Przetargi.pl
Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu „Nasze dzieci – nasza przyszłość. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego w Łodygowicach i Zarzeczu”

Gmina Łodygowice ogłasza przetarg

  • Adres: 34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 863 05 00 , fax. 33 863 05 01
  • Data zamieszczenia: 2019-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łodygowice
    ul. Piłsudskiego 75
    34-325 Łodygowice, woj. śląskie
    tel. 33 863 05 00, fax. 33 863 05 01
    REGON: 72182657000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu „Nasze dzieci – nasza przyszłość. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego w Łodygowicach i Zarzeczu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu „Nasze dzieci – nasza przyszłość. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego w Łodygowicach i Zarzeczu” Przedmiot zamówienia obejmuje realizację następujących części: Część I- Programy komputerowe/ multimedialne Część II- Pomoce do zajęć psychoedukacyjnych i rewalidacyjnych Część III- Sprzęt sportowo- rekreacyjny Część IV- Pomoce do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Część V- Pomoce do zajęć z matematyki, gry w szachy Część VI- Gry edukacyjne Część VII- Materiały piśmienniczo- biurowe Część VIII- Pomoce dydaktyczne do języka angielskiego Część IX - Pomoce do zajęć z chemii i fizyki i biologii Część X- Meble Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w podziale na części zawiera Opis przedmiotu zamówienia – stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, zwany dalej OPZ. 2. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty [rozwiązania] równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. Jeżeli w dokumentacji przetargowej, stanowiącej opis niniejszego przedmiotu zamówienia do SIWZ pojawią się wskazania znaków towarowych, nazw handlowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości produktów i są tylko wskazaniami referencyjnymi i przykładami pożądanej przez Zamawiającego funkcjonalności, konfiguracji i specyfikacji produktów, które spełniają wymogi Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktu innego producenta niż referencyjny o parametrach równoważnych, lecz nie gorszych niż przyjęto w dokumentacji przetargowej. W każdym takim przypadku mogą zostać zastosowane inne produkty o tych samych lub lepszych parametrach i funkcjonalnościach”. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego”. Wykonawca oświadcza w formularzu ofertowym, czy dla celów kalkulacji ceny ofertowej przyjął produkty, o których mowa w dokumentacji przetargowej, czy też zastosował produkty o parametrach równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty: wykaz produktów równoważnych przyjętych do kalkulacji ceny oferty oraz stosowne dokumenty potwierdzające, że zaoferowane produkty posiadają parametry techniczne, jakościowe nie gorsze od założonych w dokumentacji przetargowej. Poprzez dokumentację potwierdzającą posiadanie przez produkty parametrów o minimalnych lub lepszych wymaganiach, Zamawiający rozumie charakterystyki produktów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. W przypadku zaoferowania produktów/wyrobów niespełniających minimalnych parametrów jakościowych, określonych w opisie przedmiotu zamówienia oferta takiego Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 „uPzp”, jako że jej treść nie będzie odpowiadała treści SIWZ. Oferta zostanie odrzucona również w przypadku gdy Wykonawca oświadczy w DRUKU OFERTA, że oferuje produkty/wyroby równoważne, a nie załączy do oferty wykazu tych produktów/wyrobów wraz z stosownymi dokumentami potwierdzającymi, że oferowane produkty/wyroby posiadają parametry nie gorsze od założonych w dokumentacji przetargowej. Dokumenty te są bowiem elementem składanej oferty i nie podlegają uzupełnieniu. 3. Maksymalny, dopuszczalny przez Zamawiającego termin realizacji przedmiotu zamówienia wynosi 30 dni kalendarzowych licząc od dnia następnego po podpisaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39162100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: DOKUMENTY, KTÓRE WSZYSCY WYKONAWCY MUSZĄ ZŁOŻYĆ DO OFERTY: 1) wypełniony Formularz ofertowy - sporządzony odpowiednio wg załącznika nr od 7.1 do 7.10 do niniejszej SIWZ (w zależności od części przedmiotu zamówienia) 2) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa/ją na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale bądź w formie notarialnie uwierzytelnionej kopii. Pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym. Wykonawca musi udokumentować – przy ofercie – że pełnomocnictwo ustanowione do jego reprezentacji zostało podpisane przez osobę/y uprawnione do działania w jego imieniu; 3) Wykaz oferowanych pomocy dydaktycznych /produktów/ - sporządzony odpowiednio wg załącznika nr od 6.1 do 6.10 do niniejszej SIWZ (w zależności od części przedmiotu zamówienia) stanowiący oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia przez oferowane dostawy minimalnych wymagań określonych przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia - załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ 4) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest załączyć do oferty: wykaz produktów równoważnych przyjętych do kalkulacji ceny oferty oraz stosowne dokumenty potwierdzające, że zaoferowane produkty posiadają parametry techniczne, jakościowe nie gorsze od założonych w dokumentacji przetargowej. Poprzez dokumentację potwierdzającą, dotyczącą minimalnych wymagań parametrów technicznych, jakościowych produktów Zamawiający rozumie charakterystyki produktów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. 5) Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, o którym mowa w pkt 7.1. lit. b) SIWZ. Dodatkowe informacje: 7.4. ZASADY SKŁADANIA DOKUMENTÓW PRZEZ WYKONAWCÓW: 7.4.1. Dokumenty, o których mowa w punktach od 7.1. do 7.3. winny być złożone w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem z wyłączeniem dokumentów o których mowa w punkcie 7.2 ppkt 1, 2, 3, 5 SIWZ, które należy przedłożyć w oryginale, a w przypadku pełnomocnictwa dopuszczalna jest również forma notarialnie uwierzytelnionej kopii. Pozostałe dokumenty winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 7.4.2. Informacje na temat możliwości składania oferty wspólnej (przez dwa lub więcej podmiotów): a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, b) Wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź w formie notarialnie uwierzytelnionej kopii, c) Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą udokumentować – przy ofercie - że pełnomocnictwo ustanowione do ich reprezentacji zostało podpisane przez osobę[y] uprawnione do działania w ich imieniu, d) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie wstępne składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia, e) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę, f) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie będzie ofertą najkorzystniejszą, wówczas Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego - umowy regulującej współpracę tych wykonawców, która musi zawierać: • jednoznaczne określenie celu gospodarczego, • zobowiązanie do złożenia oferty wspólnej i realizacji zamówienia publicznego w przypadku wyboru oferty i solidarnej odpowiedzialności, • oznaczenie czasu trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji zamówienia oraz okres trwania gwarancji /rękojmi za wady, • określenie sposobu reprezentacji wszystkich podmiotów, w tym wskazanie podmiotu wiodącego, uprawnionego do podpisania oferty, umowy oraz bezpośredniego kontaktowania się i współdziałania z Zamawiającym. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem, g) Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego od Wykonawcy występującego w formie spółki cywilnej – złożenia umowy spółki, z której musi wynikać sposób reprezentacji wspólników. Jeżeli z umowy spółki nie będzie wynikać sposób reprezentacji, Zamawiający zażąda od wspólnika/wspólników podpisującego/podpisujących umowę stosownego umocowania od pozostałych osób tworzących spółkę. 7.4.3. Zasady korzystania z podwykonawstwa: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części niniejszego zamówienia. b) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia (zakres zamówienia), której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców. c) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. d) Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy (pkt 7.1. lit a) SIWZ informacji o podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia. 7.4.4. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 570 z późn. zm.). 7.4.5. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7.4.6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 7.4.7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp , Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp (brak podstaw wykluczenia), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach