Przetargi.pl
Zakup i montaż urządzenia RTG do prześwietlania zawartości bagażu

Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni ogłasza przetarg

  • Adres: 00-909 Warszawa, ul. Rakowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 261 842 001, , fax. 261 842 023
  • Data zamieszczenia: 2019-09-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni
    ul. Rakowiecka 2
    00-909 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 261 842 001, , fax. 261 842 023
    REGON: 14666074300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jw3964.wp.mil.pl zakładka „Zamówienia publiczne NCBC”.
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Organizacyjna Resortu Obrony Narodowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup i montaż urządzenia RTG do prześwietlania zawartości bagażu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Szczegółowy opis wymagań dla urządzenia RTG: 1) wymiary tunelu inspekcyjnego: min 60 cm x 40 cm. Tunel inspekcyjny musi być zabezpieczony obustronnie przez kurtyny gumowo-ołowiane, chroniące przed rozproszeniem promieniowania na zewnątrz; 2) wysokość taśmociągu (od podłoża): min 60 cm, max 85 cm; 3) wyposażony w podajniki rolkowe na wejściu i wyjściu; 4) posiadać zabezpieczenie przed upadkiem bagażu na końcu podajnika wyjściowego; 5) całkowita max długość urządzenia z podajnikami rolkowymi: 280 cm; 6) urządzenie musi być dostosowane do pracy przez 5 dni w tygodniu, 12 godziny na dobę; 7) zasilanie: 230 V; 8) generator emitujący promieniowanie rentgenowskie o energii nie mniejszej niż 160 keV; 9) urządzenie musi być wyposażone w zasilacz UPS o parametrach i mocy zabezpieczającej bezprzerwową pracę kompletnego urządzenia i czasie podtrzymania zapewniającym prawidłowe jego wyłączenie, tj. w szczególności prawidłowe zakończenie procesu skanowania i zapisania danych, bezpieczne zamknięcie systemu komputerowego; 10) zdolność penetracji stali standardowa (gwarantowana): min 36 mm; 11) możliwość pracy przesuwu taśmociągu w obu kierunkach z prędkością co najmniej 0,2 m/s; 12) rozdzielczość liniowa standardowa (gwarantowana): min 39 AWG; 13) obciążenie taśmociągu: min 100 kg; 14) maksymalna dawka promieniowania w odległości 10 cm od obudowy: 1Sv/h; 15) automatyczne wykrywanie błędu oraz elektroniczne układy bezpieczeństwa muszą zapewnić szybkie przerwanie pracy źródła promieniowania oraz samego promieniowania oraz działania systemu przeciągającego w przypadku nieprawidłowego funkcjonowania skanera (np. w przypadku nieprawidłowości w działaniu systemu przeciągającego); 16) kontrola przy użyciu skanera musi być bezpieczna dla kontrolowanych towarów, żywności, nośników magnetycznych, urządzeń elektronicznych, pamięci półprzewodnikowej itp.; 17) strefa bezpieczeństwa zawarta w obudowie urządzenia rentgenowskiego; 18) możliwość pracy urządzenia w temperaturach: co najmniej 0-40 st. C; 19) po włączeniu skanera czas uruchomienia i przygotowania do pracy nie może przekroczyć 5 minut , cykl pracy 100% , nie wymaga nagrzewania; 20) urządzenie musi być wyposażone w obligatoryjne oznakowanie ostrzegające przed promieniowaniem jonizującym zgodnie z przepisami w ustawy z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018r., poz.792 j.t.). Oznakowanie musi być umieszczone na obudowie urządzenia w widocznym miejscu; 21) działaniu źródła promieniowania musi towarzyszyć wyraźny, ostrzegający sygnał optyczny; 22) skaner powinien być wyposażony w awaryjne wyłączniki zasilania, dostępne z każdej strony urządzenia oraz na pulpicie operatora, w łatwo dostępnym miejscu umożliwiającym przerwanie zasilania dla źródła promieniowania; 23) skaner musi posiadać możliwość podłączenia do sieci komputerowej (musi być wyposażony w interfejs sieciowy, min. Fast Ethernet); 24) skaner musi posiadać system operacyjny: a) w polskiej wersji językowej; b) dostępność aktualizacji i poprawek do systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych z możliwością wyboru instalowanych poprawek; c) możliwość zdalnej, automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu; d) graficzne środowisko instalacji i konfiguracji w języku polskim; e) zapewnienie wsparcia dla większości powszechnie używanych urządzeń (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, urządzeń Plug & Play); f) zapewnienie pełnej kompatybilności z oferowanym sprzętem; g) zintegrowanie z systemem modułu pomocy dla użytkownika w języku polskim; h) możliwość wykonania kopii bezpieczeństwa (całego dysku, wybranych folderów, kopii przyrostowych) wraz z możliwością automatycznego odzyskania wersji wcześniejszej; 25) wyposażony w zainstalowane oprogramowanie spełniające następujące funkcje: a) proces skanowania musi być oparty o ergonomiczny system komputerowy wykorzystujący technologie cyfrowego przetwarzania obrazu; b) baza systemowa dla specjalistycznej aplikacji i interfejs użytkownika musi być w języku polskim, gwarantującym obsługę skanera pracownikom posługującym się wyłącznie językiem polskim; c) cały sprzęt informatyczny musi posiadać niezbędne nośniki instalacyjne, instrukcje oraz kody licencyjne umożliwiające samodzielne odtwarzanie stanu urządzeń z dnia dostawy; d) w okresie gwarancji w przypadku wprowadzenia przez producenta skanera nowego oprogramowania (do interpretacji obrazu) lub nowych jego wersji Wykonawca zobowiązany jest do dokonania bezpłatnej aktualizacji systemu. Wszelkie nowe oprogramowania muszą być kompatybilne z systemem informatycznym obsługującym skaner będący przedmiotem zamówienia; a ponadto, system musi zapewniać realizację przynajmniej następujących funkcji: a) ciągłość skanowania i wizualizacji tzn. wyświetlanie kontrolowanego obiektu na ekranie odbywa się w czasie rzeczywistego skanowania; b) klasyfikacja zawartości badanego obiektu w grupach materiałowych: materiały organiczne i plastikowe, materiały nieorganiczne/metal, materiały amorficzne/mieszane; c) poprawa poziomów szarości; d) funkcja nakładania, z ustawianą częstotliwością, cyfrowego obrazu zagrożenia na obrazy prześwietlanego bagażu; e) funkcja automatycznego wykrywania zagrożeń; f) okienkowanie kontrastu; g) rozróżnialność obiektów w zależności od stopnia absorpcji promieniowania; h) wyostrzenie krawędzi; i) negatyw; j) możliwość zaznaczenia podejrzanych towarów podczas analizy obrazu; k) wyświetlanie aktualnej daty i czasu prześwietlania; l) licznik prześwietlonych bagaży; m) zapis i odtwarzanie zapisanych obrazów; n) automatyczna archiwizacja min 3000 skanowanych obrazów; o) system identyfikacji substancji narkotycznych i materiałów wybuchowych; 26) urządzenie musi posiadać funkcje analizy obrazu, tj.: a. obrazować prześwietlone obiekty w technologii cyfrowego przetwarzania danych; b. powiększania dowolnej części obrazu prześwietlonego obiektu tzw. zoom, o wartości nie mniejszej niż 16x (zmieniany w sposób płynny lub skokowo x2, x4, x8, x12, x16); c. wyświetlania na monitorze prześwietlonego obiektu w formie czarno-białej, kolorze i negatywie; d. umożliwiającą zapis obrazów prześwietlonych obiektów; e. wyszukiwania zapisanych obrazów; f. cofania fragmentów obrazów już niewidocznych. 27) konfiguracja urządzenia musi umożliwiać zgrywanie danych na dyskowej na nośniki zewnętrzne takie jak płyty CD lub pamięci przenośne flash; 28) Wykonawca dostarczy monitor kolorowy (minimum 19 cali) do interpretacji obrazu o rozdzielczości minimum 1920 x 1080 pikseli; 29) Wykonawca dostarczy pulpit sterowniczy przeznaczony do monitorów, umożliwiający ich zamknięcie (schowanie monitorów i klawiatury);
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38581000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego. b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że oferowane urządzenie posiada deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018r., poz.792 j.t. z późn. zm. ) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zawartych w art. 22 ust. 1b ustawy w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, Wykonawca składa: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1b ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2) wykaz wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ, że wykonał lub wykonuje należycie co najmniej dwie dostawy urządzeń rentgenowskich do prześwietlania bagażu na kwotę, co najmniej 100 000 zł netto każda. 3) aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego. 4) deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018 r., poz.792 j.t. z późn. zm.) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski). 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z treścią art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy w zakresie odnoszącym się do części I-IX przedmiotu zamówienia, Wykonawca składa nw. oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, z uwagi na okoliczności wskazane art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, w terminie do 3 dnia od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wzór Załącznik nr 5). Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć: - oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1; - oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1; - zobowiązanie podmiotu trzeciego w formie pisemnej (oryginał), jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego; [Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ]. Ponadto, do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) wypełniony i podpisany Formularz cenowy, zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; 3) aktualne zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na dystrybucję i montaż urządzeń zawierających źródło promieniotwórcze, w tym urządzenia rentgenowskiego; 4) deklarację producenta lub dokument równoważny (wystawiony przez producenta lub uprawniony do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa promieniowania przez skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000r. Prawo atomowe (Dz. U. z 2018r., poz.792 j.t. z późn. zm.) i rozporządzeniach wykonawczych oraz w przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej – ICPR60 oraz Światowej Organizacji Zdrowia (wystawiony w języku polskim bądź w tłumaczeniu na język polski). 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wskazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 6. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy niebędącym podmiotem trzecim, na którego zasoby powołuje się Wykonawca, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy – odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 8 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, w którym określa się także osobę albo osoby uprawnione do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 8 odnośnie czasu wystawienia stosuje się. 10. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 11. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a) wskazanych w ust. 1 pkt 2; b) wskazanych w ust. 2 pkt 2. 12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialne potwierdzonej kopii. Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. 13. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy; 2) przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 1, ust. 2 pkt 1, ust. 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia oraz przynależność do grupy kapitałowej. 14. Dokumenty należy złożyć zgodnie z § 14 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), tj. w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 15. W zakresie nieuregulowanym SIWZ zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126). 16. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale VII ust.1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach