Przetargi.pl
„Zakup i dostarczenie oraz montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych z terenu Gminy Konarzyny”Część 1: Zakup i dostarczenie oraz montaż 34 instalacji fotowoltaicznych: 11 instalacji o mocy 2 kWp oraz 23 instalacji o mocy 3 kWp. Część 2: Zakup i dostarczenie oraz montaż 19 instalacji fotowoltaicznych: 8 instalacji o mocy 4 kWp oraz 11 instalacji o mocy 5 kWp.

Gmina Konarzyny ogłasza przetarg

  • Adres: 89-607 Konarzyny, Szkolna
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8331011, 8331008, , fax. 059 8331011
  • Data zamieszczenia: 2019-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Konarzyny
    Szkolna 7
    89-607 Konarzyny, woj. pomorskie
    tel. 059 8331011, 8331008, , fax. 059 8331011
    REGON: 77097960200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.konarzyny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zakup i dostarczenie oraz montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych z terenu Gminy Konarzyny”Część 1: Zakup i dostarczenie oraz montaż 34 instalacji fotowoltaicznych: 11 instalacji o mocy 2 kWp oraz 23 instalacji o mocy 3 kWp. Część 2: Zakup i dostarczenie oraz montaż 19 instalacji fotowoltaicznych: 8 instalacji o mocy 4 kWp oraz 11 instalacji o mocy 5 kWp.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „Zakup i dostarczenie oraz montaż instalacji fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych z terenu Gminy Konarzyny” w ramach zadania pn. „Słońce źródłem pozyskiwania energii w gminach: Chojnice, Brusy, Czersk, Karsin i Konarzyny” dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 10 Energia, 10.3 Odnawialne źródła energii” Poddziałania 10.03.01 Odnawialne źródła energii – wsparcie dotacyjne. Numer umowy o dofinansowanie projektu nr RPPM.10.03.01-22-00170/16 Część 1: Zakup i dostarczenie oraz montaż 34 instalacji fotowoltaicznych: 11 instalacji o mocy 2 kWp oraz 23 instalacji o mocy 3 kWp. Część 2: Zakup i dostarczenie oraz montaż 19 instalacji fotowoltaicznych: 8 instalacji o mocy 4 kWp oraz 11 instalacji o mocy 5 kWp. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Dziale C SIWZ Opis Przedmiotu Zamówienia, załączniku do SIWZ: Szczegółowa specyfikacja instalacji fotowoltaicznych, załącznikach do Szczegółowej specyfikacji instalacji fotowoltaicznych zestawienie budynków dla CZ I i CZ.II, oraz Załączniku SIWZ - Istotne postanowienia do umowy. Część I: Zakup i dostarczenie oraz montaż 34 instalacji fotowoltaicznych: 11 instalacji o mocy 2 kWp oraz 23 instalacji o mocy 3 kWp. 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa oraz montaż instalacji paneli fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych z terenu Gminy Konarzyny. 2. Zamówienie w szczególności polega na m.in.: przeprowadzeniu wizji i weryfikacji budynków oraz instalacji elektrycznej i wykonaniu na tej podstawie dokumentacji dla montażu instalacji fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych i nie mieszkalnych położonych na terenie Gminy Konarzyny wraz z ich podłączeniem i uruchomieniem oraz przeprowadzeniem wszelkich badań i pomiarów zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa i normami technicznymi. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji oraz dostawy i montażu 34 nowych instalacji fotowoltaicznych na budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych wskazanych w załączniku nr 1 do Specyfikacji Technicznej, przy czym Zamawiający informuje, że: e) wskazana w przedmiotowym załączniku liczba budynków może ulec zmianie tj. zmniejszeniu np. w przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie lub zwiększeniu np. w przypadku wyboru uczestnika z listy rezerwowej; f) wskazane w przedmiotowym załączniku adresy budynków mogą ulec zmianie np. w przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie i wprowadzeniu na jego miejsce innego uczestnika z listy rezerwowej; g) planowana moc instalacji do wykonania dla poszczególnych budynków została wskazana w załączniku nr 1 do Specyfikacji Technicznej, przy czym Zamawiający informuje, że wskazana tam moc może zostać zmieniona na wyższą bądź niższą jeżeli w wyniku przeprowadzonej wizji nieruchomości okaże się to niezbędne dla prawidłowego jej wykonania. h) planowane do montażu instalacje na budynkach mieszkalnych mogą w wyniku przeprowadzonej wizji nieruchomości zostać wykonane na budynkach niemieszkalnych (i na odwrót) jeżeli okaże się to niezbędne dla prawidłowego ich wykonania. W takich przypadkach Wykonawca zastosuje odpowiednią stawkę VAT przy czym Zamawiający przyjmuje, że montaż paneli na budynkach mieszkalnych opodatkowany jest 8% VAT-em, zaś na budynkach niemieszkalnych 23% VAT-em. i) w przypadku montażu instalacji paneli na dachach budynków mieszkalnych o powierzchni przekraczającej 300 m2 podstawa opodatkowania zostanie podzielona proporcjonalnie do części powierzchni budynku odpowiednio nieprzekraczającej 300 m2, która będzie podlegała stawce 8% VAT oraz przekraczającej 300 m2, która będzie podlegała standardowej stawce 23%. VAT. W celu wykonania montażu instalacji fotowoltaicznych Zamawiający podpisze umowę z Beneficjentem ostatecznym ( właścicielem budynku), w której określi warunki realizacji zamówienia w tym m.in.: a) w przypadku konieczności wymiany pokrycia dachu, wykonania czynności w konstrukcji pokrycia dachu albo modernizacji instalacji elektrycznej Beneficjent ostateczny zobowiązuje się do wykonania tych czynności własnym staraniem i na swój koszt, w tym do wymiany pokrycia dachu, w terminie umożliwiającym wykonanie instalacji; b) Beneficjent ostateczny zobowiąże się do zapewnienia stałego dostępu do sieci Internet inwertera wchodzącego w skład instalacji, w celu zapewnienia monitorowania jakości oraz sposobu pracy instalacji. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków w Biuletynie Zamówień Publicznych Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumencie, o którym mowa powyżej tj. Szczegółowej specyfikacja instalacji fotowoltaicznych, załącznikach do Szczegółowej specyfikacji instalacji fotowoltaicznych zestawienie budynków dla CZ I oraz Załączniku SIWZ - Istotne postanowienia do umowy. Uwaga: o ile w opisie przedmiotu zamówienia, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów urządzeń, wyrobów itp., to oznacza, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wszystkie określenia i nazwy urządzeń, wyrobów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż te które zostały określone w w/w dokumentach, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentowym lub pochodzeniem. Część II: Zakup i dostarczenie oraz montaż 19 instalacji fotowoltaicznych: 8 instalacji o mocy 4 kWp oraz 11 instalacji o mocy 5 kWp. 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa oraz montaż instalacji paneli fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych z terenu Gminy Konarzyny. 2. Zamówienie w szczególności polega na m.in.: przeprowadzeniu wizji i weryfikacji budynków oraz instalacji elektrycznej i wykonaniu na tej podstawie dokumentacji dla montażu instalacji fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych i nie mieszkalnych położonych na terenie Gminy Konarzyny wraz z ich podłączeniem i uruchomieniem oraz przeprowadzeniem wszelkich badań i pomiarów zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa i normami technicznymi. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji oraz dostawy i montażu 19 nowych instalacji fotowoltaicznych na budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych wskazanych w załączniku nr 1 do Specyfikacji Technicznej, przy czym Zamawiający informuje, że: a) wskazana w przedmiotowym załączniku liczba budynków może ulec zmianie tj. zmniejszeniu np. w przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie lub zwiększeniu np. w przypadku wyboru uczestnika z listy rezerwowej; b) wskazane w przedmiotowym załączniku adresy budynków mogą ulec zmianie np. w przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie i wprowadzeniu na jego miejsce innego uczestnika z listy rezerwowej; c) planowana moc instalacji do wykonania dla poszczególnych budynków została wskazana w załączniku nr 1 do Specyfikacji Technicznej, przy czym Zamawiający informuje, że wskazana tam moc może zostać zmieniona na wyższą bądź niższą jeżeli w wyniku przeprowadzonej wizji nieruchomości okaże się to niezbędne dla prawidłowego jej wykonania. d) planowane do montażu instalacje na budynkach mieszkalnych mogą w wyniku przeprowadzonej wizji nieruchomości zostać wykonane na budynkach niemieszkalnych (i na odwrót) jeżeli okaże się to niezbędne dla prawidłowego ich wykonania. W takich przypadkach Wykonawca zastosuje odpowiednią stawkę VAT przy czym Zamawiający przyjmuje, że montaż paneli na budynkach mieszkalnych opodatkowany jest 8% VAT-em, zaś na budynkach niemieszkalnych 23% VAT-em. e) w przypadku montażu instalacji paneli na dachach budynków mieszkalnych o powierzchni przekraczającej 300 m2 podstawa opodatkowania zostanie podzielona proporcjonalnie do części powierzchni budynku odpowiednio nieprzekraczającej 300 m2, która będzie podlegała stawce 8% VAT oraz przekraczającej 300 m2, która będzie podlegała standardowej stawce 23%. VAT. W celu wykonania montażu instalacji fotowoltaicznych Zamawiający podpisze umowę z Beneficjentem ostatecznym ( właścicielem budynku), w której określi warunki realizacji zamówienia w tym m.in.: a) w przypadku konieczności wymiany pokrycia dachu, wykonania czynności w konstrukcji pokrycia dachu albo modernizacji instalacji elektrycznej Beneficjent ostateczny zobowiązuje się do wykonania tych czynności własnym staraniem i na swój koszt, w tym do wymiany pokrycia dachu, w terminie umożliwiającym wykonanie instalacji; b) Beneficjent ostateczny zobowiąże się do zapewnienia stałego dostępu do sieci Internet inwertera wchodzącego w skład instalacji, w celu zapewnienia monitorowania jakości oraz sposobu pracy instalacji. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków w Biuletynie Zamówień Publicznych Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumencie, o którym mowa powyżej tj. Szczegółowej specyfikacja instalacji fotowoltaicznych, załącznikach do Szczegółowej specyfikacji instalacji fotowoltaicznych zestawienie budynków dla CZ II oraz Załączniku SIWZ - Istotne postanowienia do umowy. Uwaga: o ile w opisie przedmiotu zamówienia, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów urządzeń, wyrobów itp., to oznacza, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wszystkie określenia i nazwy urządzeń, wyrobów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż te które zostały określone w w/w dokumentach, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentowym lub pochodzeniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31712331-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: . Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: Część 1 : 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) Część 2 : 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100) 2. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP ( t. j. Dz.U 2016 r., poz. 359 ze zm.). 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Bytowie nr 36 9321 0001 0022 4363 2000 0040 (DECYDUJE DATA I GODZINA UZNANIA WPŁATY NA KONCIE ZAMAWIAJĄCEGO). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Uwaga: wadium należy wnieść osobno na każdą część zamówienia tj. osobne przelewy na poszczególne części, osobne gwarancje na poszczególne części zamówienia. W tytule przelewu należy wpisać: ZP.271.3.2019 Część nr …. (WPISAĆ ODPOWIEDNI NUMER CZĘŚĆI, NA KTÓRĄ JEST SKŁADANA OFERTA). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w ust. 2 dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale również osobno dla każdej części zamówienia. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 6. Oferta, do której nie będzie dołączone wadium, spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy przez zamawiającego. Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców – pełnomocnika, z zaznaczeniem że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawców. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4 a, art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy / jeżeli dotyczy/ 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a w/w ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 w/w ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 w/w ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści: nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 4) w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 w/w ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 5) dokładne określenie przedmiotu postępowania, 6) kwotę zobowiązania, 7) termin ważności, 8) klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego „wygaśnięciu.” 14. Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów. 15. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ: 1) Wypełniony formularz Druk „OFERTA” wg załącznika Dział. B do SIWZ. 2) Oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale XI ust.1 Siwz - propozycja treści oświadczeń została zamieszczona w Dziale B Siwz , załącznik nr 1 i nr 2. 3) INNE DOKUMENTY WYMAGANE OD WYKONAWCÓW: a) pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych wg załącznika nr 6 do oferty jeżeli dotyczy. b) Zobowiązanie o współpracy zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ - jeżeli dotyczy, c) dowód wniesienia wadium; w przypadku gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oryginału dokumentu-osobno na każdą część zamówienia, Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz oświadczeniem dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną