Przetargi.pl
„Zakup i montaż urządzeń wykorzystujących odnawialne źródła energii z elementami podnoszącymi efektywność energetyczną wybranych budynków komunalnych na terenie Dąbrowy Górniczej”.

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2018-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowa-gornicza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zakup i montaż urządzeń wykorzystujących odnawialne źródła energii z elementami podnoszącymi efektywność energetyczną wybranych budynków komunalnych na terenie Dąbrowy Górniczej”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.), o wartości zamówienia poniżej 5.548.000,00 EUR oraz zgodnie z klasyfikacją robót budowlanych zawartą w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie wykazu robót budowlanych (Dz. U. z 2016r., Nr 1125). II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych instalacji fotowoltaicznych wraz z robotami budowlanymi związanymi z ich montażem na dachach budynków 5 szkół zlokalizowanych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza tj. : -Zespół Szkół Sportowych przy ul. Chopina 34, -Szkoła Podstawowa nr 13 (dawniej Zespół Szkół nr 2) przy ul. Piłsudskiego 24, -Zespół Szkół nr 4 przy ul. Łęknice 35, -Techniczne Zakłady Naukowe przy ul. Zawidzkiej 10 (dawniej ul. Łańcuckiego 10), -Szkoła Podstawowa nr 8 przy ul. Wyspiańskiego 1 (budynek dawnego Gimnazjum nr 4). 2 Zamówienie będzie realizowane na podstawie: 2.1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2.2. postanowień zawartych w treści przyszłej umowy, 2.3. przedmiarów robót, 2.4. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 2.5. audytów energetycznych 2.6. projektów wykonawczych Szczegółowy zakres robót do realizacji zawiera przedmiar robót, dokumentacja techniczna, STWiOR stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ. 3. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 3.1. Ustawą z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.) 3.2. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy( Dz. U. z 2003 r. Nr 169,poz.1650 z późn. zm.). 4. Oferowane urządzenia winny spełniać następujące warunki: 4.1. muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 2017 4.2. posiadać Certyfikaty IEC 61215 oraz IEC 61730 i być zgodne z normami dyrektywy 2014/35/UE oraz 2014/30/UE, a producent powinien posiadać certyfikat jakości ISO 9001:2008 lub równoważny 4.3. posiadać kartę techniczną dla ogniw fotowoltaicznych, obejmującą informacje potwierdzające spełnienie przez oferowane urządzenie parametrów zawartych w projekcie wykonawczym 4.4. posiadać kartę techniczną oferowanego inwertera fotowoltaicznego obejmującą informacje potwierdzające spełnienie przez oferowane urządzenie parametrów zawartych w projekcie wykonawczym. Inwertery powinny wykorzystywać moduły komunikacji sieciowej, WiFi, umożliwiające monitoring pracy systemu zgodnie z normą PN-EN 61724-2002 oraz posiadać certyfikat zgodności z normą PN-EN 50438-2013 potwierdzony przez niezależny organ certyfikujący 4.5. posiadać kartę techniczną oferowanych konstrukcji montażowych 4.6. posiadać wyniki badań stwierdzające odbycie testu na gradobicie i odporność na obciążenie. 5. Zgodnie z dokumentacją projektową (pkt. 5.2. projektu wykonawczego) Wykonawca montując instalacje fotowoltaiczne zobowiązany jest zwrócić szczególną uwagę, aby żadne elementy nie były składowane w nadmiernej ilości w jednym miejscu na dachu budynku, a także żeby montaż był dokonywany z uwzględnieniem wszelkich zasad BHP niezbędnych przy pracach na wysokościach. Dodatkowo ważnym elementem jest dbanie przez Wykonawcę o to, aby nie uszkodzić pokrycia dachowego i tym samym nie doprowadzić do jego nieszczelności. 6. Ze względu na montaż instalacji fotowoltaicznej na obiektach użyteczności publicznej (szkoły) Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest do zapewnienia maksimum bezpieczeństwa dla przebywających tam osób w zakresie ochrony przeciwpożarowej i przeciwporażeniowej, zgodnie z zaleceniami projektanta oraz z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową. 7. W momencie faktycznego rozpoczęcia robót Wykonawca zobowiązany jest do postawienia w okolicach budynków, gdzie będzie wykonywana instalacja fotowoltaiczna 5 tablic informacyjno-pamiątkowych (po jednej tablicy przy każdym z budynków). Zgodnie z zapisami aktualnego Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji tablice informacyjno – pamiątkowe powinny być wykonane z odpowiednich materiałów gwarantujących ich właściwe wyeksponowanie przynajmniej przez cały okres trwałości projektu. Tablice informacyjno-pamiątkowe powinny mieć wymiary 80x120 cm a także powinny zawierać wszelkie wskazane w podręczniku i wymagane prawem informacje. Aktualny podręcznik dla umów podpisanych po 1 stycznia 2018 r można znaleźć klikając na link: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/49353/Podrecznik_wnioskodawcy_i_beneficjenta_210717. pdf Dokładne miejsce ich ustawienia Wykonawca zobowiązany jest ustalić z Zamawiającym oraz z Dyrekcją Szkół objętych niniejszym zamówieniem. Wykonawca zobowiązany jest do dbania o stan techniczny zainstalowanych tablic informacyjnych i pamiątkowych oraz o to, aby umieszczone na nich informacje były wyraźnie widoczne minimum przez cały okres trwałości projektu (tj. przez okres 5 lat od tj. od daty płatności końcowej na rzecz Beneficjenta- przewidywany termin maksymalnie do 31.12.2019r.). Uszkodzone lub nieczytelne tablice Wykonawca zobowiązany jest wymienić lub odnowić na swój koszt. 8. Wykonawca zobowiązany będzie do współpracy z Zamawiającym na każdym etapie wykonania zamówienia. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia każdorazowo pełnej informacji na temat stanu realizacji zamówienia. 9. Rozwiązania równoważne . 9.1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 9.2. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 9.3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 9.4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 9.5. Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ. 9.6. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert, przy czym Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały). 9.7. W przypadku rozwiązań równoważnych Wykonawca, przed przystąpieniem do montażu na dachu obiektu/ów urządzeń instalacji fotowoltaicznej, zobowiązany jest przedstawić inwestorowi oraz projektantowi obliczenia statyczne potwierdzające, że proponowana konstrukcja nie spowoduje uszkodzenia dachu. Oprócz tego należy przedstawić dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań jakościowych proponowanych rozwiązań. 10. Gwarancja i rękojmia 10.1. Na wykonane roboty Wykonawca udzieli gwarancji jakości na okres nie krótszy niż 10 lat licząc od oaty odbioru każdego obiektu, o którym mowa w pkt. 1. 10.2. Na zabudowane urządzenia Wykonawca udzieli gwarancji na okres nie krótszy niż 10 lat, przy czym na panele fotowoltaiczne oraz liniowy spadek mocy nie krótszy niż 25 lat licząc od daty odbioru każdego obiektu, o którym mowa w pkt. 1. 10.3. Na wykonane roboty oraz zabudowane urządzenia Wykonawca udzieli rękojmi na okres minimum 10 lat od daty odbioru ostatniego obiektu. 10.4. Pozostałe zapisy dotyczące gwarancji oraz rękojmi uregulowane zostały w §10, §11 i §12 projektu umowy. 11. Ubezpieczenie Wykonawca powinien zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000. 000,00 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało niniejsze ogłoszenie o zamówieniu w BZP. 12. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę 12.1. Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia realizujące przedmiot zamówienia pod kierownictwem Kierownika Robót lub innych osób nadzorujących roboty budowlane były zatrudnione przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). Powyższy wymóg nie dotyczy Kierownika Robót. 12.2. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 6 ust. 1 pkt 1.5-1.8. projektu umowy. 13. Personel obcojęzyczny Wszystkie osoby wchodzące w skład Personelu Wykonawcy muszą biegle władać językiem polskim, w przypadku, gdy którakolwiek z osób wchodzących w skład Personelu Wykonawcy nie posiada biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, na własny koszt, tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji umowy. 14. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. W związku z charakterem przedmiotu usługi nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp. 15. Aspekt ekologiczny. Celem realizacji przedmiotowego zamówienia jest osiągnięcie efektu ekologicznego polegającego na zwiększeniu udziału energii elektrycznej wytwarzanej z Odnawialnych ZE poprzez montaż instalacji fotowoltaicznej na dachach budynków pięciu placówek oświatowych w Dąbrowie Górniczej. Planowane przedsięwzięcie służyć będzie produkcji energii elektrycznej, która zostanie wykorzystana na potrzeby własne budynków wskazanych w pkt.1. W konsekwencji ograniczone zostanie zużycie konwencjonalnej energii elektrycznej oraz emisja zanieczyszczeń pyłowo-gazowych. Pozwoli to na zmniejszenie emisji do atmosfery 108, 31 t CO2/rok oraz 0.008 t pyłu PM10/rok.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45311000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 37.000,00 zł (słownie: trzydzieści siedem tysięcy złotych 00/100) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp i musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A. – konto nr 57 1560 0013 2002 3620 7000 0049 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym z uwzględnieniem art. 46 ust.4 ustawy Pzp. Wskazane jest dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu potwierdzonej przez Wykonawcę. 4. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Księgowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna pokój nr 320, III piętro. Do oferty należy dołączyć kserokopię złożonego dokumentu. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. 5. Zwrot wadium - zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. 6. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 46 ust. 4a i 46 ust. 5 ustawy Pzp. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą w sposób nieprawidłowy zostaną odrzucone (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto do oferty należy załączyć: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2.Kosztorysy ofertowe (dla każdego obiektu odrębnie) wykonane metodą uproszczoną polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych przedmiarem, jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót i ich cen jednostkowych, bez podatku VAT; 3. Potwierdzenie wniesienia wadium; 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub inny stosowny dokument – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza; 5. Dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, treści których musi wynikać w szczególności: 1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 6. Zestawienie materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (o ile Wykonawca zastosuje materiały równoważne). 7. w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach