Przetargi.pl
„Zakup i dostawa ciągnika rolniczego z pługiem oraz posypywarką”

Gmina Gromnik ogłasza przetarg

  • Adres: 33-180 Gromnik, Witosa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146514202 , fax. 146514095
  • Data zamieszczenia: 2019-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gromnik
    Witosa 2
    33-180 Gromnik, woj. małopolskie
    tel. 146514202, fax. 146514095
    REGON: 85166095000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zakup i dostawa ciągnika rolniczego z pługiem oraz posypywarką”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia obejmuje zakup i dostawę ciągnika rolniczego z pługiem do odśnieżania oraz posypywarką (dalej „Sprzęt”) o następujących parametrach: 1) Charakterystyka techniczna i wyposażenie ciągnika:  Rok produkcji: ciągnik fabrycznie nowy, wyprodukowany min. w 2018 r.;  Typ i pojemność silnika: silnik minimum 4 cylindrowy, wysokoprężny, turbodoładowany, pojemność 4 000 cm3 – 4 200 cm3, wtrysk mechaniczny, podgrzewacz płynu;  Moc znamionowa: min. 101 KM, max 110 KM;  Maksymalny moment obrotowy: 460-490 Nm;  Norma emisji spalin: aktualnie obowiązująca, min. STAGE IIIB;  Sprzęgło: jednotarczowe (suche);  Przekładnia: min. 12/12 przód tył z mechanicznym rewersem, maksymalna prędkość jazdy min. 40km/h;  System napędu: 4WD;  Przedni TUZ: minimalny udźwig 2 000 kg – 2 500 kg, wprowadzenie hydrauliki do przedniego TUZ – u;  Tylni WOM: niezależny z ręcznym sterowaniem sprzęgła WOM i zależny, minimum dwa zakresy prędkości tylnego wałka WOM 540/540E;  Układ kierowniczy: hydrostatyczny;  Hamulce ciągnika: hamulce tarczowe mokre na 4 koła, hamulec roboczy hydrauliczny, hamulec postojowy sterowany mechanicznie, hamulce przyczepy pneumatyczne jedno i dwuobwodowe;  Układ hydrauliczny: otwarty z pompą o wydajności minimum 50l/min, III sekcyjny rozdzielacz hydrauliczny, udźwig podnośnika 4,0 T – 4,3 T, mechaniczny podnośnik z mechanicznym zewnętrznie sterowaniem podnośnika;  Gniazda hydrauliki: minimum 6+1 z tyłu ciągnika;  Ogumienie/felgi: opony przód o wymiarach minimum 13,6 R24, opony tył o wymiarach minimum 16,9 R34, felgi spawane;  Zbiornik paliwa: pojemność 130 l – 170l;  Zaczep: zaczep górny i dolny oraz belka zaczepowa;  Kabina: kabina sześciosłupkowa z uchylnym dachem oraz uchylną tylną szybą, uchylne okna boczne ogrzewana i klimatyzowana, pneumatyczne amortyzowane siedzisko operatora z pasami bezpieczeństwa, siedzenie pasażera z pasem bezpieczeństwa i homologacją, podstawowe oświetlenie drogowe, dodatkowe reflektory robocze przednie (2 szt) i tylne (2 szt), wycieraczki, spryskiwacze szyb, lampy ostrzegawcze (kogut 2 szt), wewnętrzne lusterko, radio;  Wyposażenie dodatkowe: skrzynka narzędziowa wyposażona w niezbędne klucze, apteczka, trójkąt, gaśnica. 2) Charakterystyka techniczna i wyposażenie pługa do odśnieżania:  pług fabrycznie nowy,  szerokość robocza min. 2,4m – 2,5m/max. 2,8 m – 2,9 m,  amortyzacja sprężynowa lemiesza oraz ruchoma ramka TUZ,  pięć pozycji odśnieżania,  kąt skrętu 30 stopni,  wysokość lemiesza 0,7 m – 0,8 m,  waga 550 kg – 600 kg,  mocowanie TUZ,  oświetlenie LED,  sterownik w kabinie operatora, 3) Charakterystyka techniczna i wyposażenie posypywarki:  Posypywarka fabrycznie nowa,  pojemność 1 000,00 kg – 1 200,00 kg,  wibrator,  lampa ostrzegawcza,  przystawka komunalna, taśma metalowa nierdzewna, 2. Dodatkowe wymogi odnośnie przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia musi odpowiadać wymaganiom wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, w tym wymaganiom w zakresie umożliwiającym rejestrację i dopuszczenie do ruchu drogowego określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990) oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy, w szczególności rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022 ze zm.), rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. z 2015 r., poz. 1475), w zakresie jakim w/w przepisy mają zastosowanie do przedmiotu zamówienia. 2) Gwarancja na sprzęt (ciągnik, pług oraz posypywarkę) – minimum 24 miesiące, 3) Sprzęt ma być fabrycznie nowy, nieużywany, kompletny, gotowy do pracy i kompatybilny. Ciągnik winien działać z pługiem oraz posypywarką bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów związanych z dostosowaniem w/w sprzętu do użytkowania. 4) Wraz ze sprzętem Wykonawca dostarczy całą dokumentację w języku polskim obejmującą: instrukcję obsługi i konserwacji sprzętu oraz wyposażenia, książki gwarancyjne sprzętu, książki serwisowe sprzętu, katalog części zamiennych, świadectwo homologacji oraz dokumenty niezbędne do zarejestrowania sprzętu oraz inne dokumenty niezbędne dla prawidłowego użytkowania przedmiotu zamówienia 2) Zapewnienie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego na następujących warunkach: a) odległość do stacjonarnego punktu serwisowego posiadającego uprawnienia producenta do wykonywania napraw gwarancyjnych – teren województwa małopolskiego; b) maksymalny czas reakcji serwisu (rozumiany jako dotarcie serwisu na miejsce do Zamawiającego – miejscowość Gromnik) do 24 godzin od wezwania (faksem lub e-mailem na skrzynkę poczty elektronicznej Wykonawcy), c) przeglądy i naprawy gwarancyjne wykonywane w siedzibie Zamawiającego, d) w przypadku konieczności transportu ciągnika do serwisu stacjonarnego Wykonawcy, organizacja i koszty transportu spoczywają po stronie Wykonawcy, e) w okresie gwarancji wszystkie wymagane przeglądy oraz koszty naprawy w tym dojazd, koszt materiałów i części zamiennych za wyjątkiem materiałów i części eksploatacyjnych podlegających naturalnemu zużyciu ponosi Wykonawca, f) w okresie gwarancji Wykonawca zapewni dostawę ciągnika zastępczego co najmniej tej samej mocy, przy naprawie powyżej 3 dni roboczych, 3) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia na własny koszt. Adres dostawy: Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik, w godzinach pracy Urzędu 730 – 1530 . 4) Wykonawca musi zapewnić bezpłatne szkolenie z obsługi i eksploatacji sprzętu, szkolenie powinno być w miejscu przekazania zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w tym wymagane parametry i wyposażenie sprzętu określa Załącznik nr 3 do SIWZ. Wykonawca nie może zmieniać opisu przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy w materiałach przetargowych pojawią się nazwy materiałów lub towarów ze wskazaniem producenta, znaków towarowych, patentów, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu charakteryzującego konkretne produkty lub usługi albo normy, aprobaty, specyfikacje i systemy lub mogące sugerować producenta, oznacza to, że Wykonawca ma prawo zastosować inny materiał, produkt lub towar równoważny tj. posiadający nie gorsze parametry techniczne, jakościowe i użytkowe. Wszystkie nazwy własne należy traktować jako przykładowe. Nie będzie traktowane jako równoważne zaoferowanie przedmiotu zamówienia o parametrach poniżej wymaganego minimum lub powyżej określonego maksimum, określonego w opisie przedmiotu zamówienia, oznaczające wartości graniczne wymagane przez Zamawiającego. Parametry te są istotne dla Zamawiającego z uwagi na trudny teren w jakim ma pracować sprzęt. Parametry zostały dostosowane do charakteru i warunków wykorzystywania sprzętu przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16700000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia (Załącznik nr 2 do SIWZ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą: 1. Formularz ofertowy wg wzoru zawartego w Załączniku nr 1; 2. Do oferty Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wynikającym ze wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiącego odpowiednio wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców w/w oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w ust 1. 6. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia /Załącznik nr 4 do SIWZ/. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia /konsorcjum/ winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 8. Inne dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 1) Specyfikacja techniczna oferowanego sprzętu – Załącznik nr 3, 2) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeżeli dotyczy). 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej 1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 2. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP (informacje z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP (Załącznik nr 5). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Oświadczenie winno być złożone w oryginale/formie pisemnej na adres siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik (dziennik podawczy/sekretariat). 7.3. Oświadczenia i dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego W prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający przewiduje tzw. „procedurę odwróconą”, o której mowa w art. 24aa PZP. Procedura ta polega na tym, że Zamawiający w toku czynności oceny ofert nie będzie dokonywał podmiotowej oceny wszystkich Wykonawców (ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia) i nie będzie badał wszystkich wstępnych oświadczeń Wykonawców, złożonych w ofertach. Zamawiający najpierw dokona oceny złożonych ofert, pod kątem kryteriów oceny ofert, określonych w dziale XV SIWZ oraz przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy PZP), po czym dopiero wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została najwyższej oceniona (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej) dokona oceny podmiotowej tego Wykonawcy tj. zbada jego oświadczenie wstępne złożone w ofercie, a następnie zażąda od niego – na podstawie art. 26 ust. 2 PZP przedłożenia określonych dokumentów. W przypadku nie spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału i wykazania braku podstaw do wykluczenia w postępowaniu Zamawiający dokona oceny kolejnego Wykonawcy, którego oferta będzie najwyżej oceniona a następnie wezwie do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 1. Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP tj.: 1) spełnienie warunków udziału w postepowaniu: Zamawiający nie przewiduje wezwania w tym zakresie. 2) brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postepowaniu Zamawiający nie przewiduje wezwania w tym zakresie. 2. Zgodnie z art. 26 ust. 2f PZP: Jeżeli okaże się to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 3. Forma składania dokumentów: 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 PZP, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570); W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę dokumenty; 2) oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia /dalej Rozporządzenie/, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale; 3) dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 4) poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą; 5) poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej; 6) zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w Rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości; 7) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. Dodatkowe informacje 1) W zakresie nie uregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach