Przetargi.pl
Zakup oprogramowania

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3813786 , fax. 032 3813727
  • Data zamieszczenia: 2011-07-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    ul. Karłuszowiec 5 5
    42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3813786, fax. 032 3813727
    REGON: 27628546000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tarnogorski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup oprogramowania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup oprogramowania dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach wraz z instrukcją obsługi. 2. Zakres zamówienia określa formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 będący częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). 3. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia, wdrożenia, uruchomienia, konfiguracji, korelacji przedmiotu zamówienia z istniejącą bazą danych Oracle pracującą w komórce organizacyjnej Geodeta Powiatowy dla Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach przy ul. Karłuszowiec 5, Sienkiewicza 16 i Mickiewicza 41. 4. Koszty dostawy, instalacji, zakupu i korelacji wszelkich elementów włącznie z wymienionym w załączniku nr. 1 oprogramowaniem niezbędnym do prawidłowej pracy przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca. 5. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w terminie do 30.11.2011 r. 6. Przedmiot zamówienia obejmuje: Baza danych, Aplikacja Internetowa oraz wszystkie programy i skrypty związane z projektem nazywane są w tym dokumencie skrótem SBDoŚ (System Badania Danych o Środowisku). Cechy systemu: 6.1. SBDoŚ ma służyć do publikacji odpowiednio przygotowanych danych przestrzennych w Internecie umożliwiać działanie w przeglądarce internetowej zarówno po protokole HTTP, jak i HTTPS, musi być dostępny poprzez przeglądarkę WWW (MS Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome itp.) w środowisku interfejsu wyświetlania mapy opartego na stronach HTML 6.2. SBDoŚ musi wyświetlać mapę powiatu na podstawie importu/exportu z danych EGiB komórki organizacyjnej Geodeta Powiatowy w Starostwie Powiatowym Tarnowskie Góry, natomiast dane pochodzące z wyników badań na osobnej warstwie lub warstwach. 6.3. Wyniki badań muszą być zapisywane w bazie danych SBDoŚ. 6.4. SBDoŚ musi mieć możliwość prezentacji danych GIS wektorowych i rastrowych, zdjęć, wykresów, opisów tekstowych, plików wideo bezpośrednio w przeglądarce internetowej wykorzystując system warstw. 6.5. SBDoŚ będzie wyposażony w stopkę zaprojektowaną przez Zamawiającego i przekazaną wykonawcy do realizacji. 6.6. SBDoŚ musi czerpać dane bezpośrednio z bazy danych SBDoŚ i powinien być aktualizowany według określonych kryteriów lub na żądanie administratora. 6.7. Użytkownikami SBDoŚ będą wszyscy użytkownicy Internetu oraz użytkownicy zaawansowani. Użytkownicy zaawansowani będą posiadali prawo edycji danych, importu danych itp. Użytkownikami zaawansowanymi będą pracownicy Starostwa Powiatowego. 6.8. SBDoŚ musi umożliwiać przeglądanie danych jednocześnie nieograniczonej liczbie użytkowników. 6.9. Użytkowanie SBDoŚ nie może nakładać na użytkownika konieczności pobierania i instalacji dodatkowego płatnego oprogramowania. 6.10. SBDoŚ musi być klientem WMS oraz WFS/WFS-T (zamawiający dopuszcza możliwość dostępu i edycji danych za pomocą aplikacji desktop) i pracować w oparciu o powszechne standardy wymiany danych GIS. 6.11. SBDoŚ musi wykorzystywać technologie gwarantujące stabilny i długofalowy rozwój. 6.12. SBDoŚ musi być wyposażony w system pomocy dotyczący obsługi dostępny bezpośrednio z samej aplikacji internetowej SBDoŚ. 6.13. SBDoŚ powinien charakteryzować się modularną budową umożliwiającą rozszerzenie o komponenty dodatkowe. 6.14. SBDoŚ musi być wyposażony w panel zarządzający treścią (CMS zgodnie z poniższym opisem) dla użytkowników zaawansowanych dostępny również poprzez przeglądarkę internetową, a pozwalający głównie: - umożliwiać zarządzanie grupami użytkowników i użytkownikami (dodawanie i usuwanie użytkowników, zmianę haseł, uprawnień itp. bez znajomości języka programowania), - edycję danych, tworzenie nowych danych, modyfikację stylów wyświetlania warstw tematycznych umieszczonych w serwisie, umożliwiać Zamawiającemu dowolne definiowanie przedziału czasowego wyświetlania informacji (automatyczny mechanizm publikuje i kończy publikację w serwisie wg zadanych parametrów czasowych), import danych (wyników pomiarów) z dostarczanych plików - bez znajomości języka skryptowego i programowania, - logowania do panelu zarządzającego poprzez login i hasło. 6.15. SBDoŚ powinien zapewniać import oraz poprawną interpretację co najmniej następujących formatów danych: - dane przestrzenne (mapowe), o charakterze wektorowym co najmniej w formatach SHP (Shapefile), rastrowym/gridowym co najmniej w formacie GeoTIFF oraz gridowym co najmniej w formacie ASCII GRID, - dane opisowe (tekstowe), o uporządkowanej strukturze w postaci tabel co najmniej w formatach CSV w celu tworzenia nowych warstw przestrzennych, - dane w postaci plików zapisanych w formacie SWDE, - dane multimedialne, do których można zaliczyć obrazy (zdjęcia, rysunki, schematy, mapy poglądowe, inne), pliki wideo, pliki tekstowe itp. 6.16. SBDoŚ powinien zapewniać przechowywanie danych historycznych z punktów pomiarowych przez cały okres funkcjonowania SBDoŚ wraz z ich przeglądaniem. 6.17. SBDoŚ powinien umożliwiać zapis w bazie danych SBDoŚ w sposób usystematyzowany zgodny z przyjętymi standardami, natomiast dane multimedialne itp. w postaci plików zewnętrznych o określonej lokalizacji. 6.18. Aktualizacja systemu powinna odbywać się w sposób nie odczuwalny dla użytkowników końcowych. 6.19. SBDoŚ ma umożliwiać pracę w systemie zwirtualizowanym wysokiej dostępności (High Availability) i nie może być ograniczony ilościowo na ilość współbieżnie działających instancji. 6.20. Licencja SBDoŚ nie może być ograniczona czasowo. 6.21. Funkcjonalność systemu SBDoŚ: - Wizualizacja tematyczna ze względu na atrybuty oraz zawartość bazy danych. - Tworzenie automatycznych przejść kolorów, wielkości, grubości w wizualizacjach tematycznych, zwłaszcza dotyczących prezentowanych wyników badań, - Automatyczne tworzenie etykiet obiektów według zadanych kryteriów wraz z wyborem stylu graficznego (czcionka, kolor) i tworzenie etykiet wielokolumnowych. 6.22. Baza danych SBDoŚ a) SBDoŚ musi funkcjonować na nowym serwerze bazodanowo-aplikacyjnym, który będzie oparty na relacyjnej bazie danych Oracle Express lub równoważnej. b) Wykonawca przygotuje import danych EGiB komórki organizacyjnej Geodeta Powiatowy w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach gromadzonych na serwerze Oracle do bazy danych SBDoŚ za pośrednictwem formatu SWDE, a dane muszą być uzupełniane w zdefiniowanych czasookresach i wykonawca SBDoŚ powinien przygotować oprogramowanie do eksportu i importu tych danych. c) Zamawiający musi mieć możliwość zmiany czasu i częstotliwości wykonywanych importów o których mowa w punkcie 2 oraz uruchamiania ich manualnie. d) Baza danych SBDoŚ będzie przechowywała dane EGiB pochodzące z importu o którym mowa w punkcie 2 oraz dane pochodzące z wyników badań Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa a wprowadzane ręcznie lub ładowane z dostarczanych plików stanowiących (przykładowe dane) załączniki nr 7 do SIWZ. 6.23. Silnik graficzny aplikacji SBDoŚ a) Jako silnik graficzny aplikacji musi być wykorzystane oprogramowanie ArcIMS, Oracle MapViewer lub równoważne który będzie umożliwiało zarządzanie i dystrybucję danych przestrzennych. 6.24. Interfejs aplikacji internetowej SBDoŚ: Wymagana funkcjonalność SBDoŚ: - Opcje zbliżania i oddalania mapy w tym poprzez wprowadzenie skali, suwak, możliwość zbliżenia do zaznaczonego prostokąta. - Opcja przesuwania mapy. Wyszukiwanie obiektów z użyciem interaktywnych list zbliż do - zapewniające m.in. wyszukiwanie obiektów zawierających wpisywana frazę; wybór z listy rozwijalnej lub wpisywanie frazy odbywa się w tym samym polu formularza. - Włączanie/wyłączanie warstw poprzez legendę lub listę warstw. - Drukowanie z użyciem przygotowanego szablonu, wydruk winien zawierać adres strony internetowej projektu w formie znaku wodnego. - Interaktywna miniatura mapy pokazująca zakres aktualnego widoku mapy, pozwalająca na nawigację na obszarze powiatu. - Prezentacja danych opisowych i zdjęć obiektów w postaci okienek pojawiających się po najechaniu kursorem na obiekt. - Prezentowanie szczegółowych opisów obiektów w postaci specjalnych formularzy (kart) wywoływanych po kliknięciu w obiekt. - Pomiar odległości na mapie. - Pomiar powierzchni. - Narzędzie cofania/ponawiania widoków mapy. - Wybór aktualnie wizualizowanych składników środowiska (np. gleby, powietrze, wody) oraz wybranej cechy. - Idź do punktu - funkcja pozwalająca wskazać na mapie punkt o określonych współrzędnych geograficznych. - Moduł analizy danych historycznych i ich prezentacji w postaci wykresów i raportów w zadanym okresie czasu. - Widok szablonu oparty o załączniki i uzgodniony z Wydziałem Ochrony Środowiska i Rolnictwa. 6.25. Administracja systemem SBDoŚ: Dysponowanie narzędziami administracyjnymi pozwalającymi przynajmniej na: a) Możliwość zasilania bazy danych SBDoŚ nowymi danymi GIS. b) Tworzenie nowych warstw zdefiniowanych przez administratora systemu i zasilania ich nowymi danymi. c) Możliwość wymiany baneru, stopki z poziomu panelu administracyjnego. d) Możliwość edycji menu wielopoziomowego z poziomu panelu administracyjnego. e) Możliwość wyświetlania komunikatu na SBDoŚ np. (aktualizacja serwisu, prace serwisowe - przepraszamy itp.). f) Możliwość ustawiania ogólnej symbolizacji warstw informacyjnych i etykiet wyświetlanych w SBDoŚ g) System musi umożliwiać zarządzanie administratorowi poprzez graficzny interfejs (bez konieczności wydawania poleceń przez linię komend). h) Serwer SBDoŚ musi gromadzić dane statystyczne dotyczące odwiedzin z możliwością wyświetlenia ich na stronie internetowej z podziałem dziennym, miesięcznym i rocznym. Strona ze statystykami ma być dostępna tylko dla administratora systemu. 6.26. Bezpieczeństwo systemu a) Bezpieczeństwo SBDoŚ musi opierać się na następujących zasadach: - Poufność (system musi posiadać narzędzia zapobiegające przedostaniu się informacji w niepowołane ręce) - Integralność (System musi posiadać mechanizm gwarantujący, że kluczowe dane nie zostaną zmodyfikowane przez nieautoryzowanego użytkownika) - Dostępność (System musi zapewniać nieprzerwany dostęp do zasobów lub informacji, który będzie oparty na autoryzowanym dostępie do tych danych) - System musi pozwalać na wykorzystywanie protokołów szyfrowanej transmisji danych we wszystkich połączeniach pomiędzy komponentami systemu. 6.27. Uwagi końcowe a) Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa przekaże materiały będące aktualnie w posiadaniu tj. fotografie, herb powiatu, tekst stopki, i inne treści niezbędne do funkcjonowania portalu (m.in. politykę prywatności), dane badania wód powierzchniowych, powietrza i gleby, lokalny monitoring, sprawozdania, raporty, plany, programy dotyczące ochrony środowiska na dzień podpisania umowy. b) Wykonawca przed przystąpieniem do prac związanych z SBDoŚ zobowiązany jest do uzgodnienia wszystkich szczegółów z Zamawiającym. c) Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu szczegółową dokumentację dotyczącą funkcjonowania i zarządzania SBDoŚ w wersji papierowej i elektronicznej. 7. Z czynności odbioru zostanie sporządzony protokół. Odbiór nastąpi w siedzibie Zamawiającego w obecności przedstawiciela Wykonawcy i będzie polegał na analizie technicznej i wizualnej (optycznej) przedmiotu zamówienia tj. pracownika Wydziału Organizacyjnego, referatu ds. Informatyzacji, pracownika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, pracownika wydziału Strategii i Funduszy Zewnętrznych, pracownika komórki organizacyjnej Geodety Powiatowego. 8. W przypadku stwierdzenia wad lub usterek podczas odbioru przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się usunąć wady lub usterki w terminie do 14 dni od daty sporządzenia protokołu odbioru. 9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić w terminie 7 dni od daty podpisania umowy w formie tabelarycznej projekt zapisów faktury na adres email ochrona_srodowiska@tarnogorski.pl. 11. Zamówienie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, priorytet 5 Środowisko, działanie 5.4 Zarządzanie środowiskiem. 12. Finansowanie istotnych postanowień umowy będzie realizowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. 13. Wykonawca wystawi fakturę po podpisaniu bezusterkowego protokołu odbioru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 725110000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych brutto 00/100 zł).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.tarnogorski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach