbiornik wykonany z materiału kompozytowego o nadciśnieniu testowym 20 kPa, oraz: o powinien być odporny na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych, o powinienem być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację, o napełnianie zbiornika powinno być możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu poprzez nasady. o zbiornik powinien być napełniony środkiem pianotwórczym. Pojazd wyposażony w instalację napełniania zbiornika wodą z hydrantu, wyposażoną w co najmniej jedną nasadę W75 z zaworem kulowym. Nasada(y) winny posiadać zabezpieczenia chroniące przed dostaniem się zanieczyszczeń stałych. Pojazd musi być wyposażony w co najmniej jedną wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą. Prądownica zainstalowana w linii szybkiego natarcia powinna posiadać: płynną regulacje kąta rozproszenia strumienia wodnego, zawór zamknięcia /otwarcia przepływu wody. Linia szybkiego natarcia umożliwiająca podawanie wody bez względu na stopień rozwinięcia węza. Zwijadło wyposażone w regulowany hamulec bębna i korbę umożliwiającą zwijanie węża. Narożnik kończący linie zabudowy po stronie szybkiego natarcia zabezpieczony przed wycieraniem kątownikiem ze stali nierdzewnej. Prądownica wodno-pianowa, zwijadło linii wysokociśnieniowej powinno być poprzedzone zaworem odcinającym wodę. Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min.: o dwóch nasad tłocznych skierowanych po jednej na każdą stronę (nasady tłoczne zamontowane na zewnętrz zabudowy) o wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia, o działka wodno-pianowego. o zraszaczy Na wlotach ssawnych i do napełniania zbiornika muszą być zamontowane elementy zabezpieczające przed przedostaniem się do układu wodno-pianowego zanieczyszczeń stałych. Nasady tłoczne wyposażone w system zrzutu ciśnienia / odwodnienia ich bez konieczności ściągania pokrywy nasady. Elementy sterowania autopompą tzn. zawory nasad tłocznych zlokalizowane maksymalnie 160 cm od powierzchni gruntu. Układ wodno-pianowy zabudowany w taki sposób aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania 1,5 m oraz musi być wyposażona w automatycznie uruchamiane urządzenie odpowietrzające (tzw. trokomat), umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 12 s, a z głębokości 7,5 m w czasie do 35 sekund. Działko wodno-pianowe DWP 16/24 o regulowanej wydajności i regulowanym kształcie strumienia, umieszczone na dachu zabudowy pojazdu. Przy podstawie działka powinien być zamontowany zawór odcinający kulowy ręczny. Zakres obrotu działka w płaszczyźnie pionowej – od kąta limitowanego obrysem pojazdu do min. 75°. Stanowisko obsługi działka oraz dojście do stanowiska musi posiadać oświetlenie nieoślepiające, bez wystających elementów, załączane ze stanowiska obsługi pompy. Element wykonany ze stali nierdzewnej o zasięgu 65 m. Pojazd musi być wyposażony w system dysz dolnych, (minimum 4 dysze) do podawania wody w czasie jazdy: o min. dwie dysze zamontowane z przodu pojazdu; o min. dwie dysze zamontowane po bokach pojazdu; System powinien być wyposażony w zawory odcinające dla dysz przednich i bocznych. Sterowanie z kabiny kierowcy. W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno-sterownicze pracy pompy: o manowakuometr, o manometr niskiego ciśnienia, o manometr wysokiego ciśnienia, o manometr linii napełniania hydrantowego, o wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu, o wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku, o miernik prędkości obrotowej wału pompy, o regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu, o START/STOP silnika pojazdu, o licznik motogodzin pracy autopompy. o przycisk „obroty nominalne” o sterowanie automatycznym zaworem napełniania zbiornika z hydrantu z możliwością przełączenia na sterowanie ręczne. o głośnik z mikrofonem sprzężony z radiostacją przewoźną zamontowaną na samochodzie umożliwiający odbieranie i podawanie komunikatów słownych. o schemat układu wodno – pianowego. W przypadku umieszczenia w przedziale autopompy wyłącznika do uruchamiania silnika samochodu, uruchomienie silnika powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów. Urządzenia kontrolno-sterownicze pracy pompy powinny być pochylone w kierunku operatora w celu dogodnej obsługi. Wyposażenie ratownicze dostarczone przez Wykonawcę wraz z pojazdem Wyciągarka o napędzie elektrycznym i sile uciągu min. 9t z liną o długości, co najmniej 28m wychodząca z przodu pojazdu. Wyciągarka powinna być umiejscowiona na podstawie zabezpieczonej antykorozyjnie poprzez galwanizację z dodatkową osłoną wykonaną z rur spawanych. Wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy, zabudowany na stałe w pojeździe, z reflektorami LED o łącznej wielkości strumienia świetlnego min. 30 000 lm. Wysokość min. 4,5 m od podłoża, na którym stoi pojazd do opraw czołowych reflektorów ustawionych poziomo, z możliwością sterowania reflektorami w pionie i w poziomie. Stopień ochrony masztu i reflektorów min. IP 55. Umiejscowienie masztu nie powinno kolidować z działkiem wodno-pianowym, drabiną oraz skrzynią sprzętową. Sygnalizacja podniesienia masztu w kabinie kierowcy na panelu kontrolnym. Pojazd wyposażony w uchwyty na sprzęt wyszczególniony w załączniku 1 do standardu wyposażenia średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego (GBA, przeznaczonego dla OSP włączonej do KSRG z dnia 9 kwietnia 2019 r.) Prądownica wodna typu Turbo Jet z płynną regulacją wydajności w zakresie 100-500 l/min oraz płynną regulacją kąta bryłowego strumienia rozproszonego - 3 szt. Detektor wielogazowy akumulatorowy z ładowarką zamontowaną w kabinie – 1 szt, o następujących parametrach, cechach i funkcjonalnościach: o mierzy następujące gazy: CH4, O2, CO, H2S, o trzy rodzaje sygnalizacji (akustyczna, optyczna i wibracyjna) przekroczenia zadanych progów alarmowych, o dwa progi alarmowe LOW (niskiego stężenia) i HIGH (stężenia niebezpiecznego), o umożliwia stosowanie w strefach zagrożonych wybuchem, klasyfikowanych jako strefy Z1 i Z2 (niebezpieczeństwa wybuchu gazów, par lub mgieł), grup wybuchowości IIA, IIB i IIC oraz klas temperaturowych T1, T2, T3, oraz T4 o wyświetlacz prezentujący co najmniej aktualną wartość mierzonych stężeń, oraz stan naładowania akumulatora, o odporność na upadek na podłoże betonowe z wysokości co najmniej 6m. Armatura i osprzęt pożarniczy: o Pożarniczy wąż tłoczny powlekany do pomp W-52-20-ŁA 10 szt, o Pożarniczy wąż tłoczny powlekany do pomp W-75-20-ŁA 10 szt, o Pożarniczy wąż tłoczny powlekany do pomp W-110 2 szt o Rozdzielacz kulowy K-75/52-75-52 z certyfikatem CNBOP 1 szt o Stojak hydrantowy 1szt o Wysysacz uniwersalny injektor 1 szt Przecinarka do betonu i stali spalinowa wraz z tarczą tnącą 1szt. Turbowentylator oddymiający 1 szt. Zwijadło do węży pożarniczych Hak holowniczy w belce najazdowej. Pozostałe warunki Zamawiającego Minimalna gwarancja na zabudowę: 24 miesiące Minimalna gwarancja na podwozie: 24 miesiące Minimum jeden punkt serwisowy nadwozia (podać adres serwisu nadwozia najbliższy siedzibie Zamawiającego) . Przeglądy gwarancyjne nadwozia w czasie trwania gwarancji wliczone w cenę pojazdu. Minimum jeden punkt serwisowy podwozia (podać adres serwisu podwozia najbliższy siedzibie Zamawiającego) . Przeglądy gwarancyjne podwozia w czasie trwania gwarancji wliczone w cenę pojazdu. Wykonawca obowiązany jest do dostarczenia wraz z pojazdem: a. instrukcji obsługi w języku polskim do podwozia samochodu, zabudowy pożarniczej i zainstalowanych urządzeń i wyposażenia, b. aktualne świadectwo dopuszczenia świadectwo dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej dla pojazdu, c. dokumentacji niezbędnej do zarejestrowania pojazdu jako „samochód specjalny”, wynikającej z ustawy „Prawo o ruchu drogowym”. Wykonanie napisów na drzwiach kabiny kierowcy i dowódcy – OSP + nazwa, logo OSP Wykonawca zamontuje sprzęt dostarczony przez użytkownika. Szczegóły dotyczące rozmieszczenia i typów poszczególnych elementów wyposażenia i mocowania do uzgodnienia na etapie realizacji zamówienia z zamawiającym. Sprzęt do zamocowania dostarczy zamawiający.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34144210-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym Ziemi Piotrkowskiej oddział Błogie nr konta: : 80 8973 0003 0040 0046 1391 0001 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP.271/1//2019/OSP na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego (4X4) dla OSP w Zarzęcinie”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ. 2) oświadczenia potwierdzającego, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ. 3) oświadczenia Wykonawcy / Podwykonawcy o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy - załącznik nr 3 do SIWZ. 4) oświadczenia Wykonawcy, że wybór złożonej przez Wykonawcę oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług – Wykonawca składa oświadczenie tylko w przypadku, gdy wybór złożonej przez Niego oferty spowoduje powstanie u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług. 5) Zobowiązanie innego podmiotu – załącznik nr 4 do SIWZ W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów: dokument, w którym Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, 6)pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik; 7) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia; 8) wadium wniesione zgodnie z rozdziałem 9 SIWZ. 9) Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 10) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt 2 i 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie osobno. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach